Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingsvermindering alarminstallatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

Oorspronkelijk geplaatst door fishione Bekijk bericht
    Aangezien ik inde sector werk wil ik hier even op reageren ik vind het een klein beetje onbenullig om te zeggen het werkt of het werkt niet, wij doen jaarlijks een preventief onderhoud op de systemen, het "onderhoudscontract" dat de klant betaald slaagt eigenlijk vooral op de dienst na verkoop wij zijn ongeveer om de 3 maand een week van wacht en ge moet maar eens snachts wakker gebeld worden door iemand met een probleem op zijn alarmsyteem maar at bij de plaatsing te gierig was om een onderhoudscontract aan te gaan!! Je kan toch niet verwachten dat de installateur springt als je een probleem hebt en geen onderhouds contract hebt. Ook in de dag door wordt aan klanten met een onderhouds contract voorrang gegeven worden! Ik help ze in ieder geval niet als ik ze snachts aan de telefoon krijg met vb een loeiende binnensirene om 4 uur snachts er moet ergens een onderscheid gemaakt worden
    Inderdaad, het zijn ALTIJD die mensen, die het meest van hun neus maken , waarvoor je ander werk zou moeten laten vallen. Want zij hebben nu eens een probleem. Dan verschieten zij bovendien ook nog dat die herstelling 150,00 of 250,00 euro kost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucvginderen Bekijk bericht
      Zie jij geregeld naar de oliepeil, dat doet NIEMAND, en toch staat het in elk instructieboekje van elke auto, dat je dit regelmatig moet doen.
      Volledig off-topic:
      Om de 2 tankbeurten kijken ik mijn oliepeil na.
      Bij mijn schoonbroer zijn automaat, doen we er elkaar steeds aan denken om de olie, en de automaat olie te checken.

bij mijn motor gebeurt dit na elke rit (daar ik soms meerdere malen per rit tank ).
      op de motor controleer ik mijn banden zeer regelmatig (zal zowat 2-wekelijks zijn ).

Remblokken en olie worden voor elke rit gechecked.
      Enkel de schijven niet... die gaan net wat langer mee

Zeg dus nooit nooit.

Mijn ouders hun alarmsysteem wordt jaarlijks gecontroleerd...
      hoe weet je namelijk dat het werkt als er niet ingebroken wordt?

Wat ben je met een defect alarm, als het plots niet meer afgaat
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Wat ben je met een werkend alarm als de politie 1,5 uur wacht om ter plaatse te komen ?
        (zelf meegemaakt dat ik al ter plaatse was en de politie belde om te zeggen dat de inbrekers nog binnen zaten. Anderhalf uur later kwamen ze met loeiende sirenes toe)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Wat ben je met een werkend alarm als de politie 1,5 uur wacht om ter plaatse te komen ?
          (zelf meegemaakt dat ik al ter plaatse was en de politie belde om te zeggen dat de inbrekers nog binnen zaten. Anderhalf uur later kwamen ze met loeiende sirenes toe)
          weinig tegen in te brengen.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Aangezien ik inde sector werk .../...
            Je kan toch niet verwachten dat de installateur springt als je een probleem hebt en geen onderhouds contract hebt.
            En je verwacht toch niet dat die gaat springen omdat je een onderhoudscontract hebt?
            Die onderhoudscontracten zijn voor 99% zakkenvullerij voor de installateurs met het geluk voor hen dat een wetgeving er de meesten toe dwingt.

Ook in de dag door wordt aan klanten met een onderhouds contract voorrang gegeven worden! Ik help ze in ieder geval niet als ik ze snachts aan de telefoon krijg met vb een loeiende binnensirene om 4 uur snachts er moet ergens een onderscheid gemaakt worden
            Dus als ik een onderhoudscontract bij u afsluit en ik kan tijdens een nacht niet meer in mijn huis verblijven omdat de binnensirene niet meer te stoppen valt, dan zeg jij foert tegen de klant?
            Dat je iemand 's nachts niet verder helpt omdat hij het alarm niet meer kan inschakelen, dat zou ik nog kunnen begrijpen.
            Maar iemand laten sukkelen dat het in zijn eigen huis niet meer kan uithouden van het kabaal, dat is onaanvaardbaar.

Maar soit, uw uitleg strookt met mijn ervaring ... 18 jaar geleden een alarm geplaatst en 18 jaar lang een onderhoudscontract betaald tot zoals reeds gemeld mijn binnesirene het begeven heeft bij een vals alarm. Sirene is in brand gevlogen zonder meer schade aan iets anders (een geluk) ... de eerstvolgende werkdag de firma gebeld waar ik ook het onderhoudscontract heb.
            Mooi uitgelegd wat er gaande was en wat er nog wel en niet meer werkte met vermelding van het nodige stuk.
            Kreeg ik te horen dat ze een druk werkschema hebben en dat ik anderhalve maand moet wachten voor er iemand langs kan komen, tevens zou het mij al 160€ kosten om tot bij mij te komen voor die interventie en daarbij kwamen nog eens de werkuren en het onderdeel.
            Toen ik vroeg waar het contract dan goed voor was kreeg ik als antwoord dat een contract er niet voor kan zorgen dat ze sneller iemand kunnen sturen.
            Ik ben dan maar snel zelf ergens een binnensirene gaan kopen en heb ze dan maar zelf gemonteerd ... tien minuutjes werk en voor 35€ was ik er vanaf.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Volledig off-topic:
              Om de 2 tankbeurten kijken ik mijn oliepeil na.
              Bij mijn schoonbroer zijn automaat, doen we er elkaar steeds aan denken om de olie, en de automaat olie te checken.

