Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie begrijpt dit

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie begrijpt dit

    Ja, ik mag het niet zeggen maar het is te onnozel om los te lopen
    Als ik hem kreeg zou ik niet weigeren maar kopen...?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Wie begrijpt dit

      hoeveel van al diegenen die dit toestel zo afkraken hebben er eentje getest?
      Zoals de meesten wel weten Ben ik watt Apple betreft zeker geen Mac adept, integendeel, maar ik heb wel een iPhone en een iPad ( al enkele weken zelfs )
      Het is niet goedkoop, klopt, is het zijn prijs waard? Dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken, sommigen onder geven duizenden euro's uit aan camera's en lenzen, iemand die daar geen interesse voor heeft zal niet begrijpen dat je daar zoveel geld kan aan uitgeven, een ander zal veel geld uitgeven aan wagens, nog een andere aan kleding en ga zo maar verder. Iets wat je echt interesseert mag wat geld kosten.
      Ik kom net terug uit vakantie, het enige nadeel van de iPad is gebrek aan privacy, waar je deze ook maar bovenhaalt, direct heb je enkele mensen direct rond jou staan.
      Wanneer ik met mijn laptop werkte kreeg ik dikwijls de reactie : waar is je iPad?
      Duur speelgoed voor volwassenen? Waarschijnlijk wel..... Maar toch ook een heel handig toestel, de enige echte beperking is nog steeds de onmogelijkheid om Flash sites te bekijken want op verlof ben ik toch een paar keer tegen deze tekortkoming aangelopen.
      En opnieuw herhaal ik wat ik steeds zeg : altijd eerst zelf iets uitproberen vooraleer je commentaar geeft, dat geeft je ook meer recht van spreken.....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Wie begrijpt dit

        Waar ik hem eigenlijk best voor zou kunnen gebruiken is om als portfolio mee te nemen ... je kan je voorbeeldfoto's op het scherm weergeven, is weer eens iets anders dan in een ringmap of binder

        De iPad is iets kleiner dan een A4, dus dat valt prima mee, alleen vind ik de resolutie van 1024x768 maar zwak ... maar is wel een reden om nog altijd website op te maken die op 1024 correct weergegeven kunnen worden hé, want dit zijn enkele miljoenen mogelijke bezoekers

        Blijft een mooi gadget dat zeker bruikbaar is ... maar blijf het duur vinden, sorry

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Wie begrijpt dit

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Duur speelgoed voor volwassenen? Waarschijnlijk wel..... Maar toch ook een heel handig toestel, de enige echte beperking is nog steeds de onmogelijkheid om Flash sites te bekijken want op verlof ben ik toch een paar keer tegen deze tekortkoming aangelopen.
          En opnieuw herhaal ik wat ik steeds zeg : altijd eerst zelf iets uitproberen vooraleer je commentaar geeft, dat geeft je ook meer recht van spreken.....
          Hey, ik ben zelf een early adopter, eerder zelfs een innovator. EN ik lees veel over dergelijke zaken (heb ook een abonnement op CT en ben geabonneerd op de tweakers nieuwsbrief). GEregeld duik ik een winkel binnen om die zaken eens in 't echt te zien (en als het kan vast te nemen en effe te checken). Maar zoals hierboven reeds een beetje aangehaald: er zijn grenzen. Een iPad heeft niks met early adopting te maken. Een iPhone ook niet overigens. Ik zat met een inbelmodem op de BBS'en via globe (in Berchem destijds), ik had snel een brooddoos gsm, was er als de kippen bij om op GPRS en 3G te zitten, stopte een 3D kaart in mijn 486DX2/66 of brandde CD'tjes aan 2X speed. Maar dit zijn inderdaad gadgets en speelgoed. Daar kan ik niks 'dit is de toekomst' bij verzinnen. En dus heb ik het eens uitgeprobeerd in de winkel... en ik was niet onder de indruk.
          Gadgets, speelgoed en hebbedingetjes hebben niet veel te maken overigens met 'hoe goed of comfy ze wel aanvoelen. daarom zijn het voor de meesten net gadgets en hebbedingen: om er mee uit te pakken en ze te gebruiken als een dure afstandbediening, of om schijnbaar achteloos op een bankje in het station (een groot station bij voorkeur) effe wat mail mee te gaan lezen. Daarvoor moet je niet veel uitproberen en ervaren... want daar gaat het eigenlijk in essentie niet om.

