Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote fietstopic .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het grote fietstopic .....

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ik ben vanmiddag gaan kijken naar deze , maar die zou een 50-tal euro meer kosten, terwijl ze mij voor de aangegeven prijs, deze aanboden , zelfde fiets maar zonder zadelvering, een detail, maar toch genoeg om te besluiten dat ik misschien maar beter naar een lokale fietshandelaar zal gaan .
    Ben hier midden in het verkoopsgesprek bij gekomen als eigenaar van de winkel en was volledig overtuigd dat de klant om een damesfiets kwam , die inderdaad uitverkocht is , en ook als uitverkocht op de site staat
    De herenfiets was en is nog steeds beschikbaar met zadelvering voor de originele prijs,
    gaat hier dus wel degelijk over een misverstand. Spijtig dat sommige mensen winkels slecht maken en in de winkel niet durven zeggen wat het probleem is , maar buitengaan zonder dat de winkelier weet waar het schoentje wringt, als ik had geweten dat het probleem over een domme zadelvering ging en de klant dit gezegd had , had die er desnoods wel een zadelvering bijgekregen , die kost mij tenslotte maar enkele euro's , maar als ik als verkoper het probleem niet weet kan ik het natuurlijk ook niet oplossen.

Comment

Na jaren niet meer op mijn fiets te rijden heb ik besloten iets aan mijn conditie te doen. Na een ritje van 5 km vorige week merk ik dat het echt nodig is er iets aan te doen. Natuurlijk zal het ook wel wat aan mijn oude fiets liggen en de kleine van 15 kg achterop maar toch is het niet normaal dat mijn pijp uit is na 5 km fietsen.

De laatste week toch al bijna elke dag een toerke gaan rijden. Vandaag zelfs al eens 31 km Wel met mijn vrouw haar fiets en ne kleine van 15 kg achterop.

Eind deze week mag ik mijn nieuwe fiets gaan ophalen een Batavus citybike met geveerd zadel en voorveringen. Wel slechts 7 versnellingen. Hopelijk krijgen we deze zomer nog wat droge dagen zodat ik mijn nieuw speelgoed eens goed kan roderen

Hieronder het ritje van vandaag, ter info de tour is niet voor mijn deur gestart en gestopt maar een eindje verderop

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Altijd zeer tevreden over Ridley. Mijn Mtb, racefiets en fitness fiets is van hen.
        Plus sinds kort kan je via hun eigen website outlet fietsen bestellen.
        Is ook een van de weinige merken, waar je zelf kan customize. Wat ik ook een zeer mooi plus punt vind.

Comment

Ik wil deze:

*SURLY* moonlander complete bike by Blue Lug, on Flickr

Serious Steel Bikes for People Who Don't Take Themselves Too Seriously

Als sommige mensen broodnodig een 4x4 nodig hebben om in 't stad te rijden... dan hebben fietsers ook iets soortgelijks nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

Als sommige mensen broodnodig een 4x4 nodig hebben om in 't stad te rijden... dan hebben fietsers ook iets soortgelijks nodig
            Ik vind het een mooie fiets om te zien maar hij zal wel zwaar fietsen met die dikke banden.
            Zo hard mogelijk oppompen lijkt me.
            Zonder spatborden zit je ook steeds onder de bagger als het regent of de weg is nog nat.
            In een gewoon fietsenrek past het wiel niet maar is onderhand breed genoeg om tussen twee plaatsen te zetten.

En die 4x4 voor in de stad....
            Daar is al heel lang een mooi woord voor namelijk 'PC Hoofttractor'.

Nu is de PC Hooftstraat (dure winkelstraat) in België misschien niet zo'n begrip maar is er iets vergelijkbaars.
            Last edited by heaucheneaudt; 26 januari 2014, 15:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Ik vind het een mooie fiets om te zien maar hij zal wel zwaar fietsen met die dikke banden.
              Zo hard mogelijk oppompen lijkt me.
              Zonder spatborden zit je ook steeds onder de bagger als het regent of de weg is nog nat.
              In een gewoon fietsenrek past het wiel niet maar is onderhand breed genoeg om tussen twee plaatsen te zetten.
              Niets voor mij hoor. Heb er de € 2000 euro niet voor over.

Maar wel extreem leuke fietsblogs over gelezen van mensen die met zo'n fiets doorheen heel Zuid-Amerika enzo rijden
              Fantastisch wat sommigen doen, over bergen, door woestijnen, in jungles...

