Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De geschiedenis achter je nickname... :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De geschiedenis achter je nickname...

nu ja... de geschiedenis van mijn nick moet ge maar aan mijn ouders vragen

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
    De geschiedenis achter mijn nickname ?
    Hmmm, enkel mijn vrouw en enkele intimi kennen de echte geschiedenis

greetz
    Cheeta
    heeft toch niks met tijgerslips te maken zeker
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

PALY: De eerste letters van de voornamen van m'n gezin.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Eigenlijk heet ik niet Erwin , maar wie gelooft dat nog
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

nen echte hésseleir
          (voor de buitenlanders - niet Hasselaren dus - even vertalen : een echte Hasselaar).

Comment

Eigenlijk heet ik Kevin, maar ben er wel 1 van grote slagen, gauw thuis. Vandaar dat mijn vrienden met Kaveman gingen noemen en die naam is wat blijven plakken...
            Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Ik ben fan van de Alien film reeks, met als topper de eerste en de tweede film.
              Ik kijk al uit naar de 5de film eind 2011 of begin 2012.
              Dat was mijn nickname toen ik rond 1990 pc shooters begon te spelen en
              rond 1992 mijn internetnaam.

Hier wat meer met foto's :
              Facehugger
              *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Gewoon mijn naam.
                Last edited by Laurens; 4 juni 2022, 22:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  nen echte hésseleir
                  (voor de buitenlanders - niet Hasselaren dus - even vertalen : een echte Hasselaar).
                  Dan had het ook ossekop kunnen zijn.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

ff copy paste van de website:

Tyrr, wat is dat voor iets, dat is toch niet je echte naam?

Neen hoor, mijn echt naam is Tuur, maar ooit, lang geleden, nog voor ik met fotografie bezig was, was er een oorlog. Niet hier natuurlijk, WO II was ver voor mijn tijd, maar in de Balkan was er wel eentje. En vanuit Kosovo kwamen er vluchtelingen naar België. Vanuit België gingen er hulpgoederen naar vluchtelingen kampen en tijdens zo een inzamelactie op de plaatselijke lagere school raakte ik aan de praat met een Kosovaar die al hier was, maar de achterblijvers wou helpen. Zo kwam onze naam ter sprake. Hij schreef mijn naam 'Tyrr'. Daarna heb ik nog lang Arthur, of Artur gebruikt, maar regelmatig kwam ik op fora od het probleem tegen van andere mensen die zo al rondliepen op het wereldwijde web. En zo heb ik op een bepaald moment Tyrr als nickname gebruikt. Doordat het sterk lijkt op mijn echte naam, die enkel in het Nederlands en het Duits uitspreekbaar is, wordt het zelfs vaak Tyrr voor anderstaligen. Nu kan je wel Tyrr heten, maar stel je voor dat het iets als '******' betekend in het Swahili. Ik kom wel niet zo vaak in contact met mensen die Swahili verstaan, maar toch. Liever niet. Arthur of Artur was veilig. Dat was de legendarische Engelse koning waar mijn echte naam van is afgeleid. Tyrr daarentegen was een onbekende. En dat is er Google. 'Tyrr' levert op dit moment 92.400 resultaten op en op de 7de plaats staat mijn facebook profiel (de 2de een op Belgium Digital). Tyrr is ook de naam van een of andere proteine, maar wat interessanter is, is waar ook die proteine naar vernoemd is.
                    Een uittreksel van de free online dictionary:
                    "Tyrr - (Norse mythology) god of war and strife and son of Odin; identified with Anglo-Saxon Tiu"
                    Wikipedia:
                    Týr is de hemelvader en personifieert de zon. Daarnaast is Týr als god van het zwaard en de speer ook de oorlogsgod. Týr zorgt voor gerechtigheid, eer, moed en wijsheid in de strijd. Aangezien Týr voor gerechtigheid zorgt, is hij ook de god van het 'ding' (de germaanse volksvergadering).

Niet slecht geschreven dus van Faik, de Kosovaarse vluchteling. Het leuke is dat er bij Tyrr ook nog een Rune hoort, de T, die eruit ziet als een naar boven toe gerichte pijl, iets waar ik in de toekomst nog iets mee wil doen, maar waar ik de tijd en inspriratie nog niet voor gevonden heb.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Uiteraard verwijst mijn nickname naar de bekende Griekse filosoof. Tweede verwijzing zit in mijn signature.
                      Ik ben nog één van de weinigen die Grieks-Latijn hebben gestudeerd en had op school ook al die bijnaam vanwege mijn euuhh filosofische natuur.
                      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                        Uiteraard verwijst mijn nickname naar de bekende Griekse filosoof.
                        Nu dacht ik toch dat 't van Plato kwam. Toevallig geen andere hobby?

Palladio
                        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Tootsie was de naam van mijn overleden paard en de inspiratie hiervoor lag bij onzen Toots (Thielemans)
                          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

de mijne komt van mijn andere hobby:het houden van pijlgifkikkers
                            heb nu 2 soorten in mijn bezit waar er waarschijnlijk nog wel wat zullen bijkomen
                            dendrobates tinctorius nominat (frans guyana)
                            ranitomeya ventrimaculatus (frans guyana)

deze laatste geniet voorlopig mijn voorkeur van de 2 soorten en word ook wel ventri genoemd in de kikkerwereld.
                            de ranitomeya variabilis staat ook nog in m'n verlanglijstje
                            zo ken je ook het verhaal achter mijn nickname

grtz ventri

Nikon D90 18-105 VR kitlens
                            Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
                            grtz ventri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Dan had het ook ossekop kunnen zijn.
                              tut, tut 'n vinstermik !

Comment

Aangezien onze BorderCollie kennel de naam 'Hidden Dreams' draagt en ik niet zo een geïnspireerd persoon ben om nicknames te verzinnen...
                                Mijn vriendin heeft een hele filosofie over de herkomst en de betekenis over onze kennelnaam, maar dat is een veel te lang (en off-topic) verhaal

Bij deze dus de geschiedenis van mijn nick.

Comment

Working...
                                X