Re: Het weer weer.
Eindelijk begin ik te snappen waarom die koeriers allemaal zo gehaast zijn op de weg ... ze hebben geen airco en willen meer wind binnen krijgen.
Wees nu eerlijk met jezelf ... vond je dat aangenaam om te bakken in je snikhete camionette of woning (ook al overleef je dat inderdaad wel)?
Wat is er dan verkeerd aan om een oplossing te zoeken en het wat aangenamer te maken met airco?
Het blijft ieders keuze natuurlijk.
Ik heb meer dan een miljoen kilometers gedaan zonder airco en ook zitten bakken in de wagen, airco was toen niet zo in als nu.
Ondertussen bijna een half miljoen kilometers gedaan met airco ... de keuze is toch snel gemaakt hoor.
Zoals door anderen al aangehaald, het is niet specifiek de airco dat je kan horen draaien maar de huidige motoren hebben blijkbaar nog wat meer afkoeling nodig dan de oudere.
Met raampjes dicht kan inderdaad een teken zijn van werkende airco maar er zijn ook mensen die hun auto in een koele garage geparkeerd hadden en de raampjes dicht laten om de warmte wat langer buiten te houden.
Klopt, vandaar ook de airco in de wagen.
Ganse dag airco op het werk (als die werkt tenminste), redelijke temperatuur en dan in een hete auto kruipen om daarna in een koele winkel of zo binnen te stappen? Dan maar beter overal koel.
Iedereen heeft het recht het liever te warm, te koud of net goed te hebben, het is heel moeilijk om voor een ander te kiezen wat die moet doen.
Maar één ding is zeker, ik voel mij veel beter bij een gematigde temperatuur ... al is daarvoor airco nodig om het te bekomen.
Iemand anders zet misschien veel liever snel de verwarming op als er een graadje ontbreekt, zelfs bij -10°C slaap ik met het raam open en nooit verwarming in de slaapkamer ... ik ben dan ook opgegrooid in een huis zonder verwarming, zonder stromend warm water maar met een koele kelder waar we op te warme zomerdagen gingen zitten om af te koelen.
En dat post je dan op een warme zomeravond terwijl wij hier lekker buiten aan de BBQ zaten.
Sorry, kon deze kans niet voorbij laten gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl
Bekijk bericht
Verder is mijn antwoord als hierboven en wanneer ik dan thuis kwam van een dagje in een snikhete camionette te hebben doorgebracht mocht ik genieten van een snikhete woning.
Wat is er dan verkeerd aan om een oplossing te zoeken en het wat aangenamer te maken met airco?
Het blijft ieders keuze natuurlijk.
Ik heb meer dan een miljoen kilometers gedaan zonder airco en ook zitten bakken in de wagen, airco was toen niet zo in als nu.
Ondertussen bijna een half miljoen kilometers gedaan met airco ... de keuze is toch snel gemaakt hoor.
Enfin, je hoort wanneer een auto traag voorbijrijdt heel goed dat er airco draait, onder de motorkap hoor je dan precies een ventilator of stofzuiger draaien en wanneer ze dan in een snikhete zitten met alle raampjes potdicht
weet ik al hoe laat het is.
weet ik al hoe laat het is.
Met raampjes dicht kan inderdaad een teken zijn van werkende airco maar er zijn ook mensen die hun auto in een koele garage geparkeerd hadden en de raampjes dicht laten om de warmte wat langer buiten te houden.
Of het slim kan je mij niet van overtuigen; het verschil tussen warmte/koude is ook heel belastend voor het lichaam en wanneer het verschil te groot is kan dit kwalijke gevolgen hebben.
Ganse dag airco op het werk (als die werkt tenminste), redelijke temperatuur en dan in een hete auto kruipen om daarna in een koele winkel of zo binnen te stappen? Dan maar beter overal koel.
Iedereen heeft het recht het liever te warm, te koud of net goed te hebben, het is heel moeilijk om voor een ander te kiezen wat die moet doen.
Maar één ding is zeker, ik voel mij veel beter bij een gematigde temperatuur ... al is daarvoor airco nodig om het te bekomen.
Iemand anders zet misschien veel liever snel de verwarming op als er een graadje ontbreekt, zelfs bij -10°C slaap ik met het raam open en nooit verwarming in de slaapkamer ... ik ben dan ook opgegrooid in een huis zonder verwarming, zonder stromend warm water maar met een koele kelder waar we op te warme zomerdagen gingen zitten om af te koelen.
Ik snap er niks van hoor; eerst mekkeren dat het herfstweer tot boven zit en dan binnen zitten bij mooi en aangenaam zomerweer?
Sorry, kon deze kans niet voorbij laten gaan.
Comment