Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNT Post : Belgisch klagen mag niet

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

    nooit langer dan 1 week moeten wachten mee tnt. maar ook al anders gehad
    ook wel al es een pakketje gehad da bijna verloren was! effe belleke naar winkel en opeens was het terug te vinden bij tnt

    tnt is goed maar niet altijd.

    foto.com gebruik in vrij vaak, voor de middag bestellen, online (hun bankcontact systeem), max 2 dagen erna in de bus en ferm goed verpakt. (wel ferme verzendingskosten)
    nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      foto.com gebruik in vrij vaak, voor de middag bestellen, online (hun bankcontact systeem), max 2 dagen erna in de bus en ferm goed verpakt. (wel ferme verzendingskosten)
      Bij foto.com ben ik niet tevreden over de kleuren. Dus daar bestel ik niet. Ook de service indien problemen is ook niet de beste (zelf ook al ervarigen mee gehad).
      Ik weet dat er andere fotocentrales zijn die vlot leveren (gebruik zelf vaak extrafilm en pixum voor de gewone foto's), maar bij deze wilde ik qua kwaliteit ietsje meer en beter (hoop ik toch, want uiteindelijk heb ik de druk nog niet gezien).

      Ik zal maar 'geduldig' afwachten zeker...
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

        zelf via profotonet nog nooit problemen gehad.
        1 keer album, 1 keer foto's voor een communie en een canvas.
        binnen de week (na ontvangst betaling) zijn ze meestal binnen.

        track en trace via profotonet werkt bijna nooit. weet ook niet hoe het komt.

        mja das natuurlijk nooit leuk, zeker niet als't ferm uitloopt.

        (met de kleuren van foto.com nog geen probleem gehad, wel iets wa ik in de gaten ga houden.)
        nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

          Yep , hier ook van hetzelfde , TNT is allesbehalve een proffesioneel bedrijf , had goederen besteld bij een toko (surinaamse supermarkt) , heel correct verstuurd maar dan komt het pakketje in handen van TNt in Belgie , hou je hart vast , die van mij zat volgens de track en trace zes dagen lang iedere keer op de "bestelronde" en plots stond er de zevende dag op "retour naar afzender wegens onbestelbaar ". Tnt zelf kon ik niet contacteren voor dit probleem , ik kon gelukkig wel op de bereidwillige mensen van de toko rekenen om langs die zijde te proberen meer te achterhalen.
          Krijg nu mijn geld terug , alleen jammer , ik kon mijn spulletjes in belgie niet kopen ; de verkoper blijft er mee zitten en mist "omzet" , Tnt vinden het normaal dat er hier en daar wat verkeerd loopt.
          Let allemaal op , de post ed wil men hier ook op een dergelijke manier "privatiseren " allemaal onder het mom van efficientie , resultaat : al die bestellers worden zo goedkoop mogelijke krachten ( ik heb al alle nationaliteiten aan de deur gehad , die geen woord nederlands of frans of engels begrijpen ) .
          waarom wordt er in deze branche niet gewerkt met een resultaatsverbintenis? De kost van al die retour pakketjes wordt toch betaald door al de gebruikers samen en in de tarieven bijgerekend.
          signaleer gewoon aan die leveranciers dat je hun verzender allerminst betrouwbaar vind en je een andere manier van zenden prefereert/eist.
          mvg dewiene
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

          Comment


          • #20
            Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

            Hmm, ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de post, dhl, tnt, ups enz...

            Betaal altijd met visa = meteen geld ontvangen, sturen het op, en ATLIJD heb ik het al de dag erna gehad. Vorige week nog met een koksmes voor mama. betaald op zaterdag, verstuurd op dinsdag (maandag pinksteren) en woensdag ontvangen.

            Comment


            • #21
              Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

              Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Hmm, ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de post, dhl, tnt, ups enz...

              Betaal altijd met visa = meteen geld ontvangen, sturen het op, en ATLIJD heb ik het al de dag erna gehad. Vorige week nog met een koksmes voor mama. betaald op zaterdag, verstuurd op dinsdag (maandag pinksteren) en woensdag ontvangen.
              Lucky you.
              't zal aan mijn 'looks' liggen zeker
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #22
                Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                Het eerste pakketje is er eindelijk geraakt (na ruim 10 dagen), maar wel met een gigantische kreuk in de envelop EN in de foto's
                Met een beetje geluk ontvang ik morgen nog de 2de zending zonder kreuken hoop ik dan...
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Het eerste pakketje is er eindelijk geraakt (na ruim 10 dagen), maar wel met een gigantische kreuk in de envelop EN in de foto's
                  Met een beetje geluk ontvang ik morgen nog de 2de zending zonder kreuken hoop ik dan...
                  Misschien lezen ze wel mee, en zijn de foto's daarom beschadigd.

                  Als je beschadigde foto's aankrijgt, dan moet je zo snel mogelijk reclameren. Ik heb ooit geplooide foto's aangekregen van Pixum, en toen hebben ze de hele bestelling opnieuw geleverd (zonder vouw in het midden). Maar omdat ik ze al vrij laat had besteld waren ze wel te laat voor de wedstrijd waarvoor ik ze had laten afdrukken...
                  Dat was mijn eigen schuld, ik moet maar niet wachten tot het laatste moment om de foto's te bestellen. Nu bestel ik de foto's goed op tijd, dan mag er eens iets mislopen.

