Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorscooter : Vespa?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Motorscooter : Vespa?

Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
    Alles boven 125cc heb je geen rijbewijs nodig alsje geboren bent voor '61...
    Als je met een motorfiets wil rijden heb je een rijbewijs A nodig.
    De houder van een rijbewijs B afgegeven voor 1 januari 1989 mag met dit rijbewijs ook met een motorfiets rijden.
    De houder van een rijbewijs B afgegeven sinds ten minste 2 jaar mag met een motorfiets rijden met maximum 125 cc en een maximum vermogen van 11 kw, enkel binnen België!

Comment

toch mooi he zo'n Vespa...

Cavalière 2010 by SeventiesPhotography, on Flickr
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
        toch mooi he zo'n Vespa...
        Het moet niet alleen mooi zijn maar ook goed.
        En goed is ook niet alleen kwalitatief maar vooral voldoen aan uw vereisten en de baan dat je moet trotseren!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het moet niet alleen mooi zijn maar ook goed.
          En goed is ook niet alleen kwalitatief maar vooral voldoen aan uw vereisten en de baan dat je moet trotseren!
          Uiteraard!

maar het oog wil, moet jij als fotograaf toch weten, ook wel wat...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Als ge vlot wilt meerijden zult ge een 2takt moeten nemen, ik ben echt geen voorstaander van een 4 takt op lage cc's. Zo heeft piaggio een runner of een typhoon geloof ik, niet de nieuwste modellen, maar wel van vreselijk goede kwaliteit, dat geldt trouwens altijd bij piaggio (vespa, gilera enz..)

Scooters van Sym, Kymco enz vallen allemaal nog wel mee, maar iets anders met een chinese naam zou ik absoluut niet kiezen. Daar krijgt ge spijt van, dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt bij mijn vroeger werk. TGB ben ik ook absoluut geen voorstander van.

Comment

Ik heb vroeger 2x 50cc Vespa gehad en de laatste jaren een 2T LML 125 (met Sito-Plus)...

Vorig jaar de LML verkocht & oldtimerke gekocht, maar heb nu reeds spijt en mis het Vespa-rij-gevoel...

Laatstlede een namiddag met de nieuwe "Vespa GTS 125 ie" gereden & dat was een grote teleurstelling.

- Te weinig "pit" en vooral te steriel...
              - Looks, stabiliteit, bouwkwaliteit en topsnelheid was dan weer wél ok (105km/h met 2 personen).
              - Geen vitessen meer aan het stuur zorgt voor een lineaire futloze acceleratie.
              - Voor dagelijks gebruik op secundaire wegen wél zeer geschikt, maar er zijn uiteraard (veel) goedkopere alternatieven en je gaat géén 2dehandse GTS vinden onder de 3300 euro

Comment

Working...
              X