Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid Telenet: weer niet goed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snelheid Telenet: weer niet goed.

Telenet is vrij stabiel te noemen, Belgacom daarentegen...
    Tja... die zogezegde persoonlijke (telefoon)lijn, totdat je op hun backbone komt na de kast.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Tja... die zogezegde persoonlijke (telefoon)lijn, totdat je op hun backbone komt na de kast.
      Backbone na de "kast" ? Leg uit, ben altijd bereid iets bij te leren.
      Ik meet nu hier het volgende: Ping 49ms, Up 373Kbps, Down 101.144Kbps. En dat voor een zo verguisd Belgacomlijntje. Maar dat niet iedere Belgacom klant dat overal en altijd kan halen, ben ik mee akkoord. Er zijn nu eenmaal grenzen aan techniek en de investeringen moeten ook te rechtvaardigen zijn.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Ik zit in de Antwerpse Haven, via ons internet over ne proxy in Brussel. Zal er wel voor iets tussen zitten zeker.
        Tja, kan vanalles zijn he: wat voor een lijntje ligt er tusen die proxy en julie netwerk in de haven bvb.
        Last edited by dleemans; 23 juni 2010, 01:10.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

wifi, op mijn MacBook Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Backbone na de "kast" ? Leg uit, ben altijd bereid iets bij te leren.
            Ik meet nu hier het volgende: Ping 49ms, Up 373Kbps, Down 101.144Kbps. En dat voor een zo verguisd Belgacomlijntje. Maar dat niet iedere Belgacom klant dat overal en altijd kan halen, ben ik mee akkoord. Er zijn nu eenmaal grenzen aan techniek en de investeringen moeten ook te rechtvaardigen zijn.
            Belgacom heeft een tijd geleden zowat reclame gevoerd waarbij ze insinueerden dat bij Telenet iedereen op hetzelfde kabeltje zat, terwijl je bij Belgacom een 'eigen lijn' hebt, als een telefoonlijn. Dat is deels waar, maar het is uiteraard ook zo dat je geen persoonlijke telefoonverbinding maakt naar de site van xxx.com en vervolgens naar YYY.org. Netwerken hebben backbones, dat zijn meestal optische glasvezelkabels, die ook nog eens zo verbonden zijn dat ze via omleidingen jouw signalen kunnen versturen en ontvangen, ook indien er ergens een knooppunt uitvalt, een kabel door een graafmachine beschadigd wordt,...

En daar zit het hem nu: Jouw gegevenspakketjes komen op een bepaald moment op die backbone om van daar verder te reizen en via de ISP's en de aangesloten NAP's (network access points, nog een trapje hoger) en zo de data te gaan halen waar ze zit. Een OC-48 bvb. is een optische kabel die zo'n 2,5 Gbps kan versturen. Als je daar met 50 kleine abonnees op zit, met een laag verbruik, haalt iedereen zijn snelheid. Stop daar 25 fiberabonnees van Telenet op die tegelijkertijd aan 't downloaden slaan en de belasting stijgt. Voeg daar nog eens 200 andere abonnees bij en je kan een vertraging krijgen van de beschikbare bandbreedte. Een gegarandeerde minimumsnelheid is dus niet zo evident, omdat je op piekmomenten hoedanook (Telenet of Belgacom, whatever) teveel verkeer krijgt op die lijnen. Daarom vind ik het knap dat Telenet bvb. vrij constant blijft in snelheid. Ten voordele van Belgacom moet hier wel even vermeld worden dat de afstand tot de centrale ook zijn rol speelt ivm de snelheid op hun ADSL lijnen.

Voor mij alweer zelfde snelheid nagenoeg:
            www.musicinframe.be

Comment

Da's hier toch ook niet om heel gelukkig te zijn,zeker de laatste tijd.

ExpressNet XL

Last edited by Macroshopper; 26 juni 2010, 09:35.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

zouden die shakes, of beter: de combinatie met HD televisie daar voor iets tussen zitten. En dan bedoel ik dat diegenen die dat hebben een snellere constantere verbinding hebben dan wie alleen internet heeft?
                www.musicinframe.be

Comment

ook ni altijd juist denk ik

Comment

maar als ik op Eindhoven klik krijg ik een fout: "Latency test returned an error while trying to read the latency file".

Waar is het dan fout???
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                      ook ni altijd juist denk ik

how the hell???

wat abbo heb jij, dees lijkt me ferm genieten om grote bestanden heen en weer te gooien
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        how the hell???

wat abbo heb jij, dees lijkt me ferm genieten om grote bestanden heen en weer te gooien

Fibernet 100

Comment

Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht

Fibernet 100
                            Ziet er eerder fibernet 300 uit.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Da's hier toch ook niet om heel gelukkig te zijn,zeker de laatste tijd.

ExpressNet XL

Van kwaad naar erger !!!

'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

valt hier ook nog mee

edit voor vantje: expressnet xl
                                hier vrij stabiel anders

nikon stuff

Comment

Working...
                                X