Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broltooth probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Broltooth probleem

    Ik ging bijna nog de lof zingen over Bluetooth.

    Ik heb de euvele moed gehad om voor mijn notebook een Bluetooth muis te kopen (kwestie van een USB poort uit te sparen). Wel na de zekerheid dat een kennis ze ging overnemen als het niet werkte) Na wat gepruts werkte ze nu al dagen voortreffelijk.

    Ik heb ze ook op mijn netbook geïnstalleerd, (daar zit een Bluetooth adapter in) Ook aan de praat gekregen, maar eer ze actief wordt duurt het ellendig lang.

    Vandaag had ik de netbook nog eens nodig, het was al een hele klus om ze nog aan de praat te krijgen.

    Terug thuis de notebook opgestart en wat dacht je: er wordt niks meer gevonden van Bluetooth. Al ontelbare keren op de knop "connect" op de muis geduwd (trouwens dat er zo'n knop nodig is zegt genoeg over die techniek).

    Mijn GSM's blijven het wel doen.

    Dus toch maar BROLTOOTH in het kwadraat... 'k zal dan toch maar noodgedwongen terugkeren naar de USB wireless muis.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Broltooth probleem

      Misschien nog eens proberen met in de registry te prutsen?
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Broltooth probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Misschien nog eens proberen met in de registry te prutsen?
        Toch merkwaardig dat inzake Bluetooth er nooit enige zinnige adviezen gegeven worden. Omdat er geen zijn ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Broltooth probleem

          'k Ben eens in het "leesmij" bestand op de bijgeleverde CD gaan snuisteren. Onwaarschijnlijke lectuur, vooral de sectie "problemen".
          In feite een wonder dat het enkele dagen gewerkt heeft.

          Dan toch maar eens de setup van de software uitgevoerd en wat denk je: ze werkt terug. Het is wel geleden van in de tijd dat je Logitech software MOEST installeren om bv. dubbelklik toe te wijzen aan het duwen op het scrollwieltje, dat ik voor een stomme muis nog software moest installeren.
          Ik ben natuurlijk benieuwd hoelang ze het deze keer gaat uithouden.
          Last edited by nete; 21 september 2010, 08:32.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Broltooth probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Toch merkwaardig dat inzake Bluetooth er nooit enige zinnige adviezen gegeven worden. Omdat er geen zijn ?
            Omdat het geen nut heeft om adviezen te geven als er niet geweten is in welke toestand uw systeem zich bevindt. Ik erger me mateloos aan uw gewoonte om de schuld van het probleem af te steken op iets anders, terwijl ge zelf meer dan waarschijnlijk voor uw eigen problemen zorgt.

            Als ik van u nog ergens een vraag over een computerprobleem tegenkom en ge begint met het af te schuiven op de fabrikant, zult ge't geweten hebben.
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Broltooth probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Tekeningske is niet nodig, je geeft me toch bijna 100% gelijk: na 7 jaar is de 64 bit soft eigenlijk nog op 1 hand te tellen. Dat bv Adobe na 7 jaar nog geen tijd gevonden heeft om een 64 bit Flash Player te programmeren vindt gij normaal ?

              En je vindt het ook normaal dat in een recenter tijdperk het véél langer duurt om een overschakeling van bitwaarde te realiseren ?

              Mijn idee hierover: het hele 64 bit gedoe interesseert de softwarebedrijven blijkbaaar geen bal.
              64-bit software is enkel maar bij een paar apps handig zoals reeds aangegeven door Groovbird.
              En Flash, IE, Chrome, etc is dat vooralsnog helemaal niet want dit zijn eerder lightweight applicaties die niet super veel geheugen gebruiken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Exchange, SQL servers maar ook fotoprogs, video-editing progs..
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #22
                Re: Broltooth probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Omdat het geen nut heeft om adviezen te geven als er niet geweten is in welke toestand uw systeem zich bevindt. Ik erger me mateloos aan uw gewoonte om de schuld van het probleem af te steken op iets anders, terwijl ge zelf meer dan waarschijnlijk voor uw eigen problemen zorgt.

                Als ik van u nog ergens een vraag over een computerprobleem tegenkom en ge begint met het af te schuiven op de fabrikant, zult ge't geweten hebben.
                Pardon, ik schuif het niet af op de fabrikant, wel op de "techniek" van Bluetooth.
                Het GSM probleempje zat dus in de GSM zelf, OK.

                Ik koop een BT muis, zet die aan, wordt herkend door de notebook en werkt een week perfect. Ik voel geen nood om vanalles en nog wat van Logitech te gaan installeren, meestal beperkt zich dat toch tot extra functies voor de knoppen e.d.
                En dan gisteren ineens niks meer.
                Dan toch maar de CD in de notebook gestopt en via een "verbindingstooltje" werkt het ineens wel terug. Het feit dat om een BT muis aan de praat te krijgen in 2010 er een hoop ingrepen nodig zijn ontlokt mij de term "Broltooth".
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Broltooth probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Het feit dat om een BT muis aan de praat te krijgen in 2010 er een hoop ingrepen nodig zijn ontlokt mij de term "Broltooth".
                  Het is niet omdat we 2010 zijn dat alles plots vanzelf moet gaan hé ... het zou wel simpel zijn.
                  Dertig jaar geleden kon ik de ralenti van mijn wagen zelf regelen, nu in 2010 moet ik daarvoor naar de garage.
                  Wat uw muis en bijhorende drivers/software betreft ... we zijn er op vooruit gegaan want enkele jaren geleden zat je dj te spelen met disketjes en nu moet je maar één CD/DVD gebruiken.
                  Die software installeer ik anders ook alleen maar als het moet ... werkt normaal ook goed zonder.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Broltooth probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Pardon, ik schuif het niet af op de fabrikant, wel op de "techniek" van Bluetooth.
                    Het GSM probleempje zat dus in de GSM zelf, OK.

