Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde van 4x4 in zicht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Einde van 4x4 in zicht...

Je kan ook beginnen mountainbiken, dat is nog gezond ook.

of dit: http://www.rc-offroad.be/verslagen.htm

Comment

Beste mensen,

ik had van fotografen (en dan meer bepaald van natuurfotografen) toch wel verwacht dat die wat meer voor STILTE in de natuur zouden opkomen. Ik heb helemaal niks tegen een hobby zus of zo, de handelaars zullen er maar wel bij varen, maar ik heb wel iets tegen mensen die de rust en de gezondheid van andere mensen en van de natuur en de leefwereld tout court moedwillig moeten verstoren. Crossen, quads, carts, lawaaierige 4x4, etc... : niks op tegen, als 't maar op voorbehouden plaatsen gebeurt (bij ons bvb op de Horensberg in Genk en de omloop van Terlaemen). Respect mensen, daar gaat het om, en geen navelstaarderij aub. Wat is er mis met een stille hobby, zoals bvb hengelen, FOTOGRAFEREN, fietsen, joggen, en noem maar op... ? Keuze genoeg hoor !

Mvg.
      The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
        Beste mensen,

ik had van fotografen (en dan meer bepaald van natuurfotografen) toch wel verwacht dat die wat meer voor STILTE in de natuur zouden opkomen. Ik heb helemaal niks tegen een hobby zus of zo, de handelaars zullen er maar wel bij varen, maar ik heb wel iets tegen mensen die de rust en de gezondheid van andere mensen en van de natuur en de leefwereld tout court moedwillig moeten verstoren. Crossen, quads, carts, lawaaierige 4x4, etc... : niks op tegen, als 't maar op voorbehouden plaatsen gebeurt (bij ons bvb op de Horensberg in Genk en de omloop van Terlaemen). Respect mensen, daar gaat het om, en geen navelstaarderij aub. Wat is er mis met een stille hobby, zoals bvb hengelen, FOTOGRAFEREN, fietsen, joggen, en noem maar op... ? Keuze genoeg hoor !

Mvg.
        VW heeft net een hybride versie van de Touareg uitgebracht

Comment

We mogen niks meer het lijkt hier China wel.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Troost je : afhankelijk van wat bepaalde mensen willen of waar ze tegen zijn, wordt overal (zelfs in China) geklaagd dat niks mag of alles kan.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Maar hier mag je tenminste nog klagen. Moet de doorsnee Chinees eens proberen.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                voor degene die zondag interesse zouden hebben,

er wordt een stille protestactie gevoerd,

er wordt wel gevraagd om u volledig aan de regels te houden,

en met een "street legal" voertuig af te komen.

Vertrek rond 11u.00, rondrit van +-1uur.

voor verdere info--> zie facebook

http://www.facebook.com/#!/event.php...912085&index=1

groeten, Marc

Ahum , ik ga regelmatig joggen in de bossen van Bertem en Meerbeek . Daarbij krijg ik dan even regelmatig gezelschap van motocrossers . Als toevallig het pad heel smal is en ze komen achter mij , moet ik nog beleefd plaatsruimen voor de heren ook . In een verpestende blauwe walm en met oorverdovend lawaai vlammen ze dan voorbij . TO-TAAL illegaal!!! Staaldraad op nekhoogte spannen ? Nee dat wil geen enkele normale mens . Maar dat de bosbeheerders aldaar voortdurend dikke boomstammen dwars over de paden leggen kan ik goed begrijpen hoor .
                Zulke plaatsen zijn het broedgebied van ondermeer de buizerd .
                Net nog een jogging gedaan in het hier vlakbij gelegen Kapelse natuurgebied de "Uitlegger". Mmmmmmmmmm , die dennengeur , die azaleageur!!!
                Laat ons eerlijk zijn , de waarheid heeft ook haar rechten : in ons kleine land met onze o zo kleine open ruimte , en onze zakdoekgrote natuurgebiedjes, daar horen geen rondcrossende tuigen in .

