Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De geschiedenis achter je nickname... :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De geschiedenis achter je nickname...

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Heel lang geleden, in het lager onderwijs werd ons geleerd dat een inwoner van Hasselt een Hasseltenaar is en géén Hasselaar. Toen ik een nickname moest verzinnen, was dat het eerste wat in mij opkwam.
    Ondertussen kunnen beide gebruikt worden voor een inwoner van de hoofdstad van de smaak.
    Als geboren Hasselaar moet ik dat toch ontkennen, in het dialect toch En ik vind het een bijzonder mooi dialect, waarbij Hasseltenaar voor mij toch onnatuurlijk blijft, kwestie van smaak zeker

Comment

is gewoon al levenslang mijn bijnaam/roepnaam , dateert nog uit de lagere school , we hebben hier in Lokeren nog zo ene , een zanger van een lokale Ierse folkgroep , maar die is een jaar of tien jonger ( wel regionaal veel bekender) en die gasten in de muziek die zijn niet vies van een beetje plagiaat
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

In feite is het begonnen met een fout.
        Normaal zou het diafani moeten zijn ipv dyafani.
        Voor het gemak heb ik het toch zo gelaten.
        Diafani komt van het Griekse Διαφάνι.
        Het is een dorp en één van mijn favoriete reisbestemmingen
        op het Griekse eiland Karpathos.
        Letterlijk betekent het : doorschijnend licht.
        Toch wel toepasselijk voor BD.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Heel lang geleden, in het lager onderwijs werd ons geleerd dat een inwoner van Hasselt een Hasseltenaar is en géén Hasselaar.
          Van een Hasseltenaar heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, ik heb altijd gedacht dat het een Hasselaar was maar ja je kan niet alles weten he.
          Vriendelijke mensen overigens die Limburgers.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Als geboren Hasselaar moet ik dat toch ontkennen, in het dialect toch En ik vind het een bijzonder mooi dialect, waarbij Hasseltenaar voor mij toch onnatuurlijk blijft, kwestie van smaak zeker
            gin tål ès zoe schouwn as 't hessels.

Comment

Het moment dat ik me heb geregistreerd (juni 2008) was ik in volle examenperiode eerste kan (tegenwoordig heet dat eerste bach) en kwam mijn inspiratie uit de boeken. Voor hetzelfde geld zat ik hier als Fourier, Bessel of Poiseuille, maar mijn innerlijke verlangde toch naar een minder theoretische variant. Uiteindelijk bood de cursus architectuurgeschiedenis, deel 1 een meer dan waardig alternatief:

Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Is het niet 'Esseleer" in het echt dialect? Hasselaren hebben het nogal moeilijk met de h als eerste letter. Net zoals de eind t.
                Hasseltenaar werd nochtans ons zo door de toenmalige onderwijzer aangeleerd. Maar ja, je kent heel zeker wel het verschil tussen een onder-luitenant en een onderwijzer? Een onder-luitenant kan luitenant worden en een onderwijzer kan niet....

Maar in het dagelijkse leven gebruik ik ook Hasselaar, hoor.

Dat onnatuurlijke van Hasseltenaar kan ik best begrijpen. Daarom ga je die niet rap terugvinden als nickname.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  gin tål ès zoe schouwn as 't hessels.
                  "dan bèste nog nout èn bulze gewès"

1m65 vandaar die 'KE
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                    "dan bèste nog nout èn bulze gewès"
                    Toch wel, en om die reden nooit meer

In de jaren '80 ging ik als klein manneke op de kermis computer spellekes spelen. Als je al eens in de high scores geraakte kon je maar 3 letters ingeven. Mijn 10 jaar oudere neef was zeer goed en had als nick bbc. Ik wou dus wel in de buurt blijven met de naam

Mijn voornaam en die van mijn ouders begint met een c en je moest al niet teveel scrollen om je naam in te tikken in die tijd.

Het heeft ook wel de bijklank van een terroristische organisatie om een of andere reden, wat als voordeel heeft dat de nick meestal vrij is in ons landje.

Internationaal is ie helaas altijd weg, omdat het ook bekend staat als Chaos Computer Club, ooit bekende hackers.

Comment

Nete verwijst naar René, en onrechtsreeks een beetje naar mijn geboortestad, Lier.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

dama = da(nny) ma(tthys)
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

In de fotografie ben ik begonnen met macro,'k speelde graag met fotoshop en reed met een shopper.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Alca is eigenlijk al een afkorting van Alcatraz, in begin de jaren 90 begon ik met chatten via IRC en had nogal strenge ouders waar ik maar 1 keer per week het s'avonds buiten mocht tot middernacht. Vandaar Alcatraz naar de "gevangenis" waar ik woonde en bijhorende grapjes dat ik een pas kreeg om eens per week buiten te mogen. Toen ik shooters begon te spelen was die naam iets te lang en heb ik hem afgekort naar Alca en dat is zo al 15 jaar.
                            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                            Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

post verwijderd
                              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 20:10.

Comment

Tommmmmmmmmmmmmmmmmmmm waarom niet tom 4 ofzo was minder typwerk

Johnny = omdat ik fan ben van Johnny Cash (country music fan)
                                Johnny K = omdat ik mijn hond eerst Dolly had gedoopt to dat we thuis kwamen van assiel en zij voor het plassen zijn pootje ophief dus werd het een HIJ
                                Die K is omdat ie steevast met mijn kousen gaat lopen als ik ze op de grond laat vallen
                                Dus Johnny Kous klonk niet zo de kous eraf gehaald en de k overgelaten

Comment

Working...
                                X