                    Ik koop een BT muis, zet die aan, wordt herkend door de notebook en werkt een week perfect. Ik voel geen nood om vanalles en nog wat van Logitech te gaan installeren, meestal beperkt zich dat toch tot extra functies voor de knoppen e.d.
                    En dan gisteren ineens niks meer.
                    Dan toch maar de CD in de notebook gestopt en via een "verbindingstooltje" werkt het ineens wel terug. Het feit dat om een BT muis aan de praat te krijgen in 2010 er een hoop ingrepen nodig zijn ontlokt mij de term "Broltooth".
                    Even een update: de BT muis heeft weken aan een stuk feilloos gewerkt, maar sinds gisteren moet ik nu regelmatig de software van Logitech starten om ze terug te laten herkennen. Er wordt dan een stuurprogramma geïnstalleerd en dan moet ik ( wel via het touchpad ) op een ketting klikken om de muis te verbinden. Wat een toestanden zeg.....
                    Zou men niet beter een deftige wireless USB techniek ontwikkelen en heel die BT santenboetiek begraven ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Broltooth probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Even een update: de BT muis heeft weken aan een stuk feilloos gewerkt, maar sinds gisteren moet ik nu regelmatig de software van Logitech starten om ze terug te laten herkennen. Er wordt dan een stuurprogramma geïnstalleerd en dan moet ik ( wel via het touchpad ) op een ketting klikken om de muis te verbinden. Wat een toestanden zeg.....
                      Zou men niet beter een deftige wireless USB techniek ontwikkelen en heel die BT santenboetiek begraven ?
                      Wederom, dat ligt niet aan de Bluetooth standaard, maar aan de implementatie door de fabrikant, in dit geval Logitech die blijkbaar niet goed kan omspringen met de bluetooth stack die door Microsoft geinstalleerd wordt.

                      Dat, of je hebt iets uitgespookt in je registry.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #26
                        Re: Broltooth probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Wederom, dat ligt niet aan de Bluetooth standaard, maar aan de implementatie door de fabrikant, in dit geval Logitech die blijkbaar niet goed kan omspringen met de bluetooth stack die door Microsoft geinstalleerd wordt.

                        Dat, of je hebt iets uitgespookt in je registry.
                        Niks uitgespookt

                        Kan allemaal wel waar zijn, maar als Logitech al niet overweg kan met de Bluetooth standaard... En BT bestaat nu toch al een tijdje hé.
                        Het gaat er mij om dat BT zo zijn eigen leven leidt: dan werkt het, dan werkt het half en half en soms werkt het niet.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Broltooth probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Niks uitgespookt

                          Kan allemaal wel waar zijn, maar als Logitech al niet overweg kan met de Bluetooth standaard... En BT bestaat nu toch al een tijdje hé.
                          Het gaat er mij om dat BT zo zijn eigen leven leidt: dan werkt het, dan werkt het half en half en soms werkt het niet.
                          Het kan ook zijn dat Logitech beslist om ten allen tijde zijn eigen Bluetooth stack te integreren, om compatibiliteitsredenen. Misschien moet je op zoek gaan naar nieuwere drivers.

                          Microsoft had in Windows XP een eerste Bluetooth stack geintegreerd die nogal beperkt was in het aantal profielen dat werd ondersteund, waardoor fabrikanten dachten slim te zijn door hun eigen stack te installeren. Windows Vista heeft een veel beter uitgewerkte stack, maar nu is de fabrikant niet meer mee.

                          En ja, als Logitech het niet kan, maar je weet niet hoe dat gaat in dat wereldje: het werkt bij 90% van de klanten, de rest gebruikt Vista.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Broltooth probleem

                            Groovbird, je zal wel 100 % gelijk hebben, maar heel die "geleerde" uitleg sterkt me juist in mijn idee over "Broltooth". Als alle technieken zo hopeloos ingewikkeld zouden zijn, dan zaten we nog in DOS te wroeten denk ik.
                            Ik herinner me nog de wat haperende start van de USB techniek,maar je kan wel zeggen dat die techniek vrij goed op poten staat, wat ik helemaal niet kan zeggen van BT.
                            Hetzelfde met wifi, jaren terug dikwijls ook een lijdensweg.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Broltooth probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              wat ik helemaal niet kan zeggen van BT.
                              En daar houdt alles op. Ieder zijn eigen mening, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #30
                                Re: Broltooth probleem

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Het kan ook zijn dat Logitech beslist om ten allen tijde zijn eigen Bluetooth stack te integreren, om compatibiliteitsredenen. Misschien moet je op zoek gaan naar nieuwere drivers.

                                Microsoft had in Windows XP een eerste Bluetooth stack geintegreerd die nogal beperkt was in het aantal profielen dat werd ondersteund, waardoor fabrikanten dachten slim te zijn door hun eigen stack te installeren. Windows Vista heeft een veel beter uitgewerkte stack, maar nu is de fabrikant niet meer mee.

                                En ja, als Logitech het niet kan, maar je weet niet hoe dat gaat in dat wereldje: het werkt bij 90% van de klanten, de rest gebruikt Vista.
                                We kunnen uiteraard eindeloos blijven discussiëren, maar in bovenstaande post zeg je, volgens mijn bescheiden mening, in feite zelf dat men er een potje van gemaakt heeft.

                                Nu goed, ik zal morgen waarschijnlijk maar weer het hele proces doorlopen van pairen, verbinden, met het touchpad het kettingkje aanklikken en oeps, vanaf dan met de BT muis werken.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X