Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Wat wil je? Hoeveel mensen hebben al een kerstboom staan! En morgen bij ons een 'winterbraderij'. Da's nog een maand, hoor.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wat wil je? Hoeveel mensen hebben al een kerstboom staan! En morgen bij ons een 'winterbraderij'. Da's nog een maand, hoor.
      Wat ik wil?
      Niks speciaals, gewoon een normale maand (en jaar) dat in het gemiddelde valt.
      Dit jaar al 6 maanden dat het fors onder het gemiddelde zit wat opbrengst betreft … dus ook al 6 maand somberder dan gemiddeld.
      Maar ja, we hebben niet te kiezen en moeten het weer nemen zoals het komt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hey juppekes.

        Vanmiddag hebben ze hier in Oostende de strekdam afgesloten.
        Normaal doen ze dit enkel bij stormweer.
        Er is nu eens een plaats waar de mensen ver uit elkaar kunnen wandelen in de open buitenlucht en ze sluiten die dan nog af pfffff.
        Bootjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes.

          Vanmiddag hebben ze hier in Oostende de strekdam afgesloten.
          Normaal doen ze dit enkel bij stormweer.
          Er is nu eens een plaats waar de mensen ver uit elkaar kunnen wandelen in de open buitenlucht en ze sluiten die dan nog af pfffff.
          Was het misschien te druk, of hadden ze grote drukte verwacht ? Werd in het verleden ook reeds omwille van dergelijke reden afgesloten dacht ik (?) of was het toen een andere strekdam in een andere plaats ?

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Mooi effect op dit moment, maar ook wat glad. [emoji848]




            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Dezelfde ZP opbrengst halen als vorig jaar zal niet meer lukken vrees ik. Daarvoor zouden ze bij ons nog 290 kWh moeten opbrengen in december... en dat is een beetje teveel van het goede.
              Ondanks de sombere maand november brachten de panelen toch slechts 17 kWh minder op dan november vorig jaar... we waren blijkbaar reeds vergeten dat november vorig jaar ook somber was.
              Maar ondanks dat zal de jaaropbrengst goed vergelijkbaar zijn met het gemiddelde van de voorbije jaren. En bovendien hebben ze nu reeds ons jaarlijks verbruik opgebracht... al de rest/overschot is toch voor de 'gemeenschap'

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                Dezelfde ZP opbrengst halen als vorig jaar zal niet meer lukken vrees ik. Daarvoor zouden ze bij ons nog 290 kWh moeten opbrengen in december... en dat is een beetje teveel van het goede.
                Ondanks de sombere maand november brachten de panelen toch slechts 17 kWh minder op dan november vorig jaar... we waren blijkbaar reeds vergeten dat november vorig jaar ook somber was.
                Maar ondanks dat zal de jaaropbrengst goed vergelijkbaar zijn met het gemiddelde van de voorbije jaren. En bovendien hebben ze nu reeds ons jaarlijks verbruik opgebracht... al de rest/overschot is toch voor de 'gemeenschap'
                Bij ons scheelt het toch makkelijk een 600Kwh tegenover voorbije jaren, slechtste jaar sinds ik panelen heb liggen
                Al is onze opbrengst op goede dagen nog steeds hetzelfde, zelfs nog verbeterd tegenover in het begin, dus aan de panelen kan het niet liggen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Bij ons scheelt het toch makkelijk een 600Kwh tegenover voorbije jaren, slechtste jaar sinds ik panelen heb liggen
                  Al is onze opbrengst op goede dagen nog steeds hetzelfde, zelfs nog verbeterd tegenover in het begin, dus aan de panelen kan het niet liggen

