Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Voorschotfacturen worden bepaald volgens de vorige meteropname (met soms een goede schep er bovenop om zeker te zijn).
    …/…
    En terug over het weer: de gemiddelde temperatuur wordt bijgehouden in de zgn graaddagen 16,5, het aantal graden boven of onder de temperatuur waarbij in de gemiddelde woning moet gestookt worden (er bestaat ook een 18° versie).
    De voorschotten die wij betalen zijn deze dat we zelf ingesteld hebben, mocht ik deze laten dat ze voorstellen dan is dat onnodig bijna het dubbele en ook over de 500€.
    Elektriciteit is plots fors duurder, maar met de terugdraaiende teller en meer productie dan verbruik is het zever om de voorschotten te verhogen.
    Al zolang wij elektriciteit en gas hebben, zo lang schatten ze de voorschotten veel te hoog in.
    …/…
    Op historische verbruiken kunnen ze niet verder gaan mits bijna iedereen wat gaat besparen.
    Ook in het verleden werd bij prijsaanpassing steeds verkeerd gerekend, te veel geschat in de dure periode.
    Op bepaalde periodes verwarmen wij met de airco, toch schatten zij dan een verbruik … volledig onterecht.
    Telkens prijzen veranderen zouden ze een telleropname moeten doen, dat zou pas correct zijn.

    Verder moet men andermans rekening niet maken en zeker niet gaan gokken want dat kan er fors naast zitten. [emoji57]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Op je werk is het de bedoeling dat je werkt, thuis in de zetel zit je stil en kijk je naar televisie of zit je aan de pc, tablet ....
      Groot verschil !

      grts
      Sieg
      Wel kort door de bocht; het betreft hier enkel bureelwerk aan een PC.
      Warm word je daar niet echt van.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Wel kort door de bocht; het betreft hier enkel bureelwerk aan een PC.
        Warm word je daar niet echt van.
        Blijft een groot verschil, op je werk moet het niet gezellig warm zijn, daar ben je om te werken, thuis daarentegen kan je andere dingen doen ....
        Hangt ook wel van de leeftijd af hoe gezellig je het wilt maken in huis ...

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Blijft een groot verschil, op je werk moet het niet gezellig warm zijn, daar ben je om te werken, thuis daarentegen kan je andere dingen doen ....
          Nooit van thuiswerk gehoord?
          Anders al twee jaar deels verplicht geweest voor wie het kan.

          Ik doe zelf 100% administratief werk (PC), waarom zou de temperatuur anders moeten zijn op kantoor dan thuis om identiek dezelfde taken te doen? [emoji848]
          Ik zie me niet 8 à 10 uur per dag aan mijn PC zitten bij 18°C.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Voorschotfacturen worden bepaald volgens de vorige meteropname (met soms een goede schep er bovenop om zeker te zijn).

            Mijn stelling was dat vermits Sieg nu een veel zuiniger verwarmingssysteem heeft hij veel minder zou moeten verbruiken.
            Hij kan dit argumenteren bij de energieleverancier om zijn voorschot aan te passen.
            Bij veel leveranciers kan je ook elke maand je meterstanden invoeren op hun site, zij houden daar rekening mee.

            Vergeet niet dat ze nog altijd in concurrentie zijn, veel te veel inhouden om dan na een jaar een grote som terug te betalen zet de klanten enkel tegen je op.

            En terug over het weer: de gemiddelde temperatuur wordt bijgehouden in de zgn graaddagen 16,5, het aantal graden boven of onder de temperatuur waarbij in de gemiddelde woning moet gestookt worden (er bestaat ook een 18° versie). Hiermee kan je, gebaseerd op je historisch verbruik (en de energiefutures), redelijk nauwkeurig je toekomstige rekening voorspellen (wat de energieleveranciers dus ook doen).
            Wanneer bv Sieg nu deze winter zijn huidige maandverbruik voor verwarming vergelijkt met vroeger (gecorrigeerd voor de graaddagen, er zijn strenge en zachte wintermaanden) kan hij zien of hij niet teveel aan het betalen is.
            Jan, als het van de energiemaatschappij afging dan zou ik voorschotten moeten betalen van 700€ per maand, dat heb ik zelf naar beneden gehaald naar 500€.