bij mijn motor gebeurt dit na elke rit (daar ik soms meerdere malen per rit tank ).
              op de motor controleer ik mijn banden zeer regelmatig (zal zowat 2-wekelijks zijn ).

Remblokken en olie worden voor elke rit gechecked.
              Enkel de schijven niet... die gaan net wat langer mee

Zeg dus nooit nooit.

Mijn ouders hun alarmsysteem wordt jaarlijks gecontroleerd...
              hoe weet je namelijk dat het werkt als er niet ingebroken wordt?

Nu... te veel controleren is ook een beetje zinloos.
              Op mijn auto staan er lampjes voor olie, water en sproeistofpeil, en ook nog eens lampjes voor de remblokken.
              Waarom moet ik dan mijn pollen vuil maken en onder de motorkap duiken.
              Ik heb er nog nooit miserie mee gehad, en de auto gaat mooi elke 30.000 naar de garage (om de 6-7 maand).

Ik spendeer liever tijd in de auto dan er onder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Nu... te veel controleren is ook een beetje zinloos.
                Op mijn auto staan er lampjes voor olie, water en sproeistofpeil, en ook nog eens lampjes voor de remblokken.
                Waarom moet ik dan mijn pollen vuil maken en onder de motorkap duiken.
                Ik heb er nog nooit miserie mee gehad, en de auto gaat mooi elke 30.000 naar de garage (om de 6-7 maand).

Ik spendeer liever tijd in de auto dan er onder.

Lezen is een kunst:
                Ik moet voor olie te controleren niet onder mijn auto liggen hoor...

En voor iets aan een motor te controleren moet je ook niet gaan liggen, beetje bukken is meestal voldoende.

oh, en voor al je controle lampjes?
                daar vertrouw ik niets meer in... ik heb (blijkbaar) een jaar zonder airbags rondgereden, maar dat lampje heeft nooit een signaaltje gegeven hoor... (en het lampje zelf werkte inderdaad nog).

ik spendeer liever iets meer tijd aan een korte controle, als extra kosten of erger te hebben
                verder: heeft het nog minder met belastingen en alarmen te maken als verwacht, dus sorry dat ik offtopic ging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Die onderhoudscontracten zijn voor 99% zakkenvullerij voor de installateurs met het geluk voor hen dat een wetgeving er de meesten toe dwingt.
                  Tijdens de garantieperiode zijn er 2 van de 4 videocameras defect gegaan. Telkens 4 tot 6 weken moeten wachten voor ze vervangen werden.
                  De laatste keer vroeg ik waarom de prijs van het geïnstalleerde materiaal 5 keer duurder was tegenover een vergelijkbaar pakket in de Makro (4 cameras + recorder). "Dat komt omdat ze in de Makro Chinese brol verkopen", was het antwoord. Toen de technieker al weg was, vond ik de verpakking van de nieuwe camera. Wat dacht je .... Made in China.
                  Voor het verplaatsen van de monitor naar een andere kamer vroegen ze 80€ voor 10m coax (was zeer speciaal en er mocht geen ander type of merk gebruikt worden, of de garantie verviel) en 220€ werkuren (2 man 2 uur) + verplaatsingskosten. Ik heb dan maar gewacht tot de garantie ten einde was en het zelf gedaan. 10m RG59 coax en een paar bnc connectors kostten 14€. Op 1 uur was het werkje klaar.
                  Voor de verzekering moet er geen onderhoudscontract zijn op het video systeem. Daarom werd de offerte van de installateur afgewezen.
                  Als er nog eens een camera defect gaat dan hang ik er zelf wel een andere. Zal me minder kosten dan de verplaatsingskosten van de installateur.

Comment

En je verwacht toch niet dat die gaat springen omdat je een onderhoudscontract hebt?

Dus als ik een onderhoudscontract bij u afsluit en ik kan tijdens een nacht niet meer in mijn huis verblijven omdat de binnensirene niet meer te stoppen valt, dan zeg jij foert tegen de klant?
                    Dat je iemand 's nachts niet verder helpt omdat hij het alarm niet meer kan inschakelen, dat zou ik nog kunnen begrijpen.
                    Maar iemand laten sukkelen dat het in zijn eigen huis niet meer kan uithouden van het kabaal, dat is onaanvaardbaar.

