Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Ah, vandaag die heerlijke, zuiverende regen... Zalig !
    'Als ge het maar weet', maar hier is het deze nacht gepasseerd, toch doet het deugd om nu eens buiten in de tuin te toeven, een heerlijke geur hangt er tussen het groen.
    Zo'n 8 liter/m², ruim onvoldoende om de achterstand weg te werken zoals de weermannen/vrouwen gisteren reeds aangaven, maar altijd beter dan niks.
    Gevolg : eens een dagje niet sproeien .

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      alleen maar deze ochtend gezien dat het deze nacht goed geregend heeft, de regenzuil is overgelopen dus weer een driehonderd liter om de volgende weken door te komen :-)
      En vermits ik van de bui niets gehoord of gezien heb zal ik nu maar even een duikje gaan maken in Tholen zodat ik toch wat water te zien krijg. Hopelijk daarna lekker opdrogen in het zonneke op het strandje :-)
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        Hopelijk daarna lekker opdrogen in het zonneke op het strandje :-)
        Bij 17° ? Niet zo gezellig hoor, enfin voor mij toch niet.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Bij 17° ? Niet zo gezellig hoor, enfin voor mij toch niet.
          Hier 19.2° op onze thermometer, die van het off. weerstation gaf 18.8°.
          Laat het ons op rond de 19° houden. Volop zon met hier en daar een wolkje en omzeggens geen wind.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Hier 18°, vrij zwaar bewolkt met nu en dan een streepje zon, een normale lentedag dus.
            Morgen wordt het naar het schijnt nog kouder.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Morgen wordt het naar het schijnt nog kouder.
              Minder warm, zal je bedoelen. Jij weet niet wat koud is, jij...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Hier 18°, vrij zwaar bewolkt met nu en dan een streepje zon, een normale lentedag dus.
                Morgen wordt het naar het schijnt nog kouder.
                En naar het schijnt wordt het in december nog kouder. Hoe gaan we dat overleven...

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vandaag heerlijk weer, moet niet warmer zijn. Mocht het nu eesn meer dan anderhalve dag zo kunnen blijven hé...
                  Maar nog eens: de komende dagen 16° of zo, ja dan toch liever 30° in de zomer.
                  Het is die jojo qua temp. dat me tegensteekt.
                  In de winter mag het voor mijn part -15° vriezen.
                  Voor mij en ik denk nog velen met mij liever niet, want NIEMAND of NIETS is gebaat bij dergelijke vrieskou.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    En de zoveelste "KanedaSkoda" dikke-truienweek dit voorjaar op komst. De zomerhaters worden wel heel erg op hun wenken bediend...

                    Op de koop toe beginnen binnen 3 dagen de dagen terug te korten....

                    West-Groenland (Kangerlussuaq Fjord) beetje boven de poolcirkel heeft vergelijkbare temperaturen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Het is zo voorspelbaar dat je reageert als het eens 1 dag iets minder warm is, nete.

                      Het neerslagtekort is nog steeds gigantisch, meer dan 100 liter tot nu toe dit jaar al. Ik heb de gazon nog nooit zo geel gezien als dit jaar door de extreme droogte en dat is in heel de buurt zo. Ik neem aan dat die bij jou ook geel is als je een grasperkje hebt.
                      Bovendien is deze maand tot nu toe te warm en ja, nu ga je wéér zeggen dat dit door die 2 dagen komt dat het +30°C was...

                      Vandaag is er hier ook amper 2 liter gevallen en gisteren heb ik geen regen gezien, alleen veel zon met enkele wolken 's avonds.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        vandaag was niet gewoon een beetje kouder. Als je een half uur stil stond was je bijna bevroren. a zo ne koude wind. Maar geen regen gezien. En daar heeft skoda wel gelijk in: qua regen is het poverkes gesteld.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht

                          1) Het is zo voorspelbaar dat je reageert als het eens 1 dag iets minder warm is, nete.

                          2) Bovendien is deze maand tot nu toe te warm en ja, nu ga je wéér zeggen dat dit door die 2 dagen komt dat het +30°C was...

                          3) Vandaag is er hier ook amper 2 liter gevallen en gisteren heb ik geen regen gezien, alleen veel zon met enkele wolken 's avonds.
                          1) Eén dag ??? en morgen en overmorgen en komende maandag en dinsdag en..... Als onze maxima ongeveer die zijn van boven de poolcirkel , in een land waar in hun achtertuin een kilometers dik pak ijs ligt, dan is dat toch niet erg aangenaam zomerweer hoor.
                          2) zo is dat natuurlijk, men wil het weer wiskundig benaderen, terwijl het veel meer over het "gevoel" gaat dat je er bij hebt. Vandaag doet me eerder denken aan een normale eind-oktober dag.
                          3) het is inderdaad langs de droge kant, maar in dit kikkerland heb je schrik om het woord regen uit te spreken, eens ze beginnen weten ze soms van geen ophouden meer.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                            vandaag was niet gewoon een beetje kouder. Als je een half uur stil stond was je bijna bevroren. a zo ne koude wind. Maar geen regen gezien. En daar heeft skoda wel gelijk in: qua regen is het poverkes gesteld.
                            Een groot deel van de dag buiten doorgebracht, gewoon in t-shirt, niks bevroren... maar ik beweeg wel een beetje wanneer ik in de tuin werk .
                            Mocht ik een half uur stilstaan dan zou ik beschaamd zijn .

                            Maar ik heb al gemerkt dat er hier enkele zijn die al weken zitten te neuten over de zomer en zomerweer, maar de astronomische in nog maar 20 dagen oud en de meteorologische moet nog beginnen !?!?!?
                            Ze hebben dus niet alleen een slechte thermometer maar ook nog een slechte kalender blijkbaar.
                            Voor volgend jaar aan een Pirellikalender trachten te geraken mannekes, misschien begint de zomer dan wel, of stijgen de temperaturen spectaculair, op 1 januari wanneer je naar de prentjes kijkt
                            Last edited by Guest17; 19 juni 2015, 23:46.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Vandaag met een 15-tal mensen van BD in Gorinchem en omgeving een SD gedaan. Redelijk wat in beweging geweest dus.

                              Schitterend "SkodaKanedeDjivan" zomerweer gehad: de hele dag grijs en kil, ALLE 15 mensen liepen rond (en ook de inwoners van Gorinchem zelf) met een warme trui met daar overheen een jas. Hoe kan dit nu bij dit "heerlijk" zomerweertje ?
                              En de deelnemers kwamen van overal in Vlaanderen, en nee, ik heb ze niet vooraf gebriefd dat ze zich winters moesten kleden.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Iets in vertraging.... maar een foto genomen op 12 juni werd ten huize Anonymous nu pas verwerkt....



                                Veel donders kwamen uit deze wolk... de regenboog kwam uiteindelijk volledig te zien, en de wolk trok weg...

                                Comment

                                Working...
                                X