Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Apple modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe Apple modellen

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Het punt is gewoon dat een Mac gebruiker zegt dat het materiaal in een Apple superieur is aan dat van een pc. De kwaliteit is niet triestig, maar zelfs zeer goed. Op pc kan je echter veel beter materiaal krijgen en bijgevolg altijd een beter en sneller toestel kan maken.
    En ik zou ook eens graag bewezen zien dat de hardware zo goed op elkaar is afgestemd.
    Schiet me niet dood maar over de gebruikte moeder-borden kan ik moeilijk info vinden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe Apple modellen

      Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O Bekijk bericht
      Ik snap niet waarom er telkens begonnen wordt over de triestige kwaliteit van de grafische kaarten in een mac? Waarom zouden er standaard van die supersnelle grafische kaart in een Mac moeten zitten? Die worden toch bijna enkel gebruikt door fanatieke gamers. Professionele gebruikers die een mac gebruiken voor, fotografie, muziekproductie, zelfs video-editing, die hebben zo'n speeltjes toch nergens voor nodig?
      Iedere tak heeft eigen zo z'n eigen behoeftes een aanpassingen nodig aan zo'n computer. Of dachten jullie nu echt dat een muziekstudio wel tevreden is met die 2 standaard 3.5mm jacks op een Mac-Pro?
      Hugh... Heb een fanatieke gamer nog geen quadro of fireGL kaartje zien gebruiken...
      Kan er alleen niet aan doen dat ik de teksten op de site van apple i.v.m. die grafische kaart op de Mac pro redelijk belachelijk vind ("Faster than a speeding anything...").
      Maar dat is iets wat Apple al jaren doet : de marketing en design is belangrijker dan wat de klant technisch voorgeschoteld krijgt. Ieder zijn keuze natuurlijk...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe Apple modellen

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ah en ok!
        De Store is dan nog niet aangepast?
        Toch wel hoor. Kijken bij harde schijven opties. Wel enkel de 27" modellen.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe Apple modellen

          Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
          Toch wel hoor. Kijken bij harde schijven opties. Wel enkel de 27" modellen.
          Nonde nonde, niet goed gekeken dus
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe Apple modellen

            Wie graag zijn computer zelf in elkaar steekt en zelf beslist welke onderdelen hij of zij wil hebben en zo een systeem wil maken is beter af met een pc. Daar kun je zelf merk, grootte, zwaarte, snelste en nieuwste onderdelen insteken die je zelf wil hebben.

            Zelfs de keuze in Windows versies is groot.

            Ideaal voor mensen die als hobby computers hebben en zelf hun systeem samenstellen en eventueel later upgraden met nieuwere onderdelen.

            Bij Apple is dit nu éénmaal niet zo. Zij stellen een gamma voorop waaruit de klant kan kiezen desgewenst met wat opties zoals andere harddisk, extra ram, voor de mac pro wat meer opties en that's it. Gewoon een systeem kiezen wat het beste bij je past dat is hun strategie.

            Er zijn mensen die graag zelf beslissen of alles wat in hun computer mag gestoken worden en er zijn ook mensen die hier niet wakker van liggen. Als het maar werkt en als ze hun ding maar kunnen doen met de computer wat ze willen doen. Dat is het verschil.

            Vroeger behoorde ik tot de eerste groep. Nu tot de tweede.
            Hoe m'n computer van binnen voorzien is van onderdelen , daar hou ik me niet meer mee bezig. Dat laat ik aan mijn computermerk over.
            Ik wil een goeie machine waar ik m'n creativiteit op kwijt kan.

            Games vind ik altijd nog het beste met een game console op een groot flat screen.

            Tja, Mac is iets heel anders dan een pc, ook wat de hardware betreft.
            Voor diegene die graag zelf hun pc's samenstellen kan het wat vreemd lijken om niet over een hele resem grafische kaarten te kunnen beschikken waaruit gekozen kan worden maar da's nog iets heel anders dan de onderdelen van Apple als mindere kwaliteit of dergelijke te gaan beschouwen.

            Voor pc's zal er altijd wel iets snellers en nieuwers op de markt zijn maar is dit dan nodig?
            Apple vernieuwd zijn hardware minder snel, volledig mee eens maar als mijn computer doet wat ik verlang en dat gedurende een aantal jaren is dat dan niet voldoende?

