Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop kopen + waar ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke laptop kopen + waar ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat het een Dell Studio 15 zal worden
    Prima keuze. Wij hebben een Mac en twee Dell's in huis (drie als je die van mijn ma meerekent, we wonen momenteel bij m'n ouders wegens verbouwingswerken) : een Inspiron 15" (mijn laptop), een Inspiron 17" (laptop van mijn vrouw) en een 17" Studio (van m'n ma). Uitermate tevreden.

    Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
    Of neem ik toch beter 4GB geheugen (kost 40€ extra).
    Als ik me niet vergis, zit op jouw Dell Win7 Home Premium 64-bit ? Denk wel dat het de moeite loont om 4Gb te nemen.
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Welke laptop kopen + waar ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
      In ieder geval bedankt voor de reacties.
      Dat Asus iets beter scoort qua betrouwbaarheid had ik ook al ergens gelezen. Maar op het eerste gezicht vind je die ook enkel in on-line shops.

      Het lijkt er op dat het een Dell Studio 15 zal worden:
      - 15" scherm dus
      - Intel i3-330
      - 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470
      - 3 GB DDR3 RAM
      - 250 GB schijf
      - 3j in-home support bijgenomen
      Komt alles samen op 700€. Of neem ik toch beter 4GB geheugen (kost 40€ extra).

      Thanks,
      Kristof.
      Ziet er prima uit ! Die extra gieg heb je voorlopig niet nodig. Kun je altijd later nog bijprikken.

      Jan

      Comment


      • #18
        Re: Welke laptop kopen + waar ??

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        1 en vooral : het merk doet zeer weinig terzake. De inhoud is van al die dingen hetzelfde (als je er neemt met dezelfde specs). Wereldwijd komen ze zelfs uit dezelfde fabrieken (die dus voor meerdere merken werken). Ook die allomgeprezen apple macbooks komen uit die fabrieken. Waarom zou een Asus dan plots betrouwbaarder zijn dan een Toshiba, HP, Packard Bell of Macbook ?
        Ik weet niet of Apple zijn producten laat produceren of niet, maar ookal worden de MBP's in dezelfde fabrieken gemaakt als weet ik veel werk ander merk, ze zijn echt wel véél betrouwbaarder.

        Robuuste Unibody aluminium behuizingen tegenover de uit honderden onderdelen bestaande kunststoffen behuizingen alleen al...

        En verschillende fabrikanten scoren echt wel anders als het op betrouwbaarheid aankomt. Bij Apple, Sony en Toshiba zit je zeker goed. Dell ook, al is het dan omdat de service heel betrouwbaar is.
        Blijf vooral weg van Acer en Medion als het over laptops gaat.

        Verder: de grootte van het werkgeheugen van een grafische kaart is écht NIET relevant voor zijn prestaties. Op een bepaald punt ga je het zeker merken, maar ik spreek dan over (bijvoorbeeld) grote resolutie's en/of meerdere schermen. Zeker bij (relatief) trage laptop grafische kaarten ga je het verschil tussen 512MB en 1GB niet merken. Bij heel snelle kaarten die grote resoluties behandelen heb je nut aan het extra geheugen, maar een trage kaart zal niet sneller gaan omdat hij meer geheugen beschikbaar heeft.

        Je gaat geen zwembad vullen met je keukenkraan, aan een emmer heb je genoeg. De brandweer daarentegen komt niet toe met een emmer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
        Het lijkt er op dat het een Dell Studio 15 zal worden:
        - 15" scherm dus
        - Intel i3-330
        - 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470
        - 3 GB DDR3 RAM
        - 250 GB schijf
        - 3j in-home support bijgenomen
        Komt alles samen op 700€. Of neem ik toch beter 4GB geheugen (kost 40€ extra).
        Goede keuze. 15" is een leuk formaat, wat de hardware betreft is hij goed mee met zijn tijd en de in-home support kan goed van pas komen. Persoonlijk zou ik wel upgraden naar 4GB, omdat je dat later niet zo gemakkelijk gaat kunnen voor dat geld. Enkele jaren geleden was je gek als je 40euro uitgaf voor een gigabyte ram in een laptop, maar tegenwoordig is geheugen weer erg duur geworden, en is dit een prijsje.
        Last edited by Loccufier; 27 mei 2010, 20:25.
        Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

        Comment


        • #19
          Re: Welke laptop kopen + waar ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
          Verder: de grootte van het werkgeheugen van een grafische kaart is écht NIET relevant voor zijn prestaties. Op een bepaald punt ga je het zeker merken, maar ik spreek dan over (bijvoorbeeld) grote resolutie's en/of meerdere schermen. Zeker bij (relatief) trage laptop grafische kaarten ga je het verschil tussen 512MB en 1GB niet merken. Bij heel snelle kaarten die grote resoluties behandelen heb je nut aan het extra geheugen, maar een trage kaart zal niet sneller gaan omdat hij meer geheugen beschikbaar heeft.
          Mis. Werkgeheugen is de bepalende factor als het om performance gaat. Als een game meer geheugen nodig heeft dan de kaart aan boord heeft komt ie niet tot leven....

