Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
kl*te weer vandaag. Nat, regen, zon, droog, koud ...
Geef me maar de zonnige periode van juni. Heerlijk warm, zonnig en een schitterende stabiele gezondheid. Nu loop ik al bijna een maand rond met snotterende neus, verkoudheden met als gevolg een onstabiele suikerspiegel.
Op bepaalde ogenblikken zag het zwart ... en 't was nog maar 13 uur
Hier schijnt het zonnetje, blauwe lucht, witte wolken, maar vrij koud. Gelukkig niet zo koud en guur als gisteren. Het lijkt ook alsof het vannacht wat geregend heeft.
Het leek hier toch even lente hoor en er staan effectief al enkele planten in bloei in mijn tuin.
Maar nu is het terug herfstweer. Net een regenbui gepasseerd en nu zwaar bewolkt. Maar best wel warm
Ondanks het feit dat er vandaag reeds wat regen gevallen is (20,2 liter) blijven we nog steeds achterop hinken wat betreft de neerslaghoeveelheid dit jaar hier.
Er viel tot en met vandaag nog maar 537 liter, daar waar we tijdens een normaal jaar hier rond de 800 liter krijgen.
De resterende 270 liter zullen we wel niet meer krijgen, of er zou tot het einde van het jaar praktische elke dag 10 liter regen moeten vallen.... wat nog nooit gebeurde.
Het wordt alleszins het droogste jaar sedert mijn waarnemingen (vanaf 2004).
Maar het kan nog droger, in 1921 viel er slechts 406 liter.
Ook qua zon(nepanelenopbrengst) is november heel normaal, nu reeds 9 kWh meer dan vorig jaar november en we hebben nog 3 dagen te gaan.
Alhoewel de opbrengst vandaag eerder aan de magere kan zal zijn .
Ook qua zon(nepanelenopbrengst) is november heel normaal, nu reeds 9 kWh meer dan vorig jaar november en we hebben nog 3 dagen te gaan.
Alhoewel de opbrengst vandaag eerder aan de magere kan zal zijn .
Hier op vandaag nog 9 kWh minder dan de hele maand november 2016. Te verwaarlozen verschil en november 2017 zit in het midden van de opbrengsten van 2011 tot en met 2017.
Vandaag, net als de 21ste geen volle kWh op mijn GSC teller, van somber weer gesproken.
We zouden met de hond moeten wandelen, maar het is geen weer om een hond door te jagen.
Echt rot weer.
Vandaag echt rot weer ( tussen Brugge en Oostende ) en zeker niet voor de hond en voor het baasje aan de andere kant van de lijn. En voor deze avond regen en smeltende sneeuw in het binnenland, en van de kust naar Gent ( is dat binnenland ? ) Voor een buiten activiteit deze avond ??
Comment