Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    somber en donker.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      nu zonnig en mooie wolken.
      weer een prachtige zonsopgang meegemaakt.
      8 graden en nog steeds windstil.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Hoe noemt dat gele ding dat ik zonet eventjes te zien kreeg ook alweer ?
        Uw badeendje ??

        Het weer : compleet blauwe hemel, windstil en 3,7°

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

          Het weer : compleet blauwe hemel, windstil en 3,7°
          Zo mag het de hele winter blijven, we hebben genoeg regen gehad voor de rest van het jaar.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Zo mag het de hele winter blijven, we hebben genoeg regen gehad voor de rest van het jaar.
            Er is tot op vandaag 768 mm gevallen.
            Om aan het gemiddelde (877 mm) van de laatste 13 jaar te komen hebben we dus nog ongeveer 110 mm te gaan.
            Dat zou een door en door kletsnatte maand december moeten worden.
            Mocht het nu tot het einde van het jaar droog blijven dan hebben we echt een droog jaar achter de rug.
            En vraag nu geen statistieken meer, die heb ik hier reeds gegeven en er kwam niks, nada reactie op, dus.........zwijgen is toegeven zeker .
            En maar logisch ook want aan statistieken/vaststellingen valt niet veel te tornen hé.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              En vraag nu geen statistieken meer, die heb ik hier reeds gegeven en er kwam niks, nada reactie op, dus.........zwijgen is toegeven zeker .
              En maar logisch ook want aan statistieken/vaststellingen valt niet veel te tornen hé.
              Diezelfde statistieken melden dat het de eerste zes maanden van 2013 ELKE maand van véél tot iets kouder was dan normaal. Dat weerleg je dan steevast.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Diezelfde statistieken melden dat het de eerste zes maanden van 2013 ELKE maand van véél tot iets kouder was dan normaal. Dat weerleg je dan steevast.
                Ik dacht dat U statistieken had gevraagd ivm de neerslag toch .
                Die ivm temperaturen had ik reeds gegeven, per 10 dagen trouwens en wanneer je die goed bekijkt zal je zien dat er veel meer normale dan abnormale perioden van 10 dagen waren.
                Ik wil ze hier gerust nog eens op een rijtje zetten hoor, qua temperatuur dan, want beweren dat de statistieken dit of dat zeggen is heel makkelijk.
                Ze ze hier neer zodat we ze kunnen checken.
                Indien teveel werk, dan doe ik het wel nog eens.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  ik dacht dat zoiets enkel op Antarctica voorkomt ?

                  Zou toch eens terug de schoolbanken opzoeken, tot en met de gewijde geschiedenis en de chatecismus toe.

                  NP 12° ,bewolkt, geen wind.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Die ivm temperaturen had ik reeds gegeven, per 10 dagen trouwens
                    Niet te doen hé.... Als het op de temp. aankomt hanteer je tiendaagse stats (waar dan in dat koelkast-halfjaar al eens een warmte prik tussen zat), voor de neerslag hanteer je dan (omdat het je beter uitkomt) maand- of zelfs jaar stats. Ik ga er verder niet op ingaan denk ik, heeft geen zin.

                    Vandaag een hele voormiddag uitbundige zon, wat een verademing na weken grijze soep. Maar het mooie liedje is al ver uit vrees ik.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      7.6°C op het terras.
                      Zon maar fris.

                      M A A R
                      De sint zal zich warm mogen aankleden: deze vrijdag wordt sneeuw verwacht in ons land.
                      "In de nacht van donderdag op vrijdag verwachten we neerslag, die kan overgaan in de eerste sneeuw", voorspelt het KMI.
                      "Ook vrijdag overdag en in het weekend krijgen we winterse buien met sneeuw of smeltende sneeuw,
                      door de aanvoer van koude en vochtige lucht in de onderste lagen van de atmosfeer."
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        windstil/zonnig en 7.2 graden.
                        geen schokkend weernieuws.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Niet te doen hé.... Als het op de temp. aankomt hanteer je tiendaagse stats (waar dan in dat koelkast-halfjaar al eens een warmte prik tussen zat), voor de neerslag hanteer je dan (omdat het je beter uitkomt) maand- of zelfs jaar stats. Ik ga er verder niet op ingaan denk ik, heeft geen zin.

                          Vandaag een hele voormiddag uitbundige zon, wat een verademing na weken grijze soep. Maar het mooie liedje is al ver uit vrees ik.
                          Dan ga ik eens proberen statistieken te vinden waar ze uit de doeken doen welke totale hoeveelheid temperatuur we gekregen hebben
                          gedurende een periode van één jaar . Of zou het geen zin hebben om dit op te zoeken .

                          Het weer : zonnig, compleet blauwe lucht, windstil en 5,6°.

                          Wereldnieuws ...... in België : naar het schijnt zouden we, wanneer we vrijdag naar de Hoge Venen rijden, en daar gaan plaats vatten op Signal de Botrange, wel eens een verdwaalde sneeuwvlok op ons neus kunnen krijgen. Dat is voorpagina nieuws in België ........ komaan zeg, het wordt winter hé !
                          Ik hou al mijn hart vast als ik er aan denk hoe er straks weer niet zal gezeverd worden over het feit of we straks al dan niet een witte kerst krijgen......
                          Last edited by Guest17; 2 december 2013, 09:30.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            ....
                            Ik hou al mijn hart vast als ik er aan denk hoe er straks weer niet zal gezeverd worden over het feit of we straks al dan niet een witte kerst krijgen......
                            die krijgn we zo wie zo dit jaar.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dat is voorpagina nieuws in België ........ komaan zeg, het wordt winter hé !
                              Ik hou al mijn hart vast als ik er aan denk hoe er straks weer niet zal gezeverd worden over het feit of we straks al dan niet een witte kerst krijgen......
                              Das toch fijn

                              In Australië vieren ze Kerstmis aan het strand.
                              Misschien iets voor jou?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Bestaat misschien reeds lang, maar ik kende het niet.



                                Kan interessant zijn voor wie naar de wintersporten trekt.
                                Last edited by Guest17; 2 december 2013, 09:59.

                                Comment

                                Working...
                                X