Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    3,3°C
    Droog
    Bloeddruk (lol) : 1019
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Nee hoor, ik bedoelde het helemaal niet op jou, wel op het belachelijke systeem waarmee onze bouwsector werkt.
      Voor ik iedereen weer over "mijn dak" krijg met boze reacties; oké, die mannen hebben ook recht op verlof.
      Ah Oke misbegrepen...;

      En ach, ik begrijp het wel dat ze ook eens conge willen als hun kinderen thuis zijn...
      verder werken onze metsers ook gewoon door momenteel hoor...
      tis enkel ikzelf die klaag over de kou, maar ik ben IT'er

      Tis ook niet echt het beste,
      Te natte stenen metsen is ook niet aan te raden.
      Ons onderdak mag je eigenlijk niet vochtig verwerken.
      Dakwerken met onderdakplaten van 2.75x0.50m op 10m hoog met hevige wind lijkt mij ook minder aangenaam...

      ik zie onzen bouw graag vooruitgaan,
      maar ik zou graag hebben dat de werkmensen s'avonds naar huis moeten en niet nar spoed...

      mijn grootvader heeft een val van 3hoog gemaakt,
      en je wilt niet weten wat er momenteel allemaal "krom" staat aan zijn rechterarm...

      verder OT:

      3°C, zeer weinig wind, en vrij open lucht
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl
        oké, die mannen hebben ook recht op verlof.
        Is een feit. En recht op pensioen ook.

        De dakwerker die mijn dak gelegd heeft enkele jaren terug, heeft zijn zaak stopgezet en is met pensioen, is verhuisd naar het buitenland om daar van de zon te genieten. Dat is zijn recht.

        Maar dan blijft de vraag: hoe zit het met zijn 30 jaar garantie dat hij op dat dak biedt?

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          3° en droog.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            ...

            Maar dan blijft de vraag: hoe zit het met zijn 30 jaar garantie dat hij op dat dak biedt?
            het blijft een rechtspersoon.
            maar wel een heeel gedoe hoor, maar claimen kan wel.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              het blijft een rechtspersoon.
              maar wel een heeel gedoe hoor, maar claimen kan wel.
              Ja, vorig jaar hadden we ergens een lek.
              En aangezien die dakwerker nergens te bereiken was, heeft een andere dakwerker zo vriendelijk geweest het te herstellen.

              De verzekering is tussengekomen en die konden hem ook niet meer bereiken.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Nee hoor, ik bedoelde het helemaal niet op jou, wel op het belachelijke systeem waarmee onze bouwsector werkt.
                Voor ik iedereen weer over "mijn dak" krijg met boze reacties; oké, die mannen hebben ook recht op verlof.

                In een land als België nemen ze 3 volle weken bouwverlof, net in die periode v/h jaar dat het langst licht is en de kans op mooi weer het grootst.
                Kijk eens naar onze buurlanden, daar werken ze bij temperaturen ver boven en onder nul gewoon door. Waarom kan zoiets niet in België ?
                Weet je nog afgelopen winter ? Toen lag de bouwsector bijna volledig lam omdat er een beetje sneeuw lag en het lichtjes vroor.

                Om maar te zeggen, twee jaar terug heb ik in Oostenrijk een huis zien bouwen bij hevige sneeuwval en strenge vrieskou. En dat ging daar vooruit jongens...
                Na bijna 40 jaar ervaring in de bouw ben ik verplicht hier op te reageren.

                - de bouwvakantie MOET altijd en voor iedereen in de bouw op ongeveer hetzelfde tijdstip gesitueerd worden, want ze zijn afhankelijk van toeleveranciers ; mochten die of de bouwsector op willekeurige tijdstippen op verlof gaan, dan zit de één zonder materialen als hij werk, of kan de ander nergens leveren als hij werkt

                - bovendien neemt de bouwsector ook reeds twee weken "verlof" rond Kerst en Nieuw, maar dit zijn in feite compensatiedagen omdat ze wellicht als enige nog steeds 40 uur per week werken ; die meeruren worden dan gecompenseerd door die verlofdagen met Kerst en Nieuw

                - 'sommige' bouwvakkers hebben ook nog een partner en kinderen, en gaan ook graag eens op verlof met hun naasten, en sommigen willen ook wel eens genieten van mooi weer ipv er altijd in te werken ; ik ken er die naar het zuiden van Frankrijk op reis gaan om wat zon te zien, en de bouwvakkers zouden er verplicht moeten blijven in werken ?????

                - dat ze in sommige landen verder werken bij vorst en sneeuw is hun goed recht, wellicht was het zelfs een houten woning in Oostenrijk, en dat kan je natuurlijk in alle weersomstandigheden verwerken

                - mochten ze aan mijn woning werken tijdens vorst en sneeuw, ondanks alle mogelijke versnellers, vertragers, antivries en dergelijke die men aan mortel en beton kan toevoegen, dan ga ik ze persoonlijk onder hun gat shotten, tot ze van mijn werf verdwenen zijn ; er is ook iets als kwaliteit....

                - en wanneer je je herinnert dat er vorige winter slechts een beetje sneeuw lag en dat het slechts een beetje vroor, dan moet je dringend eens je geheugen laten testen, en vele van je reacties hier herschrijven of wissen .

                Het weer : hier 3°, droog, hemel dicht met hoge bewolking, absoluut windstil.
                Last edited by Guest17; 22 november 2013, 09:23. Reden: Het weer bijgevoegd

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Grijs, droog en 4°.

                  De mensen van de nieuwbouw hier rechtover doen naarstig verder, momenteel de aansluiting van de riolering in de straat.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    half zonnig en maar 4 graden.
                    blijf lekker binnen vandaag.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Grijs, droog en 4°.

                      De mensen van de nieuwbouw hier rechtover doen naarstig verder, momenteel de aansluiting van de riolering in de straat.
                      Hier naast de deur niemand te zien op de werf...... begrijp er niks van .
                      Ik kwam een uurke later wakker.....want hun mortelmolen, die me anders wakker maakt met zijn geknars, draaide niet

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Hier naast de deur niemand te zien op de werf...... begrijp er niks van .
                        schafttijd.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          half zonnig en maar 4 graden.
                          blijf lekker binnen vandaag.
                          grt,bouk.
                          Wij moeten naar buiten (met de auto hé ). De apotheek heeft net gebeld dat onze griepvaccins binnen zijn uit het buitenland.
                          Wij hadden geluisterd naar de (komiek, zo noem ik hem) hoogleraar virologie, epidemiologie en bio-informatica aan de Katholieke Universiteit Leuven, nl. Marc Van Ranst die iedereen via de media had aangeraden te wachten met de griepprik tot medio november.
                          Wij gingen ons vaccins halen vorige week en bleek dat er nergens nog te krijgen waren in België.
                          Nu zijn ze dus toch nog geleverd via een apotheek uit het buitenland.
                          Gelukkig komt die komiek slechts éénmaal per jaar in het nieuws, want hij zorgt altijd voor controverse.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            schafttijd.
                            grt,bouk.
                            Dan zou ik ze zien zitten in hun werfkeet, maar die is dicht en leeg.
                            Zit hier nu met mijn soep...... .

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dan zou ik ze zien zitten in hun werfkeet, maar die is dicht en leeg.
                              Zit hier nu met mijn soep...... .
                              Is't met ballekes? Dan kom ik af, moet toch naar Eke (is niet te ver uit de buurt hé).
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Dan zou ik ze zien zitten in hun werfkeet, maar die is dicht en leeg.
                                ...... .
                                een vrije dag ter herdenking John F. Kennedy.
                                al weer 50 jaar geleden.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X