Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vandaag ben ik weer naar het werk gefietst omdat mijn auto nog in de garage stond.
Door het laagje verse sneeuw was het veel moeilijker fietsen dan gisteren, ik ben vanmorgen één keer bijna tegen de grond gegaan.
Onderweg naar huis waren de omstandigheden eigenlijk nog slechter dan vanmorgen, omdat ze ondertussen de sneeuw netjes plat hadden gereden zodat de baan spiegelglad geworden was.
Daar kwam nog de tegenwind bij, waardoor ik harder moest trappen, maar dan had ik gewoon te weinig grip op mijn achterband om de kracht over te brengen, zelfs tegen een lage snelheid.
Onderweg moest ik aan de kant voor een tegenligger (auto), en toen schoof het achterwiel weer weg, ik kon de fiets nog net recht houden.
Ik rijd dus over de binnenwegen naar het werk, en daar wordt niet zoveel gestrooid.
Maar de plaats waar ik vanmorgen bijna viel is wel een fietspad naast een hoofdweg. Daar zaten nog bevrozen sporen van de vorige dagen onder de sneeuw. Die zie je niet liggen en voor je het weet ga je dan omver...
Ik ben net mijn auto terug gaan halen, de volgende dagen zal ik de fiets niet veel gebruiken, veel te gevaarlijk.
Oorspronkelijk geplaatst door MacroshopperBekijk bericht
Heb m'n twijfels Theo.
Haha, kijk op de buien-radar he kameraad
Zie link van collega Destn.
Als je me toestaat.
Een gek (?) idee.
Bijv. met een paar goede kennissen of vrienden een paar kerstdagen
doorbrengen in Bokrijk.... in zo'n oud herenhuis of herenboerderij
En zelf wat "potteren" > koken, bakken enz.
Alles dus op grootmoederswijze.
En natuurlijk ook zorgen voor wat kerstversieringen.
Het decor momenteel heeft alles voor de juiste sfeer.
De geuren zullen anders zijn en of dat zou lukken zonder tv, zonder internet?
Kwestie van een goed programma en organisatie?
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Vandaag ben ik weer naar het werk gefietst omdat mijn auto nog in de garage stond.
Door het laagje verse sneeuw was het veel moeilijker fietsen dan gisteren, ik ben vanmorgen één keer bijna tegen de grond gegaan.
Onderweg naar huis waren de omstandigheden eigenlijk nog slechter dan vanmorgen, omdat ze ondertussen de sneeuw netjes plat hadden gereden zodat de baan spiegelglad geworden was.
Daar kwam nog de tegenwind bij, waardoor ik harder moest trappen, maar dan had ik gewoon te weinig grip op mijn achterband om de kracht over te brengen, zelfs tegen een lage snelheid.
Onderweg moest ik aan de kant voor een tegenligger (auto), en toen schoof het achterwiel weer weg, ik kon de fiets nog net recht houden.
Ik rijd dus over de binnenwegen naar het werk, en daar wordt niet zoveel gestrooid.
Maar de plaats waar ik vanmorgen bijna viel is wel een fietspad naast een hoofdweg. Daar zaten nog bevrozen sporen van de vorige dagen onder de sneeuw. Die zie je niet liggen en voor je het weet ga je dan omver...
Ik ben net mijn auto terug gaan halen, de volgende dagen zal ik de fiets niet veel gebruiken, veel te gevaarlijk.
Ik rij op het voetpad met de fiets, als de baan of het fietspad er beroerd bijligt, mag niet, maar ik noem het heirkracht.
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
actuele toestand Puurs: hevige sneeuwval, matige wind uit het Noorden en 0°C.
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
actuele toestand Puurs: hevige sneeuwval, matige wind uit het Noorden en 0°C.
Idem hier Kirsten.
Ben even buiten gaan kijken
================================================== =
En voor de mensen uit Oostende en omgeving:
ik kan een paar dozen verse sneeuw brengen
Comment