Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onbeleefd !!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onbeleefd !!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Simpel te vermijden in de toekomst. Artikelen verkopen via BD enkel voor betalende leden. Er zijn genoeg mogelijkheden buiten BD om fotomateriaal te verkopen.
    Heb ik ook al voorgesteld en al laaaang geleden Robert.
    Het lijkt erop dat BD niet wil tussenkomen in geval van onenigheden.
    Het is volgens BD een zaak tussen koper en verkoper.

    Aanvankelijk kon iedereen reageren bij een verkoop ed.
    En dat liep soms ook uit de hand. Dat kan dus niet meer.
    Wat krijg je dan nu?
    Zaken zoals TS beschrijft.
    BD wordt daardoor wel niet meer gestoord in het openbaar.

    Er is een oplossing en een drastische: weg ermee.
    Gewoon die zaak stop zetten.
    Jammer dan idd. voor de ernstige mensen.

    In geval van enkel die betalende leden daar kan ik het mee eens zijn.
    Je hebt dan een geldige naam en een geldig adres en die gegevens zijn dan bekend.
    Maar wat doe je dan als je toch een probleempje krijgt?
    Die zich in het ongelijk voelt zal zeker BD gaan "lastig vallen"
    Ik denk dus niet dat BD die rol zal (willen) opnemen.

    Toch geeft dit betere oplossingen en een mod. kan die taak op zich nemen.
    Er zullen minder gasten zijn die zich bedrieglijk opstellen of andere
    problemen veroorzaken.
    Dus geen revolutie hier maar evolutie

    Verder is het een feit maar persoonlijk en "imho"
    dat er nogal wat mensen zijn die kasten vol hebben met materiaal
    en het willen verkopen.
    Dat zijn dan meer handelaars dan wat anders en die géén meerwaarde voor BD betekenen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Onbeleefd !!!!

      Heb al veel zaken gekocht en verkocht via BD, en weinig tot geen problemen, concentreer jullie een beetje meer op het positieve aub. Als er zaken aan een te dure prijs aangeboden worden, so what, dat is de verkoper zijn recht, als iemand een belachelijk laag bod doet, negeren, is toch simpel.
      Ja, het is frustrerend dat je een koop misloopt (al dikwijls tweedes geweest, 't leven is aan de rappe) ja, al eens blijven zitten met iets omdat niemand het wou, prijs aanpassen en het was weg. Vraag en aanbod is niet zo moeilijk hé, en qua vraag noch aanbod is er gebrek.
      Maar toegegeven, een beetje beleefdheid mag.

      Comment


      • #18
        Re: Onbeleefd !!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Heb al veel zaken gekocht en verkocht via BD, en weinig tot geen problemen, concentreer jullie een beetje meer op het positieve aub. Als er zaken aan een te dure prijs aangeboden worden, so what, dat is de verkoper zijn recht, als iemand een belachelijk laag bod doet, negeren, is toch simpel.
        Ja, het is frustrerend dat je een koop misloopt (al dikwijls tweedes geweest, 't leven is aan de rappe) ja, al eens blijven zitten met iets omdat niemand het wou, prijs aanpassen en het was weg. Vraag en aanbod is niet zo moeilijk hé, en qua vraag noch aanbod is er gebrek.
        Maar toegegeven, een beetje beleefdheid mag.
        Ik zoek geen problemen en zaken die goed zijn verlopen vragen geen oplossing he
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Onbeleefd !!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Simpel te vermijden in de toekomst. Artikelen verkopen via BD enkel voor betalende leden. Er zijn genoeg mogelijkheden buiten BD om fotomateriaal te verkopen.
          Dat is mogelijkheid die al veel langer bestaat voor VZW leden, die hebben een ( onzichtbaar voor niet VZW-leden ) forum waar ze alles maar ook alles te koop kunnen stellen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Onbeleefd !!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Dat is mogelijkheid die al veel langer bestaat voor VZW leden, die hebben een ( onzichtbaar voor niet VZW-leden ) forum waar ze alles maar ook alles te koop kunnen stellen.
            Juist
            Ik verwacht daar ook geen dodelijke ongelukken....
            Maar daar kan edbzulte niet geweest zijn he

            Er is wel nog "Aangeboden".
            Last edited by theokus; 24 juni 2010, 19:41.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Onbeleefd !!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              En hebben ze dan ongelijk, die onnozelaars?
              Altijd hebben ze ongelijk!
              Het is pas onnozel u te moeien met een verkoop dat u niet eens interesseert want de meeste reacties komen zelfs van mensen die geen interesse hebben maar zich gewoon wat komen moeien!