          Comment


          • #20
            Re: Welke laptop kopen + waar ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
            Maar op het eerste gezicht vind je die ook enkel in on-line shops.


            Kristof.
            Waar haal je dat nu vandaan ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Welke laptop kopen + waar ??

              @Ziggi

              Altijd per telefoon bestellen bij Dell, en vragen of er 'nog iets af kan'.
              Als er op je werk ook Dell gebruikt wordt, vraag dan even naar het contact bij Dell.

              Ik kreeg op deze manier al 2 keer een dikke 10% korting bovenop de prijzen op het web.

              Comment


              • #22
                Re: Welke laptop kopen + waar ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
                In ieder geval bedankt voor de reacties.
                Dat Asus iets beter scoort qua betrouwbaarheid had ik ook al ergens gelezen. Maar op het eerste gezicht vind je die ook enkel in on-line shops.

                Het lijkt er op dat het een Dell Studio 15 zal worden:
                - 15" scherm dus
                - Intel i3-330
                - 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470
                - 3 GB DDR3 RAM
                - 250 GB schijf
                - 3j in-home support bijgenomen
                Komt alles samen op 700€. Of neem ik toch beter 4GB geheugen (kost 40€ extra).

                Thanks,
                Kristof.
                Ik weet niet of dat ondertussen al veranderd is, maar de Dell Studio 15 die mijn vriendin vorig jaar kocht heeft de slechtste speakers die ik ooit in heel mijn leven op een laptop heb gehoord. Ik meen het als ik zeg dat er uit mijn iPhone's ingebouwd speakertje 1000x beter geluid komt. Die speakers zijn compleet onbruikbaar, muziek is niet te beluisteren (lage tonen én midden tonen nihil, enkel heel hoge schelle tonen) en voor een film ofzo is het te stil, een vlieg zoemend rond je hoofd verstoort alles al

                gewoon effe waarschuwen indien dat een belangrijk punt zou zijn
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Welke laptop kopen + waar ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Mis. Werkgeheugen is de bepalende factor als het om performance gaat. Als een game meer geheugen nodig heeft dan de kaart aan boord heeft komt ie niet tot leven....
                  Dat was tot een paar jaar geleden zo, maar tegenwoordig vind je bijna geen grafische kaarten meer met minder dan 512Mb geheugen. Er zijn héél weinig games die daar niet genoeg aan hebben, of je moet op uitzonderlijk grote resoluties aan het spelen zijn, en dat is niet relevant voor laptops.
                  Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke laptop kopen + waar ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                    Dat was tot een paar jaar geleden zo, maar tegenwoordig vind je bijna geen grafische kaarten meer met minder dan 512Mb geheugen. Er zijn héél weinig games die daar niet genoeg aan hebben, of je moet op uitzonderlijk grote resoluties aan het spelen zijn, en dat is niet relevant voor laptops.
                    Dat zeiden we in 2000 ook over 64Mb. Wedden dat er over 3 jaar geen 512Mb kaart te koop is....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke laptop kopen + waar ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      ... de Dell Studio 15 die mijn vriendin vorig jaar kocht heeft de slechtste speakers die ik ooit in heel mijn leven op een laptop heb gehoord.
                      Ik dacht dat ik in een review gelezen heb dat hun 1e exemplaar er ook last van had. Bij het 2e was dat dan in orde ...
                      En om muziek te beluisteren bestaan er nog altijd koptelefoons . In ieder geval bedankt voor de waarschuwing.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Altijd per telefoon bestellen bij Dell, en vragen of er 'nog iets af kan'.
                      Dat had ik zelfs nog niet overwogen ... Zal ik toch eens proberen. Op het werk spijtig genoeg geen Dell.

                      Ik heb nog wat gepuzzeld en blijkbaar kost een Inspiron 1764 met dezelfde specs (iets grotere schijf en iets andere videokaart: 5450) slechts 30€ meer.
                      Aangezien die laptop toch meestal op dezelfde plaats zal staan, kan het ook den dezen worden ... Ik zal nog een overleggen met diegene die er mee zal werken (nu ja, werken ...)
                      Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke laptop kopen + waar ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Merk bepaald service nivo....



