Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Goed weer ; slecht weer ... weer weer weer en nog eens weer!!
    Is er iemand die mij heel een voudig kan duidelijk maken wat " het beste weer " is ?? Elk seizoen: winter of zomer ; lente of herfst , wat is het beste weer ?

    Mvg
    Maurits

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
      Goed weer ; slecht weer ... weer weer weer en nog eens weer!!
      Is er iemand die mij heel een voudig kan duidelijk maken wat " het beste weer " is ?? Elk seizoen: winter of zomer ; lente of herfst , wat is het beste weer ?

      Mvg
      Maurits
      Voor mij: niet te veel troosteloos grijs, geen langdurige regenperiodes, normale temperaturen voor de tijd van het jaar.
      In de winter liefst helder vriesweer ipv nat en koud.

      Vandaag compenseert een beetje de voorbije grijsheid van een weekje.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Voor mij: niet te veel troosteloos grijs, geen langdurige regenperiodes, normale temperaturen voor de tijd van het jaar.
        In de winter liefst helder vriesweer ipv nat en koud.

        Vandaag compenseert een beetje de voorbije grijsheid van een weekje.
        Eens akkoord met u. [emoji1]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Goed weer ; slecht weer ... weer weer weer en nog eens weer!!
          Is er iemand die mij heel een voudig kan duidelijk maken wat " het beste weer " is ?? Elk seizoen: winter of zomer ; lente of herfst , wat is het beste weer ?

          Mvg
          Maurits
          Je moet hier eens een tijdje meelezen... je wordt slimmer dan al onze weermannen en -vrouwen samen .
          Het eerste is moeilijk vol te houden, maar het tweede is niet echt moeilijk.

          PS Elk weer is goed, of beter gezegd moet goed zijn, want je kan er toch niks aan veranderen door er over te zeuren.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Mijn opa zaliger zei altijd : " het beste weer = heen en weer "
            en ik dan als klein ventje kijken als een koe die de eerste keer een trein ziet rijden.

            Grts
            Maurits

            Comment


            • Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              PS Elk weer is goed, of beter gezegd moet goed zijn, want je kan er toch niks aan veranderen door er over te zeuren.
              Dus geen gezeur meer om veel regen te bekomen voor de regenput? [emoji1][emoji1][emoji1]

              Vandaag was het wel redelijk goed, dat bewijst ook de opbrengst van de zonnepanelen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dus geen gezeur meer om veel regen te bekomen voor de regenput? [emoji1][emoji1][emoji1]

                Vandaag was het wel redelijk goed, dat bewijst ook de opbrengst van de zonnepanelen.
                Ik zeur niet om water te bekomen in mijn regenputen, maar om water voor de natuur als het krukdroog is.
                Ikzelf heb water genoeg, ik hoef maar één van de kraantje te openen van het leidingwater en het blijft maar stromen, de natuur kan dat jammer genoeg niet als het kurkdroog is.
                Maar dat er hier zijn die lak hebben aan alles wat met natuur te maken heeft hoef je me niet meer te vertellen ,dat hebben ze reeds meermaals ten overvloede bewezen.

                Comment


                • Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik zeur niet om water te bekomen in mijn regenputen, maar om water voor de natuur als het krukdroog is.
                  Ikzelf heb water genoeg, ik hoef maar één van de kraantje te openen van het leidingwater en het blijft maar stromen, de natuur kan dat jammer genoeg niet als het kurkdroog is.
                  Maar dat er hier zijn die lak hebben aan alles wat met natuur te maken heeft hoef je me niet meer te vertellen ,dat hebben ze reeds meermaals ten overvloede bewezen.
                  Goed dat sommigen wel alles doen voor de natuur en het milieu. [emoji106]

                  Vraag is wat de natuur voor sommigen betekent, want vaak is het vooral een groener gazon hebben dan de buren.

                  Men kan steeds de pot verwijten dat hij zwart ziet ... maar de eigen ketel uit de gekende uitspraak wordt vaak over het hoofd gezien.