                  De communiefoto's had ik dit jaar allemaal minstens drie weken op voorhand hier.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                    TNT is er de laatste tijd serieus op achteruit gegaan. Vroeger leverden ze altijd de dag erna en altijd voor 12u. De laatste keer was het zes dagen onderweg en heb ik twee dagen de hele dag zitten wachten omdat het pakje zogezegd op de bestelroute was
                    Bellen naar TNT (Belgie) haalt niets uit want daar zeggen ze dat je dit met de winkel moet regelen.
                    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Dat was mijn eigen schuld, ik moet maar niet wachten tot het laatste moment om de foto's te bestellen. Nu bestel ik de foto's goed op tijd, dan mag er eens iets mislopen.
                      Mja ik had 2 weken op voorhand besteld. Dat zou toch ruim op tijd moeten zijn, niet?
                      Bij Pixum (ook allemaal kraken in de foto's) heb ik - na doorsturen foto's van de beschadiging - de bestelling opnieuw ontvangen (gratis).
                      Bij Profotonet zal ik inderdaad zeker terug reclameren. Heb al foto's genomen van de plooien, maar ik zal nu eerst nog de 2de zending afwachten die ze vorige donderdag asap hadden doorgestuurd.
                      Ik denk dat op zich het probleem zeker niet bij Profotonet of Pixum ligt, maar wel bij de leverdiensten. Bij Profotonet staat nog in koeien van letters : NIET PLOOIEN en wat krijg je, een envelop met toch wel een serieuze deuk in
                      En mijn drieluik op groot formaat is qua kleuren totaal niet goed, dus mag ik morgen toch nog gaan hollen naar de lokale fotograaf..
                      't Is wel iets dit jaar voor mijn eindwerk. Het lijkt wel behekst....
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                        Ik heb ondertussen de gigantische flater gemaakt iets met TNT te laten komen. Kent iemand een support telnummer ? Niks te vinden op die site.

                        thx, Marc
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #27
                          Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                          Op de Nederlandse site staat een (duur) 0900 nummer voor eindgebruikers.
                          Ik heb wel ergens een telefoonnumer van TNT België maar daar krijg je een geirriteerde persoon aan de lijn die zegt dat TNT enkel support geeft aan verzenders (lees: grote klanten) en dat zij niet meer kunnen zien dan wat er op de track&trace status staat.
                          Maar van die track&trace klopt helemaal niets.
                          Vorige week zouden ze hier een pakje zijn komen brengen (volgens de track&trace) maar ik heb niets gezien of gehoord. De dag nadien stond op t&t dat het pakje weer onderweg was.
                          En dat is intussen een week geleden. Het kan goed zijn dat ze dat pakje (zoals de vorige keren) hebben gedumpt en dat er iemand mee weg is want pakjes worden tegenwoordig gewoon aan de deur achtergelaten. Ze doen niet eens de moeite om te wachten tot er iemand opendoet.

                          TNT is echt rampzalig geworden.
                          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                            Op de Nederlandse site staat een (duur) 0900 nummer voor eindgebruikers.
                            Ik heb wel ergens een telefoonnumer van TNT België maar daar krijg je een geirriteerde persoon aan de lijn die zegt dat TNT enkel support geeft aan verzenders (lees: grote klanten) en dat zij niet meer kunnen zien dan wat er op de track&trace status staat.
                            Maar van die track&trace klopt helemaal niets.
                            Vorige week zouden ze hier een pakje zijn komen brengen (volgens de track&trace) maar ik heb niets gezien of gehoord. De dag nadien stond op t&t dat het pakje weer onderweg was.
                            En dat is intussen een week geleden. Het kan goed zijn dat ze dat pakje (zoals de vorige keren) hebben gedumpt en dat er iemand mee weg is want pakjes worden tegenwoordig gewoon aan de deur achtergelaten. Ze doen niet eens de moeite om te wachten tot er iemand opendoet.

                            TNT is echt rampzalig geworden.
                            Dank. Ik heb ook ondertussen wat feedback van die mannen. Kunnen niets doen voor mij. (vraag was: leveringsadreswijziging). Retour to sender + Creditnota dus. Caveat Emptor
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #29
                              Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                              Hier hebben ze een paar dagen geleden nog een pakje afgeleverd, het lag bij de speeltuigen van de kinderen van mijn buren.

                              In dat pakje zat een set refill-inkt voor de printer, samen met een paar spuitjes en injectienaalden.
                              Dat is wel iets om bij kleine kinderen achter te laten.

                              Gelukkig stak er een briefje in de brievenbus met uitleg waar ik het pakje kon vinden, en ik heb heb kunnen wegnemen voor de kinderen het gezien hadden.
                              Volgende keer moet ik daar dus wel een veiligere oplossing voor vinden, die inkt kan ik hier niet meer laten afleveren. (Ik zal die op het werk laten leveren.)
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: TNT Post : Belgisch klagen mag niet

                                Straf!
                                Hier steken ze nooit een briefje in de bus. Dat is teveel moeite voor hun.
                                Onlangs was ik een bestelling van bijna 1000 euro kwijt die ook afgeleverd was maar nergens te bekennen.
                                De dag erna kwam de overbuur het dan brengen.
                                Op de doos stond in het groot dat het enkel aan de geadresseerde mocht geleverd worden.
                                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X