Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Ik heb jaren op de baan gezeten als koerier, is al regelmatig in een ander topic aan bod gekomen, en nee wij hadden geen airco's in de camionetten (is leasing dus zou veel teveel kosten) en bij zo'n weer als vandaag moest ik dus ook een godganse dag de baan op, het was verdraait moeilijk om uw blikske Cola koel te houden hoor.
    Eindelijk begin ik te snappen waarom die koeriers allemaal zo gehaast zijn op de weg ... ze hebben geen airco en willen meer wind binnen krijgen.

    Verder is mijn antwoord als hierboven en wanneer ik dan thuis kwam van een dagje in een snikhete camionette te hebben doorgebracht mocht ik genieten van een snikhete woning.
    Wees nu eerlijk met jezelf ... vond je dat aangenaam om te bakken in je snikhete camionette of woning (ook al overleef je dat inderdaad wel)?
    Wat is er dan verkeerd aan om een oplossing te zoeken en het wat aangenamer te maken met airco?
    Het blijft ieders keuze natuurlijk.
    Ik heb meer dan een miljoen kilometers gedaan zonder airco en ook zitten bakken in de wagen, airco was toen niet zo in als nu.
    Ondertussen bijna een half miljoen kilometers gedaan met airco ... de keuze is toch snel gemaakt hoor.

    Enfin, je hoort wanneer een auto traag voorbijrijdt heel goed dat er airco draait, onder de motorkap hoor je dan precies een ventilator of stofzuiger draaien en wanneer ze dan in een snikhete zitten met alle raampjes potdicht
    weet ik al hoe laat het is.
    Zoals door anderen al aangehaald, het is niet specifiek de airco dat je kan horen draaien maar de huidige motoren hebben blijkbaar nog wat meer afkoeling nodig dan de oudere.
    Met raampjes dicht kan inderdaad een teken zijn van werkende airco maar er zijn ook mensen die hun auto in een koele garage geparkeerd hadden en de raampjes dicht laten om de warmte wat langer buiten te houden.

    Of het slim kan je mij niet van overtuigen; het verschil tussen warmte/koude is ook heel belastend voor het lichaam en wanneer het verschil te groot is kan dit kwalijke gevolgen hebben.
    Klopt, vandaar ook de airco in de wagen.
    Ganse dag airco op het werk (als die werkt tenminste), redelijke temperatuur en dan in een hete auto kruipen om daarna in een koele winkel of zo binnen te stappen? Dan maar beter overal koel.

    Iedereen heeft het recht het liever te warm, te koud of net goed te hebben, het is heel moeilijk om voor een ander te kiezen wat die moet doen.
    Maar één ding is zeker, ik voel mij veel beter bij een gematigde temperatuur ... al is daarvoor airco nodig om het te bekomen.
    Iemand anders zet misschien veel liever snel de verwarming op als er een graadje ontbreekt, zelfs bij -10°C slaap ik met het raam open en nooit verwarming in de slaapkamer ... ik ben dan ook opgegrooid in een huis zonder verwarming, zonder stromend warm water maar met een koele kelder waar we op te warme zomerdagen gingen zitten om af te koelen.

    Ik snap er niks van hoor; eerst mekkeren dat het herfstweer tot boven zit en dan binnen zitten bij mooi en aangenaam zomerweer?
    En dat post je dan op een warme zomeravond terwijl wij hier lekker buiten aan de BBQ zaten.
    Sorry, kon deze kans niet voorbij laten gaan.
    Last edited by VerSeg; 25 juli 2012, 22:31.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      't Is ook nooit goed.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        't Is ook nooit goed.
        Hier (Nieuwpoort) is het nog steeds goed 20°, alhoewel het kouder aanvoelt. Maar 'k zit toch nog op het terras hoor.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          't Is ook nooit goed.
          Jawel hé, maar je moet spelen om te winnen. Dat staat er duidelijk als je die pop-up wegdoet.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Eindelijk begin ik te snappen waarom die koeriers allemaal zo gehaast zijn op de weg ... ze hebben geen airco en willen meer wind binnen krijgen.

            Wees nu eerlijk met jezelf ... vond je dat aangenaam om te bakken in je snikhete camionette of woning (ook al overleef je dat inderdaad wel)?
            Wat is er dan verkeerd aan om een oplossing te zoeken en het wat aangenamer te maken met airco?
            Het blijft ieders keuze natuurlijk.
            Ik heb meer dan een miljoen kilometers gedaan zonder airco en ook zitten bakken in de wagen, airco was toen niet zo in als nu.
            Ondertussen bijna een half miljoen kilometers gedaan met airco ... de keuze is toch snel gemaakt hoor.
            Ik ben altijd én overal (h)eerlijk hoor, maak u daar maar geen illusies bij...
            En of ik het aangenaam vond? Tsja, da's voor ieder mens verschillend hé maar ik heb het toen inderdaad overleefd en overleef ook nu de aangename temperaturen; ik hou wel van extreme toestanden...
            Mijn rolluiken gaan dezer dagen heel vroeg omhoog en ik laat een hele dag mijn slaapkamerraam open zodat de warmte goed naar binnen kan,
            mijn woning is dan goed opgewarmd voor het herfstweer dat ons komende week te wachten staat.