            Ik kan uiteraard zoals jij aangeeft een tussentijdse afrekening aanvragen om te zien waar ik nu sta, doch dan zou ik een dom kieken zijn omdat ik dan mijn opgewekte stroom van deze zomer kwijt ben.
            Ik kan uiteraard ook zelf er een slag in slaan en zoals ik hier al gelezen heb, er een bedrag op plakken waar ik helemaal nog niet zeker van ben.
            Ik ben niet de persoon die berekeningskes maakt die afgaan op de opbrengst/ verbruik van een enkele maanden, er kan altijd iets gebeuren ondertussen.
            Ik kan het ook positief bekijken zoals jij doet en afgaan op een maandverbruik/opbrengst en dit omzetten naar een volledig jaar en daar mijn voorschotten op bepalen, doch ik heb geen glazen bol.
            Er zijn zat genoeg mensen die hun voorschot te laag hebben gezet en nu in de miserie zitten door hun hoge afrekening
            Dus laat ik dat netjes op die zelf gekozen 500€ staan en niet op de door de energiemaatschappij voorgestelde 700€, de gulden middenweg zeg maar.
            Ik weet pas 100% zeker wat mijn verbruik zal zijn na een volledig jaar waar de vier seizoenen hebben ingezeten, geen giswerk

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 16 oktober 2022, 00:36.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Nooit van thuiswerk gehoord?
              Anders al twee jaar deels verplicht geweest voor wie het kan.

              Ik doe zelf 100% administratief werk (PC), waarom zou de temperatuur anders moeten zijn op kantoor dan thuis om identiek dezelfde taken te doen? [emoji848]
              Ik zie me niet 8 à 10 uur per dag aan mijn PC zitten bij 18°C.
              Man, man man, ....
              Ten eerste, het gaat hier helemaal niet over thuiswerk, het ging over de verwarming op zijn werk !
              En nu je het er toch bijhaalt, voor het thuiswerk zijn ze allen deftig vergoed

              Ten tweede doen jullie nu zo dom of is het echt zo, of zijn jullie allen te oud geworden voor gezellige dingen te doen thuis met je vrouw die je op het werk eigenlijk niet acht te doen
              Dat verschil is wel heel erg groot toch, of snappen jullie dat niet echt meer ...
              Ik weet dat hier grotendeels gepensioneerden zitten, maar jullie hebben toch (hopelijk) ook nog die tijd gekend dat de verwarming wat warmer mag staan thuis tegenover op het werk ...

              grts
              Sieg

              En nu terug on topic nadat ik ben uitgemaakt voor leugenaar en onnodige lawaaimaker, en mensen die het verschil niet snappen tussen de gezelligheid thuis met je vrouw of op het bedrijf werken met je collega's (of alleen)

              Hier vandaag in de voormiddag regen, in de late namiddag begon het op te klaren en werd het eindelijk weer eens wat droger.
              Temperatuur is nog altijd heel goed 17°, mag wat mij betreft nog wel een tijdje zo blijven, goed voor de verwarming.
              Nu, deze nacht is het weer wat aan het motregenen bij een temperatuur van 13°


              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 16 oktober 2022, 00:42.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Man, man man, ....
                Ten eerste, het gaat hier helemaal niet over thuiswerk, het ging over de verwarming op zijn werk !
                Leopard had het over kantoorwerk aan een PC en dat dit niet echt warm geeft … u reageert er op dat men op het werk betaald is om te werken.
                Awel sinds twee jaar werken heel veel mensen vaak van thuis uit en is hun huis hun kantoor.
                En dat de werkplaats nu thuis of in een ander gebouw is, die plek moet liefst toch een draaglijke temperatuur hebben als men geen (zware) fysieke arbeid verricht.
                Zittend aan een PC is niet echt een (zware) fysieke inspanning waar men het warm van krijgt. [emoji848]

                En nu je het er toch bijhaalt, voor het thuiswerk zijn ze allen deftig vergoed
                Nu slaag je er toch compleet naast hoor, voor thuiswerk krijg ik geen cent en mijn vrouw evenmin, ook niet wanneer thuiswerk verplicht was door de overheid.
                Het is niet omdat sommigen daar een vergoeding voor krijgen, dat iedereen een vergoeding krijgt.

