Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allemaal een breedbeeld tv.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Allemaal een breedbeeld tv.

Heb hier een 360-tal DVD's liggen en bij allemaal heb ik GEEN problemen met de ondertitels. Ik denk toch dat het ergens aan de instellingen moet liggen... Wat dengregg ervan maakt, zou wel eens kunnen kloppen.
    Gebruik een DVD-spelertje van Philips en een breedbeeld TV'tje en daarmee lukt alles goed.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb mijn TV en mijn digicorder instelling op origineel staan, ik heb dan bij 3/4 beeldformaat wel balken maar daar zit ik niet mee in want ik heb een hekel aan uitgerekte beelden waardoor je dikkoppen op je scherm krijgt, haha.
      Ik weet het niet van buiten maar bij mijn TV of digicorder kan ik voor beelden die te klein zijn voor breedbeeld kiezen uit smart uitrekken dan word het beeld uitgetrokken tot het past met een hoop vervorming als gevolg.
      Ook kan ik zonder vervorming uitrekken tot aan de zijkanten maar dan valt er onder en boven een stuk weg, volgens mij heb je dat in gesteld met als gevolg dat de onderste tekst weg valt.
      Ik zou toch de instellingen van je TV en Digicorder (of wat je hebt) eens nakijken hoe die ingesteld staan.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Heb soms ook problemen met ondertitels waarvan de tweede lijn wegvalt op een Pioneer. Nat Geo, maar soms ook eens film of VT4 of 2BE alleen volgens mij ligt dit niet altijd aan de zender.
        Ik kijk altijd via de digicorder van telenet. Als ik merk dat het niet goed zit met de ondertitels kijk ik via mijn DVD-harddisk speler en dan zijn de ondertitels wel goed.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
          Heb soms ook problemen met ondertitels waarvan de tweede lijn wegvalt op een Pioneer. Nat Geo, maar soms ook eens film of VT4 of 2BE alleen volgens mij ligt dit niet altijd aan de zender.
          Ik kijk altijd via de digicorder van telenet. Als ik merk dat het niet goed zit met de ondertitels kijk ik via mijn DVD-harddisk speler en dan zijn de ondertitels wel goed.
          Ik heb dit probleem gisteren avond toevallig opgelost, het deed zich alweer voor en ik ging nog eens neuzen in de instellingen van de tv, deze stond om 'scannen' wat overeekomt met de Smart, of auto- modus van andere merken, dus dat zat goed. Dan eens gaan kijken in de digibox, en heel ver weg (een menu dat ik nog nooit ben tegengekomen in mijn zoektocht) iets gevonden, waar stond ingesteld dat de digibox zelf de beelden ging uitrekken zodat ze pasten op de tv, dit heb ik afgezet, en probleem is opgelost (je krijgt dan wel zwarte balken maar dat stoort me niet).

Comment

Die zwarte balken zou je ook niet mogen zien eigenlijk.
            Je kunt in het menu van de digibox het formaat van je scherm kiezen dacht ik?
            Het komt zelden voor dat ik zwarte balken zie en dat is meestal als mijn madam naar een oude "cinemascope" film kijkt op TCM.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Het komt zelden voor dat ik zwarte balken zie en dat is meestal als mijn madam naar een oude "cinemascope" film kijkt op TCM.

Grtz, RF
              Klopt en ik kan dat instellen op de iNDI-box hier.
              Staat bij mij op "Letterbox".
              DVD's op 3:4 > balken.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Grtz, RF
                als ze nog uitzenden in 4/3 dan heb je zwarte balken links en rechts
                als je geen vervormd beeld wilt
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Waar kan ik dat menu ergens vinden in de digicorder van telenet?
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    Waar kan ik dat menu ergens vinden in de digicorder van telenet?
                    'k Ga een poging wagen dit correct uit te leggen.
                    Op de afstandbediening duw je op het huisje ==> instellingen en OK ==> Digibox/Digicorder en OK ==> Beeldscherm en OK ==> TV scherm verhouding.
                    Hier kunt ge het formaat opgeven, balken of geen balken enz.
                    Sla me niet dood als ik ergens een foutje heb begaan.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Grtz, RF
                      Ik heb ze ook niet vaak, maar soms als ik iets kijk op discovery, of Nat geo. ofzo, dan heb ik ze wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Klopt en ik kan dat instellen op de iNDI-box hier.
                        Staat bij mij op "Letterbox".
                        DVD's op 3:4 > balken.
                        Theokus, ook hier op letterbox gezet, maar blijf balken zien bij sommige zenders/programma's...

Y.

Comment

Allemaal gewoon naar Familie kijken.
                          Direct in breedbeeld en geen probleem van ondertitteling.

Soms zou je wel een balk naar uw TV smijten van miserie maar dat is iets anders.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X