Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uurwerken . . . en de jouwe??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

Bij mijn Rodania is het zo dat de band bestaat uit schakels en daar kan je er af doen of bijdoen voor het grof werk zal ik maar zeggen en in de sluiting zelf kan je de band gaatjes verzetten om de band op juiste lengte te krijgen.
    De serie Saphire staat ook af te lezen maar het type staat dat niet op de achterkant van het horloge.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Bij mijn Rodania is het zo dat de band bestaat uit schakels en daar kan je er af doen of bijdoen voor het grof werk zal ik maar zeggen en in de sluiting zelf kan je de band gaatjes verzetten om de band op juiste lengte te krijgen.
      De serie Saphire staat ook af te lezen maar het type staat dat niet op de achterkant van het horloge.
      Op het eerste zicht valt er geen bijregelmechanisme te bespeuren. Straks eens wat uitgebreider kijken als ik wat meer tijd heb.
      Het type is 23116, maar een fancy naam kan ik hier niet voor terugvinden...

Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Geen schone foto (GSM foto) van mijne tikker.

[Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
        Last edited by LesC; 16 augustus 2010, 10:04.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Weet er iemand waar je 'jaqcues lemans' kan kopen? Omgeving Halle/Brussel.

Grtz
          ::: Flickr :::

Comment

ik kan u een breitlinger aanraden
            een systeem kan u zelfs opsporen, soort gps
            wel redelijk duur
            Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
              ik kan u een breitlinger aanraden
              een systeem kan u zelfs opsporen, soort gps
              wel redelijk duur
              Een "breitlinger" bestaat niet ,wel een Breitling.

Als je hier op doelt, heb je wellicht de "Emergency" voor ogen....
              Op titanium band, catalogusprijs (anno 2010) = 5.120 euro.

Last edited by Alfa Centauri; 26 augustus 2010, 00:06.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Vandaag in één of andere film op TV zegt iemand bij het horen hoe duur die ander zijn horloge wel was: "Waarom niet gewoon het uur vragen. Veel goedkoper!"
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Een "breitlinger" bestaat niet ,wel een Breitling.

Als je hier op doelt, heb je wellicht de "Emergency" voor ogen....
                  Op titanium band, catalogusprijs (anno 2010) = 5.120 euro.

http://i216.photobucket.com/albums/c..._emergency.jpg
                  Weet wel dat omdat er een speciale noodzender in zit die zend op een officiele frequentie (121,5Mhz) , zelfs de uurwerkmaker mag er geen nieuwe batterij in mag steken..
                  Batterij leeg, uurwerk wordt opgestuurd naar erkend hersteldienst (zwitserland) en een rekening van (tegenwoordig) ongeveer 500 € is het prijskaartje ...

lees dit ook maar eens naar..

Zum 1 Februar 2009 wurde die Ortung aller 121,5 und 243 MHz Notsender durch das COSPAS-SARSAT Satelliten System beendet. Die Besitzer von 121,5 / 243 MHz Notsendern sollten ihre Geräte schnellstmöglich durch 406 MHz Notsender ersetzen.

Durch die COSPAS-SARSAT Satelliten werden nur noch Signale von 406 MHz Notsendern geortet und weiterverarbeitet. Dies betrifft alle Notsenderarten, in der Schifffahrt die Seenotsender (EPIRBs), in der Luftfahrt die ELTs, im Landbereich und für die persönliche Nutzung die PLBs.
                  Last edited by LesC; 26 augustus 2010, 09:46. Reden: Foto uit quote gehaald: geen herhaling
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Al jaren geen horloge meer meestal gsm en die is ook vaak plat of zoek ....dan zien we het uur maar in de camera

Het nog lang niet geleden de reportage gezien over de Parmigiani bugatti V watch
                    Knap staaltje techniek en precisie
                    Maja daar kan ik mijn huis mee afbetalen hahaha
                    Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Heb het origineel reklamefilmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=k1HB1fJSiwA

Heb ook een exemplaar gevonden, tweedehands, in goeie staat. Alleen dat lederen bandje houdt het niet lang natuurlijk, en die zijn ook niet meer verkrijgbaar dus is het het Internet afschuimen op zoek naar een bandje dat zo dicht mogelijk in de buurt komt.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Dit is het mijne trouwens:

Foto was genomen als scherptetest vandaar de 100procent crop

::: Flickr :::

Comment

Klein vraagje aan de kenners: ik heb mijn oog laten vallen op een Citizen Eco Drive, weet nog niet goed welk model juist te kiezen. Ik zou ze eerst ne keer 'in t echt' willen zien.

En daar is nu net het probleem. Het lijkt in ons Belgen landje niet evidient een winkel te vinden waar je deze horloges kan zien, kopen, erkend onderhoud, ... . Heeft iemand een idee?

Ik dacht eerst een Seiko kinetic te kopen, maar blijkbaar is de (oplaadbare) batterij nogal fragiel. Deze zou het gemiddeld een 5-tal jaar uithouden waarna een duur onderhoud nodig is (batterij wordt dan vervangen). Volgens de info die ik vond werkt Citizen ook met een oplaadbaar batterijtje maar zou deze toch 20-30 jaar meegaan. Iemand die hier meer over weet?

Comment

Hier een Lotus van 99 euro waar ik bijzonder tevreden van ben. Heb wel aan beide kanten al het pinnetje (waar het bandje mee aan het horloge zelf zit) al moeten laten vervangen, maar dat kost maar een paar euro .

Ik droom van zo'n Breitling, maar ik denk dat ik dan beter een 300/2.8 koop als ik zoveel geld uitgeef aan maar 1 ding...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                              Dit is het mijne trouwens:

Foto was genomen als scherptetest vandaar de 100procent crop

Best wel mooi. Maar ik houd dan ook van die Armani, Boss, Versace uurwerken die vaak
                              door een andere fabrikant klokklaar zijn gemaakt. Armani wordt, geloof ik, gemaakt
                              door Fossil.
                              Leuke bijkomstigheid bij Armani is dat hij oorspronkelijk medicijnen studeerde, maar hij
                              stapte over naar fotografie. Pas later ging hij vodden maken, nog later zonnebrillen en
                              horloges.
                              Last edited by doudeke; 26 oktober 2011, 14:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Hier een Lotus van 99 euro waar ik bijzonder tevreden van ben. Heb wel aan beide kanten al het pinnetje (waar het bandje mee aan het horloge zelf zit) al moeten laten vervangen, maar dat kost maar een paar euro .

Ik droom van zo'n Breitling, maar ik denk dat ik dan beter een 300/2.8 koop als ik zoveel geld uitgeef aan maar 1 ding...
                                Je kan ook een Breitling 2nd hand kopen - scheelt een pak hoor.
                                Een quartz behoeft wel veel minder onderhoud dan een mechanische.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                                X