Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac voor senioren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: iMac voor senioren?

    Ben enkele dagen afwezig geweest op het forum. Ik zie dat mijn topic fors is uitgegroeid tot een Pro-Contra Mac discussie. Ik lees verder met belangstelling
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • Re: iMac voor senioren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Ben enkele dagen afwezig geweest op het forum. Ik zie dat mijn topic fors is uitgegroeid tot een Pro-Contra Mac discussie. Ik lees verder met belangstelling
      Leuk hè. Zie je op veel fora. Verloop is vaak volgens vast patroon. Qua inhoud en toon.Voer voor psychologen

      Comment


      • Re: iMac voor senioren?

        Leuk hè. Zie je op veel fora. Verloop is vaak volgens vast patroon. Qua inhoud en toon.Voer voor psychologen
        LOL Doet mij een beetje denken aan de discussie die worden gevoerd als je vragen stelt zoals: Wat is het beste: bier of wijn, BMW of Mercedes, Voetbal of wielrennen Voor alle duidelijkheid. Geef mij maar een glas spuitwater, mijn Volvo en laat mij maar zwemmen
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • Re: iMac voor senioren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
          LOL Doet mij een beetje denken aan de discussie die worden gevoerd als je vragen stelt zoals: Wat is het beste: bier of wijn, BMW of Mercedes, Voetbal of wielrennen Voor alle duidelijkheid. Geef mij maar een glas spuitwater, mijn Volvo en laat mij maar zwemmen
          Echt waar ? Ik ga liever hardlopen. Daarna in mijn Fiat (ik rij al 33 jaar Italiaans) bij de slijter mijn favoriete bier halen : De Gulden Draak.

          Comment


          • Re: iMac voor senioren?

            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Ik heb net eens door Uw history gelopen... op amper 2 weken heb je al 23 posts gedaan in Apple/Iphone/etc. gerelateerde topics, en weinig constructief mag ik wel zeggen ...
            Amaai, ik ben vereerd met je inzet en research. Nogmaals, respect.

            Wel opnieuw treffend dat je mijn posts met artikels en nieuwsfeiten bestempelt als 'weinig constructief", terwijl je zelf afkomt met één roeping 'het zijn eigenlijk allemaal verhaaltjes". Ja inderdaad, met zo'n onweerlegbaar & rotsvast bewijs, verpulver je alle kritiek en kruipen kranten, nieuwswebsites en Steve Jobs zélf, terug in hun schelp, uit schaamte. Voor het verspreiden van foute informatie. Uiteraard financieel gesponsord door de Apple concurrenten.
            Steve Jobs zelf die de problemen toegaf, dat was de echte Steve niet, dat was een cyborg Steve gemaakt uit onderdelen van niet verkochte tablets van de concurrentie


            Ik zou toch 'constructief' eerst eens deftig opzoeken in een verklarend woordenboek.
            Het staat onder "koppige fanboy".

            Comment


            • Re: iMac voor senioren?

              post verwijderd
              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:07.

              Comment


              • Re: iMac voor senioren?

                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                En meestal zitten er dan toch spijtige gevallen tussen die persoonlijk beginnen doen en U belachelijk maken en tot in den treure toe met quotes afkomen zoals "koppige fanboy" en dergelijke .
                ( Maar zelf ongetwijfeld nog nooit eens een paar uur uitgebreid de hele Adobe Creative suite getest hebben op een lekkere 27" iMac, of eens uitgebreid een iPad getest hebben en zich openstellen voor de oneindige possibilities die dat ding heeft...
                Toch eens leren lezen, het gaat hier (en andere topics) vooral om feiten en berichtgeving. Als de hele wereld die kan lezen, wat voor nut heeft het dit te ontkennen en/of er een groot complot van de concurrentie achter te zien? Juist: discussieren om te discussieren en ego's.

                Even belachelijk als één v/d minpuntjes van de iPad, namelijk: géén FLASH ondersteuning, tegenargumenteren met: "er is wél FLASH ondersteuning".