              Als ik iets in de winkel te koop zie dat te duur is, dan kan ik kiezen tussen het niet kopen ofwel aan de verkoper vragen of hij een geste wil doen. Ik heb nog nooit geweten dat iemand in een winkel een affiche onder het artikel gaat hangen met de boodschap "Dit is goedkoper bij winkel xyz!".

              Waarom zou je hier anders moeten doen? Ofwel heb je interesse ofwel niet maar heb je een vraag of opmerking, dan kunt ge dat aan de persoon zelf vragen of zeggen.

              Stel u eens de vraag hoe ge u zelf voelt als ge iets te koop zou aanbieden en de eerste plezante zet daarbij dat ge dat elders aan de helft van de prijs kan vinden ... ook al is uw materiaal in perfecte staat en is het andere in verre staat van ontbinding maar vergeten ze dit er bij te zeggen. Ik garandeer u dat ge ook niet content zou zijn, awel laat een ander dan ook met rust.
              Iedereen heeft de kans te vergelijken en akkoord te gaan of niet, ge moet dat daarom niet aan de grote klop hangen.
              En dan nog, als ik hier iets zie staan dat duurder is dan op eBay, dan betaal ik soms nog liever iets meer en het te kopen van een gekende dan van een vreemde.

              En wat die uitmelkers betreft ... ik heb ooit een lens verkocht dat +- 2500€ kostte, de eerste dat mij contacteerde vond 1300€ te veel en bood me 300€ aan omdat zoiets niet meer waard was volgens hem.
              Last edited by VerSeg; 24 juni 2010, 21:37.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Onbeleefd !!!!

                En wat die uitmelkers betreft ... ik heb ooit een lens verkocht dat +- 2500€ kostte, de eerste dat mij contacteerde vond 1300€ te veel en bood me 300€ aan omdat zoiets niet meer waard was volgens hem.
                wat zijn dat dan, opkopers, op zoek naar koopjes voor hun eBay-shop?

                Waarom zou je hier anders moeten doen? Ofwel heb je interesse ofwel niet maar heb je een vraag of opmerking, dan kunt ge dat aan de persoon zelf vragen of zeggen.
                omdat dit een forum is waar mensen om commentaar, hulp, ... vragen en waar je dus mensen helpt om geen geld uit hun zakken te laten kloppen door hen er op te wijzen dat de prijs er over is. Op onpersoonlijke sites als die van zoekertjes, koopjeskrant, tweedehands of whatever doe je dat niet. maar daar hebbenz e ook een evaluatiesysteem voor de verkoper meestal. Hier is die onnozelaar een beetje een evaluatiesysteem.
                Stel u eens de vraag hoe ge u zelf voelt als ge iets te koop zou aanbieden en de eerste plezante zet daarbij dat ge dat elders aan de helft van de prijs kan vinden ... ook al is uw materiaal in perfecte staat en is het andere in verre staat van ontbinding maar vergeten ze dit er bij te zeggen.
                Daar had ik het niet over, ik had het over mensen die de bijna betaalde prijs vragen voor iets wat ondertussen nieuw minder kost. Bovendien zou ik me een beetje bealchelijk voelen dat ik mijn prijs te hoog had gezet.

                Jouw comment lijkt een pleidooi voor wat ik een beetje rechtdoor 'uitmelkers' heb genoemd.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #23
                  Re: Onbeleefd !!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  wat zijn dat dan, opkopers, op zoek naar koopjes voor hun eBay-shop?
                  Bepaalde mensen van dit forum ... mensen die jij acht goede raadgevers te zijn.
                  Mensen die u erop wijzen dat het te duur is maar in stoemmelings (zoals ze bij ons zeggen) zelf al een aankondiging elders geplaatst hebben om te zien hoeveel ze ervan kunnen krijgen. Gij vraagt 1300, zij bieden 300 maar zelf staat er van hem al een aankondiging op een andere site (of hier met een andere nickname) voor 1800€.
                  Of dacht je dat het niet opvalt als persoon X zegt op zoek te zijn naar een lens en hij dezelfde tegelijk ook aanbiedt!

                  Hier is die onnozelaar een beetje een evaluatiesysteem.
                  Soms maar meestal niet ... vaak gewoon een moeial.

                  Daar had ik het niet over, ik had het over mensen die de bijna betaalde prijs vragen voor iets wat ondertussen nieuw minder kost.
                  Iedereen dat iets wil verkopen wil een redelijke prijs, iedereen dat wil kopen wil zo laag mogelijk.
                  We zijn hier toch niet met kinderen bezig maar met volwassenen, mensen die toch zelf ook eens kunnen vergelijken?
                  Het verleden heeft dikwijls genoeg uitgewezen dat de meeste commentaar niet kwam van geïnteresseerden maar van de ene of andere moeial, denk je dat hier niet over nagedacht werd alvorens een dergelijke beslissing te nemen?
                  De meeste onnozele commentaar komt dan nog van mensen die niet eens lid zijn van het forum ... die paar Eurokes hebben ze zelfs daar niet voor over maar ze willen wel de regels komen opleggen.