Walter
                D850

Comment

Het racen op de openbare weg is ook voorbij. Zone 30 en 50 en 120 km/h op de autosnelweg. Zone 70 komt nog wel eens voor en zone 90 is zeer zeldzaam aan het worden. De auto's zijn nochtans zuiniger, milieuvriendelijker en veiliger geworden.
                  Heeft het nog zin om een ferrari te kopen ? ja, als je tegen 50km/h ook kan genieten van je Ferrari. Er zijn zelf instanties die de wegen versmallen en verkeersdrempels leggen, hoe durven ze.

Als morgen alle ferrari, 4x4, quad, ... rijders gaan reclameren dat ze zich aan de regels moeten houden...

Oplossing: Zelf een club oprichten in een industriegebied, ea. waar je zo een evenementen kan laten doorgaan. Dat dit niet gratis is, is ook logisch.(+ heel de omkadering)

Een natuurlijk bos kost ook geld,(natuurbeheer,...) waarom zouden wij belastingsbetalers dat om zeep laten helpen door een enkeling die zijn zin wil doen ?
                  Vandaag is het een enkeling, morgen 2, en als ze niet gestraft/beperkt worden komen ze met 20. (Stel dat stelen in een winkel verboden is, maar er staan geen straffen op...)
                  Iedereen werkt al hard genoeg en draagt genoeg af in dit landje.

Het ligt menselijk gezien heel moeilijk, om iets te verbieden wat jaren toegelaten is te aanvaarden.

Leer een klein kind eens een slechte gewoonte af, wat jaren toegelaten is ? Gaat in het begin ook jammeren. En sommigen volharden in de boosheid... en worden jonge criminelen die in een vriendenkring terechtkomen waar stelen,... de normaalste zaak is.

Dus als je naast een crimineel gaat wonen, dan zoek je het om beroofd te worden. Want je wist dat hij er woonde. En hij woonde er eerst, dus trap het maar af.

In grootsteden worden op deze manier sommige bewoners gewoon weggepest op deze manier. Prijzen zakken in als gevolg , en de overtreders krijgen gewoon hun zin.

Dan komen er ordemaatregelen en dan is het oorlog.

Waarom al deze beperkende maatregelen ?
                  - Veiligheid
                  - Geld (besparingen op brandstoffen zodat er meer geld overblijft om aan andere dingen te spenderen, en zo het algemeen welzijn te stimuleren) fossiele brandstoffen zijn niet oneindig. (Ik voorspel dat binnen 30 jaar iedereen maar een beperkte hoeveelheid fossiele brandstoffen zal kunnen aankopen. En je kan dan zelf kiezen; woon-werk verkeer of crossen in de bossen of een vliegvakantie)
                  - Milieu (bossen,...)
                  - Gezondheid in het algemeen. (kankergevallen,...)

De maatregelen die ze nu nemen zijn op lange termijn nodig !! Men kan van vandaag op morgen niet alles afschaffen !!! (economische redenen)

Vroeger, hadden er maar 4 mensen een auto in een dorp en waren er geen problemen als die eens gingen crossen in het bos. Je kan een speedboot (zee) overwegen :-) is voorlopig nog geen probleem, denk ik.

Als ze me morgen iets verbieden met gegronde rede, dan zoek ik een waardig alternatief dat wel toegelaten is. Het materiele is ons leven mag toch niet bepalen of we gelukkig zijn of niet ?

Comment

Vlaanderen is VOL !

Ik ga geen standpunt innemen voor of tegen het motorcrossen. "Het" wekt wrevel op. Ik ga evenmin een standpunt innemen voor of tegen het wielertoerisme. Ze wekken ook wrevel op.

Er zijn een paar reden voor al die miserie...

