Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde van 4x4 in zicht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Einde van 4x4 in zicht...

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Gebrek aan empathie is de doodskist van de samenleving.
    Wijze woorden.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

tja, waarom zijn er nu zo weinig circuits om legaal je hobby te doen? de bestaande terreinen kregen nieuwe buren die dan dadelijk een actiecommitee oprichten om dat terrein te laten sluiten. die mensen wisten wel voor ze er kwamen wonen dat er een terrein was, he

4x4, quads, rally, moto's .. 't is geen misdaad om ermee te rijden en ervan te genieten. Als ge de groen mannen laat doen mag je ook niet meer te paard in de natuur rijden, en een fiets zien die ook al niet graag komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Jaja mooi statement. Tot wanneer naast jouw huis een Quad parcours komt waar ze elke zondag van 9u tot 's avonds en mass komen crossen en lawaai maken
        Sorry maar je keert de rollen.
        Vroeger waren er crossterreinen op afgelegen velden maar plots moesten rijken daar voor een peulschil een grond komen kopen, een half kasteel bouwen en dan .... jaja, klacht indienen tegen mensen die daar al jaren komen!
        Zelfde gebeurt in boerengemeenten, vroeger overal vee te vinden en dan komen er plots meer en meer stadsmensen er tussen wonen en moet plots alles weg want een ezel maakt lawaai, een koe stinkt, een varken is niet proper, een hond blaft, ...
        Zaventem ... idem! Vroeger was er allemaal landbouwgrond en mocht men er niet bouwen, niemand klaagde en alles ging vlot. Dan worden de boeren onteigend en dezelfde nieuwe eigenaars maken er plots dure bouwgrond van, komen er voor een peulschil zelf wonen en dan klagen ze dat er vliegers zijn.

Altijd leuk om te protesteren tegen regels, zolang je zelf maar gerust gelaten wordt ...
        De quad-rijders mogen niet meer op de baan in sommige gemeenten en het crossterrein waar ze vroeger mochten rijden is ook weg, door een veldweg rijden mag ook niet meer ... waar moeten die mensen naartoe?
        De concentratie van een hoop crossers (quads of moto's) komt er altijd omdat ze elkders niet meer mogen rijden.
        Ik ken niet veel quad-rijders die met hun speelgoed 's nachts rijden, bijna altijd en alleen overdag maar toch verdraagt de medemens hen niet! Mensen veralgemenen ook altijd, er is één quad in de gemeente dat veel lawaai maakt en bij elke quad dat ze zien passeren is het een gezaag van "weer zo'n lawaaimaker". Een quad dat voldoet aan de norman maakt niet echt meer lawaai dan een moto! Brommerkes, die maken pas lawaai!
        En loop in Leuven centrum eens rond, pijn aan uw oren krijgt ge van de bussen!
        Neen, ik ben geen quad-rijder!

Mensen zijn inderdaad egoïstisch ... ik mag alles, een ander niks! Dit wil niet zeggen dat je alles moet accepteren wat een ander doet maar er wordt heel veel overdreven in onverdraagzaamheid ook!

Niet plezant als ge zo'n crossterrein naast u krijgt en ook niet normaal als ze zoiets nieuw zouden aanleggen kort naast bewoond gebied maar er zijn plaatsen genoeg waar zoiets mogelijk zou zijn zonder iemand te storen.
        Ik rij elke dag naar Mons en eens Waterloo voorbij kom je tot Mons slechts een paar gebouwen tegen en dan is het nog industrie ... niet zeggen dat daar nergens een crossterrein zou passen waarmee niemand gestoord zou worden!
        En gelijk heb je, leggen ze zo'n terrein aan naast mijn deur dan zal ik ook klagen.
        Laat die mensen verdeeld rijden over het land, dan heb je daar veel minder last van als er af en toe eens eentje passeert dan wanneer ze allemaal op één plek moeten komen.

Zelf ben ik motorrijder (baanmoto volledig legaal) en daarmee ga ik rondtoeren buiten de gemeente, de wijk passeer ik enkel als ik vertrek en thuis kom. De zotte kuren zoals de jeugd met een eerste brommerke waarmee ze 36 keer de straat op en af rijden is er al lang uit zelle! Ik passeer hier dus niet meer dan eender welke buur met zijn auto.
        Awel, sommige buren rijden altijd hun gras af op zondag tussen 12u00 en 13u00 en ene zelfs de zondag om 07u30 ... dit zijn de eersten die u al eens scheef bekijken als je toevallig eens iets vergeten bent en een tweede keer naar huis komt om dat op te halen!
        Zij mogen alles maar jij mag niets!

Nog straffer ... enkele jaren geleden stond ik buiten op straat met mijn Canon fototoestel fotokes te nemen van mijn eigen huis en van een boom op een rotonde, zelfs dan waren er mensen die moesten zeggen dat het niet gepast was dat ik daar zo maar stond en vroegen of ik geen betere plaats had om te gaan fotograferen!

