Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Hier ook, moe en loom bij te warm en benauwd weer.
    Soms maagproblemen.
    Op jongere leeftijd had ik er geen last van.
    hier van het zelfde.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      De leeftijd? Ik zal me bij deze hitte (en de zonne"spitsuren") ook liefst binnen of alleszins in de koelte ophouden.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        De leeftijd? Ik zal me bij deze hitte (en de zonne"spitsuren") ook liefst binnen of alleszins in de koelte ophouden.
        Deze hitte ??????? Waar leven jullie ?
        Het is hier verdorie 22,1° voor het ogenblik.

        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Deze hitte ??????? Waar leven jullie ?
          Het is hier verdorie 22,1° voor het ogenblik.
          Voila, je begrijpt het niet, voor ons voelt dat al aan als hitte.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Right!
            Achter het huis, noordkant, bijna altijd schaduw, is het momenteel 25°C en eventueel "nog net te doen". Voor het huis, zuidkant, in volle zon, ga ik niet eens de temperatuur meten op dit moment, al zal het daar vanavond goed toeven zijn. De rolluiken vooraan zijn gesloten om die hitte af te weren. Sommige zaken zijn subjectief (de ene verdraagt beter de warmte dan de koude), dat wil ik wel aannemen. Ik kan enkel zeggen dat ik (niet zo extreem als Kaneda wellicht) die mensen toch wel "aanvoel".
            Ik heb het al gezegd, maar waar ik vooral van hou is een zomerse regenbui, zoals we gisteren op een bepaalde moment kregen, al was dat meteen te veel van het goede.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Deze hitte ??????? Waar leven jullie ?
              Het is hier verdorie 22,1° voor het ogenblik.

              Groetjes
              Hier ook....bUiTeN
              Nooit gehoord over: de hitte zit binnen?
              (in huis)
              Een jongere buurman lag deze voormiddag in de volle zon te bruinen.
              Ook de voorbije dagen.
              "Goed gek", zeg ik nu. Vroeger gaf ik hem gelijk

              Wij zijn beiden even oud maar zien elkaar nog zelden, een vriendin en ik.
              Zij is nu aan een of andere costa, uren lang in de zon liggen.
              Ik zou dat nog geen 10 minuten uithouden.

              Ze duren niet lang maar er zijn periodes dat ik me nergens kan ophouden, binnen en buiten niet.
              Vroeger geen airco, nu wel gelukkig.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Limoux Zuid-Frankrijk : 32°C en zwoel. Er komt onweer van vanavond. Hopelijk niet zulke toestanden zoals bij jullie met die hagelbuien...
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Limoux Zuid-Frankrijk : 32°C en zwoel. Er komt onweer van vanavond. Hopelijk niet zulke toestanden zoals bij jullie met die hagelbuien...
                  Heb jouw locatie in mijn weer-app staan
                  31 naar 20°C (Limoux, Longuedoc-Roussillion).

                  De koeien op de berg zullen het iets frisser hebben
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Hier ook....bUiTeN
                    Nooit gehoord over: de hitte zit binnen?
                    (in huis)
                    Een jongere buurman lag deze voormiddag in de volle zon te bruinen.
                    Ook de voorbije dagen.
                    "Goed gek", zeg ik nu. Vroeger gaf ik hem gelijk

                    Wij zijn beiden even oud maar zien elkaar nog zelden, een vriendin en ik.
                    Zij is nu aan een of andere costa, uren lang in de zon liggen.
                    Ik zou dat nog geen 10 minuten uithouden.

                    Ze duren niet lang maar er zijn periodes dat ik me nergens kan ophouden, binnen en buiten niet.
                    Vroeger geen airco, nu wel gelukkig.
                    Hier ook airco, maar nog niet eens aangezet dit jaar.
                    Is binnen nu 22.8 graden zonder dat de airco aan staat.
                    Wij laten wel van 's morgens tot 's avonds de rolluiken neer aan de kant waar de zon op schijnt, dat is nog steeds de goedkoopste airco .
                    Nu zitten we buiten onder ons zonnescherm waar het 23.1° is......straks moet ik de IR verwarmers nog aanzetten .

