Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koersfiets aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Koersfiets aankopen

Dus de Decathlon fiets is niet zo slecht, alleen de Shimano Sora is niet goed.

Daarnet naar een fietswinkel in Blankenberge geweest, die heeft me wat Scott en Zannata fietsen getoont. Maar die gingen wel iets te duur

Morgen nog een winkel in Oostende bezoeken.

Op de Sport 3 zit een campagnolo mirage, is die dan al beter dan de Sora?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Ben net naar een gekende fietwinkel in Oostende gegaan. Daar heb ik mn oog laten vallen op 2 fietsen. Ze zijn van het merk Trek.

Er zitten enkele verschillen in, maar aangezien mijn kennis wat laag is () zou ik eens willen vragen aan jullie als dit iets is. En als het prijsverschil waardig is (de verkoopster gaf mij meer de raad de 1.2 te nemen (goedkoper model)).

Trek 1.2
      Deze heeft een gemengde Sora en Tiagra versnelling en komt op €749

Trek 1.5
      Deze heeft alles van Tiagra. Deze komt op €849

Voor de rest zie ik niet veel schillen: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/compare/#/15,12e
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
        Ben net naar een gekende fietwinkel in Oostende gegaan. Daar heb ik mn oog laten vallen op 2 fietsen. Ze zijn van het merk Trek.

Er zitten enkele verschillen in, maar aangezien mijn kennis wat laag is () zou ik eens willen vragen aan jullie als dit iets is. En als het prijsverschil waardig is (de verkoopster gaf mij meer de raad de 1.2 te nemen (goedkoper model)).

Trek 1.2
        Deze heeft een gemengde Sora en Tiagra versnelling en komt op €749

Trek 1.5
        Deze heeft alles van Tiagra. Deze komt op €849

Voor de rest zie ik niet veel schillen: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/compare/#/15,12e
        voor dat geld heb je in duitsland een koersfiets die Volledig Shimano 105 is afgemonteerd

veel beter afgemonteerd voor het zelfde geld als een trek 1.5

Comment

Dat kan zijn, maar ik woon niet echt dicht bij de Duitse grens. Ik woon aan heel de andere kant van België Dus afhalen of terugbrengen voor reparatie zie ik niet zitten

Ik heb alle winkels in de buurt gedaan en die TREK's kwamen het beste er uit.
          500px

Comment

ik vind Trek nu niet echt goed prijs/kwaliteit
            als je toch in Belgie zoekt te kopen
            ga dan eens kijken naar een Cube of Bulls racefiets
            je krijgt voor hetzelfde geld betere afgemonteerde fietsen
            en voor ik dacht een goede €50 sturen ze bij bike-discount.de de fiets op, gewoon de wielen erin zetten,stuur recht zetten en de zadelpen erin zetten en meer moet je er niet aan doen
            ik koop bijna al mijn fiets spullen al jaren in duitsland, stukken goedkoper dan hier.

Comment

voor 899€ (adviesprijs) heb je een bulss die volledig shimano 105 is afgemonteerd

dit terwijl dat die twee trek fietsen een mengelmoes hebben kwestie afmontage
              bij trek gebruiken ze oa een kwalitatieve minderwaardige cranks, de remmen op zich zijn ook van mindere kwaliteit (fsa vero cranks ,aloy brakes ...)
              de wielen is volgens dat ik kan zien ook maar een mindere reeks dan die van bulls
              enzo...
              mijn advies is geen trek of specialized of ander bekendere merk kopen in die prijsklasse
              die besparen allemaal op de minder in het oog springende onderdelen

Comment

Ik heb een winkel of 7 gedaan en Cube en Bulls zijn hier niet te vinden... Veel Scott, Trek, Bianchi, Zannata of Giant.
                500px

Comment

nochtans is er een winkel ervan in Oostende te vinden (Fietsen Wim)
                  zie maar eens via die link die ik je heb doorgegeven
                  als jij perse veel geld wilt uitgeven aan een trek,Biachi of Zannata omdat het een "bekend" merk is dan doe je maar
                  ik ga je garanderen dat voor 99% van de wielertoeristen geen verschil zal voelen van een bulls frame ten opzichte van een trek frame
                  het kan goed zijn dat een bulls of een cube zelfs beter aanvoelt
                  ik bike zelf al meer dan 23jaar (voornamelijk mountainbiken) dus ik weet wel waarover ik praat

Comment

Ik wil er zeker mn geld niet aangeven omdat het een gekend merk is, zeker niet

Ik zal nog eens kijken, want die winkel ken ik niet. Ik had je 2de reactie niet gezien trouwens, excuses

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp en advies Gert
                    500px

Comment

geen probleem
                      by the way, je moet ook wat afdingen op de adviesprijzen
                      ofwel korting vragen ofwel wat extra spulletjes er gratis laten opzetten
                      fietscomputerje,drinkbushouder,klikpedalen
                      als men geen korting wilt geven is men soms wel geneigd om bv een fietscomputerje en drinkbushouder enzo er gratis bij te leveren

Comment

Morgenochtend ga ik eens naar de winkel fietsen Ik heb ondertussen al wat mensen die mn Batavus willen overkopen, dus het komt wel goed.

Die Harrier ziet er wel goed uit. Eens googelen wat het verschil is tussen 1 en 2?

Edit: Als ik de productfiches bekijk zie ik een verschil in de voorvork (carbo bij 2, alu bij 1) en bij de remmen staat bij 2 Shimano 105, bij de 1 staat gewoon Shimano. Maakt dit zo veel verschil? Ik stel de vraag omdat ik de witte Harrier 1 toch iets mooier vind
                        Last edited by Nick-; 8 juli 2010, 22:50.
                        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Ik heb een winkel of 7 gedaan en Cube en Bulls zijn hier niet te vinden... Veel Scott, Trek, Bianchi, Zannata of Giant.
                          niet te ver van de kust : http://www.wanneyn.be/ ik heb er ooit een Bulls mtb gekocht en dat was prijs/kwaliteit een topfietsje , ruime keuze en goede service ook
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

ik heb een bulls desert falcon, 2 jaar geleden gekocht voor 999euro (nu 1200euro)... super fiets, volledig ultegra en carbon voorvork, meer moet dat niet zijn voor mij! Shimano 105 schijnt ook goed te zijn. Ondertussen ook een nieuw Bulls MTB Copperhead 3 gekocht... Heb de indruk dat je bij bulls meer krijgt voor minder geld ( je betaalt oa geen merknaam...). In brugge zijn er een aantal winkels die bulls aanbieden...

Comment

Hier ook een zeeeeeer tevreden Bulls rijder !

- Racefiets Bulls Harrier met shimano 105 afmontage
                              - Mountainbike Bulls Copperhead 3 volledig shimano XT afgemonteerd

't Werd al een paar keer gezegd, maar zeer belangrijk is de juiste framemaat en zithouding. Laat je opmeten door een fietsenmaker die kennis van zaken heeft!
                              Last edited by Wivo; 9 juli 2010, 13:50.
                              Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                              Fujifilm X100V

Comment

Maat is idd een aandachtspunt, persoonlijk heb ik mij ooit laten opmeten en de fiets laten afstellen daarop, je voelt echt wel het verschil . Achteraf ben ik op deze site gestoten : https://www.wrenchscience.com hier kun je jezelf wat opmeten en ik moet zeggen dat wat daaruit kwam eigenlijk zo goed als hetzelfde was dan wat m'n instellingen toen waren. ( wel opletten dat je Road aanduid en niet mtb )
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                                X