Dit maar om aan te tonen hoe ver sommigen durven gaan als ze maar denken dat iemand iets doet wat zij niet doen.

Ik ben opgegroeid in Erps-Kwerps en daar hadden we vooraan de vliegers die laag passeerden, achteraan een trein, links een café en rechts een garage dat bijna dag en nacht lawaai maakte ... om te zwijgen van de kerktoren enkele tientallen meters verder waar ook nog eens een frituur voor stond. Daar heb je pas langs alle kanten lawaai maar we waren daarmee opgegroeid en dit was allemaal maar zo gewoon dat ge daar niet eens meer op lette. En veertig jaar geleden maakten de vliegers wat meer kabaal dan nu hoor, huizen waren niet geïsoleerd en de kasseibanen waren niet bevorderlijk voor stil verkeer.

Maar nu ... als er een zweefvliegtuig zou passeren regent het gegarandeerd al klachten.

Om nog even verder te doen op Erps-Kwerps ... rij met een crossmoto door het veld richting Nederokkerzeel of Steenokkerzeel, ge komt er geen huis tegen en boven uw kop vliegen de vliegers. Staat er een flik en hij ziet u, ge zult de rest van het jaar weten waarvoor je werkt!
        Maar de feestzaal in het centrum van Erps dat al 30 jaar de buurt elk WE wakker houdt (laatste jaren iets minder) en dus zorgt voor een extreme overlast, daar mag en kan niemand iets van zeggen ... volle steun van gemeente en overheden!

Nu wonen we kort aan de snelweg en een steenweg ... af en toe hoor je eens een motard passeren met open uitlaat, ja dat maakt lawaai maar na een tiental seconden is dat gedaan.
        Wij hebben hier veel meer last van de sirenes van politie, ziekenwagens, brandweer dan wat anders en dan meestal nog overbodig. Die hoor je op een km afkomen en maken veel meer lawaai dan een moderne moto dat volgens de normen is.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Tegenwoordig heeft men geen respect meer voor niets, ik wil zwijgen voor de natuur.
        Ik snap ook niet de meerwaarde tussen hedendaagse hobby's en die van vroeger
        Vroeger hé Theo, dan reden de boeren door de veldwegen, kwam er af en toe eens een crosser voorbij, gingen jonge koppeltjes 's nachts al eens in de bosjes en dan keek iedereen eens vriendelijk naar u met de glimlach.
        Nu is alles zo beschermd dat ge er bijna niet te voet door mag of ge riskeert een proces en de buur dat u ziet belt de politie.
        En weet je het mooist van al, daar waar vroeger een bospad was met 50 cm breed een loop en rijspoor en voor de rest puur natuur de wilde bloemen en planten, daar hebben ze nu een bord gezet "verboden doorgang" en een paar paaltjes om zeker te zijn. En niet de gemeente maar de nieuwe eigenaar van het perceel ernaast dat niet graag heeft dat mensen kort naast zijn tuin passeren! Van de wilde natuur is niets meer overgebleven, ze hebben alles platgespoten want dat "onkruid" zou in zijn mooi gazon kunnen groeien. Ja ... het moet niet gezegd worden dat mijnheer iemand kent op de gemeente zeker, zijn rechtermouw is 40 cm langer dan de linkse (als je het snapt).

En de hobby's Theo, wat is het verschil met vroeger? Niet echt veel hoor.
        Maar ja, vroeger had je meer paarden die door die wegen passeerden, alles kapot trappelden en onderscheten ... die paden waren volledig kapotgelopen.
        Nu passeert er af en toe een paard en af en toe een moto maar oei oei als die moto een grasprietje raakt rikskeert men al een inbeslagname! Zo gek kan de wereld zijn!

Natuur, natuur, natuur, ... allemaal mooi als het (politiek) goed uitkomt maar voor de rest leggen ze bruggen en wegen aan waar nooit iemand zal op rijden ... sorry, verkeerd aangelegd en komt niet goed uit. Pas op, kom er niet op want het is verboden terrein!

Respect hebben voor de natuur is belangrijk maar respect hebben voor elkaar is nog veel belangrijker en dat mankeert nog veel meer op deze aardbol de laatste jaren!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Sorry maar je keert de rollen.
          ...
          Respect hebben voor de natuur is belangrijk maar respect hebben voor elkaar is nog veel belangrijker en dat mankeert nog veel meer op deze aardbol de laatste jaren!
          Als je respect hebt voor anderen maak je geen lawaai. Hier in mijn straat woont er ene met een quad en die hoor je nog knetteren tot ver in de zijstraten.
          Als iedereen zou willen opvallen met een lawaaierig voertuig, zou een dicht bevolkt gebied zoals Vlaanderen al helemaal niet meer leefbaar zijn.