                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                Echte toog en cafédiscussies zijn het ( en ik zit nooit op café (...)
                Blijkbaar! Niveau op café is wel wat hoger. Daar gaat niemand beginnen feiten ontkennen. Dat de wereld eigenlijk plat is enzo. Daar wordt je vierkant uitgelachen en ligt de drempel veel hoger. Maar op een forum is het natuurlijk gemakkelijker om ambetant te doen en koppig te blijven. Oei ik gebruikte "koppig" is dat nu te persoonlijk?

                Comment


                • Re: iMac voor senioren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Even belachelijk als één v/d minpuntjes van de iPad, namelijk: géén FLASH ondersteuning, tegenargumenteren met: "er is wél FLASH ondersteuning".
                  Dit is nu de enige keer dat ik u gelijk moet geven, Flash gaat niet op de ipad (Feit, tenminste niet zonder omweg), en dit is volgens mij de belangrijkste tekortkoming.
                  Ikzelf heb daar wel een oplossing voor gevonden, cloudbrowsing, maar ja, dat ie een "on" apple oplossing natuurlijk, komt uit mijn VS itunes account, plus dat ze weinig licenties vrijgegeven hebben, zodat niet iedereen eraan geraakt. Uiteraard omdat je fiktief op een andere server surft. Maar het werkt. En Falsh is iets waar we toch nog een aantal maanden rekening mee moeten houden.

                  Maar binnen een tijdje zullen we Apple weer dankbaar zijn dat ze de markt omgebogen hebben, en dat die flash vervangen is door veel efficientere systemen.

                  Comment


                  • Re: iMac voor senioren?

                    Het is heel simpel : vroeger zou ik zonder aarzelen een Mac hebben aangeraden aan eenieder de vraag stelde welke computer ze moesten kopen. Normaal, ben een Mac-gebruiker.

                    Nu vind ik dat ik sinds de release van Win7 geen redenen meer heb om een Mac aan iemand aan te raden. Ik kocht m'n eerste Mac in maart 1999. Eigenlijk kan je zeggen dat ik al 11 jaar gebruik...

                    Maar sedert de aankoop van een Dell laptop voor m'n vrouw, ben ik onder de indruk van Win7 en deze laptop. Vroeger had ze een iBook, heel leuk machientje met OS X Tiger, maar om echt eerlijk te zijn, deze Dell is even goed.

                    Ik ben ook heel tevreden met m'n iMac met Leopard. Technisch gezien is de één voor mij dus niet beter dan de ander.
                    OS X is super, Windows 7 ook.
                    Dus puur logischerwijze : PC met Windows 7, goedkoper voor hetzelfde. Windows moeilijker ? Welnee, een kind kan de was doen.

                    En wat al die iBull**** betreft : iPad, iPhone, iPod... dat laat me nu eens allemaal steenkoud. Gisteren in Saturn Wilrijk lag de iPad in demo. Ik had die al eens getest, een collega had er één meegebracht een dikke maand geleden uit New York. 'k Vond er toen al niets aan (allee, eigenlijk wel, was wel leuk, maar in elk geval alle hype onwaardig) en da's nog steeds zo. Waren er daar een paar die naast de iPads met hun iPhones stonden te zwaaien. Ik citeer : "Kijk, precies dezelfde icoontjes als op m'n iPhone". Uhm...
                    Ik behoud me dan verder van alle commentaar...

                    Het imago van Apple sinds Jobs' zei dat ze nu een "mobile devices company" zijn, zou voor mij een reden kunnen zijn om juist geen Mac meer te kopen.
                    Maar dat ben ik persoonlijk dan... en we wijken af...