          EDIT: en voor 499 € heb je dan niet eens 3G. Dan moet je al naar de 799 € versie om deftig alles er op en er aan te hebben. Ja hallo....
          WAt ik vernieuwend noem(de) is bvb. om op een festival een foto te nemen met je smartphone en die gelijk op Facebook te zetten. En om op je gsm de info over de optredende artiesten zien of downloaden over Wlan op een festival,... met je 3G toestel.
          Last edited by Yourt; 24 juli 2010, 10:04.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #20
            Re: Wie begrijpt dit

            Yourt, jij hebt dus recht van spreken . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Wie begrijpt dit

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Yourt, jij hebt dus recht van spreken . . .
              Haha... tja... en ik ben ook al tegen de lamp gelopen met non-Apple producten hoor. Vriendin heeft overigens een iPod waar ze heel tevreden over is, en we hebben zo'n docking station keukenradio.
              En voor er iemand gaat zeggen dat dat niet klopt met mijn statement hierboven over die afzonderlijke apparaten en zo: ik ben er snel bij, maar hou mijn spullen ook lang. EN ik geef ze een tweede leven bij mijn kids, om minder kapitaalkrachtigen een handje te helpen (door mijn oudere videokaart in hun pc in te bouwen bvb.),... maar ja, ik heb inderdaad wel wat toestellen. Zelfs twee DSLR's
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #22
                Re: Wie begrijpt dit

                Ikzelf heb er geentje, maar heb het "geluk" om een iPad in actie te zien. Ik zie zo direct wel een heel aantal toepassingen....
                Als fotograaf kan je een uitgebreid portfolio meenemen naar klanten. Als verkoper heb je een handige tool om productfiches te laten zien, dieper te gaan op technische gegevens etc. Je moet geen zware laptop meesleuren, je hebt een licht en compact ding bij dat je het leven zoveel gemakkelijker maakt...

                Om zomaar thuis een ebook te lezen, of een elektronische krant, daarvoor vind ik het een duur ding. Maar de dag dat ik op een serieuze manier bvb een portfolio moet laten zien, dan zal k mij 100% zeker een iPad aanschaffen...
                Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                Comment


                • #23
                  Re: Wie begrijpt dit

                  Amaai. Hier zijn al zoveel cliché meningen neergepend dat het op hln.be begint te lijken. Misschien er toch eens een aantal weerleggen.

                  1) De mensen die staan aan te schuiven waren geen blindelingse volgelingen van een Mac cultus. Ze hadden allemaal een gezond stel hersens. Nu weet ik dat wel zeker, want voor de eerste keer stond ik ook in zo'n rij. Het waren stuk voor stuk volwassenen met een uitgesproken en beredeneerde mening, en hun reden om er te staan waren zeer divers. Maar allen klonken het me steeds goede redenen. Er waren wel veel Alex Agnew lookalikes bij, maar dat kan toeval geweest zijn ...of ik heb een modetrend gemist.

                  2) de mensen die een iPad vergelijken met een laptop, of er graag een laptop van hadden gemaakt, hebben het concept totaal niet begrepen. Idem met de mensen die het dan maar als "gadget" bestempelen ...om de eenvoudige reden dat het geen laptop is. Appelen en peren, gasten. Ja, het zijn beiden vruchten. Neen, ze zijn niet hetzelfde.

                  Kijk, ik zal eens even opsommen waarom ik er eentje kocht. Misschien snap je dan al beter waarom een iPad een geschikte tool kan zijn voor de noden die zich (kunnen) stellen.

                  - In de eerste plaats zochten we een e-reader voor mijn vrouw. Die leest veel, én heeft niet de beste ogen. En toch is een iPad de beste optie. Als je wil zet ik wel eens apart boompje op over "wat goed is voor de ogen". Maar om het al kort te schetsten: van vermoeidheid heeft ze niet meer last als een ander. Wel van te kleine letterjes/schermpjes. Ter info; voor een grote e-reader ben je ook al op z'n minst 400$ kwijt.
                  Een kleine laptop is géén alternatief; wat haar het meeste stoort aan boeken is dat je je twee handen nodig hebt om ze open te houden. Aan tafel, in bed... eender welke laptop, hoe klein ook, blijft te lomp. Dat keyboard zit in de weg, is overbodig. Met een iPad kan je gaan liggen en hem boven je houden. Ik zie je dat al doen met een laptop.

                  - Daarnaast hadden we nochtans wél behoefte aan een tweede "PC". Of althans; enkel iets om te surfen. Want ik kan de keren niet tellen dat mijn vrouw de iMac nodig heeft om eens de mail/bank te checken, of kmi.be, etc ...maar dat ik er dan net op bezig ben.

