Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

    Oorspronkelijk geplaatst door idefix Bekijk bericht
    Minimaal HDMI v1.3
    Als dat erop staat, dan moet de kabel gewoon voldoen aan de specs.
    Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_1.3
    )
    dat is het juist, beide zijn v1.3 maar die goedkope kreeg ik bij de mediaplayer bij. Ook al werkt die kabel dus niet met het toestel waarmee hij geleverd is, voor die paar euro's ga ik hem niet terugsturen naar iBood
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      dat is het juist, beide zijn v1.3 maar die goedkope kreeg ik bij de mediaplayer bij. Ook al werkt die kabel dus niet met het toestel waarmee hij geleverd is, voor die paar euro's ga ik hem niet terugsturen naar iBood
      Bij kabels heb je de believers als non believers, kom je toch nooit uit.
      Wat nog beter is dat de meeste mensen zeggen dat ze niets zien en dat hun tv/projector zelfs niet gecalibreerd is en waarschijnlijk nog op fabrieksinstellingen staat.
      Laat staan dat ze meer dan 1 HDMI kabel zullen getest hebben ...
      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
        Laat staan dat ze meer dan 1 HDMI kabel zullen getest hebben ...
        Daar valt ook niet veel aan te testen. Als een HDMI kabel niet naar behoren functioneert krijg je extreme storingen zoals de topicstarter beschrijft (wegvallend of rollend beeld, enz.).
        Maar als je een normaal beeld krijgt dan heeft het geen zin om met je neus tegen de TV te staan om een kwaliteitsverschil te zoeken, want dat is er niet.
        Een goed werkende kabel van 2 euro geeft 100% hetzelfde beeld als een goed werkende kabel van 200 euro.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment


        • #19
          Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

          Misschien een interessante site voor allerlei kabels:

          http://www.inko.be/webstore/

          heb er zelf al gekocht & tevreden.

          Comment


          • #20
            Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
            Daar valt ook niet veel aan te testen. Als een HDMI kabel niet naar behoren functioneert krijg je extreme storingen zoals de topicstarter beschrijft (wegvallend of rollend beeld, enz.).
            Maar als je een normaal beeld krijgt dan heeft het geen zin om met je neus tegen de TV te staan om een kwaliteitsverschil te zoeken, want dat is er niet.
            Een goed werkende kabel van 2 euro geeft 100% hetzelfde beeld als een goed werkende kabel van 200 euro.
            Klopt, het is een digitaal signaal, geen analoog.
            Bij analoge signalen en kabels heeft de connector en de dikte wel invloed op de kwaliteit.

            Comment


            • #21
              Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

              Aanbieding vandaag, ideaal zou ik zo zeggen!



              (v1.4 kan ook ethernet signalen overbrengen, is de enige noemenswaardige update...)

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                vorige week heb ik me een (fullHD) mediaplayer gekocht voor aan mn (fullHD) plasma TV te hangen en op 1080p slaagt de bijgeleverde kabel er niet in om een stabiel beeld te geven. Het scherm zit zeer zwaar te flikkeren en het beeld zelf zit constant met grote schokken te vervormen en te verspringen.
                Dan pakte ik de HDMI kabel van mijn Digicorder en daarmee heb ik hetzelfde probleem, maar in mindere mate. Tot 1080i geeft ie perfect beeld, maar vanaf 1080p terug storingen. De kabel die bij de mediaplayer zat, kan zelfs de 1080i niet aan, en geeft nog steeds af en toe flikkeringen en storingen op 720p.

                Dit kan toch niet volgens mij. Een HDMI kabel moet toch zonder probleem 1080p full HD beelden kunnen overbrengen, ongeacht zijn kostprijs...?
                ps, alle kabels zijn HDMI v1.3 standaard compatibel
                Als je de mogelijkheid hebt,toch eerst controleren of er niks fout is met je plasma-tv of je mediaspeler vooraleer je nog kabels koopt. Het lijkt me nl straf dat 2 bijgeleverde kabels niet zouden voldoen. Dit wil evenwel niet zeggen dat het niet kan dat ze niet in orde zijn! Maar om zeker te zijn & fouten uit te sluiten...
                Last edited by fhans; 14 mei 2010, 12:39. Reden: aanvulling

