Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als oud-atletieker heb ik echt wel te doen met de EK-deelnemers in het winterse, kletsnatte Zürich.
    Ze hadden er beter indoor-kampioenschappen van gemaakt
    Dan hadden de toeschouwers ook niet met hun winterkleren aan op de tribunes moeten zitten.
    Twee weken geleden was het in Zwitserland op meerdere plaatsen een hittegolf. Toch is het straf dat er nog redelijk veel persoonlijke records en zelfs enkele wereldrecords sneuvelen daar in Zürich.

    Ik kijk graag naar atletiek. Dit jaar hebben de atleten inderdaad al regelmatig in de regen of bij harde wind moeten presteren, terwijl dit in andere sporten veel minder het geval is (voetbal, wielrennen, motorcross...). Ofwel bij extreem heet weer (+30°C), zoals in Heusden-Zolder een maand geleden.

    Hier is het nu 19,2°C en zonovergoten.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Terwijl Frankske gisteren nog een aangename dag voorspelde voor vandaag, we gingen zelfs 21°C halen én het ging droog blijven, is 't weeral van dat...
      Alles stond klaar, fotorugzak was behoorlijk gevuld, ik was behoorlijk opgewekt en zag het helemaal zitten om nog eens een dagje Zeeland te doen.
      Net een flinke plensbui voorbijgetrokken en het is amper 17°C, je hebt weeral flink de boot gemist Franky boy ! shame on you, bitch !

      #schijtzomer #str0ntweer #zeikregen #apenland
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Terwijl Frankske gisteren nog een aangename dag voorspelde voor vandaag, we gingen zelfs 21°C halen én het ging droog blijven, is 't weeral van dat...
        Alles stond klaar, fotorugzak was behoorlijk gevuld, ik was behoorlijk opgewekt en zag het helemaal zitten om nog eens een dagje Zeeland te doen.
        Net een flinke plensbui voorbijgetrokken en het is amper 17°C, je hebt weeral flink de boot gemist Franky boy ! shame on you, bitch !

        #schijtzomer #str0ntweer #zeikregen #apenland
        Je zou toch voor die Frankske het vierendelen weer invoeren?!

        Hier nog steeds een weertje wat je op de Nederlandse Antillen verwacht, op een enkel buitje na.
        Warm en veel zon, het zou me niet verbazen als dit jaar geen paddestoelen uit de grond komen maar palmbomen.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Je zou toch voor die Frankske het vierendelen weer invoeren?!

          Hier nog steeds een weertje wat je op de Nederlandse Antillen verwacht, op een enkel buitje na.
          Warm en veel zon, het zou me niet verbazen als dit jaar geen paddestoelen uit de grond komen maar palmbomen.
          Niet alleen voor Frankske hoor...

          Ik kijk in principe nooit naar de voorspellingen in de Vlaamsche media omdat a) ze er tegenwoordig meestal bonk erop zitten maar b) het meestal toch wel ergens hapert en fout loopt.
          Wegens tijdgebrek heb ik echter de weerkaarten niet zelf kunnen raadplegen waardoor ik toch op Frank zijn voorspellingen verder ging, helaas pindakaas want hij zit er flink naast.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Niet alleen voor Frankske hoor...

            Ik kijk in principe nooit naar de voorspellingen in de Vlaamsche media omdat a) ze er tegenwoordig meestal bonk erop zitten maar b) het meestal toch wel ergens hapert en fout loopt.
            Wegens tijdgebrek heb ik echter de weerkaarten niet zelf kunnen raadplegen waardoor ik toch op Frank zijn voorspellingen verder ging, helaas pindakaas want hij zit er flink naast.
            ... en de horeca aan de kust is razend

            18°C momenteel en droog; goed voor Pukkelpop waar het swingt.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ... en de horeca aan de kust is razend
              tsja... voor de verandering dan want daar zijn ze blijkbaar wel vaker razend.

              Maar de kust is een ver van mijn bed probleem hoor.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Niet alleen voor Frankske hoor...