1. Vlaanderen is gewoon OVERVOL. Elke cm² werd of moet worden benut, bebouwd of minstens verhard. Dus bots je overal op een tegenpartij, wat je ook doet. Wielertoeristen horen als racende en vaak zelfs gedopeerde bende niet thuis op een jaagpad waar - ook - bejaarde jongelingen "recreatief" fietsen. Maar waar horen ze wél thuis ? Op de openbare weg waar ze zich profs wanen en alle verkeersregels overtreden, soms ?

2. De groenen hebben heel veel schade veroorzaakt aan verscheidene sectoren in onze maatschappij. Er is een onevenwicht ontstaan. Denk maar aan het massaal dumpen van betonnen blokken in bepaalde delen van de Noordzee door...Greenpeace. Om bodembevissing onmogelijk te maken. Tegen alle wetten in ; het is gewoon milieuTERRORISME.
                    U weet toch dat het "dank zij" de Groenen is dat een geweldig produkt als de Zeeuwse Mossel gaat verdwijnen ?
                    NB In de jaren '70 dacht ik zélf "groen"... Greenpeace is intussen wél een multinational met een onvoorstelbare omzet.
                    Tenzij ik me zou vergissen is "Natuurpunt" heden de grootste landeigenaar in Vlaanderen (België ?). Je kunt dat moeilijk nog normaal vinden laat staan wenselijk.

3. Alles, maar dan ook àlles mondt al heel snel uit in competie en geld opstrijken. Een hobby kiezen "voor de hobby" maar na een jaar of 2 ben je in allerlei competities actief : het meest keren de Ventoux opgereden, het snelste gemiddelde op deze of gene omloop "neergezet", het meest bidprentjes verzameld, de grootste karper gevangen, het meeste marathons-na-mekaar-lopen-zonder-doodvallen gelopen, de meeste kg coke gesnoven. Ik overdrijf, maar het is ongelooflijk hoeveel naijver er tussen de mensen wel niet is.
                    Ik ben nog niet lang genoeg op BD "actief" maar ik ben er zeker van dat het hier nét zo erg is als overal in andere fora/hobby's.
                    Vroeger had ik (nog) een andere hobby naast fotografie. Iets heel onnozels maar ook dàt verwerd na enkele jaren tot een genadeloze competitie met wel 10 "onderverdelingen" waarbij.... alle middelen werden aangewend, ook "doping, bedrog & valsheid in geschrifte" zeg maar en dat op élk mogelijk gebied. Terwijl er met die hobby geen Euro te verdienen viel, er was hoogstens...."EER " aan verbonden !!

Al die competitie en bijhorende stress veroorzaakt heel veel wrevel bij onze "evennaaste" = elke buitenstaander.
                    Het is niet dat die mens (gemiddeld) "onverdraagzaam" is, het is gewoon een feit dat élke verdraagzaamheid ook haar grenzen kent.

Dus : is er nog hoop voor (bv) motorcrossen ? Nee, niet meer in Vlaanderen. Is er nog hoop voor (bv) rally's ? Nee, niet meer in Vlaanderen. En zo gaan binnenkort heel veel dingen onmogelijk worden in ons land.

Comment

Re: Vlaanderen is VOL !

Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                      De groenen hebben heel veel schade veroorzaakt aan verscheidene sectoren in onze maatschappij. Er is een onevenwicht ontstaan. Denk maar aan het massaal dumpen van betonnen blokken in bepaalde delen van de Noordzee door...Greenpeace. Om bodembevissing onmogelijk te maken. Tegen alle wetten in ; het is gewoon milieuTERRORISME.
                      U weet toch dat het "dank zij" de Groenen is dat een geweldig produkt als de Zeeuwse Mossel gaat verdwijnen ?
                      NB In de jaren '70 dacht ik zélf "groen"... Greenpeace is intussen wél een multinational met een onvoorstelbare omzet.
                      Tenzij ik me zou vergissen is "Natuurpunt" heden de grootste landeigenaar in Vlaanderen (België ?). Je kunt dat moeilijk nog normaal vinden laat staan wenselijk.

