Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uurwerken . . . en de jouwe??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Je kan ook een Breitling 2nd hand kopen - scheelt een pak hoor.
    Een quartz behoeft wel veel minder onderhoud dan een mechanische.
    Ik meen al enkele keren gelezen te hebben van jou dat een Breitling 2de hands een stuk goedkoper is maar waar vind je zoiets in vertrouwen? In elk geval niet op eBay zou ik zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Ik meen al enkele keren gelezen te hebben van jou dat een Breitling 2de hands een stuk goedkoper is maar waar vind je zoiets in vertrouwen? In elk geval niet op eBay zou ik zeggen
      Op de luchthaven in Singapour heb je officiële verkoopspunten. 100% betrouwbaar en aan 'bijna' tweedehandsprijzen in België. De prijs is ietskes hoger maar dan wel in SGD.

De prijzen voor tweejaarlijks onderhoud zijn vaste bedragen dus je lokale juwelier kan niet meer aanrekenen dan de door hem verkochte uurwerken.
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
        Op de luchthaven in Singapour heb je officiële verkoopspunten. 100% betrouwbaar en aan 'bijna' tweedehandsprijzen in België. De prijs is ietskes hoger maar dan wel in SGD.

De prijzen voor tweejaarlijks onderhoud zijn vaste bedragen dus je lokale juwelier kan niet meer aanrekenen dan de door hem verkochte uurwerken.
        Ik kom heel regelmatig in Singapore airport en kijk steeds naar de electronica. Steeds ben ik verbaasd hoe duur de luchthaven wel is. Horloges echter nog niet in prijs vergeleken.

Comment

Mag je zo'n Breitling ook een affreus lelijk ding vinden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Dat mag , maar is dat zo voor al hun modellekes ?
            Ik vind ze mooie en lelijke hebben , net als alle andere merken ..

grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              De laaste modellen zijn inderdaad lelijk, opzichtig en affreus. Dat vind ik zelf ook.

Maar ze hebben ook hele mooie modellen.

Nu voor een "fijn" en dun horloge moet je niet bij Breitling zijn.
              Mijn Breitling Avenger Seawolf heeft een horlogeglas van bijna een halve centimeter dik.
              Dus de kast is in verhouding. Het is wel verbazingwekkend dat je niet van die glasdikte merkt: geen vervormingen of zo.
              Trouwens nog een voordeel van een Breitling: veel van hun modellen hebben horlogeglas dat langs beide zijden een AR coating heeft.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Breitling B2:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  Weet wel dat omdat er een speciale noodzender in zit die zend op een officiele frequentie (121,5Mhz) , zelfs de uurwerkmaker mag er geen nieuwe batterij in mag steken..
                  Batterij leeg, uurwerk wordt opgestuurd naar erkend hersteldienst (zwitserland) en een rekening van (tegenwoordig) ongeveer 500 € is het prijskaartje ...

lees dit ook maar eens naar..

Zum 1 Februar 2009 wurde die Ortung aller 121,5 und 243 MHz Notsender durch das COSPAS-SARSAT Satelliten System beendet. Die Besitzer von 121,5 / 243 MHz Notsendern sollten ihre Geräte schnellstmöglich durch 406 MHz Notsender ersetzen.

Durch die COSPAS-SARSAT Satelliten werden nur noch Signale von 406 MHz Notsendern geortet und weiterverarbeitet. Dies betrifft alle Notsenderarten, in der Schifffahrt die Seenotsender (EPIRBs), in der Luftfahrt die ELTs, im Landbereich und für die persönliche Nutzung die PLBs.

Er zijn ook verzamelaars die de Emergency hebben, gewoon omdat het een mooi uurwerk is.

Enne...die batterij vervangen kan je zelf ook hoor. Op Watchuseek staat er zelfs een volledige beschrijving over.

Enige gevaar bij een Emergency is dat je van de noodzender moet afblijven.
                  Als je je horloge gerigistreerd hebt ( wat normaal zou moeten ) en je gebruikt het ten onrechte, kan men jou de rekening van het rescue-team opsturen.

Nu niet alle mensen registreren het horloge hoor, want dan geef je Breitling net het adres om de factuur naartoe te sturen.