                Ten tweede doen jullie nu zo dom of is het echt zo, of zijn jullie allen te oud geworden voor gezellige dingen te doen thuis met je vrouw die je op het werk eigenlijk niet acht te doen
                Dat verschil is wel heel erg groot toch, of snappen jullie dat niet echt meer ...
                Er is geen noodzaak om er weer plots beledigende woorden erbij te halen, je kan evengoed op een vriendelijke manier een andere mening hebben.
                Deed jij gezellige dingen met je vrouw tijdens de kantooruren om het wat warm te krijgen, ongeacht waar uw werkplek was? [emoji848]
                Het is niet omdat mensen vaker thuis werken, dat dit nu plots anders is.
                Als ik hier thuis 8 tot 10 uur aan mijn PC zit te werken, dan ben ik alvast niet met andere zaken bezig en is er nog steeds verwarming nodig om het wat warm te hebben … net als velen ga ik het niet warm krijgen door wat op een klavier te tokkelen.
                Hetgeen men buiten de werkuren doet, dat staat hier volledig buiten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Het weer weer.

                  En het weer … niet dat het zaterdag echt koud was, maar toch geen aangenaam weertje.
                  Regelmatig wat lichte regen, somber grijs.
                  Dat het maar rap terug lente is, al zijn de bomen nu ook wel prachtig met al die verschillende kleuren.
                  Voor zolang het nog duurt want met de wind van de vorige dagen is er al veel blad van de bomen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Jan, als het van de energiemaatschappij afging dan zou ik voorschotten moeten betalen van 700€ per maand, dat heb ik zelf naar beneden gehaald naar 500€.

                    Ik kan uiteraard zoals jij aangeeft een tussentijdse afrekening aanvragen om te zien waar ik nu sta, doch dan zou ik een dom kieken zijn omdat ik dan mijn opgewekte stroom van deze zomer kwijt ben.
                    Ik kan uiteraard ook zelf er een slag in slaan en zoals ik hier al gelezen heb, er een bedrag op plakken waar ik helemaal nog niet zeker van ben.
                    Ik ben niet de persoon die berekeningskes maakt die afgaan op de opbrengst/ verbruik van een enkele maanden, er kan altijd iets gebeuren ondertussen.
                    Ik kan het ook positief bekijken zoals jij doet en afgaan op een maandverbruik/opbrengst en dit omzetten naar een volledig jaar en daar mijn voorschotten op bepalen, doch ik heb geen glazen bol.
                    Er zijn zat genoeg mensen die hun voorschot te laag hebben gezet en nu in de miserie zitten door hun hoge afrekening
                    Dus laat ik dat netjes op die zelf gekozen 500€ staan en niet op de door de energiemaatschappij voorgestelde 700€, de gulden middenweg zeg maar.
                    Ik weet pas 100% zeker wat mijn verbruik zal zijn na een volledig jaar waar de vier seizoenen hebben ingezeten, geen giswerk

                    grts
                    Sieg
                    Uiteraard ga je pas na een volledig jaar het werkelijke rendement van je nieuwe installatie kennen.
                    Tenzij je het heel gezellig maakt duim ik ervoor dat je gaat terugkrijgen.

                    Wat ik niet begrijp - en dat is niet persoonlijk op jou bedoeld - van waar die redenering komt om zeker genoeg vooraf te betalen "om later niet in de miserie te zitten".
                    Je kan die som toch zelf opzij houden ?

                    Vergeef me mijn beroepsmisvorming, maar als je sommige verhalen leest, hoort en in de praktijk ervaart hebben veel mensen toch nood aan meer inzicht in hoe bv verwarmingsinstallaties werken en energie wordt aangerekend.

                    Vandaag schitterend herfstweertje, en veel meer zon dan voorspeld.
                    Last edited by palombian; 16 oktober 2022, 09:56. Reden: gezellig

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Leopard had het over kantoorwerk aan een PC en dat dit niet echt warm geeft … u reageert er op dat men op het werk betaald is om te werken.
                      Awel sinds twee jaar werken heel veel mensen vaak van thuis uit en is hun huis hun kantoor.
                      En dat de werkplaats nu thuis of in een ander gebouw is, die plek moet liefst toch een draaglijke temperatuur hebben als men geen (zware) fysieke arbeid verricht.
                      Zittend aan een PC is niet echt een (zware) fysieke inspanning waar men het warm van krijgt. [emoji848]

                      Nu slaag je er toch compleet naast hoor, voor thuiswerk krijg ik geen cent en mijn vrouw evenmin, ook niet wanneer thuiswerk verplicht was door de overheid.
                      Het is niet omdat sommigen daar een vergoeding voor krijgen, dat iedereen een vergoeding krijgt.