Qua kort door de bocht gaan kan dit tellen. En dat de groenen de Zeeuwse mosselcultuur willen vernietigen is al helemaal te gek voor woorden. Lees hieronder wat de Regiegroep Meijer hierover weet te vertellen:

"Plan transitie mosselsector gereed
                      Dit is een persbericht van de regiegroep Meijer

Persbericht | 08-02-2010

Mosselsector, natuurbeschermingsorganisaties en het ministerie van LNV hebben overeenstemming bereikt over de manier waarop de transitie van de mosselzaadvisserij in de Waddenzee moet worden gerealiseerd. De nu vastgestelde eindversie van het Plan van Uitvoering Mosseltransitie zal in 2020 leiden tot mosselzaadvangst los van de bodem. Daarmee wordt een belangrijke bijdrage geleverd "
                      aan het natuurherstel van de Waddenzee.

Het Plan van Uitvoering Mosseltransitie is de uitwerking van het convenant tussen het ministerie van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit, Producentenorganisatie Mosselcultuur (PO Mossel), Waddenvereniging, Stichting WAD, Natuurmonumenten en Vogelbescherming Nederland. Het convenant `transitie mosselsector en natuurherstel Waddenzee` is gesloten op 21 oktober 2008. "

Met andere woorden, de Zeeuwse mosselen gaan NIET verdwijnen. U kletst uit uw nek.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Ach, de Zeeuwse mosselen gaan niét (herhaal : NIET) verdwijnen ?

Allez, vooruit, zucht.

Vind je dat niet een beetje vreemd dat men dan hierop reageert ? Het is niét omdat men het nu ontkent dat het niet waar is geweest. Sterker nog : ik geloof van heel je verzameld betoogje net zoveel als ik wil, namelijk niets. Dit dossiers is nog lang niet afgerond. By the way : is kraken nu al verboden in Nederland ? "Bijkans", zeker ?

Maar dat Greenpeace massieve betonnen blokken in de noordelijke Noordzee dumpt gaat U ook ontkennen ?

Dat Greenpeace een multinational is met een miljoenen omzet, eveneens ? (Wat kan hén in 's hemelsnaam de dinges, de natuur schelen, zeg !)

En is het niét waar dat natuurpunt de grootste landeigenaar van België en/of Vlaanderen is ? Hoe is dat zo gekomen en wat gaan de gevolgen ervan zijn ?

Maat : het is al leugens & bedriegt-den-boer dat de klok slaat.

En wie of wat is die "Regiegroup Meijer" en wààr is dat verschenen ? Link, aub weebee.

Comment

Ik ben tegen die crossers die zomaar op een stuk grond een cross parcours maken. Hier achter onze tuin is een braakliggend terrein. Sinds kort komen hier elk weekend mensen crossen met hun motor. Een cross motor produceerd de nodige decibels.
                          Ik weet wel dat we verdraagzaam moeten zijn maar als je in het weekend eens rustig in je tuin wil zitten en daar constant naar dat lawaai van die motoren moet luisteren is de lol er ook af. Nu bij ons is het probleem opgelost, sinds vorige week zijn ze begonnen met het terrein om te toveren tot een industriezone dus kunnen ze hier niet meer komen crossen.

Maar ik kan best begrijpen dat mensen dergelijke voertuigen liever niet in hun buurt zien. Probleem is dat Belgie vol gebouwd is en er niet veel vrije ruimte meer over blijft.

mir
                          Last edited by mir; 5 juni 2010, 23:40.
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

En wie of wat is die "Regiegroup Meijer" .
                            Besluit van de Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit van 12 februari 2009, nr. TRCJZ/2009/126, houdende de instelling van de regiegroep Meijer met het oog op de uitvoering van de transitie in de mosselsector (Instellingsbesluit regiegroep Meijer)
                            Tot de Regiegroep Meijer behoren o.a.: #
                            als vertegenwoordiger van Producentenorganisatie Mosselcultuur:
                            – de heer ir. D. van Doorn
                            als vertegenwoordigers van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit:
                            – de heer ir. H.R. Oosterveld
                            – mevrouw ir. M.M. van Essen

M.a.w mensen die, in tegenstelling tot uzelf, weten waarover ze spreken als het over mosselcultuur gaat.