                    Aan TS : wat je grootmoeder ook beslist te kopen, Mac of PC, ze zal met geen van beiden teleurgesteld zijn. Alles hangt er gewoon vanaf hoeveel ze er wil voor uitgeven.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • Re: iMac voor senioren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Maar zelf ongetwijfeld nog nooit eens een paar uur uitgebreid de hele Adobe Creative suite getest hebben op een lekkere 27" iMac, of eens uitgebreid een iPad getest hebben en zich openstellen voor de oneindige possibilities die dat ding heeft... ( ' t is ne grote iPod Touch.. tuuuurlijk ) of eens op het gemak een iPhone geprobeerd hebben ... ik ken maar weinig mensen die, als ze op een niet tegendraadse manier, een Apple product eens uitgebreid zélf testen, en verder gaan dan enkel het internet opendoen, achteraf niet komen zeggen dat het eigenlijk wel ... dik OK is ...

                      Als ik aan een PC zit, zelfs met windows 7.. Ik erger me gewoon te pletter ( en ik wéét waar alles staat en hoe alles werkt op pc's , daar ligt het niet aan..) Het is gewoon wat het is... voor mij... Ik heb in vroegere topics eens iets gezegd over mijn pa die een PC fanboy is... Zelfs toegeeft dat, als hij mij bezig ziet op mijn mac, dat het er allemaal zo makkelijk en vloeiend uitziet, maar dat hij die dikkenekkecomputerkes toch niet in zijn kot wil... Zo zie je maar hoe een "gedacht" over iets tot compleet absurde stellingen kan leiden...
                      Niet vergeten dat ik dit op een Mac book Pro aan het tikken ben eh

                      Wat merk toestellen betreft werkt een Mac out of the box sneller. Daar twijfel ik niet aan. Een pc waarvan je zelf de componenten kiest en er zelf windows op installeert of laat installeren is gewoon sneller. Een groot probleem met de pc's van de grote pc fabrikanten is dat ze veelal met bloatware komen. Onlangs een netbook gekocht met windows 7, zoooooo traag out of the box. Fresh install en alles werkt vlot, zelfs voor een netbook. Je zou ze inderdaad eens naast elkaar moeten kunnen zeggen. Ik denk dat je misschien terug een pc zou willen Misschien op het lawaai na. Dat is een reden waarom een mac geen 58xx kaarten in zijn range heeft steken denk ik. Of je moet naar waterkoeling gaan. Als je enkel het beste wil, kan je eigenlijk alleen maar een pc kiezen, maar je bent dan waarschijnlijk meer geld kwijt.

                      Je kan het, zoals je al zei, met auto's vergelijken. De Mac is de Rolls Royce, maar een pc kan een Ligier zijn, een Aston Martin of een Bowler Wildcat. Een Mac is goed, maar je betaalt er ook een prijs voor, maar het ding rijdt geen 150km/u door de woestijn.

                      -edit: sorry net naar Top gear gekeken

                      Comment


                      • Re: iMac voor senioren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Een groot probleem met de pc's van de grote pc fabrikanten is dat ze veelal met bloatware komen.
                        Niet zo bij Dell...

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Je kan het, zoals je al zei, met auto's vergelijken. De Mac is de Rolls Royce, maar een pc kan een Ligier zijn, een Aston Martin of een Bowler Wildcat. Een Mac is goed, maar je betaalt er ook een prijs voor, maar het ding rijdt geen 150km/u door de woestijn.
                        Ik denk dat velen hier de "Aston Martin's" onder de PC's niet meerekenen en enkel de Ligier's zien... Misschien heb ik geluk gehad, maar mijn Win7 PC is in elk geval een DB9 dan...


                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        -edit: sorry net naar Top gear gekeken
                        Allee, wat dat betreft zitten we op dezelfde golflengte
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: iMac voor senioren?

                          De kogel is door de kerk...het is een iMac geworden
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • Re: iMac voor senioren?

                            Welkom bij de club!
                            Veel plezier ermee.

                            Comment


                            • Re: iMac voor senioren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                              De kogel is door de kerk...het is een iMac geworden
                              Mooie keuze

                              Comment


                              • Re: iMac voor senioren?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                                De kogel is door de kerk...het is een iMac geworden
                                Welke?
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X