                      Er is geen noodzaak om er weer plots beledigende woorden erbij te halen, je kan evengoed op een vriendelijke manier een andere mening hebben.
                      Deed jij gezellige dingen met je vrouw tijdens de kantooruren om het wat warm te krijgen, ongeacht waar uw werkplek was? [emoji848]
                      Het is niet omdat mensen vaker thuis werken, dat dit nu plots anders is.
                      Als ik hier thuis 8 tot 10 uur aan mijn PC zit te werken, dan ben ik alvast niet met andere zaken bezig en is er nog steeds verwarming nodig om het wat warm te hebben … net als velen ga ik het niet warm krijgen door wat op een klavier te tokkelen.
                      Hetgeen men buiten de werkuren doet, dat staat hier volledig buiten.
                      Ik raad je aan om alles te lezen en niet zoals we gewend zijn een stukje te qouten
                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Op mijn werk is de temperatuur onlangs binnen de burelen op 19 graden vastgezet, wij overleven dat ook wel.
                      Dit waarop ik reageerde ging niet over de persoon zijn thuiswerk maar de verwarming op kantoor


                      Wat betreft je vergoeding, als jij thuiswerkt en dat is aangegeven geweest door uw bedrijf dan heb je daarvoor een vergoeding gekregen
                      Als jij niks ontvangen hebt dan ligt dat aan je bedrijf ofwel ben je zelfstandig

                      Op het laatste deel ga ik geen antwoord meer geven want jij draait het weeral eens om om je eigen gelijk toch te proberen krijgen
                      Gelukkig zijn er hier al veel mensen die ondertussen weten hoe je alles draait of keert
                      Het gaat om het verschil tussen de temperatuur thuis in huis en op je werk, en iedereen weet dat het op je werk makkelijk wat minder kan dan thuis gezellig in de zetel

                      En zoals ik reeds geschreven heb is er ook nog een heel groot verschil tussen thuis overdag terwijl je aan het werk bent en 's avonds in de zetel voor de tv
                      Als jij dat verschil niet snapt is dat voor U heel spijtig uiteraard

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 16 oktober 2022, 14:24.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Uiteraard ga je pas na een volledig jaar het werkelijke rendement van je nieuwe installatie kennen.
                        Tenzij je het heel gezellig maakt duim ik ervoor dat je gaat terugkrijgen.

                        Wat ik niet begrijp - en dat is niet persoonlijk op jou bedoeld - van waar die redenering komt om zeker genoeg vooraf te betalen "om later niet in de miserie te zitten".
                        Je kan die som toch zelf opzij houden ?

                        Vergeef me mijn beroepsmisvorming, maar als je sommige verhalen leest, hoort en in de praktijk ervaart hebben veel mensen toch nood aan meer inzicht in hoe bv verwarmingsinstallaties werken en energie wordt aangerekend.

                        Vandaag schitterend herfstweertje, en veel meer zon dan voorspeld.
                        Jan, degene die nu zegt dat hij een berekening kan maken voor wat komen gaat die bestaat nog niet
                        En dat geld apart zetten of vooraf betalen en daarna terug krijgen, wat is het verschil ?

                        En ook nu weer probeer je de schuld van de hoge facturen en niet kunnen betalen bij de mensen te leggen dat ze te weinig inzicht hebben
                        Dan heeft gans de wereld te weinig inzicht wat dat betreft toch ?

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ik raad je aan om alles te lezen en niet zoals we gewend zijn een stukje te qouten

                          Dit is waarop ik reageerde ging niet over de persoon zijn thuiswerk maar de verwarming op kantoor
                          Dit is de tekst dat ik gequote heb (screenshot hieronder), misschien moet ge uw eigen quote ook eens herlezen … geen letter van uw tekst waarop ik wou quoten heb ik achterwege gelaten. [emoji848]



                          Wat betreft je vergoeding, als jij thuiswerkt en dat is aangegeven geweest door uw bedrijf dan heb je daarvoor een vergoeding gekregen
                          Als jij niks ontvangen hebt dan ligt dat aan je bedrijf ofwel ben je zelfstandig
                          Stop met van alles uit uw duim te zuigen!
                          Een vergoeding voor thuiswerk is iets dat “toegelaten” is, men is niet “verplicht” dit te doen!
                          En neen ik ben geen zelfstandige en mijn vrouw ook niet, toch beiden geen vergoeding en dat in drie verschillende bedrijven mits mijn vrouw tijdens COVID van werkgever veranderd is.
                          Als wij geen vergoeding kregen, dan moet jij niet de betweter komen spelen en beweren dat het wel zo is!