Kijk, ik zou ook graag mijn boxen buiten zetten als ik in mijn tuinzetel lig. Toevallig kan ik o.a. erg genieten van freejazz op "live-sterkte". Een hobby als een ander, maar omdat ik respect heb voor mijn buren, blijven mijn boxen binnen.
          Maar nu ik eraan denk : ik woon hier al langer dan de meeste buren ... dus .
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Nochthans, John Coltrane's Blue Train op volle sterkte door de boxen jagen kan helend werken. Maar ja, ik doe dit dan maar met de koptelefoon.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
              Nochthans, John Coltrane's Blue Train op volle sterkte door de boxen jagen kan helend werken. Maar ja, ik doe dit dan maar met de koptelefoon.
              Blue Train is nogal soft - bijna easy listening voor de buren. Ik dacht eerder aan Ascension of Interstellar Space .
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Als je respect hebt voor anderen maak je geen lawaai. Hier in mijn straat woont er ene met een quad en die hoor je nog knetteren tot ver in de zijstraten.
                Als iedereen zou willen opvallen met een lawaaierig voertuig, zou een dicht bevolkt gebied zoals Vlaanderen al helemaal niet meer leefbaar zijn.

Kijk, ik zou ook graag mijn boxen buiten zetten als ik in mijn tuinzetel lig. Toevallig kan ik o.a. erg genieten van freejazz op "live-sterkte". Een hobby als een ander, maar omdat ik respect heb voor mijn buren, blijven mijn boxen binnen.
                Maar nu ik eraan denk : ik woon hier al langer dan de meeste buren ... dus .
                In proportie blijven denken hé!!
                Teveel lawaai op de openbare weg mag niet. Punt, strafbaar. Net zoals te snel rijden. Niet verwarren met mensen die een hobby willen uitoefenen. Daar mogen ook regels zijn, maar niet zo limiterend dat we op den duur niks meer mogen.
                Ga je de wielerwedstrijden verbieden? lokale kermissen? roken op eigen terrein? gras maaien op zondag? Allemaal dingen die de medemens kunnen storen, als ie maar kritisch genoeg is.
                Het is hier gewoon een gek land aan het worden, waar niks nog mag.
                Arm vlaanderen. Ik kan me voorstellen dat er een nieuwe emmigratiegolf gaat ontstaan.

Comment

bedankt voor alle reacties,

ben blij dat ik dit topic onder de mensen van bd heb kunnen brengen,

en heel aangenaam om vooral positieve reacties te horen.

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, met alles wat we doen, maar wat mogen we onderhand nog doen....in de rij lopen en lachen op bevel?

thx for the support

groeten, Marc
                  1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                  www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Blue Train is nogal soft - bijna easy listening voor de buren. Ik dacht eerder aan Ascension of Interstellar Space .
                    Ik heb ook nog mijn collectie Ornette Coleman, Archie Shepp en Albert Ayler mocht ik zin krijgen de buren de stuipen op het lijf te jagen.

Comment

Crossen..tja...in mijn kindertijd waren er 2 crossterreinen in mijn directe omgeving waar de jeugd zich kon uitleven. Die terreinen zijn natuurlijk (mede door onze groene vrienden) gesloten. Ondertussen zijn motocrossers bijna nergens meer welkom. Gevolg: wildcrossers! Het is buitengewoon onaangenaam om zo'n horde wildemannen op een crossmachien te zien passeren terwijl je met je kroost rustig aan het wandelen bent in een natuurgebied. Maar ik begrijp wel waarom men de illegaliteit opzoekt.
                      Zelf ben ik de eigenaar van een crossbuggy (Type Bugxter). Ik stel ook vast dat aan een stevig tempo de boswegen (die open stonden voor gemotoriseerd vervoer) worden gesloten. Ik ben dus verplicht om met de buggy op verharde wegen te rijden, en daar heb ik dat voertuig nou net niet voor gekocht.
                      Last edited by Peter K; 3 juni 2010, 18:24.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        gras maaien op zondag?
                        Dat is zo al verboden ... daar moet geen nieuwe regel voor gemaakt worden.
                        Tenzij het een manueel grasmachien is (duwen en zonder motor zoals in de jaren stillekes).
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

electrisch mag je ook maaien op zondag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                            electrisch mag je ook maaien op zondag
                            Uw baard scheren ook?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Uw baard scheren ook?
                              Zo laat nog grappig zijn.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

voor degene die zondag interesse zouden hebben,

er wordt een stille protestactie gevoerd,

er wordt wel gevraagd om u volledig aan de regels te houden,

en met een "street legal" voertuig af te komen.

Vertrek rond 11u.00, rondrit van +-1uur.

voor verdere info--> zie facebook

http://www.facebook.com/#!/event.php...912085&index=1

groeten, Marc
                                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Working...
                                X