                  - Verder is ook de ipod die erop zit meegenomen. Want mijn vrouw heeft liever een GSM enkel om te bellen. Ik snap dat wel; met MP3's spelen trek je je batterij rapper plat, en muziek uitwisselen tss GSM en iMac vraagt een speciaal kabelke en software ...allemaal teveel gepruts voor 't vrouwke om mee bezig te zijn. Maar toch had ze graag eens wat muziek kunnen meenemen. Naar 't werk, als het rustig is. Bij deze kan dat. Integratie met iTunes (waar bij mij bijna 250Gb aan muziek properkes in zit) is een piece of cake.

                  - En ook het (laten) bekijken van fotos en video gaat fantastisch met een iPad. Vroeger gaf ik mijn laptop door. Dat werkte voor geen meter. Of DVD's branden voor TV: yuck! Met de iPad kunnen ze, en mogen ze, zoveel spelen als ze willen.

                  Je kan aparte toestellen kopen voor deze vier bovenvermelde taken. maar dan ben je evenveel kwijt als een iPad. Of je kan je ze samenvoegen in een goedkoop laptopke en ocharme 200€ uitsparen (als 't zoveel is). Dan zit je wel met de tekortkomingen hierboven reeds opgesomd, en een interface die véél ongebruiksvriendelijker is (opstart tijd alléén al). Dus voor ons was het al duidelijk; zo'n iPad leek ons het geschikte cadeau voor de verjaardag van 't vrouwke.

                  Maar de vergelijking "iPad vs de rest" stopt daar niet. Onze iPad gaat voor nog méér dienen.

                  Zo heb ik bvb een Sonos systeem in huis, om MP3s van de iMac te spelen op de stereo. De bediening daarvan kan grafisch, via iMac zelve, en ook een iPhone app. Maar ja, de iMac staat boven en de stereo beneden. En als ik niet thuis ben is de iPhone ook niet thuis hee. Er is ook een andere bedieningstool, de "Sonos remote control" maar echt grafisch is die niet. Da's een bakske met ipod-like bediening (wieltje) en een klein schermpje. Dat ding kost 400€, en is daarbij het duurste stuk uit de Sonos setup. En nu komt het; Sonos zal binnenkort een grafische app voor iPad verspreiden, volledig freeware! Met andere woorden; 400€ uitgespaard! Kijk, ik maak al winst aan mijn iPad!

                  Intussen hebben we nog bijkomende gebruiken ontdekt van de iPad, zoals een freeware comicbook-reader (ben ik nu werk van aan 't maken, want vroeger las ik dat veel en 't lijkt me wel leuk die stripverhalen terug te hebben), en ook een freeware kookboek-app. Maar toegegeven; daar was het ons niet om te doen.

                  Anyway... ik hoop dat mijn voorbeeld duidelijk maakt dat een aankoop van een iPad geen impulsieve aankoop is van een nutteloos apparaat. Verre van! Ik doe al mijn aankopen zeer doordacht, en de portefeuille gaat enkel open als ik het geschikte apparaat vind.
                  En zo'n apparaat ben ik ook steeds van plan om te verslijten. Ik heb een iPhone, maar nog steeds een versie 1, want hij voldoet nog steeds, en heeft nog geen krimp gegeven. Waarom zou ik dan het nieuwere model moeten hebben?

                  Alle mensen rondom mij, in die rij, hadden soortgelijke redenen als om een iPad aan te schaffen.

                  By the way; de enige redenen waarom ik in de rij ben gaan staan is omdat ik hem persé wou hebben voor we op verlof vertrekken, en omdat de verjaardag van mijn vrouw al voorbij was. Anders zou ik dat niet doen hee zeg.

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie begrijpt dit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

                    - In de eerste plaats zochten we een e-reader voor mijn vrouw. Die leest veel, én heeft niet de beste ogen. En toch is een iPad de beste optie. Als je wil zet ik wel eens apart boompje op over "wat goed is voor de ogen". Maar om het al kort te schetsten: van vermoeidheid heeft ze niet meer last als een ander. Wel van te kleine letterjes/schermpjes. Ter info; voor een grote e-reader ben je ook al op z'n minst 400$
                    By the way;

                    de enige redenen waarom ik in de rij ben gaan staan is omdat ik hem persé wou hebben voor we op verlof vertrekken, en omdat de verjaardag van mijn vrouw al voorbij was. Anders zou ik dat niet doen hee zeg.

                    Mvg,

                    J.
                    Jochen,


                    OF


                    Podcast is natuurlijk ook mogelijk.

