Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koersfiets aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Koersfiets aankopen

De Desert Falcon 1 staat voor €999, maar zo kun je bezig blijven

Ik denk dat ik voor de Bulls Harrier 1 ga kijken.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

desert falcon 1 is niet volledig ultegra, dat is het verschil...

harrier is ook top!

kortingen op fiets geven ze niet gemakkelijk, maar je kan wel vragen naar een gratis fietscomp, binnenband, drinkbushouder...

Vergeet niet, boven op de prijs dien je nog apart pedaalkes te kopen, +- 40euro...

groeten en succes met de aankoop

Comment

Het is een Desert Falcon geworden. Wel model 2009

Volledig ultegra afgemonteerd, voor dezelfde prijs als de Harrier 2. Ik heb gewone pedalen genomen, dit omdat ik niet direct van plan ben om klikschoenen/pedalen te kopen.

Morgen of maandag heb ik hem Happy happy happy!!

En mn Batavus is net verkocht.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

daar ga je zeker geen spijt van hebben (als de fietsmaker u de juiste maat heeft gegeven)
          veel fietsplezier ermee

Comment

Ik moest voor een toestel staan en daar heeft ie een 7 tal maten genomen.. Recht, arm zo houden, hand vuist maken etc dus da komt wel goed

Ik heb blijkbaar maat 54. Ik hoop dat ik hem morgenochtend heb Kan ik hem al eens testen naar het werk.

Kheb het niet durven vragen voor mn fietscomputer
            500px

Comment

Schoon fietske, daar ga je veel plezier aan hebben
              Ben altijd tevreden geweest van Bulls, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
              Veel plezier!

Comment

Aha, voor Bulls gekozen.
                Een degelijk kleiner duits merk zoals ook Stevens e.a.
                Op dit ogenblik doe je wat voordeel met een europees fabrikaat door de zwakkere Euro.
                En opgemeten ook, dat betekent dat je plezier zult beleven aan die fiets.
                Voor andere lezers nog dit: Trek maakt dus wél prima fietsen, Bontrager wielen zijn absoluut ok hoor, heb al andere rommel in m'n handen gehad. En geeft levenslange garantie - niet te onderschatten. Een kameraad, 2m groot en formaat Jerommeke, is aan z'n derde frame toe op 5 jaar, gratis vervangen.
                En het gepraat van "grote" merken zoals Trek, Bianchi, Colnago, De Rosa, Pinarello, Giant, Koga, Specialized enz die duurder zouden zijn is broodje aap. Enkel de absolute topfietsen van die merken zijn duur in termen van prijs/kwaliteit. Er zit daar heel wat know-how en geen betere test dan in een wielerploeg.
                Het merk Zannata hoort ook niet thuis in het rijtje omdat het een huismerk is van een vlaamse fiets- en onderdelen groothandel. Het merk is vooral populair in O- en W-Vl. ; hier wordt het alleen verkocht in winkels die ook Kuota voeren, een door voornoemde groothandel ingevoerd italiaans merk.
                Andere, goede, belgische fietsen : Merckx en Ridley (natuurlijk), Thompson, Moozes enz. enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  Aha, voor Bulls gekozen.
                  Een degelijk kleiner duits merk zoals ook Stevens e.a.
                  Op dit ogenblik doe je wat voordeel met een europees fabrikaat door de zwakkere Euro.
                  En opgemeten ook, dat betekent dat je plezier zult beleven aan die fiets.
                  Voor andere lezers nog dit: Trek maakt dus wél prima fietsen, Bontrager wielen zijn absoluut ok hoor, heb al andere rommel in m'n handen gehad. En geeft levenslange garantie - niet te onderschatten. Een kameraad, 2m groot en formaat Jerommeke, is aan z'n derde frame toe op 5 jaar, gratis vervangen.
                  En het gepraat van "grote" merken zoals Trek, Bianchi, Colnago, De Rosa, Pinarello, Giant, Koga, Specialized enz die duurder zouden zijn is broodje aap. Enkel de absolute topfietsen van die merken zijn duur in termen van prijs/kwaliteit. Er zit daar heel wat know-how en geen betere test dan in een wielerploeg.
                  Het merk Zannata hoort ook niet thuis in het rijtje omdat het een huismerk is van een vlaamse fiets- en onderdelen groothandel. Het merk is vooral populair in O- en W-Vl. ; hier wordt het alleen verkocht in winkels die ook Kuota voeren, een door voornoemde groothandel ingevoerd italiaans merk.
                  Andere, goede, belgische fietsen : Merckx en Ridley (natuurlijk), Thompson, Moozes enz. enz.
                  Trek fietsen en consorten zijn goed in de hogere prijsklasse (dus niet in de prijsklasse van de topic starter)
                  in die prijsklasse bespaart trek en andere bekendere merken enorm hard op de niet zichtbare onderdelen
                  wielen (vooral de naven) de remmen, cranks,stuurpen,stuur, zadel en zadelpen)
                  dus dan zijn bij mij die fietsen prijs/kwaliteit die minder goed afgemonteerd
                  en meer know-how?
                  waar dat dan in de lagere prijsklasse van frame's?
                  die worden in pakweg 3 fabrieken in Azië gelast (of gelijmd )en zijn voor 99% hetzelfde
                  voor 90% van de wielertoeristen gaan niet het verschil voelen van frame X tov van frame Y bij een blinde test
                  ik zit al te lang in het fietswereldtje om dat niet te zien
                  vanaf een hogere prijsklasse zijn ze wel goed afgemonteerd
                  en ivm garantie dat hangt voor 99% af van je fietsmaker,als die er niet achter zit dan mag je nog 200jaar garantie hebben op je fiets dan krijg je geen ander frame
                  dat heb ik ook al te veel gezien en zelf meegemaakt
                  bij trek heb ik zo'n voorvallen al gezien en bij scott nog erger
                  het was in een aantal gevallen de fietsdealer die niet echt achter het merk stond en de klant kreeg dus geen nieuw frame
                  alhoewel dat het frame nog onder de garantie periode viel
                  een ander merk raad ik zeker niet aan als het gaat over carbon frames
                  canyon, die zijn helemaal een ramp als het op garantie aankomt
                  tot nu toe heb ik nog een enkele persoon tegen gekomen die bij een carbon frame dat gebroken is van canyon een nieuw heeft gekregen
                  en die frame's zijn gebroken bij normale fietsomstandigheden
                  dus zo zie je maar dat uw garantie niet alles wilt zeggen

Comment

Ondertussen al een 50 tal km gereden en het is echt een plezier om hier mee te rijden

Bedankt voor jullie hulp en adviezen!!! Hopelijk hebben andere DB'ers die een fiets willen iets aan dit topic, die duidelijk maakt dat het niet altijd duur moet zijn
                    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                      Ondertussen al een 50 tal km gereden en het is echt een plezier om hier mee te rijden

Bedankt voor jullie hulp en adviezen!!! Hopelijk hebben andere DB'ers die een fiets willen iets aan dit topic, die duidelijk maakt dat het niet altijd duur moet zijn
                      samen met dit
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Hmm, ik heb op enkele zoektermen gezocht, maar nooit op die topic uitgekomen :s

Misschien kan een mod ze samenvoegen? Anders hebben ze wat meer leesplezier
                        500px

Comment

Working...
                        X