Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    De voorbije nacht hebben we flink wat water gehad, en de temperatuur vanmorgen was beneden 20°C; vanmiddag even op en af naar Breda geweest: zonnig en warm, temperatuur rond 27-28°C, en toen we thuiskwamen was het hier ook 25-26°C; meer dan warm genoeg dus.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      de zon is weer terug hoor.
      zitten weer in een opgefriste tuin onder het zonnescherm.
      temp vliegt omhoog.
      heerlijk die zomer.
      grt,bouk.
      Hier idem, met de laptop op tafel hé.
      En nog altijd maar 20.5°, meteen het maximum voor vandaag.
      Wij wonen hier toch goed hé, altijd frisser dan elders in België, ofwel hebben jullie allemaal slechte thermometers ?
      Ik kijk op die van het officiële weerstation hier vlakbij .
      Last edited by Guest17; 28 juli 2014, 16:55.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        de mooie warme zomer is nog bijlange niet aan z'n eind hoor... er komen nog hele mooie en vooral hete dagen aan...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          de mooie warme zomer is nog bijlange niet aan z'n eind hoor... er komen nog hele mooie en vooral hete dagen aan...
          Wishful thinking, forget it, doe maar uw zwart, of is het nu roze, zonnebrilleke weg .
          Misschien kunt U het komende winter terug opzetten wanneer de zon op die pakken sneeuw schijnt net zoals vorige winter .
          Eén iemand hier die naar die hete dagen verlangt......in mijn favoriet vakantieland noemen ze dat "quantité négligable"
          Last edited by Guest17; 28 juli 2014, 16:42.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

            Sla de mediaberichten er eens op na, benieuwd of alle slachtoffers van de zware regenbuien er ook zo zullen over denken... Sympathiek jom...
            Welke slachtoffers?
            Wat dacht je van de slachtoffers van overmatig veel zon (huidkanker)?


            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

            En verder super tevreden met de recente waterbommen mannen ?
            Nee, het duurde veel te kort.
            Het zou mooi zijn als de regen en bijbehorende lage temperatuur tot december zouden duren.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Welke slachtoffers?
              Wat dacht je van de slachtoffers van overmatig veel zon (huidkanker)?
              Slachtoffers van de wateroverlast tiens; kan je niks tegen beginnen, tenzij je zoals zovele apen, toestemming hebt gekregen om in overstromingsgebied te bouwen.

              Overmatig zonnebaden heb jezelf in de hand, regenval waardoor je straat komt blank te staan meestal niet.

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Nee, het duurde veel te kort.
              Het zou mooi zijn als de regen en bijbehorende lage temperatuur tot december zouden duren.
              Fijn, dan hoop ik dat er vroeg of laat meerdere malen per jaar een anderhalve meter water in jou woonkamer komt te staan.
              Benieuwd of je dan ook nog zo gretig zal zijn op overvloedige regenval.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Wishful thinking, forget it, doe maar uw zwart, of is het nu roze, zonnebrilleke weg .
                Misschien kunt U het komende winter terug opzetten wanneer de zon op die pakken sneeuw schijnt net zoals vorige winter .
                Eén iemand hier die naar die hete dagen verlangt......in mijn favoriet vakantieland noemen ze dat "quantité négligable"
                We gaan het zien...

                Ik zal het komende winter zeker nodig hebben, ik heb zelfs net een tweede roze brilletje bijbesteld voor het geval dat het huidige exemplaar per ongeluk stuk gaat.

                Er zijn wel meerdere mensen (ik ken er héél véél) die snakken naar hete zonnige dagen hoor, niet iedereen zit op of is lid van BD hé.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  We gaan het zien...

                  Ik zal het komende winter zeker nodig hebben, ik heb zelfs net een tweede roze brilletje bijbesteld voor het geval dat het huidige exemplaar per ongeluk stuk gaat.

                  Er zijn wel meerdere mensen (ik ken er héél véél) die snakken naar hete zonnige dagen hoor, niet iedereen zit op of is lid van BD hé.
                  Daarom schreef ik ook HIER .....

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Ja ?

                    Sla de mediaberichten er eens op na, benieuwd of alle slachtoffers van de zware regenbuien er ook zo zullen over denken... Sympathiek jom...
                    Och ja, vorige week moesten we volgens experts op BD medelijden hebben met oudere mensen omdat zij futloos/ziek in hun stoel zaten...
                    Hopelijk moeten ze dezelfde oudjes nog eens evacueren door wateroverlast komende dagen...

