Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koersfiets aankopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koersfiets aankopen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
    Ik rij momenteel (nog) geen grote afstanden met de fiets. Vandaar dat ik me niet wil overdoen en geen +1000 euro te geven.
    Wat je ook kan doen, zo heb ik het gedaan met mijn Bulls moutainbike, is een overjaarsmodel te kopen. Ik heb daar flink mee kunnen besparen en ik had een fiets afgewerkt met een duurdere groep aan de prijs van 1 klasse lager. Beste is dan te wachten tot september/oktober dan komen meestal de nieuwe modellen uit en gaan de oude weg aan dumpingsprijzen. Je moet dan wel het geluk hebben dat je maat er tussen zit.

    Comment


    • #17
      Re: Koersfiets aankopen

      Naafversnellingen zijn idd véél onderhoudsvriendelijker dan derailleursystemen maar de enige die geschikt is voor de racefiets is de Rohloff en daar gaat dan het hele budget aan op.
      Onderhoud aan de fiets is idd niet zo moeilijk zelf te doen maar je hebt toch nogal wat materiaal nodig om dat goed te doen en dat is ook niet gratis, hé. Ik heb toch een tweejaarse cursus fietsmecanicien gevolgd vooraleer ik ermee begonnen ben. Ik onderhoud wél de voor- en achtervering van m'n mountainbike zelf .
      Als je echt een fietsfreak wordt dan zal je er wel vanzelf toe komen. Eérst goed fietsen. En onderhoud laten doen door iemand die er verstand van heeft.

      Comment


      • #18
        Re: Koersfiets aankopen

        Kent iemand de Zannata Road z20? DEZE dus.

        Staat 2de hands te koop in een fietsenwinkel in de buurt voor €500
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #19
          Re: Koersfiets aankopen

          ik heb mij zelf twee jaar geleden een BULLS desert-falcon gekocht, super tevreden van! heb http://www.bulls.de/nl/collectie/roa...-falcon-2.html

          Je moet maar eens op de site kijken http://www.bulls.de, prijzen gaan van 700euro - ...

          Comment


          • #20
            Re: Koersfiets aankopen

            het is ook van belang dat je je goed laat opmeten zodanig dat je perfect zit op je fiets (dus de juiste maat van kader, stuurpen,....)

            Comment


            • #21
              Re: Koersfiets aankopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
              Kent iemand de Zannata Road z20? DEZE dus.

              Staat 2de hands te koop in een fietsenwinkel in de buurt voor €500
              € 500 lijkt me wat hoog. Enkele jaren geleden nog een alu Colnago op de kop kunnen tikken voor dat bedrag (bij een particulier). Hij was wel volledig voorzien van Shimano Dura Ace (top) en kreeg er nog extra bandjes bij. Destijds kwam ik op een geraamde nieuwprijs van minimum € 2.500. 'k had mezelf (op basis van internet-instructies) wel opgemeten, en die fiets kwam toevallig heel dicht in de buurt. Misschien heb ik geluk gehad
              Last edited by Sam Jae; 7 juli 2010, 10:28.

              Comment


              • #22
                Re: Koersfiets aankopen

                Ik ga vanmiddag en morgen nog eens wat fietswinkel bezoeken. Hopelijk kunnen zij me het bos wat door de bomen tonen
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #23
                  Re: Koersfiets aankopen

                  Sancho die decathlon fietsen zijn goed degelijken robust,
                  hetatelier top en niet duur, gemiddeld heb je je decathlon fiets rapper terug danbij een fietsmaker, maar de fiets moet wel een van decathlon zelf zijn

                  ikzelf rijd op een exemplaar en zeer tevreden,
                  het grote verschil met "merken" is het gewicht, maar meestal kan je betere eerst besparen op eigen kilo's

                  steven
                  "You never fail because you made a mistake
                  You only win because you try"
                  - Marcus Hilton (bekend danser)
                  FLICKR

                  Comment


                  • #24
                    Re: Koersfiets aankopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk bericht
                    Sancho die decathlon fietsen zijn goed degelijken robust,
                    hetatelier top en niet duur, gemiddeld heb je je decathlon fiets rapper terug danbij een fietsmaker, maar de fiets moet wel een van decathlon zelf zijn

                    ikzelf rijd op een exemplaar en zeer tevreden,
                    het grote verschil met "merken" is het gewicht, maar meestal kan je betere eerst besparen op eigen kilo's

                    steven
                    Bedankt voor je reactie Steven Welk model heb jij?