            Computers zijn ooit gemaakt om ons het leven makkelijker te maken alleen ik vond dat met pc toch niet zo goed meer lukken. Apple heeft hierop een heel ander inzicht en dat is voor de pc liefhebbers soms moeilijk te vatten.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe Apple modellen

              Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
              Wie graag zijn computer zelf in elkaar steekt en zelf beslist welke onderdelen hij of zij wil hebben en zo een systeem wil maken is beter af met een pc. Daar kun je zelf merk, grootte, zwaarte, snelste en nieuwste onderdelen insteken die je zelf wil hebben.

              Zelfs de keuze in Windows versies is groot.

              Ideaal voor mensen die als hobby computers hebben en zelf hun systeem samenstellen en eventueel later upgraden met nieuwere onderdelen.

              Bij Apple is dit nu éénmaal niet zo. Zij stellen een gamma voorop waaruit de klant kan kiezen desgewenst met wat opties zoals andere harddisk, extra ram, voor de mac pro wat meer opties en that's it. Gewoon een systeem kiezen wat het beste bij je past dat is hun strategie.

              Er zijn mensen die graag zelf beslissen of alles wat in hun computer mag gestoken worden en er zijn ook mensen die hier niet wakker van liggen. Als het maar werkt en als ze hun ding maar kunnen doen met de computer wat ze willen doen. Dat is het verschil.

              Vroeger behoorde ik tot de eerste groep. Nu tot de tweede.
              Hoe m'n computer van binnen voorzien is van onderdelen , daar hou ik me niet meer mee bezig. Dat laat ik aan mijn computermerk over.
              Ik wil een goeie machine waar ik m'n creativiteit op kwijt kan.

              Games vind ik altijd nog het beste met een game console op een groot flat screen.

              Tja, Mac is iets heel anders dan een pc, ook wat de hardware betreft.
              Voor diegene die graag zelf hun pc's samenstellen kan het wat vreemd lijken om niet over een hele resem grafische kaarten te kunnen beschikken waaruit gekozen kan worden maar da's nog iets heel anders dan de onderdelen van Apple als mindere kwaliteit of dergelijke te gaan beschouwen.

              Voor pc's zal er altijd wel iets snellers en nieuwers op de markt zijn maar is dit dan nodig?
              Apple vernieuwd zijn hardware minder snel, volledig mee eens maar als mijn computer doet wat ik verlang en dat gedurende een aantal jaren is dat dan niet voldoende?

              Computers zijn ooit gemaakt om ons het leven makkelijker te maken alleen ik vond dat met pc toch niet zo goed meer lukken. Apple heeft hierop een heel ander inzicht en dat is voor de pc liefhebbers soms moeilijk te vatten.
              +1

              Vooral wat games betreft. Je moet al een hele dure PC in elkaar steken om een spelconsole te verslaan.

              En ik behoor ook tot de 2de categorie.
              Ik wil mijn computer aanzetten en doen wat ik wil doen, zonder dat ik moet welke windows versie ik moet kiezen, en welke virusscanner ik moet gebruiken en updaten.
              Ik kan het wel, maar heb al genoeg werk met het aan de praat houden van de laptops van mijn kinderen.
              Als ik achter mijn iMac (gewoon het basismodelletje van begin dit jaar) ga zitten en wil surfen, mailen of mijn foto's bekijken, dan heb ik geen zin in systeeminstellingen etc.
              Echt goedkoop kan ik ook niet noemen, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad over mijn beslissing om die iMac te kopen. Fantastisch scherm, en zeer gebruiksvriendelijke magic mouse!

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe Apple modellen

                Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                Wie graag zijn computer zelf in elkaar steekt en zelf beslist welke onderdelen hij of zij wil hebben en zo een systeem wil maken is beter af met een pc. Daar kun je zelf merk, grootte, zwaarte, snelste en nieuwste onderdelen insteken die je zelf wil hebben.
                De PC boer kan dat ook voor je doen hoor.

                Zelfs de keuze in Windows versies is groot.
                Zeg maar gerust te groot.