Maar soit, uw uitleg strookt met mijn ervaring ... 18 jaar geleden een alarm geplaatst en 18 jaar lang een onderhoudscontract betaald tot zoals reeds gemeld mijn binnesirene het begeven heeft bij een vals alarm. Sirene is in brand gevlogen zonder meer schade aan iets anders (een geluk) ... de eerstvolgende werkdag de firma gebeld waar ik ook het onderhoudscontract heb.
                    Mooi uitgelegd wat er gaande was en wat er nog wel en niet meer werkte met vermelding van het nodige stuk.
                    Kreeg ik te horen dat ze een druk werkschema hebben en dat ik anderhalve maand moet wachten voor er iemand langs kan komen, tevens zou het mij al 160€ kosten om tot bij mij te komen voor die interventie en daarbij kwamen nog eens de werkuren en het onderdeel.
                    Toen ik vroeg waar het contract dan goed voor was kreeg ik als antwoord dat een contract er niet voor kan zorgen dat ze sneller iemand kunnen sturen.
                    Ik ben dan maar snel zelf ergens een binnensirene gaan kopen en heb ze dan maar zelf gemonteerd ... tien minuutjes werk en voor 35€ was ik er vanaf.
                    Was eventjes verkeerd geformuleerd, mensen met contract worden zeker geholpen en mensen zonder zeker niet. Mensen met contract worden meestal bij ons de dag zelf of de dag erna geholpen. Maar meestal de dag zelf nog. Zelfs indien nodig wordt er snachts opgereden

Sorry voor misverstand!

Comment

Was eventjes verkeerd geformuleerd, mensen met contract worden zeker geholpen en mensen zonder zeker niet. Mensen met contract worden meestal bij ons de dag zelf of de dag erna geholpen. Maar meestal de dag zelf nog. Zelfs indien nodig wordt er snachts opgereden

Sorry voor misverstand!
                      Aan dat tempo heb je geen onderhoudscontract nodig. Tegen dat jullie ter plaatse zijn, is de backup batterij van de loeiende sirene al lang leeg.

Comment

Dat van die loeiende sirene was dus maar een voorbeeld, als zoiets gebeurd met mensen met een OH contract dan zijn wij direct ter plaatse. Er zijn nog andere problemen die kunnen voorkomen,

Comment

...
                          Ik heb een onderhoudscontract bij de firma die de installatie gedaan heeft bij mij thuis. Die bellen elk jaar om een afspraak te maken, de persoon komt netjes op tijd en alles wordt gecontroleerd. Hij heeft ook alle materialen bij om foute onderdelen te vervangen indien nodig. Ze ook nodig gehad om een rookmelder van het plafond te schroeven (ik ben elektricien maar mag dit niet doen ) en de volgende dag waren ze er, na het schilderen van de ruimte stonden ze de dag na mijn telefoontje er opnieuw op deze te bevestigen. Eerlijkheidshalve dien ik eraan toe te voegen ze 's nachts nog niet nodig te hebben gehad.
                          Ook aangesloten bij een meldkamer uiteraard

Comment

Dat van die loeiende sirene was dus maar een voorbeeld, als zoiets gebeurd met mensen met een OH contract dan zijn wij direct ter plaatse. Er zijn nog andere problemen die kunnen voorkomen,
                            Ook al zouden ze dat doen, dan nog is het een flop.
                            Ik heb een onderhoudscontract afgesloten bij een bedrijf kort bij ons, op enkele minuten rijden, ondertussen heb ik al zeker vijf keer een brief gekregen dat het onderhoud van particuliere installaties overgelaten werd aan een ander bedrijf ... nu wordt het onderhoud uitgevoerd door een bedrijf dat op 100 km van bij ons ligt.
                            Dus als ik 's nachts eens een vals alarm zou hebben dat ik niet kan afzetten, dan moet ik in het geval ze wel willen komen nog een paar uur wachten.
                            En als ze dan eens komen, dan tellen ze 160€ verplaatsing omdat ze van ver moeten komen, daar waar het vroeger gratis was omdat het maar een paar minuten was.
                            Ze willen dus wel alles overnemen van een ander waar ze geld mee ontvangen maar als je er iets voor in de plaats vraagt kan je nog eens bijbetalen.
                            En zo is het overal wel iets.
                            Gelukkig kan ik zelf veel oplossen, al is het maar om tijdelijk de boel uit te zetten.
                            Op minder dan twee minuten zwijgt zo'n alarm wel.

En ja, het onderhoud komen ze elk jaar doen ... daar hebben ze ook van de ene dag op de andere de prijs verdubbeld, omdat ze van verder moeten komen en er anders niet aan uit geraken.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

U bent uiteindelijk ook altijd vrij om een andere installateur te kiezen natuurlijk

Comment

Verseg, je hebt het hier over 99% van de gevallen omdat jij door 1 firma "in het zak bent gezet". Dat is nogal kort door de bocht. We gaan toch ook niet alle fotozaken over dezelfde kam scheren omdat je er bij eentje slechte ervaringen hebt?

Comment

Working...
                                X