                    En dat van die eigen kilootjes: dit is één van de redenen waarom ik die fiets wil
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: Koersfiets aankopen

                      Ik zou niet gaan voor een Decathlon fiets, die zijn kwalitatief minder als de fietsen van een fietsenmaker. Bovendien zijn deze onderdelen erop 'gesmeten', er wordt veel minder tijd genomen om alles fijn af te stellen. Ook ga je dan problemen hebben met onderhoud van de fiets, als je iets wilt laten vervagen bvb een ketting of iets dergelijks, vele fietswinkels zullen je decathlon fiets weigeren omdat het een 'supermarktfiets' is. Ik heb dit zelf vroeger ook meegemaakt.
                      Daarom zou ik er eentje kopen bij een fietswinkel. Ik zou zeggen, ga eens kijken bij Van Eyck, dit is een heel grote fietswinkel met een groot asortiment en goed advies. Ik zou toch uitgaan van een prijs 900-1000€, veel lager zal je geen kwaliteit hebben. Wat ook interessant is, zijn de solden bij Van Eyck, dan verkopen ze vele fietsen aan interessante prijzen (als ik mij niet vergis zijn deze solden deze maand).
                      Qua techniek zou ik Shimano Sora links laten liggen, dat is kwalitatief een pak minder en moeilijker te kuisen. Ik zou gaan voor Shimano Tiagra, dat heb ik zelf ook, en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Goede schakelprestaties en goede duurzaamheid. Ik heb hem nu 3 jaar en heb er al meer dan 30.000 km mee gedaan en heb nog maar 1 keer mijn cassette moeten vervangen en 2 keer mijn ketting. Qua schakelprestaties vind ik hem zelfs beter als de Ultegra van mijn vader...
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Koersfiets aankopen

                        Van Eyck ligt nu wel niet echt naar de deur Ik woon in Oostende. Kga vanmiddag eens passeren bij een winkel in Blankenberge (Lievens) en morgen naar Ericc in Oostende.
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: Koersfiets aankopen

                          Waarom moet het allemaal zo duur?

                          Ik heb een ouwbollige koersfiets van de jaren stillekes, vitessen op 't frame met de goedkoopste rigida koerswielen eronder en dat gaat prima.
                          Mijn mountainbike is een 10? jaar oude scott met XT en XTR groep, gekocht voor €100

                          't is niet omdat die fiets 5 of 10 of 20 jaar oud is dat je er niet meer van A naar B mee zal geraken.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Koersfiets aankopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            Waarom moet het allemaal zo duur?
                            Ik heb een ouwbollige koersfiets van de jaren stillekes, vitessen op 't frame met de goedkoopste rigida koerswielen eronder en dat gaat prima.
                            't is niet omdat die fiets 5 of 10 of 20 jaar oud is dat je er niet meer van A naar B mee zal geraken.
                            Dat klopt. Als je veel kilometers maalt heb je trouwens regelmatig nieuwe banden, ketting en tandwielen, remblokjes en spaken, zadel ... nodig. Een licht frame biedt wel voordelen, maar of het nu aluminium of carbon is zal voor een wielertoerist niet veel verschil maken.
                            Enkele testritjes kunnen maken alvorens te kopen, is zeker een pluspunt. Dan voel je meteen hoe comfortabel je op de fiets zit, of die goed wendbaar is en of de krachtoverbrenging voor jou (wat afhangt van verschillende maten van de fiets) optimaal is.
                            Zelf heb ik ook nog versnellingshandles op het frame en pedalen met ouderwetse voethaken. Uit praktische overwegingen wil ik namelijk gewoon schoeisel dragen als ik ga fietsen.
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Koersfiets aankopen

