Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke TV serie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke TV serie?

All in the Family = ook leuk (Amerikaans).

of "George and Mildred" (Brits).
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Familie ... 10 jaar kijkgenot ... alhoewel als je een aflevering gezien hegt kent ge de volgende ook.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
        Maatje, "series" worden gemaakt om het de adverteerders naar de zin te maken. Een "serie" gaat nooit voldoende interessant voor me worden omdat het eindeloos uitmelken betreft van een min of meer goed idee. Oh, doe mij maar een FILM.
        Once upon a time, the wild bunch, Thelma & Louise,... Ik noem er maar een paar. Stel je voor dat de boekhouders van tegenwoordig dŕŕr "series" zouden van gemaakt hebben. Het gegeven van een "verhaal" is simpel : de persoon is op het einde nooit meer dezelfde als voor het verhaal. Als ze dan in Deadwood dinges uit the UK en één van de Caradines als Wild Bill (Hickock) willen opvoeren : be my guest. Ik vind dergelijke "series" simpelweg hilarisch ZIELIG.
        Misschien een indicatie van het IQ van de "gemiddelde" tv-kijker. By the way : by Friends & Consoorten heb ik nog nooit moeten GLIMlachen. De "gemiddelde" tv-kijker is een sukkel, "winners" kijken al jaren niet meer naar tv....
        Als namedropping dan toch uw ding is, doe het dan met stijl en "drop" dan namen van meesters zoals: Alfred Hitchcock, Fritz Lang, Jean-Luc Godard, Federico Fellini, Akira Kurosawa, Francis Ford Coppola, Stanley Kubrick, John Cassavetes, Fritz Lang, Billy Wilder, John Huston, en vele andere grootmeesters. Spaghettiwesterns als toppunt van de filmkunst bestempelen is zoals friet met biefstuk als een cullinair hoogtepunt uit de geschiedenis van de kookkunst benoemen. En zichzelf de titel van "winner" toe-eigenen op basis van de eigen (nogal beperkte) smaak is volgens mij een teken van een verdoken minderwaardigheidscomplex. Uw pedanterie en laatdunkendheid over mensen die graag naar goed gemaakte series kijken op TV is totaal misplaatst en geeft geen antwoord op de vraag van de TS.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
          Als namedropping dan toch uw ding is, doe het dan met stijl en "drop" dan namen van meesters zoals: Alfred Hitchcock, Fritz Lang, Jean-Luc Godard, Federico Fellini, Akira Kurosawa, Francis Ford Coppola, Stanley Kubrick, John Cassavetes, Fritz Lang, Billy Wilder, John Huston, en vele andere grootmeesters. Spaghettiwesterns als toppunt van de filmkunst bestempelen is zoals friet met biefstuk als een cullinair hoogtepunt uit de geschiedenis van de kookkunst benoemen. En zichzelf de titel van "winner" toe-eigenen op basis van de eigen (nogal beperkte) smaak is volgens mij een teken van een verdoken minderwaardigheidscomplex. Uw pedanterie en laatdunkendheid over mensen die graag naar goed gemaakte series kijken op TV is totaal misplaatst en geeft geen antwoord op de vraag van de TS.
          Precies geformuleerd toen ik de verschillende posts aan het overlopen was

Comment

Misschien The West Wing als politiek uw ding is.

Oorspronkelijk geplaatst door pre10c Bekijk bericht
            Euhm ik persoonlijk vind bijna alles van HBO(oa THE wire) goed? Je moet maar eens op hun website kijken
            Goede raad.

True Blood heeft me aangenaam verrast. Wel veel naakt, maar lekkere zuiderse accentjes.
            Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
            Flickr

Comment

Maar niets gaat er boven: ' On the buses ' !!!
              Last edited by dubbel; 18 april 2010, 08:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                Inderdaad, schitterende humor
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  En zichzelf de titel van "winner" toe-eigenen op basis van de eigen (nogal beperkte) smaak is volgens mij een teken van een verdoken minderwaardigheidscomplex. Uw pedanterie en laatdunkendheid over mensen die graag naar goed gemaakte series kijken op TV is totaal misplaatst en geeft geen antwoord op de vraag van de TS.
                  Amen

