Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Fabian!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Proficiat Fabian!

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Maar na Cancellara is onzen Tom toch zeker de regelmatigste en dat mag toch niet vergeten worden. Hij staat niet voor niets op de 2de plaats in de UCI-ranking.
    Dat is zeker waar Willy, maar ik denk dat Tommeke toch nog iets gelukkiger zou zijn met één enkele klassieker dan dit mooi puntenaantal.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #32
      Re: Proficiat Fabian!

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Werkelijk indrukwekkend hoe die man kan fietsen. Als je mr. Bean zo gemakkelijk losrijdt ben je toch een klasse apart. De vergelijking met Merckx lijkt me daarom niet zo vergezocht als nu meestal wordt beweerd. Tijdens de RVV vertelde (en herhaalde) een van de commentatoren dat Cancellara 700 tot 800 watt trapt. Zelfs als dat dichter bij 700 dan bij 800 watt ligt, mag je spreken van een vermogen van één paardenkracht. Hoeveel den Eddy indertijd genereerde weet ik niet, maar 't zal wellicht ook in die buurt gelegen hebben.
      Ik heb het ook gehoord, maar toen dacht ik meteen dat die commentator zijn wetenschappelijke achtergrondinformatie beter moet checken!
      Tijdens de sprint wordt er een paar seconden opgetrokken tot over de 1500watt! Daar kunt ge bijna uw electrisch vuurke mee voorzien... het gaat hier dan natuurlijk wel maar over een paar secondjes hè...

      Comment


      • #33
        Re: Proficiat Fabian!

        Als je jong bent en een beetje in conditie, dan kan je zelf ook 1000W trappen, maar niet echt lang hé.

        Het verschil tussen Boonen en Cancellara is een beetje te groot.
        In minder dan 10 minuten een voorsprong van meer dan een halve minuut bij elkaar rijden is echt wel heel straf. Je moet dan ongeveer 5 km/h rapper rijden, en dat betekent nogal wat.

        Comment


        • #34
          Re: Proficiat Fabian!

          Cancellara rijdt de Amstel Gold Race niet

          do 15/04/2010 - 14:17 Fabian Cancellara komt zondag niet aan de start van de Amstel Gold Race. De Zwitser van Team Saxo Bank legt er een maand de riem af. "Het heeft geen zin meer om zondag mee te rijden", zegt Cancellara.

          Bron: sporza.be


          Jammer!

          Comment


          • #35
            Re: Proficiat Fabian!

            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
            Cancellara rijdt de Amstel Gold Race niet

            do 15/04/2010 - 14:17 Fabian Cancellara komt zondag niet aan de start van de Amstel Gold Race. De Zwitser van Team Saxo Bank legt er een maand de riem af. "Het heeft geen zin meer om zondag mee te rijden", zegt Cancellara.

            Bron: sporza.be


            Jammer!
            Tom Boonen ook he.
            Zal ergens in mei terug komen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Proficiat Fabian!

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Tom Boonen ook he.
              Zal ergens in mei terug komen.
              Yup... maar de man van het moment is toch Fabian.. dus vind het meer jammer dat hij er niet bij is in de Gold Race dan Boonen!

              Comment


              • #37
                Re: Proficiat Fabian!

                Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                Yup... maar de man van het moment is toch Fabian.. dus vind het meer jammer dat hij er niet bij is in de Gold Race dan Boonen!
                Zegt ook iets over die Amstel Gold Race niet?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Proficiat Fabian!

                  De renners die echt pieken naar roubaix en vlaanderen starten zeer zelden in de Amstel de laatste 10 jaar. Tot daar de vergelijking met het 'merckxisme'. Cancellara is één van de, zoniet, dé sterkste renner(s) van dit moment. Maar ook hij kan/wil na dit piek moment de Amstel niet meer rijden. Wielrennen is definitief veranderd. Als Cancellara ooit luik wil winnen zal hij niet te lang mogen wachten en zal hij die jaren zijn pijlen zeker niet op roubaix richten. Vraag is of hij het kan winnen zolang er klimmers zijn die in Luik echt willen pieken. Ik ben benieuwd. De hype die nu rond Cancellara ontstaan is doet mij zeer sterk denken aan 2005 toen een belg de E3 , de RVV en PR won, vervolgens ritten in de tour pakte, eindwinst ronde van belgie, enz, en ook wereldkampioen te worden. Toen schreef men ook dat hij ooit luik bastenaken luik zou winnen. Nu schrijven sommige van diezelfde mensen 'dat hij het niet meer kan'...En zo draait de wereld zijn toerkes en raken de gazetjes vol. Om de paar jaar een nieuwe held. Geluk dat Cancellara in Zwitserland geboren en getogen is, geen kat die zich daar interesseert in die sport (wijze van spreken). Woon je in Vlaanderen en win je die koersen wil iedereen met je bomma, pa en ma, je schoonouders, je broer, je vriendin zelfs je huisdier praten en moet je de perfecte lover, schoonzoon, vriend, voorbeeld voor elk vlaams kindje waarvan de papa stiekem droomt dat het ooit ook wereldberoemd wordt, zijn :-) Liever zij dan ik

                  Comment


                  • #39
                    Re: Proficiat Fabian!