                Comment


                • #23
                  Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                  Daar valt ook niet veel aan te testen. Als een HDMI kabel niet naar behoren functioneert krijg je extreme storingen zoals de topicstarter beschrijft (wegvallend of rollend beeld, enz.).
                  Maar als je een normaal beeld krijgt dan heeft het geen zin om met je neus tegen de TV te staan om een kwaliteitsverschil te zoeken, want dat is er niet.
                  Een goed werkende kabel van 2 euro geeft 100% hetzelfde beeld als een goed werkende kabel van 200 euro.
                  Ik denk dat ik persoonlijk 3 a 4 spelers getest heb hier thuis met 4 verschillende kabels en raar maar waar zit toch duidelijk verschil in.
                  Wij kijken veel films en ik hecht veel belang aan beeldkwaliteit, ik ga geen dure tv kopen voor er maar 70% van te benutten.
                  Mijn speler is ook gekalibreerd met mijn LCD dit is een van de eerste vereiste als je objectief kabels wil testen (zien dat je beeld al juist staat)
                  Wat leesvoer voor de geïnteresseerden :http://www.imagingscience.com/
                  Dan heb je ook nog de verschillen in kwaliteit in de uitgebrachte versies van films R1-R2, raar maar waar daar zit ook al verschil op
                  En zo kunnen we blijven gaan, dus daar valt niet veel aan te testen
                  En zoals eerder:"heb je de believers als non believers, kom je toch nooit uit."
                  Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                    Ik denk dat ik persoonlijk 3 a 4 spelers getest heb hier thuis met 4 verschillende kabels en raar maar waar zit toch duidelijk verschil in.
                    Wij kijken veel films en ik hecht veel belang aan beeldkwaliteit, ik ga geen dure tv kopen voor er maar 70% van te benutten.
                    Mijn speler is ook gekalibreerd met mijn LCD dit is een van de eerste vereiste als je objectief kabels wil testen (zien dat je beeld al juist staat)
                    Wat leesvoer voor de geïnteresseerden :http://www.imagingscience.com/
                    Dan heb je ook nog de verschillen in kwaliteit in de uitgebrachte versies van films R1-R2, raar maar waar daar zit ook al verschil op
                    En zo kunnen we blijven gaan, dus daar valt niet veel aan te testen
                    En zoals eerder:"heb je de believers als non believers, kom je toch nooit uit."
                    Je hebt natuurrlijk ook de decoder mpeg decoder waar wel degelijk verschil in zit.

                    Dat er een verschil is tussen R1 en R2 is "normaal". R1 wordt beter bediend omdat zij zich niet al teveel moeten aantrekken van verschillende audio tracks. Ze kunnen dus een iets hogere bitrate hanteren.

                    De tv's hebben ook meestal nog eens imagescalers/enhancers aan boord.

                    Maar als je dus 1 speler, 1 tv en 1 film gebruikt en enkel de kabels verwisselt, kan je toch een oordeel vellen, al is je beeld niet perfect gecalibreerd. Met een hdmi kabel zou je in principe geen verschil mogen zien, tenzij de kabel defect is. Een slechte connector kan ook wel frustrerend zijn.

                    Comment


                    • #25
                      Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                      Ik denk dat ik persoonlijk 3 a 4 spelers getest heb hier thuis met 4 verschillende kabels en raar maar waar zit toch duidelijk verschil in.
                      Maar waar zie je dan het verschil? Kleuren? Scherpte? Ruis? Contrast?
                      Ik ben geen A/V expert maar volgens mij zit het zo in mekaar:
                      Stel dat de spanningsniveau's tussen 0V en 1V liggen zowel voor analoog als digitaal. Als je bij de analoge kabel 20% spanningsverlies hebt zit je ook met 20% mindere kwaliteit.
                      Als je bij een digitale kabel 20% verlies hebt is er niets aan de hand want 0,8V wordt evengoed als een 1 gezien.
                      Maar als het signaal bij de digitale kabel zo slecht is dat de ontvanger een 0 niet meer van een 1 kan onderscheiden zit je met een groot probleem. De data wordt immers serieel en zonder foutcorrectie doorgestuurd. Een verkeerd bitje kan onbetekenend zijn maar kan er evengoed voor zorgen dat de synchronisatie in het honderd loopt.
                      En aangezien je mag aannemen dat bij een slechte kabel er constant enen en nullen verkeerd worden doorgestuurd zit je met een beeld waar niet naar te kijken valt.

                      De vraag bij HDMI kabels is dus niet of de ene betere kwaliteit geeft dan de andere maar of de kabel een bepaalde snelheid aankan.
                      De enige reden die ik kan bedenken om een duurdere kabel te kopen is als je de kabel in een muur gaat metsen. Dan is het belangrijk dat de kabel jaren meegaat en evt. snel genoeg is voor toekomstige standaarden (bv. 1600p).
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                        Ne kabel is ne kabel zeggen er veel ... een auto is een auto zeggen anderen.
                        Toch zijn er Lada's en Mercedessen, allemaal auto's genoemd.

