Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Toch raar dat tijdens winters waarbij het stevig vriest en er meestal ook sneeuw valt ik geen last heb van verkoudheden,
    wanneer we echter zo'n afschuwelijk kletsnatte & veel te warme winter hebben zoals de huidige heb ik iedere keer prijs.

    Het gezever over niet te hoge stookkosten komt er eerlijk gezegd langs mijn oren uit.
    Je maakt mij niet wijs dat mensen, die steen en been klagen over hun stookkosten, gedurende heel deze winter zonder verwarming zaten of zitten.

    Laat de seizoenen seizoenen zijn en bij winter hoort sneeuw en vrieskou.
    Als het je een troost kan wezen, ik heb het ook zitten.......maar wel aangestoken door ons kleinkind (denk ik) want die zit praktisch niet zonder sedert hij in de opvang zit.
    We kunnen van 'vast weer' spreken, het is hier weeral goed aan het regenen, wat wind en 3,3°.
    Zal mij een zorg wezen, straks zitten we voor vier weken in de zon.....nog 4 keer slapen (zeiden we zo'n goeie 50 jaar geleden) .
    Last edited by Guest17; 28 januari 2014, 08:52.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Ik HAAT dit weer: kletsnat, ijskoude regen en onder de 5°. Gruwelijk, geen weer om een hond door te jagen.
      Geef me dan maar wat zon bij -10°.
      +12° met zon mag ook natuurlijk
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik HAAT dit weer: kletsnat, ijskoude regen en onder de 5°. Gruwelijk, geen weer om een hond door te jagen.
        Geef me dan maar wat zon bij -10°.
        Of wat zon bij +20/25° .
        Als je het zo erg haat, dan gewoon wat centjes neertellen en je hebt het.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Toch raar dat tijdens winters waarbij het stevig vriest en er meestal ook sneeuw valt ik geen last heb van verkoudheden,
          wanneer we echter zo'n afschuwelijk kletsnatte & veel te warme winter hebben zoals de huidige heb ik iedere keer prijs.

          Het gezever over niet te hoge stookkosten komt er eerlijk gezegd langs mijn oren uit.
          Je maakt mij niet wijs dat mensen, die steen en been klagen over hun stookkosten, gedurende heel deze winter zonder verwarming zaten of zitten.

          Laat de seizoenen seizoenen zijn en bij winter hoort sneeuw en vrieskou.
          Waarom blijf je toch al maanden zeggen dat het kletsnat is? De meest recente maand die te nat was, was de maand mei 2013. Al de andere maanden in 2013 waren te droog en ook januari 2014 is te droog.

          Er komt geen winter meer de komende maand(en) hoor.

          Volgens Frank Deboosere zou het vandaag trouwens heel de dag regenen met 's morgens wat natte sneeuw. Het is hier de hele dag droog geweest en van vanmorgen tot een heel stuk in de namiddag scheen de zon. Bovendien zei hij tijdens zijn weerpraatje om 11u25 vandaag dat het toen in heel het land aan het regenen was, terwijl in heel Limburg toen de zon scheen.
          Last edited by Skoda; 28 januari 2014, 20:02.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
            Waarom blijf je toch al maanden zeggen dat het kletsnat is? De meest recente maand die te nat was, was de maand mei 2013. Al de andere maanden in 2013 waren te droog en ook januari 2014 is te droog.

            Er komt geen winter meer de komende maand(en) hoor.

            Volgens Frank Deboosere zou het vandaag trouwens heel de dag regenen met 's morgens wat natte sneeuw. Het is hier de hele dag droog geweest en van vanmorgen tot een heel stuk in de namiddag scheen de zon. Bovendien zei hij tijdens zijn weerpraatje om 11u25 vandaag dat het toen in heel het land aan het regenen was, terwijl in heel Limburg toen de zon scheen.
            Kan ik beamen. Gans de namiddag in Paal aan de bouw gewerkt. Wel wat zoals wij zeggen zure wind, maar toch droog geweest. Enkel vanaf 17 u zijn er twee of drie druppels gevallen. Maar toen waren onze batterijtjes plat en was het tijd om huiswaarts te keren.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Bijna 6°C.
              Droog.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                Waarom blijf je toch al maanden zeggen dat het kletsnat is? De meest recente maand die te nat was, was de maand mei 2013. Al de andere maanden in 2013 waren te droog en ook januari 2014 is te droog.
                Laat ik het eens proberen het op een andere manier te verduidelijken:

                OMDAT HET HIER BEGOT BIJNA IEDERE DAG REGENT !!!!

