Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allemaal een breedbeeld tv.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Allemaal een breedbeeld tv.

Zoals ik al zei, luxeproblemen allemaal We mogen blij zijn dat we tv, digibox etc hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Zoals ik al zei, luxeproblemen allemaal We mogen blij zijn dat we tv, digibox etc hebben.
      Hier nog grotere luxe > iNDI-box. > ik betaal geen huur
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Hier nog grotere luxe > iNDI-box. > ik betaal geen huur
        Ik heb ook een INDI box Toen beneden een Digibox van Telenet kwam, wilde m'n ouders de indi wegdoen, heb ik hem dan maar aangeslagen, een student moet ook z'n ontspanning hebben vind ik 't is idd een handig ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          Sony of Samsung of eender wat... Als het zoals bij Nat. geographic, 2BE, Discovery Ch. zo wordt uitgezonden komt het zo in beeld , en daar kan geen Sony of Samsung of eender wat iets aan veranderen ...
          Met mijn Philips TV druk ik op de afstandsbediening dan op het pijltje naar boven ... het beeld schuift dan iets op naar boven zoals ik dat wil en dan zijn de ondertittels volledig leesbaar.
          OK, er wordt dan wel wat lanf-gs de bovenkant afgeknipt maar ge kunt alles lezen. Andere mogelijkheid is alle talen leren dat ze op die zenders gebruiken, dan heb je geen ondertitteling meer nodig.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Ik heb nog een oude tv met een beeldbuis, dus heb ik daar geen last van

Maar waar ik mij soms heel erg aan kan ergeren is al ik bij vrienden of zelfs familie op bezoek kom, dat er gekeken word op een breedbeeld met de verkeerde verhoudingen

Dan zie je een film die vervormd is, en echt niet leuk is om te kijken

En als ik er dan een opmerking op maak durven ze nog beweren dat dit normaal is
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
              Nu hebben we allemaal een breedbeeld tv.
              zeg filip, spreek voor je zelf he.

wij hebben hier ook nog zo'n oude TV met een beeldbuis.
              geen last van de ondertitels.

Maar als je zo'n nieuw spul hebt, vind ik ook wel dat het behoorlijk mag werken voor het geld dat het kost !

Comment

Het beste is om het formaat op original te zetten. Dan heb je wel zwarte balken bij 4:3 formaat, maar alles is altijd goed leesbaar. Best ook even de instellingen van je digicorder nakijken.
                Wat die DVD's betreft. Er zijn er zelfs waar de ondertiteling gewoon mee in de film staat, maar dat zijn wel echt de slechtste dan. Daarnaast heb je ook nog het probleem, dat de films niet in 16:9 formaat worden opgenomen, waardoor je toch nog balkjes krijgt bij recente films. Om die te vermijden moet je zo een belachelijk grote Philips gaan kopen, maar dan heb je weer een probleem met tv kijken. Dan is een projector nog de betere optie denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik heb een Sony TV en daar kan ik kiezen welk formaat ik wil.
                  Daar zit de optie "Smart" in en dan past het scherm zich automatisch aan.
                  De ondertitels zie dan steeds perfekt.
                  Misschien eens in het menu kijken of dat ook bij uw TV mogelijk is?

Grtz, RF
                  Dito ik heb ook een Sony en geen enkele problemen met ondertitels (niet van dvd en niet van zenders op de kabel)

Comment

ik zet mijn Pana breedbeeldplasma op formaat 'Juist'
                    en dan krijg ik onvervormde beelden
                    dus ook 4/3 op 4/3 met links en rechts zwarte balken
                    maar je moet ook de instellingen op digicorder goed zetten
                    en geen problemen met ondertitels (heb HD-digicorder)
                    wat ik wel al gemerkt heb is dat op VTM HD de films soms vervormd kunnen zijn
                    terwijl ze op de gewone VTM niet vervormd zijn
                    er zal dus ook iets afhangen van de zender denk ik
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

heb hier zo,n platte TV en nergens last van hoor.
                      alleen bij sommige Amerikaanse comedy series zijn de mensen wat dik.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dat duidt op een vervormd beeld
                        ik heb 't liefst origineel formaat
                        ook al betekent dat dan ergens zwarte balken
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          heb hier zo,n platte tv en nergens last van hoor.
                          Alleen bij sommige amerikaanse comedy series zijn de mensen wat dik.
                          Grt,bouk.
                          :g :g :d (zal maar even in jouw plaats wat smileys zetten)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            Sony of Samsung of eender wat... Als het zoals bij Nat. geographic, 2BE, Discovery Ch. zo wordt uitgezonden komt het zo in beeld , en daar kan geen Sony of Samsung of eender wat iets aan veranderen ...
                            Doe ons een plezier en probeer het eerst eens uit alvorens te reageren aub ..
                            Als je een HD ontvanger hebt kan het mssn anders zijn , dat weet ik niet want ik heb er geen , maar van de gewone ontvangst is het met 200% zekerheid de zender die in de fout gaat ..
                            Als je er mij van verdenkt hier zever te verkopen dan nodig ik u uit bij mij thuis te komen kijken.
                            Jij brengt taart mee en ik zorg voor de koffie, al dan niet met cognac

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Als je bij DVD’s ook dat probleem hebt kan het zijn dat uw dvd-speler gewoon verkeerd is ingesteld. Bij sommige modellen kan je ingeven of je een breedbeeld-tv hebt of niet. Indien daar staat dat je scherm 4:3 is zal hij inderdaad de ondertiteling in de zwarte balk plaatsen indien de film zelf 16:9 is.

Wat ook kan is dat de bewuste films in 2.35:1 zijn. Dit superbreeldbeeldformaat zal op 16:9 ook zwarte randen hebben en indien dat beeld wordt omgezet en de ondertitels vanonder geplaatst worden na de omzetting komt inderdaad meestal het 2de regeltje in de onderste zwarte balk
                              http://www.mimoza.be/

Comment

zet het formaat op auto (4:3, 16:9 etc etc ).. de tv kiest dan het beste formaat.
                                Indien het beeld verspringt, ligt dit aan het signaal dat uitgezonden wordt.
                                Je kunt dan eventueel een vast formaat kiezen waarmee het beeld het beste er uit ziet.
                                Althans, dit met een philips flat screen.

Films gewoon via een mediaplayer afspelen, dan kun je de ondertiteling verplaatsen, qua hoogte, naar waar je maar wilt (tenzij deze ingebakend is).
                                WillemClassensDesign: Mijn website
                                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                                Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Working...
                                X