Comment

Niets voor mij hoor. Heb er de € 2000 euro niet voor over.

Maar wel extreem leuke fietsblogs over gelezen van mensen die met zo'n fiets doorheen heel Zuid-Amerika enzo rijden
                Fantastisch wat sommigen doen, over bergen, door woestijnen, in jungles...
                Misschien kun je die fiets ook als vlot gebruiken en het Panamakanaal oversteken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Misschien kun je die fiets ook als vlot gebruiken en het Panamakanaal oversteken.
                  Onder het motto "met je as over de plas", van Te Land, Ter Zee en In De Lucht

Comment

Hallo,

Niet echt "on topic" maar even polsen:
                    zijn er BD'ers die geïnteresseerd zijn in een "fiets-SD"? (neen, geen grap dus).
                    Ik denk dan bijvoorbeeld aan de streek rond de Maas russen Belgisch-en Nederlands Limburg ...

Laat maar horen ...

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

• Re: Het grote fietstopic .....

Heb wat blogs gelezen van mensen die leuke fietsvakanties doen.

You hear alot about cycling the infamous Bolivian "Death Road" (Ruta de la Muertos). Vans loaded with bikes and gringos go streaming out of...

Maar niet noodzakelijk met van die FAT bikes... ook met gewone reis mountainbikes... blijven wegdromen mannen !
                      *kwijl !*

The end of the motorable road on Sairecabur by Pikes On Bikes, on Flickr

Descending the terrible road on Aucanquilcha by Pikes On Bikes, on Flickr

The descent begins by Pikes On Bikes, on Flickr

The amazing road up Chacaltaya by Pikes On Bikes, on Flickr

Such balance for a wee-lady! by Pikes On Bikes, on Flickr

Cycling into Caquiaviri by Pikes On Bikes, on Flickr

IMG_3879_1200x800 by Pikes On Bikes, on Flickr

.... en ga zo maar door:

Comment

Ik wil deze
                        Dan zou ik eerder gaan voor een van Belgische makelij: Sandman.
                        Ziet er misschien wat vreemd uit, maar het zijn absoluut schitterende fietsen!
                        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                          Dan zou ik eerder gaan voor een van Belgische makelij: Sandman.
                          Ziet er misschien wat vreemd uit, maar het zijn absoluut schitterende fietsen!
                          Ja, heb ik ook al ontdekt, al zijn ze nog een stukje duurder.

Comment

Heb wat blogs gelezen van mensen die leuke fietsvakanties doen.

You hear alot about cycling the infamous Bolivian "Death Road" (Ruta de la Muertos). Vans loaded with bikes and gringos go streaming out of...

Maar niet noodzakelijk met van die FAT bikes... ook met gewone reis mountainbikes... blijven wegdromen mannen !
                            *kwijl !*

The end of the motorable road on Sairecabur by Pikes On Bikes, on Flickr

Descending the terrible road on Aucanquilcha by Pikes On Bikes, on Flickr

The descent begins by Pikes On Bikes, on Flickr

The amazing road up Chacaltaya by Pikes On Bikes, on Flickr

Such balance for a wee-lady! by Pikes On Bikes, on Flickr

Cycling into Caquiaviri by Pikes On Bikes, on Flickr

IMG_3879_1200x800 by Pikes On Bikes, on Flickr

.... en ga zo maar door:
                            http://www.flickr.com/search/?w=43023674@N02&q=bike
                            India en nepal per fiets staat echt heel hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb enkel nog maar in Europa op de fiets rondgetourd. Leuke manier van reizen vind ik dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Hallo,

Niet echt "on topic" maar even polsen:
                              zijn er BD'ers die geïnteresseerd zijn in een "fiets-SD"? (neen, geen grap dus).
                              Ik denk dan bijvoorbeeld aan de streek rond de Maas russen Belgisch-en Nederlands Limburg ...

Laat maar horen ...

Jaja
                              De fiets is buitengewoon geschikt om de mooie plekjes te bezoeken.
                              Ik zou de fiets-SD serieus overwegen als mijn kudde-instinct wat beter ontwikkeld zou zijn.
                              Het gebied ken ik niet, je moet er rekening mee houden dat heuvels de ongeoefende fietser snel de keel uithangen.

Comment

Ik heb een vraag over een E-bike, sommigen vertellen mij om een fiets te kopen met ipv een LI-ION accu, een LI-PO accu (Lithium-polymeren)te nemen, zijn die beter dan ?
                                Last edited by toerist; 5 februari 2016, 08:46.
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X