            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Zoals door anderen al aangehaald, het is niet specifiek de airco dat je kan horen draaien maar de huidige motoren hebben blijkbaar nog wat meer afkoeling nodig dan de oudere.
            Met raampjes dicht kan inderdaad een teken zijn van werkende airco maar er zijn ook mensen die hun auto in een koele garage geparkeerd hadden en de raampjes dicht laten om de warmte wat langer buiten te houden.

            Klopt, vandaar ook de airco in de wagen.
            Ganse dag airco op het werk (als die werkt tenminste), redelijke temperatuur en dan in een hete auto kruipen om daarna in een koele winkel of zo binnen te stappen? Dan maar beter overal koel.

            Iedereen heeft het recht het liever te warm, te koud of net goed te hebben, het is heel moeilijk om voor een ander te kiezen wat die moet doen.
            Maar één ding is zeker, ik voel mij veel beter bij een gematigde temperatuur ... al is daarvoor airco nodig om het te bekomen.
            Iemand anders zet misschien veel liever snel de verwarming op als er een graadje ontbreekt, zelfs bij -10°C slaap ik met het raam open en nooit verwarming in de slaapkamer ... ik ben dan ook opgegrooid in een huis zonder verwarming, zonder stromend warm water maar met een koele kelder waar we op te warme zomerdagen gingen zitten om af te koelen.

            En dat post je dan op een warme zomeravond terwijl wij hier lekker buiten aan de BBQ zaten.
            Sorry, kon deze kans niet voorbij laten gaan.
            Ieder diertje zijn ding hoor maar voor mij nooit of te nimmer airco; mijn vorige wagens waren allemaal zonder airco, ermee naar Duitsland, Frankrijk, Italië gereden en persoonlijk nooit last gehad van de warmte onderweg
            ook niet ter plaatse.
            Soms reden er nog andere mensen mee met hun eigen wagen die wel was uitgerust met airco, zij hadden dagen nodig om te wennen aan de lokale temperaturen terwijl ik reeds "opgewarmd" toekwam.

            Ik heb ook genoten van een avondje in de gezonde buitenlucht terwijl jij een antwoord aan het schrijven was vanachter jou pc.


            actuele toestand; 22°C, helder en windstil of m.a.w. ZO MOET EEN ZOMER ZIJN zie!!
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Ik heb ook genoten van een avondje in de gezonde buitenlucht terwijl jij een antwoord aan het schrijven was vanachter jou pc.
              Misschien wel, misschien niet.
              Misschien zat ik binnen achter mijn pc, misschien buiten op een portable, een tablet of gewoon mijn smartphone ... rara.
              Kan bij u ook natuurlijk.

              Ik ga slapen se ... lekker 18°C in de kamer.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Ah? Ja! Hallo, mijnheer?
                Euh? Euh.... IS UW DOCHTER SOMS THUIS! (oef, het is eruit)
                ---> Soms wel, soms niet. (lacht in zijn vuist)
                Cool, mijne ouwe is nie zo plezant. Zijt gij daar dikwijls?
                ---> Altijd weer.
                Oh, tja. 't Is voor.... mijn batterij is op.
                ---> (faxtoon).

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Ah? Ja! Hallo, mijnheer?
                  Euh? Euh.... IS UW DOCHTER SOMS THUIS! (oef, het is eruit)
                  ---> Soms wel, soms niet. (lacht in zijn vuist)
                  Cool, mijne ouwe is nie zo plezant. Zijt gij daar dikwijls?
                  ---> Altijd weer.
                  Oh, tja. 't Is voor.... mijn batterij is op.
                  ---> (faxtoon).
                  Foute tekst en tegen foute persoon dus.