                        Ben zelf 10 jaar werkzaam geweest bij Compaq/HP... Servers zijn perfect. Laptops storingsgevoelig...

                        Groet,

                        Jan
                        En nu nog het grafiekje betrouwbaarheid in functie van prijs (staat in hetzelfde verslag)...
                        Merk bepaald service. Moet eerlijk zeggen dat ik van HP geen klagen had : als je rond 14:00 aangeeft dat een switch stuk is, en de dag erop rond 9:00 er een nieuwe ligt (helemaal gratis) dan vind ik dat HP z'n service goed is. Heb in die tijd enkel 2 problemen gehad met laptops (1 met een kapot scherm, en 1 kapotte harde schijf (dus de volgende dag ter plaatse hersteld)).
                        Alleen geldt dat enkel voor zij die zo'n duur contract afsluiten. Voor de "thuisconsument" is het het klassieke huilen met de pet op : heeft u een week of 3 meneer, want we sturen die dingen op hé... Bij welke merken is het anders ???
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke laptop kopen + waar ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Altijd per telefoon bestellen bij Dell, en vragen of er 'nog iets af kan'.
                          Ha, ik wist niet dat Dell een soort Oosterse Soek was: bied je niet af dan ben je pieneut....
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke laptop kopen + waar ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            En nu nog het grafiekje betrouwbaarheid in functie van prijs (staat in hetzelfde verslag)...
                            Merk bepaald service. Moet eerlijk zeggen dat ik van HP geen klagen had : als je rond 14:00 aangeeft dat een switch stuk is, en de dag erop rond 9:00 er een nieuwe ligt (helemaal gratis) dan vind ik dat HP z'n service goed is. Heb in die tijd enkel 2 problemen gehad met laptops (1 met een kapot scherm, en 1 kapotte harde schijf (dus de volgende dag ter plaatse hersteld)).
                            Alleen geldt dat enkel voor zij die zo'n duur contract afsluiten. Voor de "thuisconsument" is het het klassieke huilen met de pet op : heeft u een week of 3 meneer, want we sturen die dingen op hé... Bij welke merken is het anders ???

                            "grafiekje betrouwbaarheid".


                            Niet gespecificeerd per merk. Prijsverschillen tussen de diverse merken zijn mijns inziens nihil.

                            "Moet eerlijk zeggen dat ik van HP geen klagen had : als je rond 14:00 aangeeft dat een switch stuk is, en de dag erop rond 9:00 er een nieuwe ligt (helemaal gratis) dan vind ik dat HP z'n service goed is"

                            Ik heb me alleen negatief uitgelaten over consumenten artikelen.

                            "Heb in die tijd enkel 2 problemen gehad met laptops (1 met een kapot scherm, en 1 kapotte harde schijf (dus de volgende dag ter plaatse hersteld)).'

                            Over hoeveel werkplekken hebben we het hier ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke laptop kopen + waar ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

                              "grafiekje betrouwbaarheid".


                              Niet gespecificeerd per merk. Prijsverschillen tussen de diverse merken zijn mijns inziens nihil.
                              ?
                              Dat is net wat ik bedoel : je zegt dat de prijzen hetzelfde zijn, maar toch zijn er verschillen in betrouwbaarheid volgens de prijs. Het verschil in prijs is uiteindelijk belangrijker dan de verschillen qua merk. Ik vind het toch logisch dat iets wat duurder is, ook betrouwbaarder is. De producent heeft dan tenminste de marge om toch betere materialen te gebruiken.

                              Volgens mij krijg je de waar waar je voor betaalt. In die lijst sta ik bv. ook versteld over het magere resultaat van Lenovo (dat zijn de vroegere IBM laptops). Als ik sommigen mag geloven zijn die dingen niet te breken. Je lijst laat iets anders vermoeden...
                              Dergelijke discussies doen me altijd denken aan die kerel die z'n Fiat verkocht wegens slechte motor, om dan een Opel te kopen met krek dezelfde motor...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke laptop kopen + waar ??

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ha, ik wist niet dat Dell een soort Oosterse Soek was: bied je niet af dan ben je pieneut....
                                Ik kan alleen maar zeggen dat het al 2 keer gewerkt heeft via de account manager van mijn werk. Rekening en levering ging niet via mijn werkgever.

                                Comment

                                Working...
                                X