                Bij Apple is dit nu éénmaal niet zo. Zij stellen een gamma voorop waaruit de klant kan kiezen desgewenst met wat opties zoals andere harddisk, extra ram, voor de mac pro wat meer opties en that's it. Gewoon een systeem kiezen wat het beste bij je past dat is hun strategie.
                Fout, hun strategie is andere hardware fabrikanten buiten spel houden zodat ze de prijzen hoog kunnen houden.

                Games vind ik altijd nog het beste met een game console op een groot flat screen.
                Voor bepaalde games kan dat leuk zijn, zeker als je volk thuis heb, maar een iets of wat geavanceerd spel heeft een toetsenbord nodig. Online kunnen tijpen is ook wel leuk.

                Tja, Mac is iets heel anders dan een pc, ook wat de hardware betreft.
                Voor diegene die graag zelf hun pc's samenstellen kan het wat vreemd lijken om niet over een hele resem grafische kaarten te kunnen beschikken waaruit gekozen kan worden maar da's nog iets heel anders dan de onderdelen van Apple als mindere kwaliteit of dergelijke te gaan beschouwen.
                Zoals gezegd, Apple hardware is niet inferieur, maar zeker ook niet superieur, over het algemeen wel een generatie ouder.

                Voor pc's zal er altijd wel iets snellers en nieuwers op de markt zijn maar is dit dan nodig?
                Yes, de early adopters zorgen ervoor dat de prijzen omlaag gaan. Apple is een late adopter maar laat je er ook nog eens extra voor betalen.

                Apple vernieuwd zijn hardware minder snel, volledig mee eens maar als mijn computer doet wat ik verlang en dat gedurende een aantal jaren is dat dan niet voldoende?
                Mijn pc is van 2004 en draait zeer volt, buiten games.

                Computers zijn ooit gemaakt om ons het leven makkelijker te maken alleen ik vond dat met pc toch niet zo goed meer lukken. Apple heeft hierop een heel ander inzicht en dat is voor de pc liefhebbers soms moeilijk te vatten.
                Toch al lang geen pc meer gebruikt denk ik. Zelfs linux is zeer gebruiksvriendelijk geworden.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe Apple modellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  De PC boer kan dat ook voor je doen hoor.

                  Toch al lang geen pc meer gebruikt denk ik. Zelfs linux is zeer gebruiksvriendelijk geworden.
                  Ik zou het zo stilaan moeten beginnen geloven
                  Is toch al zo'n 6 jaar geleden.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe Apple modellen

                    Ik vrees dat Vista voor een aantal gebruikers een zo slechte ervaring geweest is, dat ze over de haag zijn beginnen kijken, en overgestapt zijn.
                    Ik wil best geloven dat Windows 7 nu beter is, en het zou eerlijk gezegd maar triestig zijn, moest de afstand niet kleiner geworden zijn.

                    Ik ben er van overtuigd dat het besturingssysteem van Apple efficienter draait, en net daardoor minder zware hardware nodig heeft.
                    Hoe kunnen ze er anders voor zorgen dat een laptop het zo'n 6-8 uur uithoudt op een batterijlading? En dat een iMac véél minder stroom verbruikt dan een andere desktop.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe Apple modellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Zelfs linux is zeer gebruiksvriendelijk geworden.
                      Mag ik afwijken.
                      De nieuwe Ubuntu krijgt ik maar niet geïnstalleerd.
                      Omdat ik die (weeral) nieuwe grafische voorstelling van de partities niet begrijp.
                      Of liever: ik weet hoe dat gaat maar niet volgens mij Ubuntu voorschotelt.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe Apple modellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik vrees dat Vista voor een aantal gebruikers een zo slechte ervaring geweest is, dat ze over de haag zijn beginnen kijken, en overgestapt zijn.
                        Ik wil best geloven dat Windows 7 nu beter is, en het zou eerlijk gezegd maar triestig zijn, moest de afstand niet kleiner geworden zijn.

                        Ik ben er van overtuigd dat het besturingssysteem van Apple efficienter draait, en net daardoor minder zware hardware nodig heeft.
                        Hoe kunnen ze er anders voor zorgen dat een laptop het zo'n 6-8 uur uithoudt op een batterijlading? En dat een iMac véél minder stroom verbruikt dan een andere desktop.
                        Daarom ook zie #16.

                        Wordt het geheugen volledig gebruikt?
                        Ik moet al 64 bit draaien om geheugen boven de 4g aan te spreken.

