Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Was daar iets mis mee?
    Na de update heb ik die niet meer getest maar ik zal dat per gelegenheid nog eens doen.
    Blijkbaar zijn er sommige mensen niet te spreken over de gps ontvangst. Het is misschien toestel based. Ben ook eens aan het uitkijken naar een nieuwe feun en voor mij zou de belangrijkste gadget toch een geïntegreerde gps zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Blijkbaar zijn er sommige mensen niet te spreken over de gps ontvangst. Het is misschien toestel based. Ben ook eens aan het uitkijken naar een nieuwe feun en voor mij zou de belangrijkste gadget toch een geïntegreerde gps zijn.
      Ik had ervoor een Nokia N97 en op de tijd dat ik die had heeft die één keer een paar seconden een signaal ontvangen en voor de rest nougabollen!
      Ik kon daarmee op en af naar mijn werk rijden, meestal 3 à 4 uur per dag in de wagen en geen enkel ontvangst (direct achter niet-hittewerende ruit).
      Laten uitmeten in een service center en daar houden ze er een andere antenne tegen om een test te doen ... resultaat valt in het gemiddelde was het antwoord.
      Mat de Samsung zet ik GPS aan (buitenhuis) en na enkele seconden is er ontvangst. In de dezelfde auto werkt dat ook ... uitgezonderd in tunnels en soms onder zware bebossing.
      Vergeleken met de Nokia dus een forse vooruitgang!

Hier op het werk is er een slechter GSM-signaal, met de Nokia (E71 en N97) was dit tussen 0 en 1 en uitzonderlijk 2 streepjes op het display en met de Galaxy S is dit vol ontvangst.
      Last edited by VerSeg; 18 oktober 2010, 16:34.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik had ervoor een Nokia N97 en op de tijd dat ik die had heeft die één keer een paar seconden een signaal ontvangen en voor de rest nougabollen!
        Ik kon daarmee op en af naar mijn werk rijden, meestal 3 à 4 uur per dag in de wagen en geen enkel ontvangst (direct achter niet-hittewerende ruit).
        Laten uitmeten in een service center en daar houden ze er een andere antenne tegen om een test te doen ... resultaat valt in het gemiddelde was het antwoord.
        Mat de Samsung zet ik GPS aan (buitenhuis) en na enkele seconden is er ontvangst. In de dezelfde auto werkt dat ook ... uitgezonderd in tunnels en soms onder zware bebossing.
        Vergeleken met de Nokia dus een forse vooruitgang!

Hier op het werk is er een slechter GSM-signaal, met de Nokia (E71 en N97) was dit tussen 0 en 1 en uitzonderlijk 2 streepjes op het display en met de Galaxy S is dit vol ontvangst.
        Dat is dan al goed nieuws. Nokia is niet echt een optie wegens die klote communicator suite. Mijn vriendin had een ouder qtek, die deed het zeer goed. Ik heb haar toen een htc touch pro cadeau gedaan, maar dat duurt een eeuwigheid voor die een lock krijgt. TomTom vind ik wel vrij goed. Ik wil ook geen data abonement eigenlijk, het zou dus software moeten zijn.

Hoe zit het met de iPhone 4 gebruikers hier? Voor de 3Gs was een carkit blijkbaar een must.

Comment

Hoe zit het met de iPhone 4 gebruikers hier? Voor de 3Gs was een carkit blijkbaar een must.
          Iphone 3GS ontvangst in mijn wagen : zonder kit : 3/10 . . . met de TT carkit : 9/10
          Iphone 4 ontvangst in mijn wagen : zonder kit : 10/10 . . . met 10/10
          Een wereld van verschil tussen beide toestellen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Iphone 3GS ontvangst in mijn wagen : zonder kit : 3/10 . . . met de TT carkit : 9/10
            Iphone 4 ontvangst in mijn wagen : zonder kit : 10/10 . . . met 10/10
            Een wereld van verschil tussen beide toestellen.
            Thanks, de iPhone 4 en de Samsung Galaxy S blijven dus in de running. Nu nog eens zien wat HTC gaat uitbrengen en dan iets onder de kerstboom leggen.