                    Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                    De renners die echt pieken naar roubaix en vlaanderen starten zeer zelden in de Amstel de laatste 10 jaar. Tot daar de vergelijking met het 'merckxisme'. Cancellara is één van de, zoniet, dé sterkste renner(s) van dit moment. Maar ook hij kan/wil na dit piek moment de Amstel niet meer rijden. Wielrennen is definitief veranderd. Als Cancellara ooit luik wil winnen zal hij niet te lang mogen wachten en zal hij die jaren zijn pijlen zeker niet op roubaix richten. Vraag is of hij het kan winnen zolang er klimmers zijn die in Luik echt willen pieken. Ik ben benieuwd. De hype die nu rond Cancellara ontstaan is doet mij zeer sterk denken aan 2005 toen een belg de E3 , de RVV en PR won, vervolgens ritten in de tour pakte, eindwinst ronde van belgie, enz, en ook wereldkampioen te worden. Toen schreef men ook dat hij ooit luik bastenaken luik zou winnen. Nu schrijven sommige van diezelfde mensen 'dat hij het niet meer kan'...En zo draait de wereld zijn toerkes en raken de gazetjes vol. Om de paar jaar een nieuwe held. Geluk dat Cancellara in Zwitserland geboren en getogen is, geen kat die zich daar interesseert in die sport (wijze van spreken). Woon je in Vlaanderen en win je die koersen wil iedereen met je bomma, pa en ma, je schoonouders, je broer, je vriendin zelfs je huisdier praten en moet je de perfecte lover, schoonzoon, vriend, voorbeeld voor elk vlaams kindje waarvan de papa stiekem droomt dat het ooit ook wereldberoemd wordt, zijn :-) Liever zij dan ik
                    VOLLEDIG mee akkoord en daarom "respect" dat Tom naar Monaco trekt om "rust" te vinden.
                    Met zijn Lore aan zijn zijde moet het lukken om deze periode "geen gekke dingen" te doen en zich optimaal voor te bereiden op het BK en de Tour de France.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Proficiat Fabian!

                      Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                      De renners die echt pieken naar roubaix en vlaanderen starten zeer zelden in de Amstel de laatste 10 jaar. Tot daar de vergelijking met het 'merckxisme'. Cancellara is één van de, zoniet, dé sterkste renner(s) van dit moment. Maar ook hij kan/wil na dit piek moment de Amstel niet meer rijden. Wielrennen is definitief veranderd. Als Cancellara ooit luik wil winnen zal hij niet te lang mogen wachten en zal hij die jaren zijn pijlen zeker niet op roubaix richten. Vraag is of hij het kan winnen zolang er klimmers zijn die in Luik echt willen pieken. Ik ben benieuwd. De hype die nu rond Cancellara ontstaan is doet mij zeer sterk denken aan 2005 toen een belg de E3 , de RVV en PR won, vervolgens ritten in de tour pakte, eindwinst ronde van belgie, enz, en ook wereldkampioen te worden. Toen schreef men ook dat hij ooit luik bastenaken luik zou winnen. Nu schrijven sommige van diezelfde mensen 'dat hij het niet meer kan'...En zo draait de wereld zijn toerkes en raken de gazetjes vol. Om de paar jaar een nieuwe held. Geluk dat Cancellara in Zwitserland geboren en getogen is, geen kat die zich daar interesseert in die sport (wijze van spreken). Woon je in Vlaanderen en win je die koersen wil iedereen met je bomma, pa en ma, je schoonouders, je broer, je vriendin zelfs je huisdier praten en moet je de perfecte lover, schoonzoon, vriend, voorbeeld voor elk vlaams kindje waarvan de papa stiekem droomt dat het ooit ook wereldberoemd wordt, zijn :-) Liever zij dan ik
                      Daarom moeten vooral supporters kunnen en willen relativeren...
                      Met de sport zelf is er niets mis.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Proficiat Fabian!

                        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                        VOLLEDIG mee akkoord en daarom "respect" dat Tom naar Monaco trekt om "rust" te vinden.
                        En ik die dacht dat hij naar Monaco getrokken was om andere redenen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Proficiat Fabian!

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          En ik die dacht dat hij naar Monaco getrokken was om andere redenen.
                          Dat geeft hij ook toe. En wat zou u doen? En waarom zit gilbert daar, en steegmans...nooit kritiek gehoord op die mannen
                          En jawel, die rust zal meestpelen en ik hoop dat hij die vindt. Dat is zowat het enige dat die man fout deed in zijn carriere. Ik durf niet zeggen dat ik het beter zou doen dan hem.
                          Ik zou één ding anders gedaan hebben (denk ik). Zo snel mogelijk bij een buitenlandse ploeg en onmiddellijk Vlaanderen verlaten hebben...maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

                          Ik sluit me vooral bij theokus aan...supporters moeten kunnen en willen relativeren. supporteren is iemand steunen niet afbreken. De media wil veel te veel graantjes meepikken en smoort vaak talent in de kiem door onmenselijk veel aandacht en druk op jonge sporters te leggen. En het publiek graait mee. Als ik op de paterberg sta roep ik zowel op Gerrans, als boonen, als Breschel als Cancellara, als devolder...ik geniet gewoon van het spelletje...want dat is het...een spelletje. Een spel waar mensen als peter vandenbempt (voetbal) en hans vandeweghe (vooral wielrennen), en veel andere mensen , vooral uit media) bijna een staatszaak van maken.

                          Comment

                          Working...
                          X