Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Wij hebben drie putten van 5.000 liter, maar voor het langdurig sproeien gebruik ik geen regenwater omdat we dan gedurende uren een pompje horen draaien .
    En wat heet duur, een sproeibeurt van bvb; 5.000 liter kost ons ongev. 7.5 euro, en wij betalen altijd netjes onze waterrekeningen.
    En wanneer is het nodig om mijn gazon/moestuin te sproeien... wel, dat is wanneer ik vind dat het nodig is.
    Mijn gras is nog steeds groen zonder een sprietje geel, zonder te sproeien. Dus raar dat je het nodig vindt. Maar kom.
    Je hebt het geluk of de luxe 3 putten te hebben, en ze dan expres niet gebruiken vind ik frappant. Er is een reden waarom de overheid putten verplicht te plaatsen bij nieuwbouw. Met als bedoeling ze te gebruiken.

    En duur, daarmee bedoel ik niet de prijs die jij betaalt, maar het feit dat hiervoor waterzuiveringsinstallaties hun werk moeten doen die voor iedereen draaien.
    Er zijn mensen die niet de luxe hebben een regenput te beschikken en die zijn genoodzaakt wel te betalen. Als er dan plots schaarste zou zijn -wat geregeld eens voorvalt- dan is dat vaak niet door hun, maar door mensen mét 3 putten die het nodig vinden om uit het gemeenschappelijk reservoir geregeld 4000liter te halen....

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      vreemde mensen hier: klagen dat de aardappelen duurder gaan worden vanwege de droogte, maar wel vollen bak drinkbaar water verspillen met de melding dat men dan maar ontziltingsstations moet bouwen. Benieuwd wat er dan met de waterprijs gaat gebeuren.
      En dat zijn dan de personen die lachen met anderen als ze een domme opmerking maken.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door YannickVanNauw Bekijk bericht
        5000 liter voor 7.5 euro? in vlaanderen betaal je gemiddeld 3.9 euro per kuub. dat is volgens mij bijna 20 euro voor 5000 liter. hoe dan ook, de waterputten worden goed gevuld vandaag. grijs , regen, koud in Beerse - city.
        Terug verwijderd, is toch zinloos .
        Last edited by Guest17; 27 juli 2015, 10:41.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          vreemde mensen hier: klagen dat de aardappelen duurder gaan worden vanwege de droogte, maar wel vollen bak drinkbaar water verspillen met de melding dat men dan maar ontziltingsstations moet bouwen. Benieuwd wat er dan met de waterprijs gaat gebeuren.
          En dat zijn dan de personen die lachen met anderen als ze een domme opmerking maken.
          Och, ik had hier een hele litanie geschreven, maar uiteindelijk alles weer gewist.
          Wanneer sommigen al niet goed kunnen lezen is het echt de moeite niet om daar woorden aan vuil te maken.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Die enkele liters voor dat gras is niet zo erg.
            Er heeft dan toch iemand deugd van. Veel erger is dat er in bvb. 2011 zo'n 105.000.000.000 liters water verspild is door lekke ondergrondse leidingen.



            De statistieken van de waterverspilling door slechte waterleidingen in Parijs zijn nog erger.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Och, ik had hier een hele litanie geschreven, maar uiteindelijk alles weer gewist.
              Wanneer sommigen al niet goed kunnen lezen is het echt de moeite niet om daar woorden aan vuil te maken.
              Jammer , ik had het graag gelezen


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Mijn oudste zoon komt hier eergisteren toe vanuit een zomers New York. Met twee kleuters die hier ferm kou hebben in deze vroege herfst.
                Binnen in huis nog net gepast zonder verwarming.
                Gelukkig hebben ze een huisruil geregeld in de buurt van Marseille voor de volgende twee weken.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  New York is doorgaans in de zomermaanden niet te doen: een drukkend, heel warm en vochtig klimaat. En dan de grote contrasten tussen binnen (airco op vriestemperatuur) en buiten...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    New York is doorgaans in de zomermaanden niet te doen: een drukkend, heel warm en vochtig klimaat. En dan de grote contrasten tussen binnen (airco op vriestemperatuur) en buiten...
                    We zitten hier zo goed in ons gematigd (zee)klimaat, maar velen beseffen het niet eens.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      New York is doorgaans in de zomermaanden niet te doen: een drukkend, heel warm en vochtig klimaat. En dan de grote contrasten tussen binnen (airco op vriestemperatuur) en buiten...
                      Klopt, maar niet altijd aan één stuk drukkend hoor.

                      Nu, ijskoud (voor eind juli wel te verstaan) is het (nog) niet buiten, maar met de jongste telg (1 jaar) eventjes met de buggy gaan wandelen, en meer dan 100m dierf ik toch niet van huis te gaan. Op zo'n 300m hebben we hier een boerderij waar ze 2 kleine geitjes hebben rondlopen, niet te riskeren om niet drijfnat terug thuis te komen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Die enkele liters voor dat gras is niet zo erg.
                        Op zich niet.
                        Maar op een gemiddeld stuk gazon giet je toch geen 4000 liter, op geregelde tijdstippen... tenzij je enkele hectaren grond hebt misschien.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier bijna niks gezien van het aangekondigde weer...het ging weeral eens regenen en onweren. Maar waar dan ?
                          Hier hebben we reeds sinds einde maart hetzelfde weerbeeld. Dit is wind en veel wind zelfs, bewolking gepaard met zachte en soms abnormale hoge temperaturen maar geen neerslag !

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                            Hier bijna niks gezien van het aangekondigde weer
                            "Hier" is dat Mars of zo ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                              Hier bijna niks gezien van het aangekondigde weer...het ging weeral eens regenen en onweren. Maar waar dan ?
                              Hier hebben we reeds sinds einde maart hetzelfde weerbeeld. Dit is wind en veel wind zelfs, bewolking gepaard met zachte en soms abnormale hoge temperaturen maar geen neerslag !
                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              "Hier" is dat Mars of zo ?
                              Inderdaad... graag opgave van je coördinaten. Zelf ben ik absoluut niet tegen de regen die de laatste dagen valt (zie trouwens mijn vroegere tussenkomsten), maar beweren dat je geen neerslag ziet, wijst op een zekere wereldvreemdheid; of je zou effectief op een heel andere breedtegraad/lengtegraad moeten zitten als de meesten van ons.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Weer veel wind vanavond.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X