                    En verder super tevreden met de recente waterbommen mannen ? Uw andijvie niet verzopen en/of weggespoeld Djivan ?
                    En bij Kaneda staat het water hopelijk nog net niet tot aan zijn lippen ?
                    Laat nu de cijfers voor neerslagtekort a.u.b. weer helemaal up-to-date zijn maar die kans zal in 't water vallen vrees ik.


                    Zo, nu de natuur weer goed is voorzien van het nodige vocht kunnen ze maar beter snel met de vlotte dertigers en uuuuren zonneschijn komen;
                    dan kan al het vocht als de bliksem verdwijnen en krijgen we terug mooi zomerweer.
                    Wat zeg jij nu? De afgelopen 5 dagen, inclusief vandaag, is hier geen druppel gevallen!

                    Nu is het nog 22,4°C, benauwd en nagenoeg helder.
                    Last edited by Skoda; 28 juli 2014, 21:12.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      @Kirsten_dl : ik zou eens willen dat jij je voelt zoals ik wanneer het 25° en meer is. Eens zien of je dan nog energie hebt om een fietstocht te maken...
                      Let wel, in de herfst heb ik energie te over en zie je alleen nog een stofwolk wanneer ik je voorbij steek
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        @Kirsten_dl : ik zou eens willen dat jij je voelt zoals ik wanneer het 25° en meer is. Eens zien of je dan nog energie hebt om een fietstocht te maken...
                        Tja, niet plezierig als je zo slecht tegen warmte kunt. Maar als je dan hier in een weer-topic komt juichen als het in juli 12 à 14° is dan mag je natuurlijk tegenwind verwachten.
                        Maar zo blijft er hier leven in de brouwerij.
                        Juli en augustus meer zon dan wolken en rond de 25° is voor mij perfect. Een paar regendagen mogen er wel bij.
                        Maar als ik in juli en augustus moet kiezen tussen 12 à 16° of 30° dan zal mijn keuze snel gemaakt zijn. De uwe ook natuurlijk, en "vermoedelijk" niet dezelfde
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          19°C buiten, ideaal
                          Droog.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                            Wat zeg jij nu? De afgelopen 5 dagen, inclusief vandaag, is hier geen druppel gevallen!

                            Nu is het nog 22,4°C, benauwd en nagenoeg helder.
                            quote vanop een forum waar iedereen dag en nacht met het weer en klimaat begaan/bezig is :

                            Wij zitten al op 115 l per m en zal er nog vallen, ieper ruim 160 deze maand, roeselare 200 l, wingene 180, gent 120,... Ook in hoogstraten ruim 175l Er zullen gebieden zijn waar her normaal zal zijn, maar vele zitten er ruim boven het gemiddelde.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            @Kirsten_dl : ik zou eens willen dat jij je voelt zoals ik wanneer het 25° en meer is. Eens zien of je dan nog energie hebt om een fietstocht te maken...
                            Let wel, in de herfst heb ik energie te over en zie je alleen nog een stofwolk wanneer ik je voorbij steek
                            In eerdere posts heb ik al vaker vermeld dat ik zelfs bij 35°C de fiets opspring om een fietstocht te maken, varieert dan meestal tussen 50 en 100km.
                            Tijdens onze zomervakantie nemen we onze racefietsen mee naar zuid Frankrijk; tijdens de maand september kunnen ginds de dagtemperaturen ook nog flink oplopen en zelfs 35°C of méér halen.

                            Heb ook al eerder vermeld dat ik zweet als een paard of rund op warme dagen door mijn medicatie, ik hoef zelfs geen inspanning(en) te leveren om een hele dag met okselvijvers rond te lopen.

                            Ik train tijdens de zomermaanden heel hard en continu zodat ik scherp sta tegen de aankomende herfst en wintermaanden.
                            In de wintermaanden laat ik jou, wanneer er sneeuw ligt, een fijn laagje stofsneeuw zien wanneer ik jou voorbij steek.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Potdicht grijs, ik hoop dat ze aan geen nieuwe zesdaagse beginnen...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                zonnetje probeert het al.
                                mooi weer voor een rondje IJsselmeer vandaag.
                                hoop dat er wat wolken zijn/komen.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X