Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autobatterij plat door warme weer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Autobatterij plat door warme weer?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Korte ritten zijn normaalgezien geen probleem, tenzij die korter zijn dan 2km.
    Hangt er vanaf hoe ge rijdt hé.
    Er zijn mensen die om de twee of drie weken eens een korte rit maken ... dat zal véél slechter zijn voor de batterij dan iemand dat dagelijks 2 km doet om zijn krant of een brood te halen.

    Dat heb ik ooit gezien bij een motor waarbij standaard maar één van de twee koplampen tegelijk brandde (Honda VFR 750) als je die tegelijk wou laten werken, dan viel die motor stil als je er in een file wat trager mee reed.
    Bij nieuwe motoren met electronisch geregelde injectie wordt de ralenti stabiel gehouden en dus verhoogd indien nodig. Als er dan nog problemen zijn, dan is er technisch iets verkeerd.
    Vroeger kon je dit oplossen door de ralenti 100 toeren hoger te zetten.
    Na loskoppelen van de zelfgemaakte verbindingen, en in gang duwen van de motor was het probleem toen opgelost.
    Ja ... met zelfgemaakte verbindingen heb je dat soms hé.
    Trouwens bij wet verboden dat tweede licht als dimlicht te gebruiken ... de reflectoren zijn daarvoor niet correct en je kan tegenliggers verblinden.

    Maar als de gewichtsverdeling bij een BMW zo belangrijk is
    Die hechten inderdaad belang aan een correcte gewichtverdeling, beter dan zomaar iets ineen te vijzen en er Clio op te plakken.

    Op een circuit kan er misschien wel iets verschil te merken zijn, maar als je dat op de openbare weg merkt, dan ben je waarschijnlijk toch verkeerd bezig.
    Ja ... een verkeerd gewicht kan ook geen kwaad voor een Franse wagen dat vooral pechstroken trotseert.

    Bij een BMW helpt die accu in de winter wel een beetje, dan hebben de achterwielen wat meer grip...
    Volgende winter komt ge in volle sneeuw met uw Clio eens naast onze BMW staan en we zullen zien wie eerst weg is aan het licht en wie het kortst kan stoppen. Als je daar twee keer eerst bent, dan moogt ge verder lachen.

    Wat batterijen betreft ...
    Alles hangt ook wat af wat die batterij al meegemaakt heeft voordat je de wagen kocht.
    Sommige auto's worden besteld en komen van fabriek bijna direct naar u, anderen zijn op voorraad bij de dealer maar de batterij wordt wekelijks geladen (o.a. BMW) en bij nog anderen staat de wagen daar maar te staan en beginnen ze pas te panikeren wanneer een klant hem wil kopen. Niet elke dealer volgt zelf de aanbevelingen op en sommigen durven u wel een auto verkopen waarvan de batterij al eens weken plat geweest is. Ja, toevallig zelf ervaring mee gehad bij Renault indertijd.
    Last edited by VerSeg; 17 juli 2010, 00:39.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Autobatterij plat door warme weer?

      Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
      Ik heb ooit meegemaakt dat mijn batterij van 4 jaar oud plots kapotging tijdens het rijden 's nachts. Vervelend, en een benzinemotor valt dan ook direkt stil.
      de auto heeft toch geen accu nodig als ie rijd?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Autobatterij plat door warme weer?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        de auto heeft toch geen accu nodig als ie rijd?
        grt,bouk.
        Terwijl de auto rijdt wordt de accu gebruikt om de spanning stabiel te houden, en om stroompieken op te vangen. Het is mogelijk dat de wagen niet direct stilvalt, maar dat het pas gebeurt bij het afremmen.

        Een oude dieselmotor met mechanische injectie kon zonder problemen blijven draaien, maar dat zal bij de moderne diesels zeker niet waar zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Autobatterij plat door warme weer?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ja ... een verkeerd gewicht kan ook geen kwaad voor een Franse wagen dat vooral pechstroken trotseert.

          Volgende winter komt ge in volle sneeuw met uw Clio eens naast onze BMW staan en we zullen zien wie eerst weg is aan het licht en wie het kortst kan stoppen. Als je daar twee keer eerst bent, dan moogt ge verder lachen.
          Mijn Clio heeft nog niet op de pechstrook gestaan, ik zie trouwens net zo goed heel erg dure Duitse wagens op de pechstrook staan...

          Ik ken er verschillende die vorige winter heel veel problemen hadden om nog van hun plaats te geraken met hun BMW. Een van de collega's kwam in die periode zelf niet meer met zijn BMW naar het werk, hij reed mee met iemand die met een Citroën Berlingo naar het werk komt (en die geraakt er wel altijd). Ondertussen heeft hij zijn BMW vervangen door een kleine Audi.

          Met je tractiecontrole en winterbanden zal je waarschijnlijk wel beter van je plaats geraken dan een oude Clio 1.2 met gewone banden...

          Over wagens kan je blijven doorgaan, ik stop er hier wel mee.
          (Ik kan wat dat betreft toch niet mee, want ik kan zo'n dure wagen toch nooit betalen. Maar dat maakt voor mij helemaal niets uit, ik geraak ook overal waar ik moet zijn...)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Autobatterij plat door warme weer?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            de auto heeft toch geen accu nodig als ie rijd?
            grt,bouk.
            Als je altijd bergaf blijft rijden dan heb je zelfs geen motor nodig.

            Comment

            Working...
            X