Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorscooter : Vespa?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Motorscooter : Vespa?

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    Ik kan mijn vriendin toch nooit overtuigen om haar rijbewijs te halen. Dat grapje kost je al minstens 700 euro.
    700 euro is heel weinig als je daarmee echt leert hoe je met een motor moet omgaan, als ze één keer valt dan is de schade aan de scooter waarschijnlijk al veel groter, en dan hebben we het nog niet over de schade die je vriendin zelf oploopt (die is meestal veel erger).

    Als je iemand kent die zelf veel ervaring heeft met motorrijden, dan kan die misschien in het begin al wat begeleiding geven. Dat is al heel wat beter dan zomaar op de scooter stappen...

    Dan kan ze nog altijd een rijvaardigheidscursus volgen die maar 150 euro kost. (Daarvoor is wel wat rij-ervaring vereist, ze leren daar niet hoe je met een motor moet rijden, ze leren hoe je op een veilige manier motor rijdt.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Motorscooter : Vespa?

      tje, een vespa is heel leuk en mooi.
      wij zijn er ook voor gaan zien, en idd een goeie 4000euro, veel geld. Daarom hebben wij een een andere 125cc gekozen de sym fiddle. als je niet van vespa's kent is het er een.
      op een paar details na dan, en ook de carrooserie van een vespa is mooier afgewerkt.
      maar die sym koste ons 1995euro. en na 3700km nog geen last of mankementjes gehad.
      word in september een jaar oud.
      11-300mm
      jeff heylen

      Comment


      • #18
        Re: Motorscooter : Vespa?

        Ik rijd sinds deze zomer ook met een Vespa, een 2dehands welliswaas, want inderdaad, een nieuwe was me wat te duur. Maar Vespa is niet zomaar een scooter vind ik, het is een manier van ...
        Ik gebruik hem enkel voor m'n plezier, niet voor woon-werk verkeer ofzo.
        Ook al verschillende ritjes met een club meegereden, zalig gewoon. En wat een Vespa net zo tof maakt vind ik, is die nostalgie, die look, ...
        Vorig weekend reden we met 75 Vespa's rond Brugge : oldtimers en nieuwtjes door elkaar.

        Comment


        • #19
          Re: Motorscooter : Vespa?

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Maar Vespa is niet zomaar een scooter vind ik, het is een manier van ...
          Ik gebruik hem enkel voor m'n plezier, niet voor woon-werk verkeer ofzo.
          Ook al verschillende ritjes met een club meegereden, zalig gewoon. En wat een Vespa net zo tof maakt vind ik, is die nostalgie, die look, ...
          daar heb je gelijk in, het is een manier van...
          wij vonden die retro look ook mooi.
          maar toch voor de goedkopere kopie gegaan
          11-300mm
          jeff heylen

          Comment


          • #20
            Re: Motorscooter : Vespa?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Ik kan mijn vriendin toch nooit overtuigen om haar rijbewijs te halen. Dat grapje kost je al minstens 700 euro, terwijl zij zelf niets meer is met een 250cc ipv een 125cc want op de autostrade gaan we er zeker niet mee komen...
            Iets comfortabeler koop je niet alleen om harder mee te rijden of om meer snelweg te doen, er zijn nog wel meer verschillen.
            En voor de rest is dat geen "grapke" van 700€ maar uw veiligheid!
            Bij de eerste (zeker komende) onverwachte gebeurtenis ben je al content dat ge een cursus gevolgd hebt!
            Ja ik weet het, het is simpel en plezant om er zo op te springen zonder iets te moeten doen ... wel de slechtste keuze dat ge kunt maken.
            En ja, het is "maar" een 125cc, maar een kieken dat u de weg afsnijdt maakt geen verschil tussen 125cc en 500cc ... gij moet kunnen reageren!
            En keren in een smalle straat moet ge ook met uw scooter kunnen doen, ge kunt moeilijk altijd rechtdoor rijden.
            De vespa look a likes zijn spijtig genoeg niet altijd in 125cc te krijgen. Neco en LML zijn zowat de meest interessante merken. Ik ga nog eens verderzoeken
            Kijk ook eens het verschil in remmen en zo ... ge moet niet alleen naar modellekes en cc's kijken maar vooral naar de andere afwerkingen!
            Als ik zou moeten kiezen zou ik al direct gaan voor ene met twee schijfremmen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Motorscooter : Vespa?

              Vergeet toch ook niet de beschermende kledij . . . velen denken dat je met een 50 cc-ke weinig kan tegenkomen, maar stel je eens voor dat je met je fiets aan 30km per uur valt, met snelheden van 40 en 50 km/h kan ik je verzekeren dat je zonder aangepaste kledij er niet goed gaat van afkomen. . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Motorscooter : Vespa?

