Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haag van de buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: haag van de buren

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Volledig eens.
    Maar het gaat in dit topic wel degelijk over iemand anders haag scheren.

De wet spreekt een woordje mee als het over planten langs perceelsranden gaat. Een paar handige weetjes:
    • op een perceelsgrens mag alleen geplant worden als de buur ermee akkoord gaat
    • hagen die niet gemeenschappelijk zijn moeten 50cm van de grens staan
    • hoogstammige bomen moeten 2m van de grens staan
    • er bestaat geen wettelijke regel die de hoogte van hagen bepaalt
    • bosaanplanting mag niet op minder dan 6m van landbouwgrond (op het gewestplan)
    • opgelet: plaatselijk kunnen afwijkende gebruiken heersen! Vraag het na bij je gemeente!
    Oorspronkelijk geplaatst door lilybie
    Sindsdien laat hij de laurierkers aan de straatzijde tot op 120/140 cm groeien waardoor we niets meer zien bij het verlaten van ons grond stuk.
    .../...
    Heb deze namiddag weer gebuik gemaakt van de snoeischaar maar ben wel niet meer zo gek geweest om nog alles te doen enkel het hoogst nodige de rest is nu voor hun
    .../...
    Allé ik lig nu zeker drie meter diep onder de grond na de snoeibeurt
    verseg ik kan je verzekeren dat dit puur uit pesterij is van de gebuur zijn kant is
    het niet snoeien van de haag daar is hij reeds meerdere malen door de huiseigenaar op attent gemaakt maar de bewoner weigert om dit te doen.
    Dus heeft de huis eigenaar mij persoonlijk de toestemming gegeven om te snoeien als dit noodzakelijk is.
    denk ook dat jij geen dode op je geweten wil hebben door een lastige buur hé die notabene onze post achter houd en indien ik dan toch onze post krijg deze ook nog eens geopend is geweest zoals mijn laaste loonbrieven met een jaaroverzicht er bij dus hij weet nu wel wat ik verdien
    maar dat is een adere zaak hé
    PS we hebben de politie van op de hoogte gebracht die sturen een wijkagent langs
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      oeps... bij ons in Nederland wel hoor.
      ooft aan overhangede takken mag je gewoon plukken.
      en alleen wortels die boven de grond uitkomen(in jou tuin) mag je afhakken.
      grt,bouk.
      Waar haal je dát vandaan ???

Nu is in '92 het huidige BW wel ingevoerd, maar voor die tijd was dat toch echt niet zo, en ik kan t me niet voorstellen dat t nu wel zo is.

En ook bij eigenhandig snoeien, knippen, en hakken, dien je zorgvuldig te zijn. Als je dit op een onredelijke of schadeveroorzakende manier doet, zou je zelfs schadeplichtig kunnen worden.

Daarnaast: de wet is regelend recht.
      De plaatselijke verordening wijkt daar meestal nog weer van af, en dan kan er ook nog sprake zijn van verjaring of gewoonterecht .....
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
        verseg ik kan je verzekeren dat dit puur uit pesterij is van de gebuur zijn kant is
        het niet snoeien van de haag daar is hij reeds meerdere malen door de huiseigenaar op attent gemaakt maar de bewoner weigert om dit te doen.
        ../..
        Dus heeft de huis eigenaar mij persoonlijk de toestemming gegeven om te snoeien als dit noodzakelijk is
        De eigenaar heeft daar gewoon niets op te zeggen, die kan dat vriendelijk verzoeken maar de huurder moet daar niet op ingaan. Het laten groeien van een haag tot op 120 of 140cm is geen verwaarlozing van het goed.
        Ik snap wel dat hij dat kan toestaan omdat het hem niets uitmaakt dat die haag gesnoeid wordt maar wettelijk kan die daar niets over beslissen. Als hij zegt dat ge moogt snoeien en de buur zegt dat ge er moet afblijven, dan heeft de buur (huurder) wel degelijk gelijk.

denk ook dat jij geen dode op je geweten wil hebben door een lastige buur hé
        En nog minder door een onvoorzichtige chauffeur.
        De haag tussen mij en mijn gebuur is 180cm hoog (gesnoeid), mijn perceel ligt +- 1 meter boven de straat, dus hoogte haag is t.o.v. de straat +- 280cm! In de loop van het jaar groeit de haag al snel 20cm of meer ... dan is ze zelfs nog iets hoger tot de volgende snoeibeurt!
        De situatie is ongeveer identiek aan de uwe, er is echter enkel een voetpad maar geen fietspad.
        Ik kan u garanderen dat ik al 15 jaar lang perfect mijn eigendom kan verlaten zonder een gevaar te vormen voor de omgeving, de buren eveneens!

die notabene onze post achter houd en indien ik dan toch onze post krijg deze ook nog eens geopend is geweest zoals mijn laaste loonbrieven met een jaaroverzicht er bij dus hij weet nu wel wat ik verdien
        Uw buur kan hierop niet veel verweten worden, hiervoor moet je klagen bij de Post! Dit kan je op 022/012345.