The Wire valt heel moeilijk te toppen, maar ik vond Battlestar Galactica ook een heel goeie reeks. Zelfs mijn vriendin die absoluut niks met SF heeft, is er voor gevallen.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Mag ik hiermee even lachen, ja ? In 1968-69 werd de western DEFINITIEF begraven en wel door 2 GROOTMEESTERS in het vak. S. Leone en S. Peckinpah ("Wie ?"). De 2 allerbeste westerns OOIT gemaakt zijn zonder de minste twijfel "Once upon a time in the west" (Leone) en "The Wild Buch" (Peckinpah). Sedertdien is er nooit meer een western verschenen die maar in de schaduw van deze films kan staan. Eastwood ? Speelt al 40 jaar dezelfde onnozelaar (zie Gran Torino) en wordt nu nog geroemd als een gewéldig "acteur" terwijl hij al die tijd "the man with no name" is blijven spelen die Leone voor hem had verzonnen. Het probleem aan "een serie" is dat ze eindeloos moet worden uitgemolken. Geef me dan maar een FILM. Louter illustratief "Banlieu 13". Die is een paar jaar oud maar SUPER omdat voor één keer de stuntmen zélf als "acteurs" mochten optreden. Onwaarschijnlijk gestileerde actie die U nooit eerder zag. Met al mijn ervaring wat film betreft : hiervan viel ik zowat omver omdat ik zelfs zonder databanken te raadplegen wist dat hier ongewoons aan dehand was.
                    Oh ja, ook ik heb een paar afleveringen van Deadwood bekeken. Al snel was het vat af : dat moet hier blijven duren om de makers en de betalende reclamemakers te vriend te houden. Dit kan nooit de basis zijn van "iets goeds".
                    PS De béste film die ik dit jaar zag was "Bad Lieutenant" met Nicolas Cage. Ga vooral niet naar "Shutter Island", dat is om te huilen als je ziet wat die regisseur vroeger wist klaar te maken....
                    Ik vond Unforgiven toch wel goed gemaakt. De TS vroeg naar series omdat hij geen TV kijkt en dus ook geen reclame ziet bij die DVD reeksen. Ik weet niet of hij een boodschap heeft aan "Stop maar met kijken want vroeger was alles beter en alles is al eens ooit gemaakt". Series worden bijna altijd uitgemolken. Vroeger was ik bijvoorbeeld een fan van Cheers. Er zaten wat goeie grappen in en als je al eens aflevering miste was dat niet zo erg. Ik heb echter Deadwood vernoemd, aangezien de TS enkel moderne reeksen vernoemd had. Zelf heb ik het nog niet gezien, maar ik ken dus mensen die dit goed vonden, mensen die dus geen TV kanaal meer hebben met dingen uit de jaren '60.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                      Ben ik het mee eens.
                      Die Stephen Lewis is echt goed.
                      Hij speelt ook mee in "Oh Doctor Beeching".
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Name dropping ?

Tiens, ik wist niet dat The Wild Bunch een spaghetti western was ? Gedraaid in het zuid-oosten van Spanje, ook, waarschijnlijk ? Ik leer élke dag bij. En ik had het alleen over de western omdat iemand Deadwood aanhaalde. Dat is HILARISCH slecht en zonder pointe. Westerns KUNNEN niet meer worden gemaakt omdat onze maatschappij helemaal is veranderd. De beste van de laatste jaren 10-15 zijn The last of the Mohicans, en Dances with Wolves. Laat ons eens 2 recente westerns onder de loupe nemen : Appaloosa en 3:10 to Yuma. Iemand die gezien ? Om onder de tafel te kruipen van plaatsvervangende schaamte. Name dropping ? De laatste van Tarantino gezien ? Wat een afhang. Shutter Island gezien ? Om bij te huilen. Er worden haast geen goeie films meer gemaakt ; de énige goeie die ik dit jaar in de zalen heb gezien is "BAD LIEUTENANT", al de rest was "crab". Nu en dan slaag ik erin om nog iets te "ontdekken" via een videotheek. Kijk, ik raad jou bv BANLIEU 13 aan. Onvertoond. Er is nu zelfs een vervolg op gemaakt maar dat trekt dan weer helemaal op niets. Waarom is Banlieu 13 "zo speciaal" ? Omdat je al meteen merkt dat dit geen gewone "actiefilm" is. Er wordt NIET met stand ins of met stuntmen gewerkt. Met andere woorden : er wordt heel weinig gecut, alles loopt supergestyleerd in mekaar over. Tiens, en waarom kunnen Stallone, Vin Diesel, Bruce Willis, en, een recent ontdekte favoriet : Matt Damon, dat niet voor mekaar krijgen ?
                        Het "geheim" van Banlieu 13 is de eenvoud zélf : voor één keer zijn de stuntmen zélf....de hoofdrolspelers. Huur die film ! Het verhaal is wat het is, maar dergelijke actie (in concreto : geen goedkope digitale ontploffingen) maar "lijf aan lijf gevechten" heb je nog nooit gezien. Een type hangt aan een balkon een laat zich 3 meter naar beneden vallen om aan het balkon eronder te blijven haken. Met zijn vingers. Zonder cuts. Ik viel bijkans omver. Tarantino heeft dat nadien een beetje geďmiteerd met een van zijn laatste films met Kurt Russell waar a stunt girl demonstratief op de motorkap van een auto ligt. Death Proof geloof ik dat die film heette.
                        Of huur [rec] maar ja, dat is een Spaanse film, dat zie je niet graag. Tot ze hem binnen 5 jaar uitbrengen in een Amerikaanse versie met een honderdvoudig budget en wat grote namen. Denk aan Vanilla Sky, dat was OOK Spaans hoor. En waar denk je dat Bardem, Cruz, Banderas vandaan komen. Nog een aanrader : Lucia y el Sexo. Nog eentje : Los Amantes del circulo polar. Mar a dentro. Name dropping, jongens toch !
                        En dan heb ik het nog niet over de Aziatische film. Wisten jullile dat er zowel over The Magnificent 7 als over For a Fistful of Dollars rechtszaken zijn gevoerd in verband met.... plagiaat ? Men "gebruikte" gewoon scripts van (bv ?) Kurozowa om van een Samurai-film een western te maken.