                  Pellet- of houtkachels behoren ook tot de grootste bronnen van fijn stof, dus eigenlijk ook slecht voor het milieu en mens.

                  Iedereen heeft wel iets dat niet goed is ... de ene een diesel, de andere een kachel.

                  Wat de droogte betreft, volgens de droogte-kaart 2017 van het KMI zit enkel een klein deel van de Vlaanderen onder de normale gemiddelden ... dus toch echt streekgebonden.
                  Last edited by VerSeg; 13 oktober 2017, 00:46.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Goed dat sommigen wel alles doen voor de natuur en het milieu. [emoji106]

                    Vraag is wat de natuur voor sommigen betekent, want vaak is het vooral een groener gazon hebben dan de buren.

                    Men kan steeds de pot verwijten dat hij zwart ziet ... maar de eigen ketel uit de gekende uitspraak wordt vaak over het hoofd gezien.

                    Pellet- of houtkachels behoren ook tot de grootste bronnen van fijn stof, dus eigenlijk ook slecht voor het milieu en mens.

                    Iedereen heeft wel iets dat niet goed is ... de ene een diesel, de andere een kachel.

                    Wat de droogte betreft, volgens de droogte-kaart 2017 van het KMI zit enkel een klein deel van de Vlaanderen onder de normale gemiddelden ... dus toch echt streekgebonden.

                    Volledig off topic, omdat het meer dan nodig is :

                    Man, man, man, wat bent U toch een zeurpiet eerste klas !!
                    Wanneer iemand het over de natuur heeft, sleurt U er het milieu bij.
                    Heeft iemand het over het milieu dan sleurt U er de natuur bij.
                    Schrijft iemand dat het heel warm is, dan regent het bij U.
                    Valt er ergens een weinig regen, dan valt het er bij U met bakken uit.
                    En ik kan hier nog met gemak een een ellenlange lijst van maken.
                    Ik schrijf in een vorig topic dat ik iemand ken die zeurt over houtverbranders maar dat hij zelf met een vervuilende diesel rijdt... en U repliceert dat iedereen vervuilt, terwijl het net dat is dat ik geschreven heb.
                    Precies of U heeft moeite met juist lezen, maar daar kan, hoe oud iemand ook is, normaal gezien nog aan gewerkt worden.
                    En over de droogte... mocht het maar een klein deel van Vlaanderen zijn dat er onder geleden heeft dan zou het waarschijnlijk niet dagelijks de pers gehaald hebben.
                    Schrijf nu eindelijk eens iets normaal, en deel niet telkens sneren uit (naar zowat iedereen) die U dan meestal vergoelijkt door één of meerdere smileys, want daar ben U een echte kampioen in.
                    Gewoon, doe eens normaal man ipv steeds maar de mensen uit te lachen.
                    En kan je dat niet, dan scheelt er nog meer dan ik al dacht...
                    U joeg en jaagt hier nog steeds mensen weg.
                    Is dat uw bedoeling en/of de bedoeling van dit forum ? Alleenheerser worden in bepaalde onderdelen ?
                    Dan moet ik eens informeren bij de leiding, want ik dacht het niet.
                    Last edited by Guest17; 13 oktober 2017, 10:20.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik zeur niet om water te bekomen in mijn regenputen, maar om water voor de natuur als het krukdroog is.
                      Ikzelf heb water genoeg, ik hoef maar één van de kraantje te openen van het leidingwater en het blijft maar stromen, de natuur kan dat jammer genoeg niet als het kurkdroog is.
                      Maar dat er hier zijn die lak hebben aan alles wat met natuur te maken heeft hoef je me niet meer te vertellen ,dat hebben ze reeds meermaals ten overvloede bewezen.
                      [Off Topic]
                      Het gebruik van drinkwater heeft WEL degelijk impact op de natuur. Tijdens de droogteperiode in juni heeft men de watergewinning in Zele moeten stop zetten. Vijvers, waterplassen, ... kenden een plotse daling van het waterniveau. Het watergewinningsbedrijf werd genoodzaakt de productie sterk te verlagen. Gelukkig niet direct impact op de hoeveelheid die uit de kraan loopt.
                      Grondwaterspiegels zakken, ...
                      De ouderdom van het grondwater (tijd die nodig is om tot op die laag te infiltreren) kan duizenden jaren bedragen. ZO zijn er bij ons lagen op ongeveer 30m waar het water er meer dan 300 jaar over doet om daar te geraken. Putten we die laag uit, dan zal de regen die vandaag valt er 300 jaar moeten over doen eer ze daar aan komt. Het leeg pompen van grondwatertafels heeft ook zijn impact op de natuur al is dit niet altijd direct te merken.
                      Zeg ik nu dat we geen grondwater mogen op pompen ? Neen, enkel dat we wel rekening moeten houden met eventuele impact zoals het gewinningsbedrijf die dit jaar de gewinning effen stopte.
                      Het onnodig verkwisten van drinkwater om tijdens een droogte toch nog een groen gazon te hebben, een propere wagen te hebben, een zwembad, kom ... te kunnen vullen ... vind ik erover, wetende dat er mensen zijn die amper drinkwater hebben. Het is ook leuk om horen dat er plaatsen zijn waar de waterdruk zo laag wordt dat er nog enkel water druppelt uit de kraan omdat het verbruik op de lijn te hoog wordt. Dan nog eens de regenput vullen is een stap teveel. En dat die lage druk niet ons probleem is, maar het probleem van de leverancier is het verhaal dat het steeds weer anderen zijn die fouten maken of zaken niet goed kunnen beheren.
                      Waterverbruik is iets wat je zelf in handen hebt en dit wordt niet door derden bepaald. Het enige wat de derde kan doen is een regel uit vaardigen wanneer, hoe en ... met water kan en mag omgesprongen. Uiteindelijk is het wel de eindgebruiker die bepaalt of hij de kraan open of dicht draait en zo het spel eerlijk wil mee spelen.
                      Drinkwater wordt schaarser en schaarser, laat het ons dan ook gebruiken op een goede gefundeerde manier. [/Off Topic]

