Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dag! aan de wielertoerist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dag! aan de wielertoerist

Het wielertoerisme is net zo hard ontspoord als het wielrennen zélf. Competitie, prestaties, eindeloze jaloezie, gefrustreerde mensen die zich niet meer kunnen handhaven in de groep, doping en alles wat daarbij komt kijken.

En dan gaan ze natuurlijk "massaal & in groep" de "mooiste" trajecten opeisen. Elk jaagpad waar een oud koppel rustig zou kunnen fietsen wordt intensief gebruikt door wielertoeristen. Die simpelweg KOERSEN, zonder omzien, de helft ervan waarschijnlijk "onder invloed van".

Dit is een héél kwalijke evolutie die ons al zo overvolle land onnodig belast. Ik weet niet hoe het verder moet.

Comment

Owee, owee, wat glijden we weer af in oeverloos spuien van frustraties.
      In mijn topic wilde ik éht alléén maar het groepsgevoel onder de wielertoeristen wat nieuw leven proberen in te blazen.
      En kijk waar we alweer aangeland zijn

aléé kom, met zijn allen weer on-topic vanaf nu, akkoord?

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht

aléé kom, met zijn allen weer on-topic vanaf nu, akkoord?
        OK, als ik je eens tegen kom op de fiets zal ik wel eens zwaaien naar jou
        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes

OK, als ik je eens tegen kom op de fiets zal ik wel eens zwaaien naar jou
          lief hoor van jou.

alléén, hoe weet...?

Comment

Op mijne koersfiets staat wél een bel en ik gebruik die dan ook.
            Als de mensen die ik wil passeren dan opzij gaan zeg ik gewoonlijk " dank u, merci ".
            Ik zeg wel "wanneer zij opzij gaan " want de helft hoort niet zo goed meer en dat is soms wel een probleem.

Comment

ja goeie dag zeggen kost zoms veel hé,
              als ik in een stad aan het wandelen, zeg ik soms tegen alle mensen goeie dag.
              dan zie je de mensen je na kijken en denken moet ik die van ergens kennen
              ik mag dit echter niet meer doen als mijn vrouw er bij is, ze vind dat ik met de mensen lach en dat doe ik ook.
              maar alleen met de mensen die niet vriendelijk zijn, de vriendelijke mensen zeggen gewoon dag terug

Comment

In de Westhoek wordt er nog regelmatig "dag" geknikt hoor, meestal zie je wel aan hun uitdrukking of het wel of niet geapprecieerd wordt.

Met de mountainbike knik ik tevens ook altijd als ik een medebiker tegenkom in 't slijk

Deze morgen trouwens te voet naar 't stemlokaal geweest (kleine 4km > en <) met de kleine mee, 't was lastig voor hem maar hij heeft er zeker deugd van gehad.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Gisteren te voet naar het stemlokaal gegaan, zo een kwartiertje stappen.
                  Wat mij opviel was net dat (bijna) iedereen die ik tegenkwam een vriendelijke goeiendag zei . Het goede weer zal er ook wel mee te maken hebben.
                  Toen ik pas in Hasselt kwam wonen en werken was het anders, ik was gewoon iedereen te groeten die ik tegenkwam maar een antwoord kreeg ik niet, integendeel, men keek me na met een uitdrukking van "wat is dat nu voor een rare kerel". Ik heb het snel afgeleerd.
                  Blij dat ik uit het centrum weg ben.
                  En als ik met de racefiets onderweg ben groet ik de andere wielertoeristen ook, al is 't maar eventjes een handje opsteken. En zal steeds wat inhouden en vragen of er hulp nodig is bij een collega met pech.
                  Ik vergeet dikwijls mijn bel op de fiets te zetten, maar dan vertraag ik en vraag of ik er langs mag. Zelfs dan schrikken sommige mensen zo dat ze beginnen te schelden . Ook als je een rustig fietstochtje gaat maken met je opa-of omafiets kan je toch rechts houden, niet ? Heb de indruk dat de onverdraagzaamheid groter wordt naargelang mensen ouder worden.

Comment

Ik rij niet met een MTB noch met een racefiets, maar gewoon recreatief met een heel gewone fiets.

Mijn ervaring is dat het groeten echt verschillend is van streek tot streek, zowel in binnen- als buitenland. In sommige streken valt het echt op dat mensen vriendelijk zijn en spontaan groeten. Zo is men in Oostenrijk in de streek van Karinthië, zéér vriendelijk. Werkelijk iedereen zegt je spontaan goedendag. Ook aan de Donauroute is iedereen zeer vriendelijk voor elkaar en zijn de "Gruss Gott's" heel normaal. Terwijl in andere streken je bij voorbaat weet dat je "een muur" gaat groeten. Tja, dat zijn dan de cultuurverschillen denk ik. Zelf spontaan vriendelijk groeten kan nooit kwaad. Een vriendelijk knikje... het kan hoogstens niet beantwoord worden...

Wat het bellen betreft... ook dat is een studie waard
                    Sommige voetgangers wandelen met z'n twee, drie of vier over de volledige breedte van het fietspad. Je belt even en dan... duurt het meestal een paar seconden eer het brein van de voetganger dat verwerkt heeft <ik hoor precies ergens een bel? / aah, de bel is een fietser / ik moet dus plaats maken/ plaats ? / eerst maar eens OMKIJKEN !> en inmiddels zijn we toch wel een aantal seconden verder.
                    En dan... sommige voetgangers gaan naar links, andere gaan naar rechts, en dan zijn er nog die van links naar rechts gaan springen om aan de kant te gaan. En nog anderen weten niet wat doen en blijven dan dus maar staan in het midden van de weg.

Ik heb er geen probleem mee, ik rem altijd netjes af, want je weet nooit vooraf naar welke kant ze zullen gaan.
                    Herkenbaar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      In de Westhoek wordt er nog regelmatig "dag" geknikt hoor, meestal zie je wel aan hun uitdrukking of het wel of niet geapprecieerd word

hier bij ons valt het ook nog mee hoor, vorige week is er twee huizen verder een nieuw buur komen wonen,
                      heb al enkele vriendelijke pogingen ondernomen
                      maar ze" vat nog niet wat goeie dag wil zeggen

de vorige die er woonde vatte dit ook eerst niet,
                      tot ik hem eens zag sukkelen met een te kleine ladder, heb hem dan die van ons geleend,
                      van toen altijd een vriendelijk klapken,
                      soms moet je de mensen wat helpen vriendelijk te zijn

Comment

Last edited by Nick-; 6 juli 2010, 17:57.
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Working...
                        X