Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Net nu ik mijn draai gevonden had. Nu ik de lente droeg als een licht, linnen hemdje. Als
een lange zomer waar we onze intrek hadden genomen, voorgoed. Of we verhuisd waren
van een ver, bar en koud oord en liever in hongerstaking gingen dan weder te keren. Net
nu. Nu ik alleen nog fluisterde en alleen lieve dingen hoorde en ik mijn redenen had om 's
avonds heel lang voor het raam te blijven zitten en de wereld hetzelfde gebleven was en
toch helemaal anders, omdat mijn ogen er anders naar keken, omdat het eten lekkerder
smaakte, omdat ik liedjes neuriede die ik in geen eeuwen nog gehoord had. Kilometers
lichtzinnig denken heb ik achter de rug en overal hing de geur van frivole, jonge meisjes
en alles smaakte naar vanille ijsjes en zomervakantie en mijn God wat was dat mooi. Zo
mooi.
Heeft er iemand een foto van?
Neen, Theo. Het is de lente die al dagen niet meer uit haar bed wil komen. Ik denk dat
madam op haar teentjes is getrapt door dat gezeur van de boeren. Die zo hard zeuren
dat anderen gaan meedoen. In dit in plaats van voor haar te zingen, voor al de vreugde
en schoonheid die zij dit jaar al gebracht heeft...
Neen, Theo. Het is de lente die al dagen niet meer uit haar bed wil komen. Ik denk dat
madam op haar teentjes is getrapt door dat gezeur van de boeren. Die zo hard zeuren
dat anderen gaan meedoen. In dit in plaats van voor haar te zingen, voor al de vreugde
en schoonheid die zij dit jaar al gebracht heeft...
Onze (grote gemeenschappelijke) tuin.
's Morgens droog en vaalgroen;
In de namiddag na wat zon en regen: een bloementuin
(veel kleine gele bloempjes)
Comment