                Ik heb interesse in deze hier, wel de 300cc versie :http://www.sym.com.tw/eng/showroom/i...e=brand&bid=53
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Motorscooter : Vespa?

                  weet niet hoe het bij de andere merken is, maar bij Honda is er op de 125cc scooters geen noodremsysteem, wel op de 250cc en hoger.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Motorscooter : Vespa?

                    Hallo,

                    Ik ben overgestapt van een Yamaha Diversion 900 (toermoto) naar de Honda Silverwing 400T motorscooter - en nog geen seconde spijt gehad. GPS erop, ABS, extra tyopkoffer - alles kan dus mee (zowel "werkbagage" als fototas).
                    Een (motor)scooter is ideaal voor het woon-werkverkeer en blijft "betaalbaar".
                    Enkel jammer dat er negens een tussenkomst is voor dit soort voertuigen. Die van mij heeft o.a. een katalysator en is milieuvriendelijke techniek. Voor een wagen kan je rekenen op een milieupremie, maar voor een scooter ... niks voorzien dus.
                    Maar ja, het rijplezier is alleen al zijn geld waard en als je voor de zoveelste keer al weer eens voorbij kan waar alle auto's stil staan, tja, dan ...

                    Jaja
                    Last edited by jaja; 6 augustus 2010, 12:54.
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Motorscooter : Vespa?

                      Ik hoor meer en meer (ex)motorrijders die geen spijt hebben van de overstap naar een motorscooter. Ik ging ervan uit dat mijn Vespa maar een tussenstap was naar een Honda Deauville ofzo, maar misschien moet ik m'n mening maar herzien en bij Vespa / scooter blijven ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Motorscooter : Vespa?

                        Hier heel tevreden van mijn SYM 125 GTS. Eigenlijk maakt een 250CC of 125 CC niet zoveel uit. Beide zijn eigenlijk te licht om autoweg te doen.
                        Heb de scoot 2de hands aangekocht van iemand die zijn motorrijbewijs net gehaald had.
                        Die ging hem ook een zware motorfiets aanschaffen, maar enkele dagen later zag ik hem rondtoeren met een... Burgman 650.

                        Wat leuke plaatsjes zoeken met Google Earth, coördinaten ingeven op de Garmin 660, Scala rider op de helm klikken, nog even op de buienradar kijken en weg zijn wij...

                        Voor grote mensen raad ik wel een verhoogd windscherm aan.
                        Groetjes van tozumi

                        Bezoek hier mijn webstek

                        Comment


                        • #27
                          Re: Motorscooter : Vespa?

                          Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                          Hier heel tevreden van mijn SYM 125 GTS. Eigenlijk maakt een 250CC of 125 CC niet zoveel uit. Beide zijn eigenlijk te licht om autoweg te doen.
                          .
                          En die Sym 300 evo? Mijn bedoeling is om er wel autosnelweg mee te doen.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Motorscooter : Vespa?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            En die Sym 300 evo? Mijn bedoeling is om er wel autosnelweg mee te doen.
                            De 300 EVO is eigenlijk maar een 264 cc, niet echt sneller dan de 250 GTS EVO.
                            Begin volgend jaar komt er wel de Maxsym 600 en nog wat later de 400.
                            Als je regelmatig autoweg doet kan ik alleen maar een 400 cc of meer aanbevelen, een 250 haalt maar net 120km/u (GPS snelheid dan, zal wel op teller een slordige 135 zijn).
                            Groetjes van tozumi

                            Bezoek hier mijn webstek

                            Comment


                            • #29
                              Re: Motorscooter : Vespa?

                              ik heb mijn werk opgezegd en dus mijn bedrijfswagen moeten ingeven.
                              Mijn vriendin heeft haar auto dagelijks nodig voor woon-werkverkeer.

                              Daarom denk ik er ook aan om voor mijn woon - nieuw werkverkeer een scooter aan te schaffen. Ik ben gevallen voor de Retro look van de Vespa en consoorten. Maar aangezien de vespa zo duur is ben ik gaan kijken naar andere merken en ik ben bij NECO uitgekomen. Veel info vind ik er niet over op het net maar het is een merk met veel dealers in België en ze geven 2 jaar garantie op de scooter.

                              nu denk ik er aan om deze (NECO BORSOLINO 125) te kopen. Iemand ervaring of zo met dit merk?

                              Ik kan ook een 'echte' Honda DAX overkopen van mijn vrouw haar neef (een dax-freak) die hij helemaal gereviseerd heeft en dus zeker kwaliteit heeft, maar dat lijkt mij wat klein en onhandig om iedere dag 50km te rijden. (vraagprijs is 2200 euro)

                              so... iemand tips?
                              WWW.JOPIX.BE
                              Just one click away...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Motorscooter : Vespa?

                                als er eealers van zijn zul je er wel wisselstukken voor vinden. voor sommige merken is dit een probleem

                                wij hebben de sym fidlle 125cc gekozen ook retro model lijkt hard op een vespa enkost zon 1950 euro
                                11-300mm
                                jeff heylen

                                Comment

                                Working...
                                X