                    Groetjes

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Whatever. Ik kan gewoon niet goed tegen de zon. Een half uur in de zon en m'n batterijen zijn compleet leeg. En dan voel ik me misselijk, hoofdpijn...
                      Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen voor mensen ?
                      Zelfde als wanneer ik zeg dat ik niet naar het WK kijk. "Allee, meent ge da nu, kijkt gij niet naar voetbal ?"
                      Kortom, als je geen meeloper bent, bekijken ze je alsof je van een andere planeet komt... Niet dat ik mij daar ook maar iets van aantrek.
                      Ieder mens kijkt naar of doet toch hetgeen hem of haar interesseert zeker ? Jij kijkt niet graag voetbal, dat is uw ding en hoeft niemand zich mee te bemoeien.
                      Zo sta of lig ik vaak uren in de grasberm op den dijk waar heel veel fietsers passeren, ik hoor dan vaak mensen op een lachwekkende manier de opmerking "kijk, een vogelaar"
                      maken.
                      Iedere krijgen ze dan van mij onmiddellijk "seksmaniakken" als reactie toegeworpen.

                      Ik ga nog wat van de zon genieten zie, mijn batterijen opladen. Voor een keer ze eens schijnt in dit droevige land.

                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ik uit graag mijn ongenoegen...
                      Zoveel is ons al duidelijk...

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Vroeger geen airco, nu wel gelukkig.
                      Slechtste uitvinding aller tijden.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Ik ga nog wat van de zon genieten zie, mijn batterijen opladen. Voor een keer ze eens schijnt in dit droevige land.
                        Gij hebt blijkbaar andere batterijen dan ik. De mijne laden op met regen, frisse lucht en herfstkleuren... 5 minuten in de zon en ge kunt ze naar bebat brengen.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier geen airco, 22 graden binnen.
                          Gewoon goeie isolatie wellicht.
                          We moeten in elk geval niet stoken om het warm te hebben: geen kosten (y) !

                          En 25 graden is nu ook niet warm... zet gewoon een raam open, laat wat tochten
                          Life's easy

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Hier geen airco, 22 graden binnen.
                            Gewoon goeie isolatie wellicht.
                            We moeten in elk geval niet stoken om het warm te hebben: geen kosten (y) !

                            En 25 graden is nu ook niet warm... zet gewoon een raam open, laat wat tochten
                            Life's easy
                            Die tocht help 's avonds een beetje.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Ik begrijp het hier toch ook soms niet. Nu reeds spreken van hitte, hitte die binnen zit....enz.
                              Wij wonen in de buurt van Waregem en hadden dit jaar reeds welgeteld ZES dagen dat de maximumtemperatuur boven de 25° uitkwam :
                              19 mei - 27.6
                              20 mei - 25.1
                              6 juni - 26.6
                              7 juni - 30.2
                              8 juni - 27.6
                              9 juni - 26.8
                              Hoe kan de hitte dan binnen zitten en nog meer....is ze niet buiten te krijgen, want de minima schommelen nu elke nacht rond de 15/16°, de voorbij nacht zelfs 13°
                              Ik begrijp er niks van, tenzij er in bepaalde regio's van ons landje een microklimaat heerst met tropische temperaturen, waar wij hier in ZWVl. geen weet van hebben......wij zijn tenslotte maar boerkes hé .
                              Wij hebben de airco nog niet eens aan gezet en zitten nu (ZONDER ISOLATIE - woning gebouwd in 1973 ) slechts aan een 21° binnen.

                              Groetjes

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Gij hebt blijkbaar andere batterijen dan ik. De mijne laden op met regen, frisse lucht en herfstkleuren... 5 minuten in de zon en ge kunt ze naar bebat brengen.
                                Hm, ik heb iets voor u
                                Deze avond 12/06/2014 en het zou kunnen helpen.
                                Studio 100 TV > Samson & Gert Kerstshow.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X