En is het niét waar dat natuurpunt de grootste landeigenaar van België en/of Vlaanderen is ? Hoe is dat zo gekomen en wat gaan de gevolgen ervan zijn ?
                            Ze behoren tot de grote PRIVATE landeigenaars van Vlaanderen ja. En so what? Het zijn allemaal natuurgebieden die ze op die manier willen beschermen. Wat is er verkeerd aan het beschermen van de laatste lapjes natuur die Vlaanderen nog heeft?
                            Trouwens, de kerkfabriek heeft ook behoorlijk wat land in bezit.

By the way : is kraken nu al verboden in Nederland ? "Bijkans", zeker ?
                            Wat heeft dat er nu mee te maken? Of is dat weeral de verborgen politieke agenda die de kop opsteekt?

Maar dat Greenpeace massieve betonnen blokken in de noordelijke Noordzee dumpt gaat U ook ontkennen ?
                            Ik ben niet van Greenpeace. Ik weet wel dat ze op bepaalde plaatsen in zee (o.a. de zeestraat tussen Denemarken en Zweden) betonblokken gedumpt hebben. Men doet dit omdat door overbevissing de bodem daar bijna naar de vaantjes is. Of dit de juiste methode is laat ik in het midden.

Maat
                            Neen. Ik ben je maat niet.
                            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Ge gaat mij er niet van overtuigen dat de Groenen veel "goeds" hebben gedaan. Alles wat ze hebben gedaan was ter eigen glorie. En heel vaak ook "ter eigen portomonnee".

Als Natuurpunt "samen" met bv de kerkfabriek één van de grote grondeigenaars in Vlaanderen is vind jij dat normaal ? De Kerk(fabriek) een perfect georganiseerde organisatie, al of niet crimineel, heeft hier honderden, duizenden jaren over gedaan. Natuurpunt realiseert dit op een termijn van 30 jaar. Nog altijd allemaal normaal ?

Het komt er gewoon op aan een goed verkopend verhaaltje te hebben (Gaia !) en de hersenloze massa loopt erachter aan.

In de jaren '70 gingen onze bossen massaal afsterven door de zure regens. Ook alle meren en zelfs zeeën waren ten dode opgeschreven. Remember. Intussen rijden we nu met een katalysator en moeten we ons schuldig voelen telkens we de auto starten. Alle bedrijven waren GEWETENLOZE VERVUILERS. Werd alleen vergeten hoeveel mensen (ook "Groenen") ze te werk stelden. Iedereen die iéts uitvoerd is per definitie al verdacht. Als er dan nog afvalwater wordt geloost of een paar schoorstenen staan te dampen kàn dat natuurlijk niet. Wie met een stok wil slaan vindt altijd wel een hond.

En omdat je niet altijd op hetzelfde aambeeldje kunt kloppen moet je nieuwe verhaaltjes verzinnen om nieuwe en/of méér leden te ronselen (= nieuw kapitaal binnenrijven).
                              Het gat in de ozonlaag ? De opwarming van de aarde ? En dan vergeet ik er nog een paar. Hoeveel dierensoorten zijn niet "met uitsterven bedreigd" ? Integendeel : ze ontdekken élk jaar NIEUWE dierensoorten, soms vinden ze soorten weer waarvan "ze" al lang dachten dat ze uitgestorven wàren ! Wij, de mensensoort zijn zélf met uitsterven bedreigd ! Wegens overbevolking zijn we nu heel kwetsbaar voor pandemieën, bijvoorbeeld. Men vermoedt zelfs dat de grote pestepidemieën uit de middeleeuwen waarschijnlijk "slechts" een soort griep was. Net zoals die andere griep in of rond de 1e WO (Spaanse griep ?).