In plaats van een schets te maken, neem eens een foto vanaf uw oprit om te tonen hoe moeilijk ge wel buiten kunt. Ben toch eens héél curieus te zien hoe "erg" dat wel is!

Ik vraag me ook af hoe gij buiten zou komen in wijken waar de straat veel dieper ligt dan de percelen, soms zoveel dat de keldergarage gelijk komt met de straat en het gelijkvloers gelijk met het perceel, dat is +-2 meter.
        Als daar ene een viooltje zet op zijn perceel gaat ge dus vragen om dat te snoeien want het komt op 2,25m?

Dat ge beter ziet als er niets staat dan wanneer er een haag staat kan best zijn maar hoe kom je dan buiten als er een camionette of vrachtwagen in de straat geparkeerd is? Dan laat ge die eerst wegslepen of zo?

Een zicht vanaf mijn oprit mag je hebben, geen probleem hiermee!
        Ik en mijn buren zijn dus gepest met die haag of wat? Anders kan ik u garanderen dat we in de grootste vrede leven en mekaar gerust laten!

Mocht ik u als buur hebben, dan zou ik op mijn perceel dat een meter boven straat ligt dus niet eens tulpen mogen zetten want die komen dan zo hoog als de struiken van uw buur.

En ja ... mocht je denken dat het alleen bij ons zo is, heel de wijk ziet er zo uit hoor!

En wat veiligheid betreft ... hier is op 15 jaar nog nooit een ongeval gebeurd buiten ene dat eens zijn handrem slecht opgezet had in een bergaf.

Waarom zou uw buur die haag er zetten en niet snoeien alleen om u te pesten?
        Last edited by VerSeg; 15 juni 2010, 23:45.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Mijn buur heeft een baard die mij niet aanstaat. Mag ik die gaan scheren?
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            Mijn buur heeft een baard die mij niet aanstaat. Mag ik die gaan scheren?
            Ik zou de polite erbij halen!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
              Waar haal je dát vandaan ???
              Overhangende takken van de boom van uw buren

Als takken van een boom van uw buurman boven uw grond hangen en u heeft daar last van, dan zult u uw buurman moeten vragen deze eraf te zagen. Als hij dat niet wil of doet, dan bent u volgens de wet gerechtigd deze takken zelf weg te halen, maar u mag daarbij niet op de grond van uw buurman komen. Als de wortels van een boom van uw buurman bij u in de tuin boven de grond komen, mag u ze zonder te vragen afhakken.

Overigens staat ook in de wet dat u van takken van uw buurmans boom, die boven uw grond hangen, de vruchten mag plukken.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@verseg hier dan enkele foto's van hoe de situatie is.
                En ik kan je verzekeren dat ik een heel voorzichtig chauffeur ben!!!!!!!

dit zie ik als de auto tot aan de perceelgrens staat niet veel dus en dan heb ik al gesnoeid

zo ver moet ik al de straat op rijden om nu iets te kunnen zien
                voordien moets ik nog verder het fietspad op
                let op de kleine jongen deze foto is gemaakt van 3 opnames achter elkaar
                hij heeft de auto nog niet eens zien staan en kijk naar de andere kant
                kleine opmerking de rest van de tuin word wel gesnoeid

en dit is wat ik zie als ik dan al op het voetpad sta met de auto

is al iets meer zichtbaar zodat ik voorzichtig de straat op kan rijden en toch de fietsers af zie komen waarna ik op het fietspad rij (mag bij wet ook niet want je mag geen fietsers hinderen op een fietspad)om verder te kunnen kijken

hoop dat deze situatie voor jou nu duidelijk is en niet te vergelijken is met die van jou als ik je foto's zo zie
                en ik kan je verzekeren dat voor we de garage gebouwd hadden er geen problemen waren de verstandhouding was opperbest en alles werd onderhouden
                dus vraag ik me af wat er mis gegaan is na het bouwen van de garage
                van de ene op de andere dag was de verstandhouding foetsie
                Last edited by lilybie; 16 juni 2010, 23:10.
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Verseg, wij zijn blijkbaar buren. Ik woon in vogelvlucht zo'n 350m bij U vandaan, maar dan in de "oude" wijk.