                          En thuis “werk” ik minstens 8 à 10 uur per dag, TV is hoogstens 2 à 3 uur, als jij dan niet snapt dat stil zitten aan een bureau het grootste deel van de dag betreft. [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dit is de tekst dat ik gequote heb (screenshot hieronder), misschien moet ge uw eigen quote ook eens herlezen … geen letter van uw tekst waarop ik wou quoten heb ik achterwege gelaten. [emoji848]



                            Stop met van alles uit uw duim te zuigen!
                            Een vergoeding voor thuiswerk is iets dat “toegelaten” is, men is niet “verplicht” dit te doen!
                            En neen ik ben geen zelfstandige en mijn vrouw ook niet, toch beiden geen vergoeding en dat in drie verschillende bedrijven mits mijn vrouw tijdens COVID van werkgever veranderd is.
                            Als wij geen vergoeding kregen, dan moet jij niet de betweter komen spelen en beweren dat het wel zo is!

                            En thuis “werk” ik minstens 8 à 10 uur per dag, TV is hoogstens 2 à 3 uur, als jij dan niet snapt dat stil zitten aan een bureau het grootste deel van de dag betreft. [emoji848]
                            Triestig ....

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Triestig ....

                              grts
                              Sieg
                              Als jij zegt dat je 500€ per maand voorschot betaalt, dan verdraag je niet als iemand (niet ik) dat in vraag stelt.
                              Maar als ik zeg dat wij geen vergoeding krijgen voor thuiswerk, dan ben jij de eerste om dat in twijfel te trekken.
                              Ieder zal voor zichzelf toch wel weten hoe de situatie is zeker? [emoji848]
                              En met je laatste reactie doe je nu net wat je van anderen niet verdraagt … maar een stukje uit een reactie quoten.

                              Misschien beter dat men in dit topic terug bij het weer blijft … dat kan ook wel variabel zijn bij de ene tegenover de andere. [emoji6]
                              Vandaag was het wel warmer dan gisteren, maar droog is het toch weer niet gebleven.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als jij zegt dat je 500€ per maand voorschot betaalt, dan verdraag je niet als iemand (niet ik) dat in vraag stelt.
                                Maar als ik zeg dat wij geen vergoeding krijgen voor thuiswerk, dan ben jij de eerste om dat in twijfel te trekken.
                                Ieder zal voor zichzelf toch wel weten hoe de situatie is zeker? [emoji848]
                                En met je laatste reactie doe je nu net wat je van anderen niet verdraagt … maar een stukje uit een reactie quoten.

                                Misschien beter dat men in dit topic terug bij het weer blijft … dat kan ook wel variabel zijn bij de ene tegenover de andere. [emoji6]
                                Vandaag was het wel warmer dan gisteren, maar droog is het toch weer niet gebleven.
                                Ten eerste heb ik hier een afdruk geplaatst van wat ik betaal per maand, dat er mensen zijn die dat nog steeds in twijfel trekken, tjah ...

                                Ten tweede, ik heb gewoon gequoot met het knopje, dus als er een stuk niet bijstaat zoals je zegt dan ligt dat niet aan mij.

                                Ten derde, als jij en je vrouw helemaal niks gekregen hebben of nog steeds niks krijgen om thuis te werken dan wordt het hoog tijd om eens te spreken met de baas.
                                Maar dat had ik trouwens al vermeld
                                Wat betreft je vergoeding, als jij thuiswerkt en dat is aangegeven geweest door uw bedrijf dan heb je daarvoor een vergoeding gekregen
                                Als jij niks ontvangen hebt dan ligt dat aan je bedrijf ofwel ben je zelfstandig
                                Ten vierde, daar geef ik je gelijk in, deze topic gaat over het weer, dus bij deze ...
                                Het is weeral aan het regenen hier, deze namiddag enkele uurtjes droger en wat warmer, nu weer een pak slechter

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X