Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    U neemt het weer dus niet zoals het is … u wil regen wanneer de zon schijnt en als het slecht is gaat u naar waar de zon schijnt. [emoji848]
    Zomer is nog steeds een periode waarin het goed moet zijn, planten in volle grond gaan zelden dood en bijna alles wat in pot staat moet men meestal toch nog gieten.
    Pfffffffffffff...... je heb gelijk .

    Aan de lucht te zien wordt het een Versegdag.... ttz. een zomerdag waarop de zon schijnt.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
      Pfffffffffffff...... je heb gelijk .

      Aan de lucht te zien wordt het een Versegdag.... ttz. een zomerdag waarop de zon schijnt.
      Dat is de officiële betekenis van zomer en zomerweer … bestaat al zolang als dat de vier seizoenen bestaan. [emoji6]
      Mocht het weer in deze periode zijn zoals u het wenst, dan zou het herfst zijn. [emoji23]
      Nog wat geduld tot 21 september, dan is het officieel pappietjesweer. [emoji106]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Véél wolken, nu en dan een kladje zon en een zeer frisse wind: niet archislecht, maar voor begin juli toch wat koel.
        Alvast geen terrasjesweer, tenzij je heel goed uit de wind zit.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Véél wolken, nu en dan een kladje zon en een zeer frisse wind: niet archislecht, maar voor begin juli toch wat koel.
          Alvast geen terrasjesweer, tenzij je heel goed uit de wind zit.
          Ik weet niet in welk winderig en fris oord jij hebt verbleven gisteren, maar wij zijn de ganse dag op een verjaardagfeest geweest, dat zich de ganse dag buiten heeft afgespeeld. Er waren ongeveer 30 mensen aanwezig variërend in leeftijd van 6 tot 97 jaar en ik heb niemand horen zeggen dat het fris was. Wel werd er gevraagd om de terras parasols te openen omdat de zon te hard op de ruggen of gezichten bakte. De kinderen zijn praktisch niet uit het zwembad geweest. Het was trouwens om 15 uur 25,8°. Voor mij is dit alleszins niet koel .

          We gaan een trouwens ook een prachtige week tegemoet, alle dagen tussen de 21° en 24 °, temperaturen waarvan niemand last heeft, en waarbij je alles kan doen, zowel binnen als buiten.
          Dat ze maar zo doorgaan tot einde september, en als we in Sinterklaas geloven, nu en dan een bui tijdens de nacht .

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Ik weet niet in welk winderig en fris oord jij hebt verbleven gisteren
            Vermoedelijk ergens anders dan in uw tropisch paradijs. [emoji6]
            Gisteren was het redelijk goed in de zon en uit de wind, maar er was toch regelmatig bewolking en in combinatie met de wind soms toch te nipt om stil te zitten, op bepaalde momenten zelfs zo overtrokken dat het precies ging regenen.
            Ook ‘s avonds was het voor een zomerdag rap te fris om buiten te blijven.
            Donderdag is weer regen voorspeld, het zal dus geen weekje droog blijven.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              Ik weet niet in welk winderig en fris oord jij hebt verbleven gisteren, maar wij zijn de ganse dag op een verjaardagfeest geweest, dat zich de ganse dag buiten heeft afgespeeld. Er waren ongeveer 30 mensen aanwezig variërend in leeftijd van 6 tot 97 jaar en ik heb niemand horen zeggen dat het fris was. Wel werd er gevraagd om de terras parasols te openen omdat de zon te hard op de ruggen of gezichten bakte. De kinderen zijn praktisch niet uit het zwembad geweest. Het was trouwens om 15 uur 25,8°. Voor mij is dit alleszins niet koel .

              We gaan een trouwens ook een prachtige week tegemoet, alle dagen tussen de 21° en 24 °, temperaturen waarvan niemand last heeft, en waarbij je alles kan doen, zowel binnen als buiten.
              Dat ze maar zo doorgaan tot einde september, en als we in Sinterklaas geloven, nu en dan een bui tijdens de nacht .
              Ik loop hier nog steeds met een lange broek en trui aan, niet koud maar wel een verdomd frisse wind
              Dus blijkbaar woon jij in het zonnige hete gedeelte van België en langs ons kanten is het wat minder, kan toch makkelijk
              Echt heet is het bij ons nog maar één dagje geweest, maar voor de rest gewoon een voorjaars temperatuurtje met altijd toch een frisse wind.

              België is niet groot maar het verschil tussen Oost-Vlaanderen en Kempen of Limburg kan wel heel groot zijn
              Zoals ik reeds eerder schreef, vorige week hebben wij hier toch enkele dagen regen gehad, zelfs één dag met wolkbreuken en onweer, alles stond blank (hmm racistisch woord...), ook nog in het nieuws geweest.