                      [On Topic]

                      Voor het ogenblik een regen en zwarte wolken te zien. De zon schijnt in de verte ...
                      18°C buiten de serre en een heerlijke 36°C in de serre (vanmorgen heeft de zon gelukkig nog een paar uurkes geschenen)
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Schrijft iemand dat het heel warm is, dan regent het bij U.
                        Valt er ergens een weinig regen, dan valt het er bij U met bakken uit.
                        En ik kan hier nog met gemak een een ellenlange lijst van maken.
                        .../...
                        Is dat uw bedoeling en/of de bedoeling van dit forum ? Alleenheerser worden in bepaalde onderdelen ?
                        Dan moet ik eens informeren bij de leiding, want ik dacht het niet.
                        Van alleenheerser gesproken ... als het bij u droog is, dan denkt u dat het over de hele wereld droog is, als het bij u regent, dan denkt u dat het over de hele wereld regent.

                        We kunnen het ook omkeren hé ... hoe komt het dat jij steeds schrijft dat het droog is als het er met bakken uitvalt?
                        Bij wie is het dan altijd anders?

                        Is dat nu echt uit onwetendheid of uit koppigheid dat u niet kan aanvaarden dat het weer elders anders is dan bij u?
                        Het regent soms van de ene kant van de straat en niet van de andere kant, wat zou het dan niet anders kunnen zijn in een andere gemeente of provincie?