                        Natuurlijk zal elke kabel dienen waarvoor hij gemaakt is ... een verbinding maken tussen twee toestellen.
                        Maar er is wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen een kabelke van 3€, 30€ of 150€.
                        Dat je daarom het verschil niet altijd merkt is ook wel correct maar dat is zoals naft bij auto's. Kap slechte naft in een Lada en gemerkt niet eens dat ge met slechte naft aan het rijden bent.

                        Dat ge de duurste kabels niet gaat kopen snap ik wel, daar zit bij vele merken een deel snobisme tussen en dus de naam dat ge betaalt. Maar het goedkoopste kabelke zou ik precies ook niet gaan nemen, uw dure installatie verdient net iets beter!

                        Wat ik altijd grappig vind is dat velen een TV kopen dat een paar duizend Euro kost maar wel geen 30€ aan een kabelke willen geven. Ge moet uw geld niet uit ramen en deuren kappen maar eenieder snapt toch dat ge voor 3€ niet hetzelfde kan krijgen dan voor 30€?
                        Een kabel bestaat niet enkel uit de geleiders die erin steken maar ook uit de afscherming en connectoren. De meeste connectoren zijn verguld maar ge vindt er spijtig genoeg ook nog in vlek.
                        Als ik in de winkel twee kabels zie liggen en de ene kost 3€ voor een wit product en de andere 30 € voor een bekend merk, dan moet ik daar niet eens 10 seconden over nadenken.

                        En zoals ook aangehaald in dit topic, er zijn geen merken die bewust kabels maken van slechtere kwaliteit om een prijsverschil te maken ... ze maken bewust kabels die beter zijn om aan hogere eisen te voldoen en volgens ieders budget.
                        Je kan het vergelijken met autobanden, ze maken niet bewust slechtere banden maar toch zijn er verschillen afhankelijk van de snelheidsindex ... zo is dat ook met kabels.
                        De ene is er gewoon beter op voorzien dan de andere en heeft wat meer reserve.

                        Welke kabel je nodig hebt ... bekijk eerst welk materiaal je hebt en wat je verlangens zijn. Dit scheelt al heel wat van de ene tot de andere gebruiker ... net als sommigen tevreden zijn met een walkman en anderen alleen met de beste HiFi is dit ook zo met beeld.

                        En wat Mimo hier aanhaalt ... een kabel ga je NOOIT los in een muur metsen, een kabel steek je ALTIJD in een kabelgoot of buis als je die wil inwerken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                          Gisteren besteld bij IBood : HDGear High Speed v1.4 HDMI Kabels 2 meter Gold-Plated DuoPack
                          Oorspronkelijke prijs 39.95 , nu 9.95 + 5.95 Euro verzendingskosten.
                          Ik ben benieuwd naar de kwaliteit.

                          Comment


                          • #28
                            Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Gisteren besteld bij IBood : HDGear High Speed v1.4 HDMI Kabels 2 meter Gold-Plated DuoPack
                            Oorspronkelijke prijs 39.95 , nu 9.95 + 5.95 Euro verzendingskosten.
                            Ik ben benieuwd naar de kwaliteit.
                            Kwaliteit zal wel ok zijn, ik heb vorig jaar daar ook ongeveer dezelfde kabels gekocht, gebruikt om 3 HDMI toestellen aan te sluiten : TV, DVD recorder en Blu-ray speler. Perfecte beeldkwaliteit vind ik.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Welke kabel je nodig hebt ... bekijk eerst welk materiaal je hebt en wat je verlangens zijn. Dit scheelt al heel wat van de ene tot de andere gebruiker ... net als sommigen tevreden zijn met een walkman en anderen alleen met de beste HiFi is dit ook zo met beeld.
                              Ik geef liever 144 euro extra uit aan een betere TV in plaats van het weg te gooien aan een dure kabel
                              Dat verschil ga je dan wel zien.

                              En zomaar zeggen dat een duurdere kabel betere kwaliteit geeft is gemakkelijk natuurlijk. Dus ook aan jou de vraag: hoe kun je zien dat die duurdere kabel beter beeld geeft?
                              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: HDMI kabel - kostprijs(kwaliteit) belangrijk?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                                Ik geef liever 144 euro extra uit aan een betere TV in plaats van het weg te gooien aan een dure kabel
                                Dat verschil ga je dan wel zien.

                                En zomaar zeggen dat een duurdere kabel betere kwaliteit geeft is gemakkelijk natuurlijk. Dus ook aan jou de vraag: hoe kun je zien dat die duurdere kabel beter beeld geeft?
                                Een duurdere kabel geeft daarom geen beter beeld, een duurdere kabel kan gewoon al betere connectoren hebben die niet uit uw toestel vallen als je ernaar kijkt of oxideren als je er te kort bij uitasemt!
                                En die 144€ extra voor je TV geeft u ook geen garantie op beter beeld ... misschien een ander kleurke van frame dat er rond zit.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X