                    Jochen, ik hang hier niet de flauwe plezante uit he, ik bedoel het goed.
                    Ik zelf kan niet lezen in bed of bad (of op de wc).
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie begrijpt dit

                      Volgens mij is het geen stormloop omdat de meeste Apple resellers al een klantenlijst hadden aangelegd toen de iPAD was aangekondigd in de VS.
                      Die mensen die zich toen op de lijst hadden geplaatst moesten niet gaan aanschuiven. Ze kregen een Email dat hij voor hen klaar lag tot maandag. Dus hebben ze tijd zat om hem rustig te gaan halen wanneer het hen het beste uitkomt.

                      En ik dacht ooit een post op Macrumors gezien te hebben waaruit bleek dat ongeveer 30% van de iPAD kopers nog geen enkel ander Apple product in huis hadden. Dus het zijn zeker niet alleen Apple adepten die het kopen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie begrijpt dit

                        Gisteren eens kunnen testen in de mediamarkt. Werkt vlot, foto's bekijken is tof. Maar ZO geweldig is het nu ook weer niet. En best onhandig in gebruik als je die iPad nergens op kan leggen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie begrijpt dit

                          @Jochen: die Sonos heeft nood aan OSX 10.4 of NAS apparaat met CIFS ondersteuning. 400 € uitgespaard op een remote en 1000 € aan die Sonos gegeven voor een kwaliteit ....
                          Die Sonos is wat mij betreft ook zo'n gehypet gadgetding dat op de Apple markt mikt, en dus verdedig je de aankoop en de "besparing" met de compatibiliteit met een ander overprijsd gadget waar ze voor een remote veel te veel vragen. Heb je er toevallig speakers van Bose aan hangen?

                          En het werkt tenminste en is toch zo veilig hé...:

                          Oorspronkelijk geplaatst door tweakers.net
                          De software van Apple bevat anno 2010 de meeste lekken. Dat stelt beveiligingsbedrijf Secunia. Wie echter beschikt over een computer met Windows, moet het meeste oppassen met programma's die Adobe heeft gemaakt.
                          Last edited by Yourt; 25 juli 2010, 15:07.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #28
                            Ik begrijpt het helemaal niet meer!!!

                            Beetje lachwekkend, tot zelf zielig word het hier

                            Het is een (Vlaamse?) sport geworden om steevast de boel af te zeiken(=breken), negatieve dingen boven te halen, met als argument dat iedereen het moet weten....
                            En tot vervelens toe, quotes hier en quotes daar, liefts nog met een vleugje latijns bedekt.
                            Het erge is ook dat velen die hier iets bekritiseren, nog nooit enige ervaring hebben met de betreffende toestellen.

                            Ik begrijp ook niet hoe je tegen iets kunt zijn.

                            Ik verklaar me, wat kan je schelen dat er wat Apple freaks, fanboys of wat dan ook, een paar uur in de rij gaan staan, om iets aan te schaffen wat zij wel leuk vinden. Ja, er zullen fouten aan alles zijn, maar dat zullen die mensen wel zelf weten en accepteren.
                            Ze zijn kennelijk redelijk tevreden met hun aankoop. De ipads zijn alweer uitverkocht, de volgende lading is voor binnen 3 weken.

                            Ondertussen is het fenomeen hier overgewaaid van Canon Nikon, Mercedes Bmw, tot zowat alles, Nex (daar zouden bijvoorbeeld de menu's onwerkbaar zijn, ik heb er geen last van), Iphone (antenne probleem, maar niet bij iedereen, het gaat over slechts 15000stuks, nu, mij niet gelaten, ik heb er wel weer een free case bij), Imac (tja, daar ga ik al helemaal niet over beginnen), Ipad (reeds 3 maand een vervanging van mijn macbook Air tot volle tevredenheid)...

                            En waar zitten eigenlijk al die iphone killers, waar zelfs van die slechte 4 al weer miljoenen verkocht zijn, en die hp slate voorgangers, ik heb ze nooit echt gezien? Zouden dan die miljoenen mensen fout zijn?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ik begrijpt het helemaal niet meer!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Beetje lachwekkend, tot zelf zielig word het hier

                              Het is een (Vlaamse?) sport geworden om steevast de boel af te zeiken(=breken), negatieve dingen boven te halen, met als argument dat iedereen het moet weten....
                              En tot vervelens toe, quotes hier en quotes daar, liefts nog met een vleugje latijns bedekt.
                              Het erge is ook dat velen die hier iets bekritiseren, nog nooit enige ervaring hebben met de betreffende toestellen.