                        Denkt u nu echt dat mensen zo dom zijn om op een forum te posten dat het hard regent als dat niet waar is of alleen om u tegen te spreken?
                        Zielige zelle, wordt precies nog erger met de jaren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          En over de droogte... mocht het maar een klein deel van Vlaanderen zijn dat er onder geleden heeft dan zou het waarschijnlijk niet dagelijks de pers gehaald hebben.
                          Zie figuur 3 via deze link: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/32...e+droogte.html
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar waarom is het weer niet te verwonderen dat je WEERAL dit vergeet te vermelden :

                            - Indien men daarentegen de neerslagtotalen analyseert die de afgelopen 12 maanden in het land waargenomen zijn (zie figuur 4), merkt men een algemeen tekort over het hele grondgebied en bijzonder uitgesproken in sommige regio’s. Het grootste tekort (tussen 50% en 60% van de normalen) wordt waargenomen in relatief grote delen van de provincies Namen, Luxemburg en Henegouwen en ook hier en daar lokaal elders in het land. Het is het laagste (tussen 80% en 90% van de normalen) in het noordelijke deel van de provincie West-Vlaanderen. (hoort bij figuur 4)

                            en dit :

                            - de regenval tijdens de zomer van 2017 is vrij beperkt voor het grootste deel van het land, maar is algemeen gezien normaal. De analyse van de neerslag over de laatste 12 maanden wijst overal op cumulatieve tekorten en vooral op sommige regio’s. In vergelijking met de vorige analyse van 10 juli 2017 zijn de cumulatieve regenvalcijfers voor september 2016 tot augustus 2017 gestegen ten opzichte van de totalen over 12 maanden van juli 2016 tot juni 2017. De droogte over een periode van 12 maanden lijkt dus gestabiliseerd te zijn. (is het besluit)

                            En het antwoord op je vraag "Denkt u nu echt dat mensen zo dom zijn om op een forum te posten dat het hard regent als dat niet waar is of alleen om u tegen te spreken?" is een volmondig JA !
                            En daarvoor baseer ik me uitlatingen in andere topics zoals banken, telefonie, internet, PC, zonnepanelen, koerierbedrijven en nog vele andere... enfin zowat alles wat hier ooit reeds aan bod gekomen is.
                            Last edited by Guest17; 13 oktober 2017, 12:40.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              En het antwoord op je vraag "Denkt u nu echt dat mensen zo dom zijn om op een forum te posten dat het hard regent als dat niet waar is of alleen om u tegen te spreken?" is een volmondig JA !
                              Het is blijkbaar ziekelijk van u om anderen steeds als dom te aanzien en uzelf de hemel in te prijzen.
                              Hoe onnozel ge toch kunt zijn bewijs je zelf!
                              Spijtig, er is geen smiley met middenvinger omhoog.
                              FY

                              Maar waarom is het weer niet te verwonderen dat je WEERAL dit vergeet te vermelden :
                              Of dat je enkel aanduidt wat u best uitkomt ... zal zelfde tekst eens gebruiken.

                              en bijzonder uitgesproken in sommige regio’s
                              de regenval tijdens de zomer van 2017 is vrij beperkt voor het grootste deel van het land, maar is algemeen gezien normaal.
                              De analyse van de neerslag over de laatste 12 maanden wijst overal op cumulatieve tekorten en vooral op sommige regio’s.

                              U merkt met figuur 4 toch ook dat er tussen de regio's tot 50% verschil zit?
                              De periode mei en juni was inderdaad redelijk droog, maar juli en augustus was een heel andere zaak en het was vooral in die periode dat ik een paar keer over veel regen sprak.

                              Dus zoals ik al tientallen keer aangehaald heb ... het is hier niet altijd droog geweest wanneer het bij u droog was en ja het viel er regelmatig met bakken uit wanneer het bij u droog of droger was.
                              Last edited by VerSeg; 13 oktober 2017, 14:15.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Dus zoals ik al tientallen keer aangehaald heb ... het is hier niet altijd droog geweest wanneer het bij u droog was en ja het viel er regelmatig met bakken uit wanneer het bij u droog of droger was.
                                Lijkt me ook niet meer dan normaal, ik werk 50km van huis en wanneer ik soms eens naar huis bel gebeurt het wel eens dat mijn vrouw zegt dat de regen met tonnen uit de lucht valt terwijl ik geen spatje regen zie waar ik ben…. .
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X