Comment

Een idee wat momenteel de prijs is van het onderhoud van een mechanische Chronograph ? De mijne is al enkele jaren niet meer in onderhoud geweest. Die wordt immers maar heel weinig gedragen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een horloge met een Dubois Depraz caliber zal zéker 800 euro zijn.

In een B2 zit zo'n Dubois-Depraz module, gemonteerd op een 2892-2. Kost je als Breitling-horlogemaker ongeveer driekwart dag werk, omdat je in feite twee uurwerken moet doen (de DD's zijn behoorlijk pittig) EN ervoor moet zorgen dat ze 't weer een beetje met elkaar kunnen vinden.

Destijds waren de meeste mechanische onderhoudsbeurten rond de 500 euro, maar ik denk dat dit reeds lang voorbij is.

Ik zal eens zoeken of ik ergens een officiële prijslijst van Breitling kan vinden; die bestaan hoor.
                      Last edited by Alfa Centauri; 28 oktober 2011, 17:10.

Comment

Alstublieft Pol:

Our purpose is to inspire the dream of an uplifting and meaningful life through sustainable watches and a tasteful yet approachable luxury style.

Let op, het staat er nog eens bovenaan: onderdelen NIET in begrepen !

Prijzen EX BTW.

Ik weet het, het lijkt duur, maar het is verdomd zeer arbeidsintensief en je krijgt echt een splinternieuw horloge terug.

Als je met een dure wagen rijdt, weet je ook dat de prijs van onderdelen en onderhoud in verhouding is.

Comment

Alstublieft Pol:

Our purpose is to inspire the dream of an uplifting and meaningful life through sustainable watches and a tasteful yet approachable luxury style.

Let op, het staat er nog eens bovenaan: onderdelen NIET in begrepen !

Prijzen EX BTW.

Ik weet het, het lijkt duur, maar het is verdomd zeer arbeidsintensief en je krijgt echt een splinternieuw horloge terug.

Als je met een dure wagen rijdt, weet je ook dat de prijs van onderdelen en onderhoud in verhouding is.
                          Bedankt !
                          Doe je dit via een juwelier die Breitling verkoopt of kan dat rechtstreeks ?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Bedankt !
                            Doe je dit via een juwelier die Breitling verkoopt of kan dat rechtstreeks ?
                            Naar Koster kan je rechtstreeks gaan dacht ik.
                            Volgens mij zal de juwelier er ook wel iets aan verdienen.

Comment

We gaan dit topic nog eens wat leven inblazen zie:

[IMG]http://photos.pixelpusher.be.s3.amazonaws.com/divers/bombfrog-*****.jpg[/IMG]

Enkele specs:
                              • Automatisch duikershorloge
                              • Geschroefde kroon
                              • Waterdicht tot 300m
                              • PVD gecoate roestvrij staal
                              • Saffierglas
                              • Tritium verlichting

Hier met een 4-ring ***** bandje.
                              D'r zijn er nog enkele op komst.
                              pixelpusher

Comment

Nothing fancy. Een drietal jaar geleden gekocht, en hij doet nog steeds z'n werk.

Ik ben ooit (2008-2009, zoiets) eens tegen iemand z'n achterwiel (van een fiets) gereden met mijn fiets, en ben toen nogal hard neergekomen op het asfalt .

Buiten een paar schrammen aan mijn handen en krassen aan de zijkant achteraan van mijn fiets had ik niets (mede dankzij de 'demping' van mijn goede Jack Wolfskin-winterjas ). Maar mijn horloge, deze bescheiden Lotus, stond stil. Ik heb toen een keer op het glas getikt, en hij ging weer. Sindsdien is nooit meer gestopt met tikken . Ondanks alles wat er tot nu toe gebeurt is, doet het glas ook nu nog z'n label "krasvrij glas" eer aan. Ik heb wel de twee "houderstaafjes" (ik weet de naam er niet precies van, die dingetjes die het bandje aan het horloge zelf vasthouden) al laten vervangen.

Last edited by JorisVdB; 6 december 2011, 10:47. Reden: Typfout verbeterd...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X