                  grts
                  Sieg
                  Wij hebben slechts 18 panelen liggen. Ik haal in topmaanden nauwelijks 600 kWh.
                  De 'hoogste' maand ooit was vorig jaar in mei, dan haalden wij 647 kWh, anders komen wij nooit boven de 600 kWh/maand.
                  Per jaar halen wij gemiddeld rond de 4.000 kWh, en dat is ongeveer 100 à 200 kWh meer dan ons gemiddeld jaarverbruik.
                  Wij hebben dus goed ingeschat wat betreft aantal zonnepanelen versus verbruik.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Efkes terug over het weer: ik ben dit triestige sch**t weer stilaan str**ntzat.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Efkes terug over het weer: ik ben dit triestige sch**t weer stilaan str**ntzat.
                      Het is herfst hé, en dan moet de winter nog komen...dus nog een viertal maanden geduld, dan zal het wel beteren 😂. En het is meegenomen die vele regen, dan zullen ze tenminste bij een volgende zomer niet weer zagen over de lage grondwaterstand 👍.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Efkes terug over het weer: ik ben dit triestige sch**t weer stilaan str**ntzat.
                        Liever nu in de herfst slecht weer dan in de lente en zomer, maar inderdaad het is efkes genoeg geweest.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                          En het is meegenomen die vele regen, dan zullen ze tenminste bij een volgende zomer niet weer zagen over de lage grondwaterstand [emoji106].
                          Het verschil is dat velen volgende zomer (goed of slecht) door de vele regenval hun bezigheid gaan hebben met alle schade te herstellen en dat gaat wat verder dan een ros gazon … huis herstellen of herbouwen, nieuwe inboedel kopen, … hoeveel schade is er nu al door de overvloedige regen? [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Het verschil is dat velen volgende zomer (goed of slecht) door de vele regenval hun bezigheid gaan hebben met alle schade te herstellen en dat gaat wat verder dan een ros gazon … huis herstellen of herbouwen, nieuwe inboedel kopen, … hoeveel schade is er nu al door de overvloedige regen? [emoji848]
                            Ieder schadegeval is er natuurlijk één te veel (zonder dan nog over de mensenlevens te spreken), maar als je naar het aantal woningen in België kijkt en naar het aantal schadegevallen door overvloedige regen, dan is het wel heel beperkt. De beelden die natuurlijk dagenlang in het journaal te zien zijn, zijn verschrikkelijk, en doen iets anders vermoeden. Maar het zal inderdaad maar jouw woning zijn.

                            Je moet wel rekening houden met het feite dat wanneer je naast een rivier woont, of in overstromingsgebied (zo zijn er heel veel blijkt na onderzoek) je meer kans hebt op waterschade.

                            Wijzelf wonen op het zowat hoogste punt van de gemeente en hebben dan ook nog eens gebouwd ongeveer één meter boven straat nivo. Niet te vergeten dat wij ook aanzienlijk meer hebben betaald voor ons bouwgrond dan op sommige (watergevoelige) andere plaatsen in de gemeente. Ik weet nu zelfs een volledige wijk gebouwd op een plaats, waar ik vroeger, toen ik een jaar of 8 was, iedere winter met de slede kon gaan ravotten, elke winter liepen die weiden onder en toen het vroor was de grote ijspiste klaar. Tot nu toe bleef de wateroverlast daar beperkt, maar laat het daar eens regenen zoals in de Ardennen dit jaar in juli...

                            Vergeet ook niet dat iedereen helpt mee betalen aan de schadedossiers.... de brandverzekering wordt een dikke 5 % duurder vanaf 1 januari.

                            Ze zouden er beter aan doen die brandverzekeringspremies aan te passen aan de ligging van het gebouw. Hoe dichter bij een rivier of andere gebied gevoelig aan mogelijke overstromingen, hoe duurder.

                            Beetje het principe van wie rond een vulkaan bouwt.
                            Bvb. Rond de Etna op Sicilië mag gebouwd worden, maar hoe dichter hoe duurder je premie. Vanaf een bepaalde afstand krijg je zelfs geen brandverzekering meer daar.

                            PS De overstroming(en) van de Vesder dit jaar in juli waren een zeer grote uitzondering. Het was geleden van 1342 of 1432, ik wil er van af zijn, dat er zoveel regen op zo een korte tijd viel.
                            Dus bijna 700 jaar geleden, alhoewel men er van overtuigd is dat het niet weer 700 jaar zal duren voor het nog eens gebeurd.

                            En men krijgt verstand, bepaalde woningen langs de Vesder mogen niet herbouwd worden...
                            Last edited by Guest43; 6 december 2021, 17:53.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Als het vandaag met 15 graden niet zo warm is dan zou je haast denken dat het winter is.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                Als het vandaag met 15 graden niet zo warm is dan zou je haast denken dat het winter is.
                                Als ik de opbrengst van onze zonnepanelen bekijk, dan is het dit jaar al 9 maand winter geweest.
                                Voor eind december is het met 15°C niet zo koud, maar zeker geen record want enkele jaren geleden hadden we op 31 december 20°C en reden we het gras af tot half januari.
                                Dit jaar is het echter niet mogelijk om gras nog te maaien, dan zouden we de grasmaaier moeten uitgraven met al de regen dat de laatste maanden gevallen is.
                                Maar goed, het weer kunnen we niet kiezen of veranderen en we moeten het nemen zoals het komt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X