Comment

Kerel, er wordt hier gevraagd suggesties te doen naar leuke TV-series op DVD. Als je daar niet toe in staat bent en de onstuitbare drang hebt om de cultuursnob uit te hangen moet je daar misschien een eigen draadje voor opstarten
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

We mogen hier toch best wat werk uit eigen land promoten...?

Daarom raad ik mijn 5 favorieten aan (daarom niet in deze volgorde):

- Het Eiland
                            - De Parelvissers
                            - De Matroesjkas
                            - Kinderen Van Dewindt
                            - Van Vlees En Bloed

Mvg,
                            Frederic

Comment

Re: Name dropping ?

Tiens, ik wist niet dat The Wild Bunch een spaghetti western was ? Gedraaid in het zuid-oosten van Spanje, ook, waarschijnlijk ? Ik leer élke dag bij. En ik had het alleen over de western omdat iemand Deadwood aanhaalde. Dat is HILARISCH slecht en zonder pointe. Westerns KUNNEN niet meer worden gemaakt omdat onze maatschappij helemaal is veranderd. De beste van de laatste jaren 10-15 zijn The last of the Mohicans, en Dances with Wolves. Laat ons eens 2 recente westerns onder de loupe nemen : Appaloosa en 3:10 to Yuma. Iemand die gezien ? Om onder de tafel te kruipen van plaatsvervangende schaamte. Name dropping ? De laatste van Tarantino gezien ? Wat een afhang. Shutter Island gezien ? Om bij te huilen. Er worden haast geen goeie films meer gemaakt ; de énige goeie die ik dit jaar in de zalen heb gezien is "BAD LIEUTENANT", al de rest was "crab". Nu en dan slaag ik erin om nog iets te "ontdekken" via een videotheek. Kijk, ik raad jou bv BANLIEU 13 aan. Onvertoond. Er is nu zelfs een vervolg op gemaakt maar dat trekt dan weer helemaal op niets. Waarom is Banlieu 13 "zo speciaal" ? Omdat je al meteen merkt dat dit geen gewone "actiefilm" is. Er wordt NIET met stand ins of met stuntmen gewerkt. Met andere woorden : er wordt heel weinig gecut, alles loopt supergestyleerd in mekaar over. Tiens, en waarom kunnen Stallone, Vin Diesel, Bruce Willis, en, een recent ontdekte favoriet : Matt Damon, dat niet voor mekaar krijgen ?
                              Het "geheim" van Banlieu 13 is de eenvoud zélf : voor één keer zijn de stuntmen zélf....de hoofdrolspelers. Huur die film ! Het verhaal is wat het is, maar dergelijke actie (in concreto : geen goedkope digitale ontploffingen) maar "lijf aan lijf gevechten" heb je nog nooit gezien. Een type hangt aan een balkon een laat zich 3 meter naar beneden vallen om aan het balkon eronder te blijven haken. Met zijn vingers. Zonder cuts. Ik viel bijkans omver. Tarantino heeft dat nadien een beetje geďmiteerd met een van zijn laatste films met Kurt Russell waar a stunt girl demonstratief op de motorkap van een auto ligt. Death Proof geloof ik dat die film heette.
                              Of huur [rec] maar ja, dat is een Spaanse film, dat zie je niet graag. Tot ze hem binnen 5 jaar uitbrengen in een Amerikaanse versie met een honderdvoudig budget en wat grote namen. Denk aan Vanilla Sky, dat was OOK Spaans hoor. En waar denk je dat Bardem, Cruz, Banderas vandaan komen. Nog een aanrader : Lucia y el Sexo. Nog eentje : Los Amantes del circulo polar. Mar a dentro. Name dropping, jongens toch !
                              En dan heb ik het nog niet over de Aziatische film. Wisten jullile dat er zowel over The Magnificent 7 als over For a Fistful of Dollars rechtszaken zijn gevoerd in verband met.... plagiaat ? Men "gebruikte" gewoon scripts van (bv ?) Kurozowa om van een Samurai-film een western te maken.
                              Vroeger en nu nog kon ik blindelings een film kiezen naargelang de hoofdacteur of
                              een paar acteurs.
                              Zo'n acteur is voor mij toch een garantie dat ik de film uitkijk en dat ik voor mij toch,
                              een goede film kan zien.
                              Smaken verschillen, daar is niets aan te doen.
                              Wat de ene goed vind betekent voor de andere niets...
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Bedankt voor alle tips

Ik denk dat ik met Rome ga beginnen. Vreemd dat de Blu-Ray box goedkoper is dan de DVD box (46 euro vs 54 euro) maar daar hoor je mij niet over klagen
                                Daarna The Shield en de rest eens bekijken.

Ik gebruik trouwens de score op imdb.com om na een tip een film of serie te beoordelen. Dat heeft me eigenlijk nog nooit een teleurstelling opgeleverd.
                                Als een serie boven de 8.5 uitkomt zit het wel goed.
                                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Working...
                                X