                  Jouw comment lijkt een pleidooi voor wat ik een beetje rechtdoor 'uitmelkers' heb genoemd.
                  Neen, gewoon respect voor iemand dat niet alles in de goedkoopste online-winkel gaat kopen maar ook eens de duurdere prijs betaalt bij een locale verkoper.
                  Eenzelfde lens kan soms tot 500€ schelen en dat weet jij ook wel best, hetgeen er niemand bijzegt is dat je die L-lens bij de ene in het buitenland gekocht hebt met één jaar waarborg en de andere ergens lokaal met 3 waarborg.
                  Als ge die beiden na één jaar verkoopt, dan is die goedkope buiten waarborg en is die duurdere nog twee jaar onder waarborg.
                  Maar ja ... als ge enkel cijferkes ziet dat uit uw portefeuille komen, dan beziet ge zoiets niet.
                  Last edited by VerSeg; 24 juni 2010, 22:31.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Onbeleefd !!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    De meeste onnozele commentaar komt dan nog van mensen die niet eens lid zijn van het forum ...
                    kunnen die dan een comment geven?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Onbeleefd !!!!

                      Ooit verkocht ik hier een nieuwe Canon kitlens. Ik vroeg 15% minder dan de aankoopprijs. Ik kreeg een PM van iemand die er mij op wees dat ik evenveel vroeg dan de nieuwprijs bij Konijn. Ik ben gaan kijken op de site en inderdaad, dat klopte. Ik heb die man een bedankje gezonden en heb mijn prijs aangepast. Twee dagen later was de lens verkocht. Ikke blij en koper blij.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                      Comment


                      • #26
                        Re: Onbeleefd !!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        Ik reageer ook niet altijd op een bod als ik eerlijk moet zijn. Ik krijg toch geregeld van die biedingen die nergens opslaan. En als je een vaste prijs ergens neer zet en men bied onder deze prijs dan is het toch al duidelijk dat je geen interesse hebt
                        Het is toch een kleine moeite om een PB terug te sturen met eventueel "mijn vraagprijs is de laagste prijs en/of lager verkoop ik niet" ? Meer moet dat niet zijn, dan weet de geïnteresseerde 100 % bescheid.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Onbeleefd !!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                          Een ander voorbeeld :
                          ik stel iets te koop, ik krijg een bod, vind het iets te laag en krijg nadien van een andere een iets hoger bod. Ik zeg "OK" kom maar halen.
                          En nadien niks meer. Ik informeer opnieuw bij de hoogste bieder en die laat gewoon weten dat hij iets anders heeft gevonden en in mijn object niet meer geïnteresseerd is.
                          Ik mail dan terug naar de "iets lagere bieder" maar die heeft ondertussen iets anders gekocht wat ik hem ook niet kwalijk kan nemen want ik had in eerste instantie zijn bod maar moeten aannemen. Voilà, zodoende geen koper meer. Leuk is iets anders
                          Volledig akkoord, maar bij wie ligt de fout dan uiteindelijk Als je iets wil verkopen, dan beter voor 100 euro, dan er 125 voor vragen en er mee blijven zitten hé.
                          Ik heb onlangs een batterijgrip voor een 5OD verkocht voor 100 euro en was hem na één dag kwijt !! Ik zie er al weeeeeeken te koop staan voor 135 euro, dan weet je toch dat je teveel vraagt !?!?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Onbeleefd !!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Simpel te vermijden in de toekomst. Artikelen verkopen via BD enkel voor betalende leden. Er zijn genoeg mogelijkheden buiten BD om fotomateriaal te verkopen.
                            Nooit van discriminatie gehoord ??????
                            Wie kan betalen mag .... wie niet kan betalen mag niet ..... terug naar de middeleeuwen ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Onbeleefd !!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Juist
                              Ik verwacht daar ook geen dodelijke ongelukken....
                              Maar daar kan edbzulte niet geweest zijn he

                              Er is wel nog "Aangeboden".
                              Ik zou zelfs niet weten hoe ik daar kan komen ???????
                              Ik kan er dus zeker niet geweest zijn .

                              Comment


                              • #30
                                Re: Onbeleefd !!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                                Nooit van discriminatie gehoord ??????
                                Wie kan betalen mag .... wie niet kan betalen mag niet ..... terug naar de middeleeuwen ?
                                Dus eBay discrimineert mij?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X