                Ik kijk in principe nooit naar de voorspellingen in de Vlaamsche media omdat a) ze er tegenwoordig meestal bonk erop zitten maar b) het meestal toch wel ergens hapert en fout loopt.
                Wegens tijdgebrek heb ik echter de weerkaarten niet zelf kunnen raadplegen waardoor ik toch op Frank zijn voorspellingen verder ging, helaas pindakaas want hij zit er flink naast.
                Mocht je een smartphone hebben dan kan ik je deze app aanraden; http://www.weatherpro.eu/nl/home.html
                Die doet het m.i. heel goed.
                Mogelijk wacht je een weekje om te installeren (indien van toepassing) want voor Puurs geeft de app komende week alleen een weerbeeld waar jij verdrietig van wordt.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Mocht je een smartphone hebben dan kan ik je deze app aanraden; http://www.weatherpro.eu/nl/home.html
                  Die doet het m.i. heel goed.
                  Mogelijk wacht je een weekje om te installeren (indien van toepassing) want voor Puurs geeft de app komende week alleen een weerbeeld waar jij verdrietig van wordt.
                  Met alle geluk en blijdschap van deze wereld en alle anderen; ik heb geen smartdinges en zal mij ook nooit ééntje aanschaffen.
                  De zomer is naar de vaantjes, niet enkel komende week maar ook het verdere verloop ziet er niet bepaald fraai uit.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    nu zonnig en 18 graden.
                    windkaracht 3.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Terwijl Frankske gisteren nog een aangename dag voorspelde voor vandaag, we gingen zelfs 21°C halen én het ging droog blijven, is 't weeral van dat...
                      .........................
                      Ook voor onze regio zat Frank ervoor het weer van zaterdag compleet naast, want ipv 21° haalden we hier 21.1°, maar het bleef wel de ganse dag droog, dat had hij dan wel juist.
                      We zaten gisteren op een tuinfeest van 14u tot 21u30 en ik heb niemand horen klagen dat het te koud was om buiten te feesten.
                      Misschien waren alle koukleumen wel thuis gebleven en zaten ze onder hun dekentje te klappertanden
                      Je woont gewoon in de verkeerde regio, voor Puurs geeft Frank geen voorspellingen, omdat het daar wisselvalligheid troef is .

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Je gaat buiten staan, je doet je ogen dicht en zet je verstand even op nul.

                        Dan mag je volgende vraag beantwoorden: zijn we nu 16 augustus of 1 november ? Eerlijk antwoorden hé.

                        Wat een rotzomer. Dan toch liever een dikke dertiger dan deze gruwel.
                        Last edited by nete; 17 augustus 2014, 21:09.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Je gaat buiten staan, je doet je ogen dicht en zet je verstand even op nul.

                          Dan mag je volgende vraag beantwoorden: zijn we nu 16 augustus of 1 november ? Eerlijk antwoorden hé.

                          Wat een rotzomer. Dan toch liever een dikke dertiger dan deze gruwel.
                          exact my idea !

                          Het woord "zomer" is ver te zoeken de voorbije weken, op een enkele uitschieter na was het niet veel soeps.
                          Tenzij je natuurlijk een levendige fantasie hebt en zelfs tijdens veel te fris druilerig weer toch nog een tuinfeest apprecieert.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            storm en regen hier.
                            16 graden.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              13°C zegt 'Bing'; geloof ik geen fluit van.
                              Na enkele buien van deze nacht is het nu zonnig en droog.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                storm en regen hier.
                                16 graden.
                                grt,bouk.
                                Hier niet hoor, prachtig blauwe hemel, geen wolkje te bespeuren (voorlopig ), beetje wind, en 14.2°.
                                We staan voor een herfstige, winderige, natte, frisse week, maar aan de 'beroepsneuten' hier, geen geweeklaag aub, vorig jaar haalden we op 4 en 5 september nog meer dan 30°.
                                Zweten als een rund zit er dus nog altijd in... zij het niet deze week .

                                Comment

                                Working...
                                X