                  Hey, is uw vader thuis?
                  ---> Neen, die is gaan werken.
                  OK ... let's go.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    't Is ook nooit goed.
                    Oeps, verkeerde link. Het moet deze zijn.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Oeps, verkeerde link. Het moet deze zijn.
                      Gisteren was die link anders wel juist.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Gisteren was die link anders wel juist.
                        Dacht ik ook. Raar hè!
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Mijn pc draait 24/24 en is qua energieverbruik heel zuinig. En nee, mijn auto heeft geen airco en wil ik ook niet, voor amper 5 van de 365 dagen per jaar dat we eens temperaturen boven de 25°C halen
                          hoeft het echt niet. Thuis heb ik al evenmin airco; is héél ongezond, net zoals zon héél ongezond zou kunnen zijn...
                          Vandaag met de fiets wezen shoppen, bijna iedere wagen die passeerde in de winkelstraat had zijn airco aan?
                          In zuid Frankrijk rijden minder lokale wagens rond met hun airco aan dan bij ons op een dag dat we eens +25°C halen...
                          Geef mij toch maar een airco Kirsten, wij gaan reeds sinds 35 jaar verschillende malen per jaar naar zuid Frankrijk, en men zegt altijd dat een mens zich
                          best de meest extreme toestanden herinnerd, wel ik kan mij goed herinneren dat wij méér dan eens voor Lion uren in file hebben gestaan met
                          een Peugeot 505 zonder airco, midden tussen warmteblazende andere wagens, en met de zon op het dak, dan kom je op je bestemming
                          als een uitgekookte mossel, en geen kluit meer waard, geef mij maar airco in mijn wagen, je blijft veel frisser van lijf en geest, en het is bewezen
                          dat het de veiligheid positief beinvloed.

                          Tegenwoordig met de meeste huidige airco's is het méérverbruik verwaarloosbaar, omdat deze met een propotionele gasdrukregeling zitten,
                          waardoor het vermogen gevraagd aan de motor eenmaal je wagen op temperatuur verwaarloosbaar is, vroeger was dat niet zo, de airco gaf
                          volle bak, en regelen moest je doen door te mengen met warme lucht, tegenwoordig hebben de meeste auto's klimaatregeling, bij mijn Mercedes
                          is deze zelfs nog gescheiden, en kunnen bestuurder en passagier zelf kiezen welke luchttemperatuur er uit de roosters komt, voelt dus helemaal niet
                          onaangenaam aan (als je het verstandig gebruikt tenminste) bij mijn broer zijn Citroën was dat echt ijzige koude en ambetante lucht.

                          Gisteren zijn wij om 4U nog naar Nieuwpoort gereden (is maar dikke 30Km) airco aan, gemiddeld verbruik 5,5 L/100Km. en dat met een wagen met 167 Pk
                          onder de motorkap, zonder airco is dat net hetzelfde verbruik, ik merk daar nooit geen verschil in.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            mijn thermometer geeft 25 ♪ i'm feeling hot hot hot !
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Geef mij toch maar een airco Kirsten, wij gaan reeds sinds 35 jaar verschillende malen per jaar naar zuid Frankrijk, en men zegt altijd dat een mens zich
                              best de meest extreme toestanden herinnerd, wel ik kan mij goed herinneren dat wij méér dan eens voor Lion uren in file hebben gestaan met
                              een Peugeot 505 zonder airco, midden tussen warmteblazende andere wagens, en met de zon op het dak, dan kom je op je bestemming
                              als een uitgekookte mossel, en geen kluit meer waard, geef mij maar airco in mijn wagen, je blijft veel frisser van lijf en geest, en het is bewezen
                              dat het de veiligheid positief beinvloed.

                              Tegenwoordig met de meeste huidige airco's is het méérverbruik verwaarloosbaar, omdat deze met een propotionele gasdrukregeling zitten,
                              waardoor het vermogen gevraagd aan de motor eenmaal je wagen op temperatuur verwaarloosbaar is, vroeger was dat niet zo, de airco gaf
                              volle bak, en regelen moest je doen door te mengen met warme lucht, tegenwoordig hebben de meeste auto's klimaatregeling, bij mijn Mercedes
                              is deze zelfs nog gescheiden, en kunnen bestuurder en passagier zelf kiezen welke luchttemperatuur er uit de roosters komt, voelt dus helemaal niet
                              onaangenaam aan (als je het verstandig gebruikt tenminste) bij mijn broer zijn Citroën was dat echt ijzige koude en ambetante lucht.

                              Gisteren zijn wij om 4U nog naar Nieuwpoort gereden (is maar dikke 30Km) airco aan, gemiddeld verbruik 5,5 L/100Km. en dat met een wagen met 167 Pk
                              onder de motorkap, zonder airco is dat net hetzelfde verbruik, ik merk daar nooit geen verschil in.
                              Voor Lyon richting Marseille volgen. Rij je mooi rond Lyon met niet te veel verkeer.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                                mijn thermometer geeft 25 ♪ i'm feeling hot hot hot !
                                hou je wel een beetje in hè.
                                voor dat je het weet komt er een volgende)(.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X