                              Ik begrijp ook niet hoe je tegen iets kunt zijn.

                              Ik verklaar me, wat kan je schelen dat er wat Apple freaks, fanboys of wat dan ook, een paar uur in de rij gaan staan, om iets aan te schaffen wat zij wel leuk vinden. Ja, er zullen fouten aan alles zijn, maar dat zullen die mensen wel zelf weten en accepteren.
                              Ze zijn kennelijk redelijk tevreden met hun aankoop. De ipads zijn alweer uitverkocht, de volgende lading is voor binnen 3 weken.

                              Ondertussen is het fenomeen hier overgewaaid van Canon Nikon, Mercedes Bmw, tot zowat alles, Nex (daar zouden bijvoorbeeld de menu's onwerkbaar zijn, ik heb er geen last van), Iphone (antenne probleem, maar niet bij iedereen, het gaat over slechts 15000stuks, nu, mij niet gelaten, ik heb er wel weer een free case bij), Imac (tja, daar ga ik al helemaal niet over beginnen), Ipad (reeds 3 maand een vervanging van mijn macbook Air tot volle tevredenheid)...

                              En waar zitten eigenlijk al die iphone killers, waar zelfs van die slechte 4 al weer miljoenen verkocht zijn, en die hp slate voorgangers, ik heb ze nooit echt gezien? Zouden dan die miljoenen mensen fout zijn?
                              Rudy,

                              Als je geld wilt verdienen op een tamelijke snelle manier dan moet je een risico nemen.
                              Je zou voor de lancering van een nieuw Apple-product aandelen moeten kopen van Apple.
                              Bij de negatieve kritiek (wereldwijd Rudy) daalt de waarde van die aandelen en dan moet je ze juist kopen.
                              Apple reageert op die kritiek en de aandelen stijgen fiks in waarde.
                              Het moment om ze weer te verkopen.

                              Het zou me niet verbazen om hierbij mensen te vinden met twee gezichten
                              die handelen met voorbedachte rade.
                              Dus het zou kunnen dat de grootste criticasters nu een dikkere portefeuille hebben

                              "De nettowinst steeg in het derde kwartaal van 1,83 miljard dollar
                              een jaar eerder tot 3,25 miljard dollar of 3,51 dollar winst per aandeel.
                              Analisten gepolst door het financiële persagentschap Bloomberg hadden 3,11 dollar wint per aandeel verwacht."
                              Last edited by theokus; 25 juli 2010, 16:11.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ik begrijpt het helemaal niet meer!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Beetje lachwekkend, tot zelf zielig word het hier

                                Het is een (Vlaamse?) sport geworden om steevast de boel af te zeiken(=breken), negatieve dingen boven te halen, met als argument dat iedereen het moet weten....
                                En tot vervelens toe, quotes hier en quotes daar, liefts nog met een vleugje latijns bedekt.
                                Het erge is ook dat velen die hier iets bekritiseren, nog nooit enige ervaring hebben met de betreffende toestellen.

                                Ik begrijp ook niet hoe je tegen iets kunt zijn.

                                Ik verklaar me, wat kan je schelen dat er wat Apple freaks, fanboys of wat dan ook, een paar uur in de rij gaan staan, om iets aan te schaffen wat zij wel leuk vinden. Ja, er zullen fouten aan alles zijn, maar dat zullen die mensen wel zelf weten en accepteren.
                                Ze zijn kennelijk redelijk tevreden met hun aankoop. De ipads zijn alweer uitverkocht, de volgende lading is voor binnen 3 weken.

                                Ondertussen is het fenomeen hier overgewaaid van Canon Nikon, Mercedes Bmw, tot zowat alles, Nex (daar zouden bijvoorbeeld de menu's onwerkbaar zijn, ik heb er geen last van), Iphone (antenne probleem, maar niet bij iedereen, het gaat over slechts 15000stuks, nu, mij niet gelaten, ik heb er wel weer een free case bij), Imac (tja, daar ga ik al helemaal niet over beginnen), Ipad (reeds 3 maand een vervanging van mijn macbook Air tot volle tevredenheid)...

                                En waar zitten eigenlijk al die iphone killers, waar zelfs van die slechte 4 al weer miljoenen verkocht zijn, en die hp slate voorgangers, ik heb ze nooit echt gezien? Zouden dan die miljoenen mensen fout zijn?
                                Het wordt met de dag erger. (lees zieliger)
                                Mijn gedacht, als dit even mag (omdat het negatief is) .

                                Comment

                                Working...
                                X