We hebben jarenlang een boontje gehad voor spinazie (pun intended) wegens "het hoog ijzergehalte". Nu weten we dat ze bij de "berekening" van dat ijzergehalte gewoon een eenheid waren gemist, de komma werd één eenheid te ver opgeschoven.
                              Tot voor kort "moesten" we dagelijks 5 stukken fruit eten om kanker te voorkomen. Sinds enkele weken weten we dat dit....niet nodig is.
                              En hoe zit het nu feitelijk met die anti-oxydanten ?
                              Preventieve mammografie ? Haalt het nu écht iets uit of is het integendeel wreed... schadelijk ?

In GB is men erin geslaagd de "vreselijke" vossenjacht te verbieden. Wie slaagde erin ? De Groenen, mensen uit verstedelijkte milieus die geen énkele band met, laat staan kennis van het platteland hebben. Direct resultaat van het verbieden van die jacht ?
                              Duizenden banen verloren. Ah ja, iemand moest die paarden verzorgen, die Beagles, er moesten wapens gekocht & onderhouden worden, paarden en honden moesten naar de dierenartsen, etc. Een hele industrie is naar de knoppen gegaan. Door een aantal idiote stedelingen die overal opdoken met spandoeken, kooien en stallen open zetten en tegen wie haast nooit wordt opgetreden.
                              O ja, U weet toch wel dat de Groenen ermee dreigden dat, als er niet werd gestopt met dierenproeven, ze de lijken van de ouders van enkele werknemers van zo'n lab zouden opgraven. EN DAT ZE DAT OOK HEBBEN GEDAAN ? En wie denk je dat enkele McDonalds in de fik stak ?

Nederland is hier trouwens een écht "gidsland". Tegen milieuterrorisme wordt nooit opgetreden. Kraken was/is er al 40 jaar een nationale sport. Pim Fortuyn werd vermoord door een fervente dierenbeschermer.

Dé grote charme van al dat gezemel is dat het een paar onbenullen promoveert tot experten. Ze kunnen namelijk enormiteiten uitkramen waartegen de gewone geleerde zich nauwelijks kan verdedigen. Omdat zijn antwoord, door zijn kennis, veel genuanceerder is lijkt het wel of hij met zijn mond vol tanden staat. Of van niets op de hoogte is. Of het slecht met ons voor heeft terwijl de Groene het héél goed met "ons" voor heeft.

Het eeuwenoude verhaal van de goeie en de slechte ; vroeger droegen ze in de films steevast een witte en zwarte cowboygoed zodat je ze beter uit mekaar zou kennen.

De waarheid is veel genuanceerder dan alle partijen voorhouden. Het probleem is alleen dat je niet alles kunt bijlezen wat er wordt ontdekt, verzonnen en gepubliceerd.

Comment

Jawadde , zo felle reacties en wat er allemaal wordt bijgesleurd!!!!!!!
                                zure mensen tegenwoordig , bedenk dat je met je felle reacties tegen al wat niet in onze zgn resterende natuurgebieden even irritant bent als de fanatiekelingen onder de wildcrossers die overal lak aan hebben .
                                Is het niet veel leuker als iedereen van zijn ding kan genieten , zonder al de opgelegde regeltjes die bekomen zijn door gemanipuleer van egoistische "ons kent ons" drukkinggroepjes , maar gewoon met wat meer eerbied en fatsoen voor onze wereldbol , onze cultuur , onze levensgewoontes en vooral voor elkaar .
                                allemaal nog een fijne zondag gewenst Dewiene
                                Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Working...
                                X