Re: Autobatterij plat door warme weer?
Hangt er vanaf hoe ge rijdt hé.
Er zijn mensen die om de twee of drie weken eens een korte rit maken ... dat zal véél slechter zijn voor de batterij dan iemand dat dagelijks 2 km doet om zijn krant of een brood te halen.
Bij nieuwe motoren met electronisch geregelde injectie wordt de ralenti stabiel gehouden en dus verhoogd indien nodig. Als er dan nog problemen zijn, dan is er technisch iets verkeerd.
Vroeger kon je dit oplossen door de ralenti 100 toeren hoger te zetten.
Ja ... met zelfgemaakte verbindingen heb je dat soms hé.
Trouwens bij wet verboden dat tweede licht als dimlicht te gebruiken ... de reflectoren zijn daarvoor niet correct en je kan tegenliggers verblinden.
Die hechten inderdaad belang aan een correcte gewichtverdeling, beter dan zomaar iets ineen te vijzen en er Clio op te plakken.
Ja ... een verkeerd gewicht kan ook geen kwaad voor een Franse wagen dat vooral pechstroken trotseert.
Volgende winter komt ge in volle sneeuw met uw Clio eens naast onze BMW staan en we zullen zien wie eerst weg is aan het licht en wie het kortst kan stoppen. Als je daar twee keer eerst bent, dan moogt ge verder lachen.
Wat batterijen betreft ...
Alles hangt ook wat af wat die batterij al meegemaakt heeft voordat je de wagen kocht.
Sommige auto's worden besteld en komen van fabriek bijna direct naar u, anderen zijn op voorraad bij de dealer maar de batterij wordt wekelijks geladen (o.a. BMW) en bij nog anderen staat de wagen daar maar te staan en beginnen ze pas te panikeren wanneer een klant hem wil kopen. Niet elke dealer volgt zelf de aanbevelingen op en sommigen durven u wel een auto verkopen waarvan de batterij al eens weken plat geweest is. Ja, toevallig zelf ervaring mee gehad bij Renault indertijd.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
Bekijk bericht
Er zijn mensen die om de twee of drie weken eens een korte rit maken ... dat zal véél slechter zijn voor de batterij dan iemand dat dagelijks 2 km doet om zijn krant of een brood te halen.
Dat heb ik ooit gezien bij een motor waarbij standaard maar één van de twee koplampen tegelijk brandde (Honda VFR 750) als je die tegelijk wou laten werken, dan viel die motor stil als je er in een file wat trager mee reed.
Vroeger kon je dit oplossen door de ralenti 100 toeren hoger te zetten.
Na loskoppelen van de zelfgemaakte verbindingen, en in gang duwen van de motor was het probleem toen opgelost.
Trouwens bij wet verboden dat tweede licht als dimlicht te gebruiken ... de reflectoren zijn daarvoor niet correct en je kan tegenliggers verblinden.
Maar als de gewichtsverdeling bij een BMW zo belangrijk is
Op een circuit kan er misschien wel iets verschil te merken zijn, maar als je dat op de openbare weg merkt, dan ben je waarschijnlijk toch verkeerd bezig.
Bij een BMW helpt die accu in de winter wel een beetje, dan hebben de achterwielen wat meer grip...
Wat batterijen betreft ...
Alles hangt ook wat af wat die batterij al meegemaakt heeft voordat je de wagen kocht.
Sommige auto's worden besteld en komen van fabriek bijna direct naar u, anderen zijn op voorraad bij de dealer maar de batterij wordt wekelijks geladen (o.a. BMW) en bij nog anderen staat de wagen daar maar te staan en beginnen ze pas te panikeren wanneer een klant hem wil kopen. Niet elke dealer volgt zelf de aanbevelingen op en sommigen durven u wel een auto verkopen waarvan de batterij al eens weken plat geweest is. Ja, toevallig zelf ervaring mee gehad bij Renault indertijd.
Comment