Comment

Hey juppekes

Al eens aan gedacht om de auto in achteruit op de oprit te zetten

Dat zou toch stukken schelen in het zicht naar de straat toe
                    Bootjes

Comment

Als fervente fietser ken ik veel gelijkaardige plaatsen. Als de bewoners daar voorzichtig uitrijden, ontstaat er geen gevaarlijke situatie. Een vergelijkbaar probleem wordt gevormd door alle hoge (= waar je als fietser niet overheen kan kijken) auto's (bestelwagens, monovolumes, 4x4's, ...). Die scheppen niet alleen indien ze te dicht bij het fietspad geparkeerd staan, gevaarlijke situaties voor fietsers, maar ook in andere veel voorkomende verkeerssituaties waarin zelfs niemand iets te verwijten valt.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                        dit zie ik als de auto tot aan de perceelgrens staat niet veel dus en dan heb ik al gesnoeid
                        Uw oprit is toch redelijk breed? Ge kunt dan toch ook iets maneuvreren voor je zover bent en wat opschuiven?
                        let op de kleine jongen deze foto is gemaakt van 3 opnames achter elkaar
                        hij heeft de auto nog niet eens zien staan en kijk naar de andere kant
                        Ja ... iedere bestuurder en dus ook fietser wordt verondersteld voor zich uit te kijken in de richting dat hij rijdt!
                        Dat je hier een kleine fotografeert dat naar links kijkt en dus weg van de wagen heeft niets met die haag te maken! Die kleine kijkt gewoon niet uit en maakt een grote fout.
                        Mocht er een putteke gegraven zijn door Electrabel, dan zou hij er ook in rijden!

hoop dat deze situatie voor jou nu duidelijk is en niet te vergelijken is met die van jou als ik je foto's zo zie
                        Het enige verschil is dat mijn garage op een afstand van 3 meter van de perceelgrens staat zoals de voorschriften hier verplichten, dan zit je verder van de haag weg en zie je beter. Geen slechte regel dus.
                        Bij mij is er achter de haag zelfs een rotonde zoals je kan zien, de auto's en fietsers komen daar nog veel meer van achter de hoek.

Ik denk dat het grootste probleem bij u van het volgende komt.
                        Enkele jaren geleden hebben we een garage mogen plaatsen met toestemming van de huiseigenaar op de scheidingsgrens van het grondstuk.
                        Mocht deze garage verder van de scheiding staan, dan zou die haag ook veel minder storen bij het buiten komen.
                        Hopelijk staat die er met een bouwvergunning en binnen de voorschriften ... of uw buur kan er nog wat ambetant over doen.

Probeer het gewoon bij te leggen met uw buur, da's nog steeds de beste oplossing!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                          Verseg, wij zijn blijkbaar buren. Ik woon in vogelvlucht zo'n 350m bij U vandaan, maar dan in de "oude" wijk.
                          Allé dan ... dag buur.

Pas op, vergeet uw haag niet te scheren als ik passeer.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Uw oprit is toch redelijk breed? Ge kunt dan toch ook iets maneuvreren voor je zover bent en wat opschuiven?
                            maak echt niet veel uit hoor
                            Ik denk dat het grootste probleem bij u van het volgende komt.
                            Mocht deze garage verder van de scheiding staan, dan zou die haag ook veel minder storen bij het buiten komen.
                            Hopelijk staat die er met een bouwvergunning en binnen de voorschriften ... of uw buur kan er nog wat ambetant over doen.
                            onze gagare staat achter op ons grondstuk een 20 tal meter van de straat en is voledig vergund bij stedenbouw in Hasselt zelfs ging ook niet zonder vergunning omdat deze redelijk groot uitgevallen is 8.75 op 7.75 m dus moest vergund worden met de goedkeurig van de eigenaar van het aanpaalende stuk grond
                            deze heeft ons dan de voledige goedkeurig gegeven in die tijd.
                            onder de voorwaarde dat de muur in siersteen werd opgetrokken zodat er een mooie gevel ontstond (barrok van vandersande oude hoven)
                            moet er wel bij vermelden dat er toen andere huurders in het pand woonde die indertijd er ook mee akkoord gingen.
                            de huidige bewoners zijn er later komen wonen.
                            en van de achterbuur zijn we mooi 2 m uit de perceelgrens gebleven
                            Probeer het gewoon bij te leggen met uw buur, da's nog steeds de beste oplossing!
                            heb het reeds meerdere malen geprobeerd maar zoals gezegd is deze persoon niet voor rede vatbaar
                            als er iemand is die problemen wil oplossen door er over te praten dan ben ik het wel hoor
                            want dat is nog steeds de beste oplossing voor vele problemen!
                            we zullen wel zien wat de toekomst zal bieden
                            alles is nu weer redelijk kalm enkel dat ik nog iedere dag de grond in gekeken word en het liefst op 1.8m

Comment

Als uw gebuur ook niet veel ziet omdat hij niet snoeit pak dan je fiets en rijd hem aan zogauw hij het straat op wil.
                              Van het zelfde laken een broek zou ik zeggen. (Wat ben ik toch een slecht karakter he, pas op ben een braaf mens hoor maar je moet me niet kwaad maken)
                              Last edited by Sus; 20 juni 2010, 15:34.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Een buske Roundup en niemand weet van iets
                                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                                www.cromagnonman.be

Comment

Working...
                                X