                        Worden alle cores gebruikt van de cpu' s?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe Apple modellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik vrees dat Vista voor een aantal gebruikers een zo slechte ervaring geweest is, dat ze over de haag zijn beginnen kijken, en overgestapt zijn.
                          Ik wil best geloven dat Windows 7 nu beter is, en het zou eerlijk gezegd maar triestig zijn, moest de afstand niet kleiner geworden zijn.

                          Ik ben er van overtuigd dat het besturingssysteem van Apple efficienter draait, en net daardoor minder zware hardware nodig heeft.
                          Hoe kunnen ze er anders voor zorgen dat een laptop het zo'n 6-8 uur uithoudt op een batterijlading? En dat een iMac véél minder stroom verbruikt dan een andere desktop.
                          Vista is een draak, bijna even erg als Windows ME indertijd.

                          It's all about powermanagement en hardware natuurlijk. Linux is bijvoorbeeld nog niet perfect, en verbruikt wat meer dan windows. Onze nieuwe netbook zou 14 uur draaien, maar haalt bij normaal gebruik 10 uur onder Windows 7.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe Apple modellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Mag ik afwijken.
                            De nieuwe Ubuntu krijgt ik maar niet geïnstalleerd.
                            Omdat ik die (weeral) nieuwe grafische voorstelling van de partities niet begrijp.
                            Of liever: ik weet hoe dat gaat maar niet volgens mij Ubuntu voorschotelt.
                            Normaal moet je enkel zorgen voor wat niet gepartioneerde ruimte op je harde schijf, en dan laat je Ubuntu z'n ding doen... Mijn linux tijd ligt wel al wat achter de rug (ben gestopt toen Red hat begonnen is met Fedora (dus al behoorlijk wat jaartjes geleden).
                            Als je het gewoon wil testen, kan je ook de live-cd gebruiken. T'is wat trager (ahum) om op te starten, maar het werkt...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe Apple modellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Vista is een draak, bijna even erg als Windows ME indertijd.

                              It's all about powermanagement en hardware natuurlijk. Linux is bijvoorbeeld nog niet perfect, en verbruikt wat meer dan windows. Onze nieuwe netbook zou 14 uur draaien, maar haalt bij normaal gebruik 10 uur onder Windows 7.
                              Niet overdrijven hé : Vista 1e editie was een draak. Tussen windows 7 en Vista SP2 is er op technisch vlak quasi geen verschil.

                              Daarnaast : een computer is een veredelde rekenmachine (niets meer). Idle draait mijn windows 7 met 0-1% processorkracht : ik denk dus niet dat er zoveel verschil is tussen een Windows 7 en OS X op dat vlak. En eenmaal dat je Photoshop z'n filterkes begint uit te rekenen, is het gewoon de processorkracht die bepaalt hoe snel het ding werkt. Vandaar dat vandaag een PC sneller Photoshop draait dan een Mac (wegens z'n snellere hardware).
                              De benchmarks hieromtrent kan je elders hier op dit forum terugvinden...
                              Last edited by polleke_cgc; 28 juli 2010, 20:36.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe Apple modellen

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Niet overdrijven hé : Vista 1e editie was een draak. Tussen windows 7 en Vista SP2 is er op technisch vlak quasi geen verschil.

                                Daarnaast : een computer is een veredelde rekenmachine (niets meer). Idle draait mijn windows 7 met 0-1% processorkracht : ik denk dus niet dat er zoveel verschil is tussen een Windows 7 en OS X op dat vlak. En eenmaal dat je Photoshop z'n filterkes begint uit te rekenen, is het gewoon de processorkracht die bepaalt hoe snel het ding werkt. Vandaar dat vandaag een PC sneller Photoshop draait dan een Mac (wegens z'n snellere hardware).
                                De benchmarks hieromtrent kan je elders hier op dit forum terugvinden...
                                Volgens mij ook het hart van elke computer he pol.
                                De duurste (snelste) Intel zie ik ergens staan aan + 1000 euro....
                                En dan moet de rest van hardware navenant zijn. Zo denk ik toch.

                                **(Mac Pro > An Intel Motherboard, Manufactured by Hai Hon Electronics Co. (FoxConn)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X