Comment

Ik hoor het hier niet veel zeggen maar voor velen hangt de keuze ook af van beschikbaarheid van apps, apple heeft nu éénmaal een grote voorsprong op Android en het zal nog even duren tot er gelijkwaardigheid is op dat gebied. Ik had een oude Nokia 6310i gsm wegens carkit, sinds een paar maanden even een Samsung Wave gebruikt (buggy toestel, was altijd iets mee) en sinds een paar weken toch een iphone 4 en ik heb er zeker geen spijt van, ondanks de hoge prijs. Het werkt gewoon, alléén al de touchscreen staat mijlenver voor tov de rest, de kans dat je een verkeerde letter op het schermtoetsenbord intypt is veel geringer dan op de Wave waar ik er constant naast zat... De galaxy s heb ik enkel in de winkel eens mee zitten spelen en mijn eerste (korte) indruk was dat het helemaal niet zo vlot reageert als een iphone. Behuizing is ook wel erg cheap lichte plastic, ik denk dat het snel vol krassen staat zonder bescherming. Maar ieder z'n voorkeur en keuze hierin, het is zeer moeilijk kiezen en als je je door hardware alleen laat leiden dan kom je niet altijd bij de beste smartphone uit, vergeet software niet als je het voor meer wil gebruiken dan enkel bellen (waarom anders een smartphone?).
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Ik hoor het hier niet veel zeggen maar voor velen hangt de keuze ook af van beschikbaarheid van apps, apple heeft nu éénmaal een grote voorsprong op Android en het zal nog even duren tot er gelijkwaardigheid is op dat gebied. Ik had een oude Nokia 6310i gsm wegens carkit, sinds een paar maanden even een Samsung Wave gebruikt (buggy toestel, was altijd iets mee) en sinds een paar weken toch een iphone 4 en ik heb er zeker geen spijt van, ondanks de hoge prijs. Het werkt gewoon, alléén al de touchscreen staat mijlenver voor tov de rest, de kans dat je een verkeerde letter op het schermtoetsenbord intypt is veel geringer dan op de Wave waar ik er constant naast zat... De galaxy s heb ik enkel in de winkel eens mee zitten spelen en mijn eerste (korte) indruk was dat het helemaal niet zo vlot reageert als een iphone. Behuizing is ook wel erg cheap lichte plastic, ik denk dat het snel vol krassen staat zonder bescherming. Maar ieder z'n voorkeur en keuze hierin, het is zeer moeilijk kiezen en als je je door hardware alleen laat leiden dan kom je niet altijd bij de beste smartphone uit, vergeet software niet als je het voor meer wil gebruiken dan enkel bellen (waarom anders een smartphone?).

Voor mij voorlopig enkel om de gps dus. De apps vind ik niet zo belangrijk. Hiet is trouwens een leuk artikel met een vergelijking tussen android en iPhone apps. Ik zou het niet zo extreem willen stellen, omdat android ook zijn security problemen heeft, maar er is dus niet zoveel verschil. Beiden zijn gewoon goede toestellen. Ik ben zelfs niet tegen een WM7 toestel, maar ik denk dat Microsoft toch wat moeilijker gaat krijgen op de smartphone martk. Android en iPhone toestellen zijn volgens mij de blijvers voor de volgende jaren.
                Ik ben trouwens benieuwd wat palm en Nokia gaan doen in de volgende jaren.

-edit: QED wat iPhone betreft
                Last edited by ccc; 19 oktober 2010, 10:14.

Comment

Weet niet als ik het hier mag plaatsen, maar ga mijn (splinternieuwe) Nokia N900 wrss wegdoen. PM voor info.

Comment

Ik ben trouwens benieuwd wat palm en Nokia gaan doen in de volgende jaren.
                    Ik vrees het ergste voor Palm en Nokia of ze moeten met iets echt revolutionair afkomen . . . wat dat ook moge zijn. ik vermoed dat Apple, Android en Win7mobile op dit ogenblik de grootste spelers zullen blijven.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Welke recente smartphone heeft de (aller-)BESTE foto-camera aan boord?
                      Wil een keuze maken los van OS, merk, grootte van scherm, enz...
                      Is dat bvb. de NOKIA N8 (12 MP, Carl-Zeiss lens...)
                      Anderen???
                      thx,

Comment

En ik ga mijn 2 maand oude HTC Desire HD van de hand doen. Niks beter dan een Blackberry en ga dus terug naar het kleine stukje fruit .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikO Bekijk bericht
                          Welke recente smartphone heeft de (aller-)BESTE foto-camera aan boord?
                          Wil een keuze maken los van OS, merk, grootte van scherm, enz...
                          Is dat bvb. de NOKIA N8 (12 MP, Carl-Zeiss lens...)
                          Anderen???
                          thx,
                          Dat zal ongetwijfeld de Nokia N8 zijn...
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            En ik ga mijn 2 maand oude HTC Desire HD van de hand doen. Niks beter dan een Blackberry en ga dus terug naar het kleine stukje fruit .
                            Niet tevreden van de HD? Ik heb een Desire Z en mag zeker niet klagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Niet tevreden van de HD? Ik heb een Desire Z en mag zeker niet klagen
                              Once you go black(berry) you never go back .
                              Ik kan dat touch screen niet gewoon worden, het is gewoonweg zo eenvoudig om mails te schrijven op een BB dat een HTC of iPhone verbleekt. Enige nadeel dat een BB heeft zijn het ontbreken van vele apps maar ja, voor mij dient deze om te bellen en te mailen met een occasioneel SMS'je en dat doet BB schitterend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Ik kan dat touch screen niet gewoon worden
                                Heel juist, zo denk ik er ook over. Daarom dat ik mijn Nokia C6 verkoop.
                                Wil een E5 in de plaats (eerst een C5 maar heb me bedacht). Is een blackberry-achtig model, met full-keyboard en geen touchscreen. De C6 heeft wel een uitschuifbaar toetsenbord, maar voor de rest gebruik je wel het touchscreen en dat is dus echt niks voor mij...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X