Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Extreem is nooit goed, daarom zou ik ook eens de cijfers willen zien van de 8 maanden onafgebroken herfst/winter voorafgaand aan juli (1 november 2012 tot 30 juni 2013).
Die cijfers kan je allemaal op kmi.be zien.
Kort samengevat is dat:
november 2012: redelijk normale temperaturen en zonneschijnduur, veel te droog
december 2012: veel te zacht, te nat
januari 2013: wat te koud, veel te droog
februari 2013: veel te koud, te droog
maart 2013: te koud, veel te droog
april 2013: te warm, veel te droog
mei 2013: te koud, te nat
juni 2013: te warm, veel te droog
juli 2013: veel te warm, veel te droog
Augustus is op weg om dezelfde maand op te leveren als juli.
Dat het onafgebroken 8 maanden herfst was tot 1 juli, klopt al helemaal niet. Ik tel verschillende dagen in juni die boven de 30°C uitkwamen en ook april leverde verschillende dagen boven de 25°C op.
Jij gaat en komt waar jij wil. Je eet zoveel barbecue als jij wil.
Maar mag ik je er even attent op maken dat in een apenland enkel apen wonen...
Misschien voel jij je aangesproken, maar ik zeker niet.
Lang geleden dat je nog buiten onze landsgrenzen bent geweest? Anders zou je meteen snappen waarom ik vind dat in dit apenland allemaal apen rondlopen.
Ik was nog geen kwartier de grens over met Nederland en had al (niet door mijn schuld/fout) miserie met een ..... juist ja !
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Kort samengevat is dat:
november 2012: redelijk normale temperaturen en zonneschijnduur, veel te droog
december 2012: veel te zacht, te nat
januari 2013: wat te koud, veel te droog
februari 2013: veel te koud, te droog
maart 2013: te koud, veel te droog
april 2013: te warm, veel te droog
mei 2013: te koud, te nat
juni 2013: te warm, veel te droog
juli 2013: veel te warm, veel te droog
Augustus is op weg om dezelfde maand op te leveren als juli.
Dat het onafgebroken 8 maanden herfst was tot 1 juli, klopt al helemaal niet. Ik tel verschillende dagen in juni die boven de 30°C uitkwamen en ook april leverde verschillende dagen boven de 25°C op.
Vermits het KMI een maand nog eens zit uit te verdelen in 3 decades, vermoed ik dat jij daar steeds de "warmste" decade uitplukt.
En als ze dan schrijven voor de derde decade van juni "De gemiddelde temperatuur was normaal met 14,3 °C (norm.: 17,2 °C)", terwijl het 3 graden te koud was...
Beter per seizoen kijken en wat vertellen ze dan:
Het KMI maakt van het weer wiskunde, terwijl het weer voor het grootste gedeelte "gevoel" is.
Zo kan je dan een maand hebben met 28 dagen véél te koude temp. en dan 3 dagen snikheet en voilà, doodnormale maand voor de "statistiek".
Dat weerman Frank zelf zegt dat we de eerste zes maanden stuk voor stuk met een temp. deficit zaten is door hem uit de duim gezogen ?
En 8 maanden herfst klopt niet, er zat een stevige winter tussen.
Mijn "gevoel" zegt dat juli en augustus op weg zijn om als "koppel" hoogst uitzonderlijk mooie zomermaanden te worden, waar we nog jaren zullen aan terugdenken. (mooi voor wie van zomer houdt natuurlijk).
Nochtans zal de zomer 2013 hoogstwaarschijnlijk in de statistieken verdwijnen als "heel normaal", dank zij die gruwelijke juni maand.
Lang geleden dat je nog buiten onze landsgrenzen bent geweest? Anders zou je meteen snappen waarom ik vind dat in dit apenland allemaal apen rondlopen.
Ik was nog geen kwartier de grens over met Nederland en had al (niet door mijn schuld/fout) miserie met een ..... juist ja !
Laat me raden...met een andere aap die zijn territorium wou verdedigen?
Nieuwpoort. Ziet er hier zo grijs uit als een dode grijze aap.
Zachte regen, niks van wind bij een temp van 18.7°
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Comment