                              Sancho,
                              QUOTE=LaurentS;2727216]Ik zou niet gaan voor een Decathlon fiets, die zijn kwalitatief minder als de fietsen van een fietsenmaker. Bovendien zijn deze onderdelen erop 'gesmeten', er wordt veel minder tijd genomen om alles fijn af te stellen.[/QUOTE]
                              Dit is niet waar,
                              Indien je tot aankoop overgaat, ben je het eerste half uur nog niet buiten: de fiets die je koop wordt afgesteld. (tenzij er een flyerke aanhangt fietsklaar).
                              Het is nl zo dat de meeste fietsen daar, uit de doos zijn gehaald en in de winkel gezet.
                              en vergen dus afstelling. waar de nodige tijd voor uitgetrokken wordt.

                              wel waar:
                              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Ook ga je dan problemen hebben met onderhoud van de fiets, als je iets wilt laten vervagen bvb een ketting of iets dergelijks, vele fietswinkels zullen je decathlon fiets weigeren omdat het een 'supermarktfiets' is.
                              Decathlon kopen wil ook zeggen dat je onderhoud zelf moet doen, of laten doen bij decathon natuurlijk.
                              dus moet je zelf weten om 20 min rit voor u de moeite is.
                              ik woon op 5 km van een vestiging, en bijgevolg fiets ik er naartoe .

                              Ook akkoord
                              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Qua techniek zou ik Shimano Sora links laten liggen, dat is kwalitatief een pak minder en moeilijker te kuisen.
                              shimano 105 is toch het minimum om duurzaam te werken.

                              sora is het beste te vergelijken met kitlenzen: Goed voor de prijs die je betaald, maar na verloop wil je beter.
                              mijn exemplaar sport 3 (2 jaar oud), toen afgemonteerd met shimano 105.
                              groeten steven
                              "You never fail because you made a mistake
                              You only win because you try"
                              - Marcus Hilton (bekend danser)
                              FLICKR

                              Comment


                              • #30
                                Re: Koersfiets aankopen

                                Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk bericht
                                Sancho,
                                QUOTE=LaurentS;2727216]Ik zou niet gaan voor een Decathlon fiets, die zijn kwalitatief minder als de fietsen van een fietsenmaker. Bovendien zijn deze onderdelen erop 'gesmeten', er wordt veel minder tijd genomen om alles fijn af te stellen.
                                Dit is niet waar,
                                Indien je tot aankoop overgaat, ben je het eerste half uur nog niet buiten: de fiets die je koop wordt afgesteld. (tenzij er een flyerke aanhangt fietsklaar).
                                Het is nl zo dat de meeste fietsen daar, uit de doos zijn gehaald en in de winkel gezet.
                                en vergen dus afstelling. waar de nodige tijd voor uitgetrokken wordt.

                                wel waar:

                                Decathlon kopen wil ook zeggen dat je onderhoud zelf moet doen, of laten doen bij decathon natuurlijk.
                                dus moet je zelf weten om 20 min rit voor u de moeite is.
                                ik woon op 5 km van een vestiging, en bijgevolg fiets ik er naartoe .

                                Ook akkoord

                                shimano 105 is toch het minimum om duurzaam te werken.

                                sora is het beste te vergelijken met kitlenzen: Goed voor de prijs die je betaald, maar na verloop wil je beter.
                                mijn exemplaar sport 3 (2 jaar oud), toen afgemonteerd met shimano 105.
                                groeten steven
                                Blijkbaar heb jij dan wel goede ervaringen met decathlon, ik iets minder, maar die van mij zijn wel van een aantal jaar terug, mss ligt het daaraan.
                                ik ben het eens ivm Sora, maar wat is er mis met Tiagra? Dat is echt prima materiaal hoor. Is niet zo vederlicht als de topgroepen maar qua duurzaamheid en prestaties prima prijs-qualiteit verhouding.
                                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                                Comment

                                Working...
                                X