              Dus ik bedoel maar, het kan makkelijk dat het bij Nete een pak frisser is/was dan bij jou toch

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Ik loop hier nog steeds met een lange broek en trui aan, niet koud maar wel een verdomd frisse wind
                Dus blijkbaar woon jij in het zonnige hete gedeelte van België en langs ons kanten is het wat minder, kan toch makkelijk
                Echt heet is het bij ons nog maar één dagje geweest, maar voor de rest gewoon een voorjaars temperatuurtje met altijd toch een frisse wind.

                België is niet groot maar het verschil tussen Oost-Vlaanderen en Kempen of Limburg kan wel heel groot zijn
                Zoals ik reeds eerder schreef, vorige week hebben wij hier toch enkele dagen regen gehad, zelfs één dag met wolkbreuken en onweer, alles stond blank (hmm racistisch woord...), ook nog in het nieuws geweest.

                Dus ik bedoel maar, het kan makkelijk dat het bij Nete een pak frisser is/was dan bij jou toch

                grts
                Sieg
                Dat zou kunnen, maar ik weet waar Nete woont en dat is in vogelvlucht slechts een goeie 30 kilometer van waar wij waren.... dus kan het moeilijk 10 graden kouder geweest zijn (zou je toch denken).
                En wat betreft die korte/lange broek.... het mag 35 graden zijn, dan nog loop ik buitenshuis met een lange broek, dus dat zegt ook niet veel hé .
                Ik draag wel al een paar maanden geen trui meer, wel een T-shirt of hemdje met korte mouwen... maar ik zit wel goed in het spek, dat scheelt ook.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                  Dat zou kunnen, maar ik weet waar Nete woont en dat is in vogelvlucht slechts een goeie 30 kilometer van waar wij waren.... dus kan het moeilijk 10 graden kouder geweest zijn (zou je toch denken).
                  Zelfs op hetzelfde adres kan er al een verschil zijn of het aangenaam is of niet om stil te zitten.
                  Het is al voldoende dat men langs de ene kant uit de wind zit en langs de andere kant in de wind.
                  Zeker tegen de avond is het in de wind toch rap te koud om zonder pull te blijven zitten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Na twee dagen met hier temperaturen van boven de 30° (dinsdag 33,4° om 16u45 en woensdag 31,7 ° om 13u50) kregen we deze nacht toch wat verfrissende regen.
                    Ook al was het maar 2,3 liter/m², elke druppel is wel gekomen nu, al was het maar om het stof van de bladeren van bomen en planten ed. af te spoelen.
                    Als de voorspellingen kloppen, krijgen we nu enkele dagen normale zomertemperaturen en worden daarna nog eens gebakken op aanstaande maandag, dinsdag en woensdag.
                    Maar zolang die dertigers beperkt blijven tot een paar dagen is het te doen.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Heerlijk zomerweertje !

                      Hier staat alle vensters en deuren momenteel wijd open, natuurlijke airco. Deze relatieve koelte ik niet verwacht.
                      Ben benieuwd hoe heet (te heet) het vandaag en morgen gaat worden.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Nu is 't inderdaad nog goed te doen, omdat het de voorbije nacht goed is afgekoeld. Maar de komende nacht zou het niet erg afkoelen, wat wellicht voor slaapproblemen zal zorgen en bovendien morgen mogelijk recordmaxima.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Ik heb hier ook de koele nacht en ochtend gebruikt om de warmte zoveel mogelijk buiten te krijgen (met de hulp van een paar ventilators om de warmte buiten te blazen).
                          Rond half 10 moest ik alle ramen al dicht doen, want toen was de buitentemperatuur gelijk aan de binnentemperatuur (ongeveer 23°C).
                          De rolluiken zijn naar beneden (niet helemaal, er komt nog wat licht binnen, maar de zon schijnt niet meer binnen), en voor de ramen waar ik geen rolluiken heb hangen lakens aan de buitenkant om de zon deze namiddag buiten te houden.
                          Op die manier blijft de temperatuur hier binnen nog aanvaardbaar op zo'n hete zomerdagen.
                          Maar als zo'n hittegolf te lang duurt, dan wordt het steeds moelijker om de woning terug afgekoeld te krijgen voor de volgende hete dag, het wordt dus elke dag een beetje warmer in huis, zeker als de nachten niet koel genoeg zijn.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Heerlijk zomerweertje !
                            Hallo? Hier al 27 °C in de slaapkamer. Ik heb hier geen thermometer in het bureau maar het zweet loopt langs mijn rug.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Op dit moment al 31,9°C (buiten), dat is eigenlijk al wat te veel om nog iets te kunnen doen.
                              Binnen valt het goed mee … 20,2°C. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Ondertussen toch al 36°C behaald.
                                Meer dan warm genoeg.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X