                Eergisteren, gisteren, vandaag, de voorbije weken en maanden heeft het bijna iedere dag geregend.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                Er komt geen winter meer de komende maand(en) hoor.

                Volgens Frank Deboosere zou het vandaag trouwens heel de dag regenen met 's morgens wat natte sneeuw. Het is hier de hele dag droog geweest en van vanmorgen tot een heel stuk in de namiddag scheen de zon. Bovendien zei hij tijdens zijn weerpraatje om 11u25 vandaag dat het toen in heel het land aan het regenen was, terwijl in heel Limburg toen de zon scheen.
                Héél jammer genoeg komt er geen winter naar de LL, het weer zit muurvast momenteel. Ik snak nochtans naar een herhaling van winter 2012-13.
                Ook voor Alpen zeer ongewone toestanden: aan de Alpen zuidkant gaan er nogmaals bakken sneeuw vallen terwijl het langs de noordkant huilen is met de pet op.
                Last edited by kirsten_dl; 28 januari 2014, 23:31.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                  OMDAT HET HIER BEGOT BIJNA IEDERE DAG REGENT !!!!

                  Eergisteren, gisteren, vandaag, de voorbije weken en maanden heeft het bijna iedere dag geregend.
                  Wees toch eens wat positiever, denk eens aan de arme kindertjes in Afrika.
                  Die zouden willen dat ze ook een beetje regen kregen.

                  Is regen dan echt zo slecht?

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Wees toch eens wat positiever, denk eens aan de arme kindertjes in Afrika.
                    Die zouden willen dat ze ook een beetje regen kregen.

                    Is regen dan echt zo slecht?
                    Oh maar van mij krijgen ze regen hoor, stuur die spuuglelijke irritante regenwolken die ons land al maanden teisteren maar per express richting arme Afrikaanse kindjes.
                    Zij gelukkig en ik ook.

                    Ja regen is echt héél slecht, wanneer het heel veel regent en de hemel steeds potdicht zit door lelijke donkergrijze regenwolken dan is het leuke er al gauw af voor mij.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      rond om het vriespunt en nog donker.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                        Waarom blijf je toch al maanden zeggen dat het kletsnat is? De meest recente maand die te nat was, was de maand mei 2013. Al de andere maanden in 2013 waren te droog en ook januari 2014 is te droog.

                        Er komt geen winter meer de komende maand(en) hoor.

                        Volgens Frank Deboosere zou het vandaag trouwens heel de dag regenen met 's morgens wat natte sneeuw. Het is hier de hele dag droog geweest en van vanmorgen tot een heel stuk in de namiddag scheen de zon. Bovendien zei hij tijdens zijn weerpraatje om 11u25 vandaag dat het toen in heel het land aan het regenen was, terwijl in heel Limburg toen de zon scheen.
                        Frank wil eigenlijk Limburg buiten België krijgen...
                        't is een teken aan de wand


                        Voor mij zou het geen kwaad kunnen mocht de winter er niet doorkomen.
                        Kzou graag deze zomer verhuizen... momenteel zit alles op schema, maar als de winter plots onverbiddelijk hard toeslaat,
                        dan kan er (te veel) vertraging komen...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Frank wil eigenlijk Limburg buiten België krijgen...
                          't is een teken aan de wand


                          Voor mij zou het geen kwaad kunnen mocht de winter er niet doorkomen.
                          Kzou graag deze zomer verhuizen... momenteel zit alles op schema, maar als de winter plots onverbiddelijk hard toeslaat,
                          dan kan er (te veel) vertraging komen...
                          Ik denk voor U, en ik vrees voor anderen, dat u op uw twee oren mag slapen.
                          Mocht er alsnog een winterprik volgen, maar die is voor het ogenblik in de verste verten niet te bespeuren, dan zal hij waarschijnlijk van korte duur zijn.
                          Grijze hemel, bijna geen wind en 2,7°.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            4 tot 6.5°C in deze contreien.
                            Licht bewolkt en droog.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              4 tot 6.5°C in deze contreien.
                              Licht bewolkt en droog.
                              yep... hier ook van dat.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Rustig weer, droog, niks wind, bijna heldere hemel met hier en daar een wolkje bij 3,2°.

                                Comment

                                Working...
                                X