Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walkie Talkies gezocht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walkie Talkies gezocht...

    Voor onze trip naar spanje (met 3 gezinnen, en dus 3 wagens) zijn wij op zoek naar 3 walkie talkies om met elkaar te kunnen communiceren (toilet, honger,...). Als we iedere keer met de gsm moeten bellen zal dat een duur grapje worden vandaar onze zoektocht.

    Het enige is, wij hebben geen flauw idee waar we dit moeten zoeken!
    Kunnen we deze huren of moeten we deze aankopen.
    Waar kunnen we ze kopen, wat is hiervan de prijs?

    Kortom, een heleboel vragen...

    Alvast bedankt
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

  • #2
    Re: Walkie Talkies gezocht...

    Oorspronkelijk geplaatst door MyName Bekijk bericht
    ...........

    Het enige is, wij hebben geen flauw idee waar we dit moeten zoeken!


    Alvast bedankt

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Walkie Talkies gezocht...

      In de makro, brico.... vind je PMR radio's. Dit zijn kleine walkie-talkies met een bereik in open terrein van zo'n 5km. PMR is een standaard, de kanalen (frequenties), modulatiemethode en het vermogen zijn voor alle toestellen gelijk. Je kunt dus altijd merken en modellen mixen. Sommige types hebben een wat groter bereik, tot 7 km, zelf niet getest, maar dat kan enkel aan de gebruikte antenne liggen.
      De prijsverschillen zijn groot, kijk naar wat er in de doos zit (behalve toestellen...) accu's, laders, oortjes, weetikveel... Doorgaans heb je al de accessoires nooit nodig. Ik gebruik accu's en heb altijd gewone batterijtjes mee (dit voor elk toestel met accu)
      Sommige types zijn water- en zand bestendig, misschien de moeite ?
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Walkie Talkies gezocht...

        hier misschien

        keus genoeg in alle geval
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Walkie Talkies gezocht...

          Er zit inderdaad veel prijsverschil in die dingen en dit zal idd o.a. van de accessoires afhangen. Die hebben we zeker niet nodig omdat ze echt moeten dienen als communicatie onderweg...

          Online had ik er ook al enkele gevonden, maar dan heb je zo geen aanspreekpunt. Omdat wij er niet echt iets van kennen is het altijd fijn als je in de winkel zelf wat extra informatie kan vragen.

          Goed om te weten dat je merken en modellen kan mixen, ik was al op zoek naar 3 dezelfde...

          Alvast bedankt voor de tips... we hebben alweer wat geleerd vandaag
          ~Try and fail, but don't fail to try ~

          Comment


          • #6
            Re: Walkie Talkies gezocht...

            Ga eens langs bij Carrefour (Maxitec), of Vanden Borre. Daar krijg je wel een woordje uitleg.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Walkie Talkies gezocht...

              Vorige week donderdag stonden er nog in de Lidl in promotie.
              Rond de 40 euro per set van 2 (als ik me niet vergis)
              Ongeveer 8km bereik (in open veld)

              Ik heb er zelf ook zo eens gekocht en die zijn goed genoeg voor dat doel.

              Helaas zijn die ook meestal vrij snel uitverkocht en op = op in de Lidl.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Walkie Talkies gezocht...

                Vergeet die 8 km of meer, het vermogen is beperkt. Meer vermogen ==> geen typekeuring.

                Motorola stelt dikwijls 3km voorop, da's eerlijk. 5km is haalbaar, ik gebruik ze tussen twee of meer boten (dus open en vrij zicht), of één van ons aan boord, en de andere boodschappen doen.

                NB: NIET meenemen als je een avondje gaat stappen...
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #9
                  Re: Walkie Talkies gezocht...

                  Weet je zeker dat de aanschaf van 2 sets walkie talkies goedkoper is?
                  Als je alleen even belt met de mededeling "we willen stoppen bij de eerstvolgende rustplaats" is dat nog geen 10 seconden bellen. Je moet natuurlijk geen hele discussies gaan voeren door de telefoon, dat kun je namelijk beter op die rustplaats doen
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Walkie Talkies gezocht...

                    Klopt, maar je kunt makkelijker met drie (of meer) overleggen. En het is gewoon leuk.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Walkie Talkies gezocht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Klopt, maar je kunt makkelijker met drie (of meer) overleggen. En het is gewoon leuk.
                      mee eens, het breekt de reis een beetje.
                      wij gebruikten vroeger een bakkie (27mc)
                      grt,bouk.
                      Last edited by bouk; 11 april 2012, 10:28.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Walkie Talkies gezocht...

                        Heerlijke tijd, een "social medium" avant la lettre. Ik heb jaaaaaren ge-cb'd, lokaal en DX, uuuuuren in de nacht. En dan vandaag op de kinderen reclameren omdat ze evenveel uren op facebook zitten...
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Walkie Talkies gezocht...

                          SMS'jes kosten ook maar 10ct in het buitenland...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Walkie Talkies gezocht...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            SMS'jes kosten ook maar 10ct in het buitenland...
                            Maar stel je rijdt op kop,
                            je wilt de 2 achterligger waarschuwen voor een flitser, of voor iets gevaarlijks op de baan...
                            tegen dat jouw sms verstuurd is.... kan de andere al geflits of iets voorgehad hebben...

                            ik zie het nut wel van zo'n walkietalkie (tmoet ook niet zoveel kosten om zijn nut te bewijzen)...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Walkie Talkies gezocht...

                              Als je inderdaad de kosten gaat vergelijken zal het bellen of sms'en (als je kort houdt) misschien goedkoper uitvallen (misschien verkeerd geformuleerd in mijn beginpost). Maar eens een mopje vertellen, waarschuwen voor flitser,... is ook wel leuk.

                              Met gsm kunnen de kosten ook oplopen: als auto A smst naar auto B om iets te eten over 20km, dan smst auto B naar auto C, auto C is niet akkoord (heeft nu honger en wil zo snel mogelijk stoppen) en smst trg naar auto B, auto B smst naar auto A, auto stelt voor om toch verder te rijden (over 10km is er een bv. pizza hut) .... (snap je )

                              Dus van het feit dat we walkies talkies willen gebruiken is al een beetje bepaald, het is (zoals nogal aangehaald) gewoon leuk! Er zijn ook twee peutertjes bij... dus het kan wel handig zijn als je snel de andere wagens op de hoogte kan brengen...

                              Uit het bovenstaan heb ik ook al vernomen dat we zeker niet de duurste gaan moeten aanschaffen... en dat we bij carrefour, brico, makro, lidl, vandenborre... terechtkunnen. We vertrekken in juli, dus ik heb nog wat tijd om wat winkels af te schuimen en de beste koop te zoeken

                              Iedereen bedankt voor de reacties
                              ~Try and fail, but don't fail to try ~

                              Comment

                              Working...
                              X